PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : باز هم تکرار : تامین تلکام برنده اپراتور سوم



mahdishata
25-04-2010, 14:22
موبنا - مدیرعامل شرکت تامین تله کام، از واگذاری اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان به این شرکت خبر داد.

"ذبیح الله فیض آبادی" در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا واگذاری اپراتور سوم را به تامین تله کام تایید کرد وازآغاز کار این شرکت در این پروژه خبر داد.

مهندس "رضا تقی پور" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و "صادق محصولی" وزیر رفاه و تامین اجتماعی با امضا قرارداد این پروژه ، اپراتور سوم را به تامین تلکام که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است واگذار کردند.

در حالیکه چند ماه گذشته سایت اطلاع رسانی موبنا برای اولین باراز دراختیار گرفتن پروژه اپراتور سوم توسط تامین تله کام خبر داده بود، سازمان تنظیم مقررات با رد این مطلب اعلام کرد که پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به هیچ شرکت و یا کنسرسیومی اعطا نشده است. اما با گذشت نزدیک به 8 ماه خبر موبنا تایید شد .

چندی پیش وزیر ارتباطات نیز چندی پیش در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن این پروژه قبل از پایان سال گذشته خبر داده بود واعلام کرد که سیمکارت های اپراتور سوم اوایل سال 89 وارد بازار می شود.

اپراتور سوم باید ظرف مدت 15 سال 17 میلیون سیمکارت تلفن همراه به بازار عرضه کند که با اجرایی شدن این پروژه پیش بینی می شود رقابت برای ارائه سرویس های متنوع و با کیفیت میان سه اپراتور اول، دوم و سوم شکل گیرد.

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین ( تامین تله کام ) با سرمایه‌گذاری شمس تامین تاسیس شده و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا (سازمان تامین اجتماعی) است که ابتدا با اپراتور اماراتی اتصالات برای حضور در مزایده اپراتور سوم تشکیل کنسرسیوم داد، اما به دلیل عدم انجام تعهدات طرف خارجی از‌ این پروژه کنار گذاشته شد.

sina2200
25-04-2010, 15:29
:41::41::41::41::41::41::41:

titanium_zarin
25-04-2010, 15:38
اينم از اين...
مخابرات رو كه كاملا سپاه خريده... اينم تامين اجتماعي...واقعا كه رقابت هاي سالمي هست...

