ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : :مهم:نظرسنجی .در متحرک سازی مکس بهتره یا مایا



ir4d
27-04-2010, 09:51
حتما شرکت کنید و نظرات خودتون رو اعلام کنید .

منظورم در Animate&rige هستش لطفا با ذکر دلیل نظرات خودتون رو بیان کنید

Mostafa 3D
27-04-2010, 10:35
قانون شماره 9

بحث در مورد برتری یک نرم افزار نسبت به نرم افزار دیگر ممنوع ...

hrgh2
27-04-2010, 10:59
مصطفي جون من اين قانون رو قبول ندارم
يعني چي ؟؟
خوب طبيعيه نرم افزارها نسبت به هم يه سري برتريها دارن چه بهتره که اونا رو بدونيم
----------------------------------
در ضمينه انيميت و ريگ با اينکه خودم مکس کار ميکنم بايد بگم که مايا در اين ضمينه قويتره اينرو هم بيحساب نميگم خودم تجربه دارم که واسه ي ريگ چه قدر توي مکس کار سخت و آزار دهنده هست اما مکس هم با پلاگينهايي مثل CAT يه سري مشکلاتش برطرف ميشه
ولي اين به اين معني نيست که مايا در اين ضمينه بي عيب و نقصه

Mehran_trex
27-04-2010, 11:09
دوست عزيز مهم نيست كه كدوم بهتره مهم اينه كه بتوني بهترين نتيجه رو بگيري اينو از روي تجربه ميگم البته شكي نيست كه استديوهاي بزرگ دنيا اكثرا از مايا استفاده ميكنن اما اگه دنبال نتيجه خوب ميگردي به نظرم softimage رو هم تست كن خودم الان دارم تمام كارهامو با اون ميزنم از مدلينگ گرفته تا انيميت فوق العاده است و سرعتي كه داره توي هيچ كدومشون نديدم در ضمن شديدا با مكس هم ارتباط داره

ir4d
27-04-2010, 11:33
دوست عزيز مهم نيست كه كدوم بهتره مهم اينه كه بتوني بهترين نتيجه رو بگيري اينو از روي تجربه ميگم البته شكي نيست كه استديوهاي بزرگ دنيا اكثرا از مايا استفاده ميكنن اما اگه دنبال نتيجه خوب ميگردي به نظرم softimage رو هم تست كن خودم الان دارم تمام كارهامو با اون ميزنم از مدلينگ گرفته تا انيميت فوق العاده است و سرعتي كه داره توي هيچ كدومشون نديدم در ضمن شديدا با مكس هم ارتباط داره


خوب من نظرم رو حرفه ای کار کردنه من هم با max&Maya&XSI کار میکنم بدی ما ایرانیا اینه که هر چیزیو نیمه رها میکنیم

MB3d
27-04-2010, 11:37
بدی ما ایرانیا اینه که هر چیزیو نیمه رها میکنیم

اتفاقا این خیلی خوبه وگرنه الان به تعداد جمعیت سه بعدی کار داشتیم چون هر کی کامپیوتر خریده یه بار 3دی مکس رو روش ریخته :27: حالا بماند که یه خط صافم نمی تونه بکشه :13:

SevenART
27-04-2010, 16:36
با وجود این قانون شماره 9 باید اینجا یه چیزی گفت .. :دی

اینکه کلا مکس توی مدلسازی حرفه ای تره

و مایا توی ریگ و انیمیت .

من خودم موقعی که مکس کار می کردم به سختی یه چیزی را ریگ می کردم تازه بعدش پدرم در می اومد یه فریم بهش بدم از بس سنگین می شد ولی به راحتی توی مایا ریگ بندی می کنم و انیمیت ... (تا حدودی نیمه ابری :دی)

Borhan72
27-04-2010, 17:08
مدلسازی تو مكس
ولی انيميت و ريگ تو مايا....
دليلشم دليل قاطعی ندارم.....
ولی بهترين دليلم اينه كه هم سيستم پارتيكلش قوی تره و هم شبيه سازی فيزيكش ( اينا تجربه های شخصيه )

:10:

Mostafa 3D
27-04-2010, 19:34
مصطفي جون من اين قانون رو قبول ندارم
يعني چي ؟؟
خوب طبيعيه نرم افزارها نسبت به هم يه سري برتريها دارن چه بهتره که اونا رو بدونيم
----------------------------------
در ضمينه انيميت و ريگ با اينکه خودم مکس کار ميکنم بايد بگم که مايا در اين ضمينه قويتره اينرو هم بيحساب نميگم خودم تجربه دارم که واسه ي ريگ چه قدر توي مکس کار سخت و آزار دهنده هست اما مکس هم با پلاگينهايي مثل CAT يه سري مشکلاتش برطرف ميشه
ولي اين به اين معني نيست که مايا در اين ضمينه بي عيب و نقصه