mahdishata
26-04-2010, 08:53
بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور به نتیجه رسید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از گذشت 15 ماه از زمان انجام مزایده این پروژه، شرکت تامین تله کام را رسما برنده نهایی این پروژه اعلام کرد که البته جزئیات فعالیت این اپراتور تاکنون مشخص نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، اپراتور سوم تلفن همراه که قرار است نسل سوم موبایل را در ایران برای نخستین بار پیاده سازی کند طبق گفته وزیر ارتباطات دهه فجر امسال سیمکارت هایش را وارد بازار می کند و به جمع اپراتورهای تلفن همراه کشور می پیوندد.
نسل سوم تلفن همراه علاوه بر مکالمه، ارسال و دریافت پیامک می تواند اینترنت را در هر شرایطی برای کاربر مهیا کند و انتقال داده ها را با سرعتی بالا ممکن سازد. به این ترتیب سرویسهای چندرسانه ای مانند صدا، دیتا و تصویر با استفاده از تلفن همراه با سرعتی مناسب در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
البته 23 دی ماه سال 87 که کنسرسیوم تامین - اتصالات به عنوان برنده نهایی مزایده اپراتور سوم معرفی شده بود در بدبینانه ترین حالت ممکن قرار بود سیمکارت های نسل سوم تلفن همراه تابستان 88 وارد کشور شود اما با وجود اخراج اتصالات از ایران و ابطال این مزایده، سرنوشت اپراتور سوم شکل دیگری به خود گرفت و برخلاف پروژه هایی که با هدف انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور ایجاد می شوند به پروژه ای کاملا ملی و با تکیه بر توان داخلی تبدیل شد.
این در حالی است که حدود سه سال پیش که وزیر ارتباطات دولت نهم از شروع مطالعات مربوط به اپراتور سوم در ایران خبر داد اعلام کرد برای عقب نماندن از تکنولوژی های روز جهان، جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی به داخل کشور تا پایان سال 87 ایرانیها هم می توانند از نسل سوم تلفن همراه استفاده کنند. محمد سلیمانی در آن زمان معتقد بود به هیچ وجه شرکتی که توانایی اجرا و تضمین مالی این قرارداد را داشته باشد در کشور وجود ندارد.
در همین حال رضا تقی پور وزیر کنونی ارتباطات بر جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های ملی تاکید داشته و اعلام کرده بود پروژه اپراتور سوم تلفن همراه، فرصتی برای جذب و استفاده از سرمایه گذاریهای خارجی و انتقال تکنولوژی است و باید همانند اپراتور دوم به سرمایه گذاری خارجی در این پروژه توجه شود.
حتی در ماههای ابتدایی سال 87 نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت اعلام کرد که بیش از 15 کشور از مناطق خاورمیانه، آسیای شرقی، آفریقا و کشورهای اروپایی برای حضور در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران اظهارعلاقمندی کرده و قطعاً در مزایده انتخاب این اپراتور حضور خواهند داشت که در آن زمان نام ترکیه، کره، برخی کشورهای اروپائی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقایی، چین و روسیه نیز به گوش می رسید.
اما در نهایت تنها هفت کنسرسیوم داخلی و خارجی وارد فضای مزایده شدند و از این تعداد، صلاحیت پنج شرکت احراز شد که در نهایت دی ماه 87 وزارت ارتباطات به صورت رسمی، اپراتور اتصالات امارات و شرکت تامین تله کام را در قالب یک کنسرسیوم به عنوان برنده اعلام کرد.
در این میان برنده شدن اماراتی ها در پروژه اپراتور سوم مصادف شد با ادعاهای قدیمی آنها درباره جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس و شاید یکی از دلایلی که موجب شد مسئولان کشور در مورد واگذاری این پروژه به این اپراتور دست نگه ‌دارند همین موضوع بود. بالاخره عدم پرداخت ضمانت پروژه و عدم هماهنگی با شریک ایرانی سبب شد بیستم اردیبهشت ماه 88 وزیر ارتباطات دولت نهم از حذف اتصالات از این پروژه خبر دهد.
با ابطال این مزایده شرکت کنندگان معدود در مزایده اپراتور سوم دست خالی بازار مخابراتی ایران را ترک کردند و شانس خود را برای در اختیار گرفتن این بازار جذاب و پرمصرف که جمعیت جوان و مشتاق به استفاده از فناوریهای نوین آن را احاطه کرده است از دست دادند.
این در حالی است که در مصوبه سه بندی هیئت دولت در تاریخ سوم بهمن ماه سال 85 مقرر شده بود که شبکه اپراتور سوم از فناوری نسل سوم تلفن همراه بهره ببرد و سرمایه گذاران آن با 49 درصد سهم از اپراتورهای خارجی توانمند و در صورت لزوم به صورت منطقه ای باشند.
کارشناسان نیز معتقدند که مطابق اسناد تهیه شده، استفاده از نسل سوم تلفن همراه تنها با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی ممکن خواهد بود و به دلیل عدم وجود تجربه در این حوزه، استفاده از توان داخلی در پروژه اپراتور سوم به تنهایی ممکن نیست.
اما امروز با توجه به کنار گذاشتن متقاضیان خارجی از پروژه اپراتور سوم و سپردن کار به بخش غیردولتی ایرانی باید منتظر ماند دیر یا زود، سیمکارتهای وطنی در بازار موبایل ایران عرضه شود.
البته در یک سال شواهد نشان از سپردن پروژه اپراتور سوم به شرکت ایرانی تامین تله کام می داد و مسئولان این شرکت با ارائه پیشنهاد به وزارت ارتباطات مدعی شده بودند که با استفاده حداکثری از توان نیروهای متخصص داخلی قادرند اپراتورسوم تلفن همراه کشور را در اختیار گیرند و آنجا که نیاز باشد از توان مشاوران خارجی نیز در این پروژه استفاده خواهند کرد.
اگرچه بهره برداری از تکنولوژی نسل سوم به گسترش فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات، عملی شدن ایده های تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک و در نهایت افزایش کارایی در استفاده از زمان منجر می شود اما این فناوری در حالی در آستانه ورود به بازار موبایل ایران است که چندی است نخستین سرویس شبکه نسل چهارم تلفن همراه جهان توسط اپراتور "تلیاسونرا " در سوئد و نروژ راه اندازی شده که به صورت تئوری می تواند اطلاعات را با سرعت بیش از 100 مگابایت در ثانیه انتقال دهد.
این سرعت 22 بار از سرعت شبکه نسل سوم (3G) بیشتر است و برای مثال می تواند از تلویزیون اچ دی با صفحه بزرگ پشتیبانی کند. این نسل جدید ارتباطات تلفن همراه برای انتقال حجم عظیمی از داده ها با کمترین هزینه ترین شکل ممکن طراحی شده و با بهینه کردن استفاده از باند فرکانس، سرعت دسترسی به شکل فیبر از طریق بی سیم را فراهم کند.
نسل چهارم تلفن همراه نسخه گسترش یافته و به روز شده شبکه LTE محسوب می شود و "تلیاسونرا " را به نخستین شرکت مخابراتی ارائه دهنده نسل چهارم خدمات مخابراتی و ارتباطی جهان تبدیل کرده است.
پیش بینی شده تا پایان سال 2010 در کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، ارمنستان و فنلاند نیز نسل چهارم تلفن همراه راه اندازی شود.