راستش حمد رضاجان تمامی این تایپک ها سر انجام دعواست و بس و این قانون شماره 9 که امین گذاشته از روی تجربه بوده :27:

*Forgotten*
27-04-2010, 22:44
هر دوتاش هیچ مشکلی برای ریگ ندارن

چون ما نمیتونیم یک چیزیو ریگ کنیم دلیل بر مشکل داشتن و ناسازگاری نرم افزار نیست دلیلش یه چیزه دیگست :31:

hrgh2
28-04-2010, 11:38
نه مصطفی جون
چرا دعوا شه
همه با دلیل حرف میزنند و مطمئنم هیچکی اینجا تعصب بی جهت نداره ...

ir4d
28-04-2010, 11:38
هر دوتاش هیچ مشکلی برای ریگ ندارن

چون ما نمیتونیم یک چیزیو ریگ کنیم دلیل بر مشکل داشتن و ناسازگاری نرم افزار نیست دلیلش یه چیزه دیگست :31:



عزیز دلم شاید اون مشکل شما باشه هیچ کدوم از نرم افزارا هم مشکلی ندارن چون من با هر دو شون کار می کنم
منظور من چیز دیگست!:5:

ir4d
28-04-2010, 11:45
نه مصطفی جون
چرا دعوا شه
همه با دلیل حرف میزنند و مطمئنم هیچکی اینجا تعصب بی جهت نداره ...


ممنون حمید رضا جان ....

به قول خودت اگه در مورد انیمیت بخواهیم صحبت کنیم کمتر کسی هست تو ایران که حرفه ای کار کنه

b3dnet
28-04-2010, 12:08
ببین دوست عزیز من هم با مایا کار کردم و هم مکس
این 2 برنامه از نظر کارایی با هم یکسان هستن..
یعنی هر چی که توی مکس میسازی میتونی توی مایا هم بسازی و بلعکس...
ولی هر کدومشون ممکنه توی یه زمینه ای قوی تر باشن...
مثلا سیستم ذره ای که توی مایا هستش خیلی قدرتمنده و خیلی انعطاف پذیر هستش..
و همینطور ریگ و انیمیت توی مایا خیلی حرفه ای تر و راحت تره...و الان توی نسخه ی 2011 بخاطر قابلیت موشن کپچر که بهش داده شده خیلی راحت تر میشه کار کرد...ولی باز هم تاکید میکنم که این 2 برنامه ازنظر کارایی باهم یکسان هستن واین شمایی که تعیین میکنی با کدومشون کار کنی....
اگر میخوای که روی انیمیشن کار کنی به نظرم با مایا کار کن...ولی اگه هدفت معماری و کارهای نمایی هستش با مکس...
من هم بخاطر اینکه هدف اصلیم انیمیشن هستش کار با مایا رو شروع کردم...

*Forgotten*
28-04-2010, 15:50
و همینطور ریگ و انیمیت توی مایا خیلی حرفه ای تر و راحت تره...و الان توی نسخه ی 2011 بخاطر قابلیت موشن کپچر که بهش داده شده خیلی راحت تر میشه کار کرد...


میشه بگید منظورتون از قابلیت موشن کپچر تو مایا 2010 دقیقا چجوریه ؟؟؟؟
چون تو مکس هم قابلیت های موشن کپچر وجود داره و میخوام با مایا مقایسه کنم

SevenART
28-04-2010, 16:16
بخاطر قابلیت موشن کپچر


مامان .. بهزاد این یعنی چی که الان گفتی ؟

این یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه واقعا اینطوریه من همین الان چیزش میکنم .. نه دان که نمیشه .. می گم تو بازار اومده !!!!!؟؟؟!؟!؟؟!؟!؟؟!؟!؟

ir4d
28-04-2010, 16:17
میشه بگید منظورتون از قابلیت موشن کپچر تو مایا 2010 دقیقا چجوریه ؟؟؟؟
چون تو مکس هم قابلیت های موشن کپچر وجود داره و میخوام با مایا مقایسه کنم

منم نظرم واسه انیمیت کار با مایا هستش اما موشن کپچر خوب تا متصل نشه به سیستم از لحاظ نرم افزاری خاصیتی نداره چون این سنسورها هستند که با حرکت آبجکت توی سیستم هم به حرکت در می آن!

pclord
28-04-2010, 22:58
من توی پشت صحنه ی چند تا انیمیشن که دیدم ، از Softimage XSI استفاده میکردن. کلا با توجه به چیزایی که ازش دیدم ، مثل این که این برنامه در انیمت خیلی قویه و بیشتر شرکت های بزرگ انیمیت رو با این انجام میدن و به برنامه های دیگه انتقال میدن . حتی با مایا مقایسه میشه و بعضیا هم میگن از مایا قویتره.