منبع : مهر

itanalyze.com

zahedy2006
26-04-2010, 17:13
پارسال اینا حرف این سیمکارت اماراتیه بود.

الان این شرکت کجاییه؟ اصلا امکانات داره؟

mahdishata
26-04-2010, 18:59
مدیرعامل شرکت تامین تله کام از واگذاری سیمکارتهای نسل سوم تلفن همراه (3G ) همزمان با دهه فجر در تهران و کلانشهرها خبر داد و گفت: هنوز بهای این سیمکارتها مشخص نیست و در حال مطالعه استراتژی بازار هستیم که نتایج آن تا سه ماه آینده اعلام می شود.
ذبیح الله فیض آبادی در مورد دریافت پروانه بهره برداری از نسل سوم تلفن همراه در کشور با بیان اینکه سیمکارت های اپراتور سوم از 22 بهمن ماه امسال وارد بازار کشور می شود گفت: این سیمکارتها از ابتدا بر مبنای تکنولوژی نسل سوم خواهند بود و مجهز به سرویسهای مختلف این فناوری هستند.
وی با تاکید بر اینکه سیمکارتهای نسل سوم تلفن همراه به صورت همزمان در تهران و کلانشهرها توزیع می شود افزود: این سیمکارتها به تدریج در کل کشور در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
فیض آبادی اضافه کرد: هنوز بهای این سیمکارتها مشخص نیست و تامین تله کام در حال مطالعه استراتژی بازار است که نتایج آن را تا سه ماه آینده اعلام می کند.
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه کشور خاطرنشان کرد: شرایط جدیدی برای پروانه فعالیت اپراتور سوم صادر شده که این شرایط کاملا با شرایط مزایده این پروژه متفاوت است و جزئیات آن باید از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که روز شنبه پروانه اپراتور سوم را برای شرکت تامین تله کام وابسته به سازمان تامین اجتماعی صادر کرده است گفت: با راه اندازی این شبکه مردم کشور در سال جاری از سیمکارتهای تکنولوژی نسل سوم بهره مند می شوند.
پیش از این گفته شده بود سیمکارتهای اپراتور سوم با کد 092 عرضه خواهد شد.
انتخاب شرکت تامین تله کام در پروژه اپراتور سوم از دی ماه سال 87 و پس از اعلام کنسرسیوم تامین - اتصالات به عنوان برنده مزایده تاکنون با فراز و نشیبهای بسیاری همراه بوده است. این پروژه ابتدا قرار بود با هدف انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شود اما با حذف اتصالات از این پروژه هم اکنون تامین تله کام قصد دارد نسل سوم تلفن همراه را بدون استفاده از توان خارجی در کشور پیاده سازی کند.
بیش از 50 میلیون نفر در کشور از تلفن همراه استفاده می کنند.