MotionBuilder هم که کار صلیش انیمت هست.

3D Max هم که biped رو داره و تا حدودی میتونه قدرت نمایی کنه.

اما با این همه من به خاطر علاقه ای که به مایا دارم ، انیمیت رو باهاش انجام میدم. که البته اگه MotionBuilder رو یاد بگیریم با ادغام این دو نرم افزار قدرتمند کارای فوق العاده ای میشه انجام داد.

نتیجه گیری:
همه ی برنامه ها نقطه ضعف و قدرت خودشون رو دارن ،
بعضیا که در انیمت ضعف دارن ،با پلاگین مثل biped یا Cat و بعضیا هم با برنامه ی دیگه مثل MotionBuilder نقاط ضعفشون از بین میره.
بعضی برنامه ها هم روی یک قسمتشون خیلی توجه میشه و اون قسمتش از برنامه های دیگه قویتر میشه.( مثل XSI در انیمت)
کل یک برنامه رو نمیشه با یه برنامه دیگه مقایسه کرد.

و در آخر پیشنهادی که من برای کسایی که میخوان انیمیشن و جلوه های ویژه کار کنن ، برای انیمشن و جلوه های ویژه مایا رو انتخاب کنید در تمام قسمت ها از برنامه های دیگه جلوتره که میتونم به قابلیت های بی نظیرش مثل nParticles ، nCloth ،Fluids، و Dynamics and Paint Effects نام ببرم که بعدا ا پشیمون نشید.اگه میخوای معماری کار میکنی بهترین گزینه تری دی مکس هست.اگه vfx یا همون پارتیکال میخوای یاد بگیری Hudini یاد بگیر.اگه میخوای فقط انیمیت یاد بگیری XSI یاد بگیر.اگه میخوای مدلینگ و تکسچرینگ یا بگیری ، Zbrush ، MudeBox و فتوشاپ یاد بگیر. اگه میخوای به صورت حرفه ای و در تمام زمینه ها نورپردازی و رندر کنی ، منتال ری رو یاد بگیر.

اینا تجربیات و چیزاییه که تویه 6 ماه اخیر در نت ، پشت صحنه های فیلم ها و انیمیشن ها و کتاب های مختلف دیدم.

موفق باشید.

pezhmax
29-04-2010, 20:25
شرکت autodesk همراه با مایا 2010 یه نرم افزار جانبی داده به نام match mover که جانشین ابزار live در مایا شده که قابلیت تطبیق حرکات دوربین در فیلمهای دو بعدی را دارد.
علاوه بر این توسط این نرم افزار شما می توانید بدون نیاز به motion sensor ها و فقط توسط چند فیلم ضبط شده از بازیگر که باید از جهات مختلف باشد، حرکات بازگیر را ثبت کرده و خروجی motion capture را وارد مایا نماید. این نرم افزار کار motion capture را به صورت دقیقی انجام می دهد.

ir4d
29-04-2010, 20:33
شرکت autodesk همراه با مایا 2010 یه نرم افزار جانبی داده به نام match mover که جانشین ابزار live در مایا شده که قابلیت تطبیق حرکات دوربین در فیلمهای دو بعدی را دارد.
علاوه بر این توسط این نرم افزار شما می توانید بدون نیاز به motion sensor ها و فقط توسط چند فیلم ضبط شده از بازیگر که باید از جهات مختلف باشد، حرکات بازگیر را ثبت کرده و خروجی motion capture را وارد مایا نماید. این نرم افزار کار motion capture را به صورت دقیقی انجام می دهد.


آره اما این ربطی به قوانین اصلی انیمیت نداره و به صورت دستی هم نمی شه ویرایش کنیم....!!!!