نقش اپراتور سوم در دولت الکترونیکي
همچنين وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که پروانه اپراتور سوم را برای شرکت تامین تله کام وابسته به سازمان تامین اجتماعی صادر کرده است گفت: با راه اندازی این شبکه مردم کشور در سال جاری از سیمکارتهای تکنولوژی نسل سوم بهره مند می شوند.
رضا تقی پور در مراسم اعطای پروانه و راه اندازی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه با بیان اینکه شبکه نسل سوم موبایل امکانات گسترده ای را در حوزه خدمات ارزش افزوده در بحث ارتباطات داده و ارتباطات سیار در اختیار مشترکان قرار خواهد داد اظهار امیدواری کرد که اعطای پروانه راه اندازی نسل سوم تلفن همراه گام دیگری برای توسعه ارتباطات سیار کشور باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضاف کرد: اپراتور سوم تلفن همراه می تواند در ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف مانند تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی که نیاز به زیرساختهای ارتباطات سیار دارد نقش موثری داشته باشد.
به گفته وی با راه اندازی این شبکه مردم کشورمان در سال جاری از سیمکارتهای تکنولوژی نسل سوم بهره خواهند برد.
انتخاب شرکت تامین تله کام در پروژه اپراتور سوم از دی ماه سال 87 و پس از اعلام کنسرسیوم تامین - اتصالات به عنوان برنده مزایده تاکنون با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است. این پروژه ابتدا قرار بود با هدف انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شود اما با حذف اتصالات از این پروژه هم اکنون تامین تله کام قصد دارد نسل سوم تلفن همراه را بدون استفاده از توان خارجی در کشور پیاده سازی کند.
هم اکنون بیش از 50 میلیون نفر در کشور از تلفن همراه استفاده می کنند.
منبع : مهر

itanalyze.com

mahdishata
26-04-2010, 19:30
ایتنا - تامین تلکام 300 میلیون یورو بابت حق پروانه اپراتور سوم پرداخت کرد

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش روزنامه فناوران اطلاعات مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: "شستا" 100 درصد سهام اپراتور سوم متعلق به شرکت ارتباطات تامین شمس نوين (تامین تله کام) یکی از شرکت‌های زیرمجوعه شستا است.

محمد ‌علي يزدانجو با بیان این مطلب گفت: شرکت تامین تله کام تاکنون در اجرای پروژه اپراتور سوم با هیچ شرکت داخلی و خارجی توافق نکرده و 100 درصد سهام این اپراتور متعلق به شستا است.

وی در خصوص مبلغ حق پروانه اپراتور سوم گفت: شرکت تامین تله کام برای به دست آوردن پروانه اپراتور سوم مبلغ 300 میلیون یورو به سازمان تنظیم مقررات پرداخت کرده است.
وی در باره میزان سهم دولت از درآمدهای اپراتور سوم که پیش تر 6/23 درصد تعیین شده بود، گفت: در این زمینه جداولی در پروانه اپراتور سوم گنجانده شده که پس از بررسی آنها می‌توان در این باره اظهار نظر کرد و فعلا این سهم مشخص نیست.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شستا گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده تامین تله کام در اجرای این پروژه به جای استفاده از اپراتور خارجی از متخصصان و مشاوران خارجی و داخلی برای راه‌اندازی شبکه استفاده خواهد کرد.

mahdishata
27-04-2010, 12:25
انتخاب یک شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی برای اپراتور سوم هر چند مي‌تواند خبر جدیدی به حساب بیاید، اما در واقع یک داستان تکراری است.

حالا ذهن پر از پرسش جامعه حتی با دادن زمان معین برای ارائه سیم کارت‌های این اپراتور – در دهه فجر امسال – هم راضی نمي‌شود؛ چرا که اگر نخستین وعده برای این اپراتور محقق شده بود، سیم کارت‌های نسل سوم موبایل را مي‌توانستیم از تابستان سال قبل در بازار مشاهده کنیم.

پس از تجربه تلخ انتخاب شریک خارجی برای اپراتور دوم (ترک سل) و تاخیر در اعطای مجوز اپراتور دوم پیش‌بینی مي‌شد که این درس تلخ دیگر تکرار نشود؛ اما ماجرای پیش آمده برای اپراتور سوم نشان داد که شانس با اپراتور دوم بوده که تاخیرهایش به مراتب کمتر از اپراتور سوم بوده است.
هم اینک در حالی موضوع انتخاب دوباره یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی برای اپراتور سوم مطرح شده که در حدود دو سال قبل نیز همین خبر اعلام شده بود؛ با این تفاوت که حداقل در آن زمان شریک خارجی کنسرسیوم پیروز در مزایده هم اعلام شده بود؛ اما حالا حتی شریک خارجی اپراتوری که قرار است تکنولوژی جدید نسل سوم تلفن همراه را اجرا کند، مشخص و اعلام نشده است.

تجربیات برگزاری دو مزایده اپراتورهای دوم و سوم نشان می‌دهد که در ایران موضوع اساسا عقب‌تر از انتخاب تکنولوژی و نحوه توسعه است؛ چرا که در انتخاب مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها هیچ بحثی وجود ندارد، بلکه بحث اصلی دو سه پله عقب‌تر از آن؛ یعنی نحوه تنظیم روابط و مدیریت پروژه‌های بزرگ است (مانند نحوه انتخاب اپراتورها، پیش برد مذاکرات و نحوه تنظیم قراردادها و نظارت بر بازارها). هم از این رو است که هیچ‌گاه فرصت‌های از دست رفته محاسبه نمي‌شود.

بازار تلفن همراه ایران مي‌توانست از سال گذشته نسل سوم تلفن همراه را در اختیار مشترکان ایرانی قرار دهد؛ تکنولوژی‌اي که حداقل کارکرد آن تحویل اینترنت پرسرعت روی گوشی تلفن همراه بود. موضوعی که مجوز آن صرفا برای اپراتور سوم صادر شده و حتی برندگان مجوز وایمکس که هم اکنون برخی از آنها مشغول به ارائه خدمات هستند نیز مجوز دادن اینترنت بی‌سیم در حال حرکت را ندارند.

اپراتور سوم در حالی امروز دوباره قدم‌های نخستین را برمي‌دارد که حداقل سال قبل جلوتر از این ایستاده بود.فراموش نبايد كرد كه رقابت، كليد اصلي توسعه و افزايش رفاه عمومي است و اين مساله به وضوح پس از آغاز به كار اپراتور دوم كه موبايل و توسعه ارتباطي ناشي از آن را به اقصي نقاط كشور گسترش داد، قابل مشاهده است. آيا سرعت لازم را در تزريق رقابت به بازارهاي كشور داريم؟
منبع: دنیای اقتصاد

itiran.com

mahdishata
28-04-2010, 11:21
مديرعامل شركت تامين تلكام - اپراتور سوم تلفن همراه - گفت: سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم رسما از 22 بهمن‌ماه سال جاري ارائه مي‌شود ولي درتلاشيم اين كار در بعضي از شهرها سريع‌تر انجام شود.