SSS_HHH_OOO
29-04-2010, 22:51
خوب کلا انیمیشن در سطح ایران و اینا اگه در نظر بگیری فرقی برات نداره با چه برنامه ای ولی اگه حرفه ای میخوای کار کنی باید با برنامه تخصصیش کار کنی یعنی MotionBuilder
البته شرکتای انییمیشن سازی از خود برنامه ها مخصوصا مایا استفاده میکنن ولی خوب برات فرقی نمیکنه زیاد
مخصوصا اینکه تو مکس 2011 هم این cat اضافه شده که خیلی انیمیت رو راحت کرده
مایا هم که سالهاس تو شرکتای معتبر استفاده میشه مثل پیکسار
ولی خوب اگه فقط قصدت انیمیشنه همون مایا خوبتره

pezhmax
30-04-2010, 10:01
آره اما این ربطی به قوانین اصلی انیمیت نداره و به صورت دستی هم نمی شه ویرایش کنیم....!!!!

آره ببخشید من باید نقل و قول میذاشتم. من میخواستم راجع به سوال یکی از دوستان که راجع به motion capture گفته بود و مطلب قبلی شما بگم این نرم افزار هم هست و نیازی هم به سنسور ندارده.
مرسی

HORROR
02-05-2010, 03:39
سلام
تا جایی که من شنیدم مایا برای متحرک سازی بهتر عمل میکنه ( البته به نظر من اینطوره)

ir4d
02-05-2010, 10:45
سلام
تا جایی که من شنیدم مایا برای متحرک سازی بهتر عمل میکنه ( البته به نظر من اینطوره)


شنیدن کی بود مانند دیدن...!

u.n.s
03-05-2010, 00:26
من هم فكر ميكنم مايا بهنره
متحرك سازي سيالات تو مايا كه حرف نداره
در مورد متحرك سازي كاراكتري هم مايا بهتره بشرط اين كه تسلط كافي داشته باشي

HORROR
03-05-2010, 13:55
شنیدن کی بود مانند دیدن...!
آقا من خودم مکس کار میکنم زیادم با مایا آشنایی ندارم به نظرم مایا خیلی پیچیدست چون اصلا بلد نیستم باهاش کار کنم:41:
ولی خوب اشکالی که نداره چیزایی که شنیدیم رو در اختیار دوستان بزاریم (بعضی وقتا شنیدن بود مانند دیدن)!:10:

ashitaka
03-05-2010, 17:21
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

یه نگاهی به این صفحه بندازید.
طبق اطلاعات این صفحه مکس و مایا از نظر امکانات متحرک سازی کاراکتر تقریبا در یک سطح هستند.

من چند ماهی هست که دارم مکس یاد می گیرم و هنوز با مایا کار نکردم اما مطمئنم وقتی مفاهیم رو یاد بگیرم، یاد گرفتن کار با ابزارهای نرم افزار های دیگه کار راحتیه.
خیلی نباید درگیر این بحث ها شد مهم یاد گرفتن مفاهیمه.

ir4d
03-05-2010, 20:20
آقا من خودم مکس کار میکنم زیادم با مایا آشنایی ندارم به نظرم مایا خیلی پیچیدست چون اصلا بلد نیستم باهاش کار کنم:41:
ولی خوب اشکالی که نداره چیزایی که شنیدیم رو در اختیار دوستان بزاریم (بعضی وقتا شنیدن بود مانند دیدن)!:10:


من 6 سال مکس کار می کردم حالا فقط مایا کار میکنم اگه بخوای تو یه رشته حرفه ای کار کنی باید انتخاب موثر تری داشته باشی.

akp_german
08-05-2010, 00:51
اتفاقا این خیلی خوبه وگرنه الان به تعداد جمعیت سه بعدی کار داشتیم چون هر کی کامپیوتر خریده یه بار 3دی مکس رو روش ریخته :27: حالا بماند که یه خط صافم نمی تونه بکشه :13:
100% باهات موافقم :31: . فكر كنم از اين تعداد بيشتر هم ميشد . چون هر كسي كه من ديدم . 5 تا 6 بار نصب كردند ....

mortezaon
10-05-2010, 12:30
من هر دو تاشو كار كردم هر دو تا ماله يه كمپاني هستند خيلي ها اينو نمي دونند يه سال مايا مي ره بالا و مكس با مغر مي خوره زمين و سال ديگه به مكس يه ري چيزا اضافه مي كنن
به نظر من براي كار كردن با مايا بايد پيش زمينه قبلي از مفاهيم و اصطلاحات سه بعدي داشته باشيم چه برنامه اي بهتر از مكس كه براي يادگيري خيلي ساده تر از مايا هست
بعد از اون كاربر مي تونه مايا يادبگيه كه صد البته سختتر از مكسه
از همون اول كه مي خواي نصبش كني شكم درده بايد كارت شبكه مجازي تعريف كني و ...
الان من يه چند ساليه مكسو گذاشتم كنار و از مايا استفاده مي كنم مثل مكس توش محدوديت نداره و راحتم باحاش

aaeiria
10-05-2010, 13:13
من 6 سال مکس کار می کردم حالا فقط مایا کار میکنم اگه بخوای تو یه رشته حرفه ای کار کنی باید انتخاب موثر تری داشته باشی.