سيد ذبيح‌الله فيض‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: براساس مجوزي كه داريم امكان راه‌اندازي شبكه‌هاي نسل 2 و 3 (2G/3G) را خواهيم داشت.

او ادامه داد: بايد ببينيم براساس استراتژي‌هاي بازاريابي كه در حال تدوين است چه رويكردي را در شهرهاي مختلف از منظر (2G/3G) اتخاذ مي‌كنيم كه اين موضوع تا دو ماه آينده نهايي مي‌شود و برمبناي نتايج اين مطالعات قيمت‌گذاري و نوع سرويس‌هاي مبتني بر داده تصميم‌گيري خواهد شد.

وي تاكيد كرد: مزيت اصلي سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌هاي قديمي‌تر اين است كه علاوه بر سرويس مكالمه (Voice) كه كيفيت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امكان ارائه سرويس ديتا و تبادل ديتا برروي اين سيم‌كارت‌ها وجود دارد.

او افزود: به عبارتي اينترنت پرسرعت و سرويس‌هاي مبتني بر آن، از جمله پرداخت از طريق موبايل (M-Payment) بانكداري همراه، تلفن تصويري VPN، ويدئو درخواستي (VOD)، ويدئو كنفرانس، پست الكترونيك (E-Mail) پيام‌هاي چند رسانه‌يي، تجارت از طريق موبايل، خدمات آموزشي، بهره‌برداري از شبكه‌هاي اينترنت و اينترنت در حال حركت و بسياري از سرويس‌هاي متنوع ديگر را مي‌توان برروي آن ارائه داد.

وي درباره تعرفه مكالمه و قيمت سيم‌كارت‌ها تصريح كرد: اين موضوع هنوز نهايي نشده است و بايد به رقابتي بودن تعرفه توجه كنيم چون قاعده بازار، فعاليت برمبناي قيمت رقابتي است و بايد دررابطه با بحث بازاريابي و فعاليت‌ به موضوع رقابت پذيري توجه كرده و جوانب امر را در نظر بگيريم، لذا تعيين تعرفه در دست مطالعه و بررسي است.

فيض‌آبادي تصريح كرد: اين سيم‌كارت‌ها به‌صورت دائمي و اعتباري است كه در مورد قيمت آن تصميم گيري خواهد شد و اميدواريم بتوانيم با تلاش مضاعف سرويس خوبي را در اين زمينه ارائه دهيم.

وي با تاكيد بر اينكه در حد ممكن از توان داخلي چه در بعد استفاده از تجهيزات و چه توان مهندسي داخلي استفاده خواهيم كرد گفت: بعد از صدور پروانه، 9 ماه فرصت داريم كه در تهران و كلان شهرها و بخشي از جاده‌ها اين شبكه را ايجاد كنيم.

فيض‌آبادي درباره فعاليت اپراتور سوم و فضاي رقابتي با وجود دو اپراتور ديگر تاكيد كرد: در خيلي از كشورها پيش از سه اپراتور فعاليت دارند و ايران هم از اين قاعده مستثني نيست، تنوع و كيفيت خدمات و جلب رضايت مشتركان عامل تعيين كننده رقابت خواهد بود.

mahdishata
28-04-2010, 11:39
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: تمامي موارد از جمله زمان ارائه سيم‌كارت، قيمت و درصد حق‌السهم دولت در پروانه اپراتور سوم مشخص شده و هيچ مورد به بعد موكول شده‌اي وجود ندارد.