پس با maya کار کردن بهتره........

amir_eshgh01
11-05-2010, 01:25
یعنی چی بابا بیمزه ها

یکدوم بهتره بزار بگن

بین یه زن و شوهر که نمی خواهید یکدوم رو بهتر جلوه بدید

---------- Post added at 02:25 AM ---------- Previous post was at 02:22 AM ----------

راستی یادم رفت بگم

من خودم یه مدته دارم کار می کنم

با مایا شروع کردم پشیمون هم نیستم

تری دی مکس رو دیدم در ظاهر کار کردن باهاش سخت تر از مایاست

حالا یکی از حرفه ای ها جواب باید بده


که البته فکر کنم همه توافق روی مایا داشته باشن

البته فکر کنم 90%

OM3D
11-05-2010, 08:51
بدون اینکه شکی توش باشه به جز قسمت مدلسازی، مایا 10 سر و گردن بالاتر از مکسه...میتونی به این توجه کنی که 90% کمپانی های بزرگ cg با مایا کار میکنن... یکی از شرکتهایی که مکس کارا بهش افتخار میکردن blizzard بود که اونم اگه اشتباه نکنم حدود 2 ساله که چنج کرده به مایا...
ولی با همه ی این حرفها با وجود polyboost تو مکس مدلسازی مکس خیلی خوب و سریع شده....من پیشنهاد میکنم اگه میخواید حرفه ی اصلیتون رو مدلسازی قرار بدین مکس رو کار کنید...چون مدلسازیش خیلی خوبه و قسمت های دیگش هم در حد رفع نیاز یه مدلساز هست....
ولی اگه میخواین انیماتور بشین یا میخواین particle و dynamic کار کنید مسلماً مایا کار کنید....
این نکته رو هم حتماً در نظر داشته باشین که اگه به کار کردن تو خارج ار ایران فکر میکنید اینطوری انتخاب کنید....اگه نه ، فقط میخواین تو ایران کار کنید بدون شک مکس کار کنید .
چون 99% شرکتای ایران مکس کار میکنن...و مایا کار به جز بخش modeling به دردشون نمیخوره ...
واسه modeling هم تو ایران مهم نیست چه برنامه ای کار کنی چون در نهایت مدلت به یه فایل OBJ ختم میشه...

3dmap
16-05-2010, 16:39
سلام خدمت دوستان!
لطفاً در مورد اين كار نظر بدبد. ببخشيد كه توي اين تاپيك مطرح شد!!
ساخته شده توسط تري دي مكس و فوتوشاپ

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

istanbul
28-05-2010, 01:11
مکس یا مایا ؟
من خلی وقت نیست که دارم با نرم افزارهای 3D سروکله میزنم، تقریبا از اون موقعی که 3Dmax 6 اومد بازار.
البته این نظر ها همه شخصیه و تجربی. ولی به نظر من بحث در اینکه چه نرم افزاری بهتره حالا در ضمینه انیمیت یا به صورت کلی بحثیه که تا ... ادامه خواهد داشت.من خودم با 3Dmax خیلی خیلی راحترم و هر روزهم دارم چیزای جدیدتری یاد میگیرم البته با مایا هم کار کردم و ادامه هم داره.حالا بحث rigging .من خودم شخصا 2 ماه تمرین کردم تا سه حرکت به نامهای سوکوهارا،نیشیکی،و دو وارو باز، که از حرکات در رشته ژیمناستیک هست رو طراحی کنم. حالا به چه دلیل بماند. و بهترین نتیجه رو با 3Dmax و Endorphin گرفتم.به نظر من همه یکی هستن ولی این خود شخص هست که با کدوم راحته.خدارو شکر پلاگین هم واسه هر ضمینه ای فراوونه. حالا چه در ضمینه body rigging چه face rigging . مثلا من واسه face rigging پلاگین Di-O-matic رو پیشنهاد میکنم :46:.خوش باشین

En iyisini kendinde ara
ISTANBUL