محمد كرم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري فارس در اين خصوص كه آيا ميزان حق‌السهم دولت از پروانه اپراتور سوم مشخص نيست، تأكيد كرد: در پروانه اعطا شده همه چيز كاملاً مشخص است و زماني كه پروانه‌اي صادر و اعطا مي‌شود، يك سند قطعي است و در يك سند قطعي تمامي اعداد و ارقام به صورت دقيق و قطعي مشخص شده است.
رئيس رگولاتوري ادامه داد: ميزان درصد حق‌السهم دولت براي تلفن موبايل و سرويس‌هاي مختلف هر كدام به گونه‌اي است اما در كل شيرينگي كه دارد مشخص شده و با توجه به 15 ساله بودن پروانه اين مبلغ نيز به ترتيب سال است.
وي در اين خصوص كه براساس پروانه، اين اپراتور بايد چه زماني سيم كارت‌هايشان را ارائه كند، گفت: از زمان ابلاغ و لازم‌الاجرا شدن پروانه دوره‌اي براي ارائه سيم‌كارت مشخص شده است.
وي در خصوص اينكه آيا اپراتور سوم مي‌تواند سيم‌كارت خود را رايگان عرضه كند و يا الزامي براي قيمت سيم‌كارت اپراتور سوم در پروانه وجود دارد، گفت:‌ هميشه در پروانه براي قيمت سيم‌كارت سقف و كف رقابتي در نظر گرفته مي‌شود تا يك اپراتور با ارائه سيم‌كارت به قيمت غير معمول بازار رقابت را بر هم نزند كه معمولاً رگولاتورها مانع از اين برهم خوردن فضاي رقابتي مي‌شوند.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تأكيد كرد: براساس پروانه اپراتور نمي‌تواند سيم‌كارت خود را بيشتر از سقف قيمت تعيين شده واگذار كند و همچنين تا درجه‌اي نيز اجازه تخفيف دارد كه در صورت اينكه بخواهد بيشتر از اين مقدار تخفيف بدهد بايد از رگولاتوري اجازه بگيرد.
به گزارش فارس، پيش از اين در حالي كه ميزان حق السهم دولت از درآمدهاي اپراتور سوم 6/23 درصد تعيين شده بود، محمد ‌علي يزدانجو، مديرعامل شستا پس از واگذاري پروانه، درباره ميزان اين سهم گفته بود: "در اين زمينه جداولي در پروانه اپراتور سوم گنجانده شده كه پس از بررسي آنها مي‌توان در اين باره اظهار نظر كرد و فعلا اين سهم مشخص نيست. "

mahdishata
19-05-2010, 11:09
مراسم روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي عصر امروز و با حضور وزير ارتباطات در سالن شهيد قندي اين وزارتخانه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه مسوولان و فعالان حوزه ICT کشور حضور خواهند داشت، رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مدير عامل شرکت مخابرات ايران و مدير عامل شرکت ايرانسل از جمله سخنرانان اين مراسم خواهند بود.

همچنين در اين مراسم وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات نيز سخنراني خواهد کرد. رونمايي از تمبر روز جهاني ارتباطات و تقدير و از تلاشگران و فعالان عرصه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم است.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم و از سوي مسوولان ذي‌ربط، پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شرکت تأمين تله کام ارايه خواهد شد.

mahdishata
20-05-2010, 17:22
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت سیم کارت نسل سوم را 120 هزار تومان بیان کرد و گفت : شرکت اپراتور سوم طبق پروانه باید 9 ماه بعد از فعال شدن قرار داد ، سیم کارتها را به متقاضیان تحویل دهد .

به گزارش واحدمرکزی خبر،رضا تقی پور در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: قبل از پایان امسال ، سیم کارت نسل سوم به مردم واگذار شود.

وی تماس تصویری را از ویژگی های خاص این شبکه ارتباطی بیان کرد و افزود : خدمات ارزش افزوده و پهنای باندی که برای دولت الکترونیک ، ارتباط با شبکه ملی اینترنت ، همچنین دریافت خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی نیاز است در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

تقی پور درباره تعرفه مکالمه با سیم کارت نسل سوم نیز گفت : تعرفه ها هم به محض اینکه درخواست کنند باید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تصویب شود.

وی درباره تفاهم نامه وزارت ارتباطات با وزارت صنایع در زمان تصدی سلیمانی، مبنی بر ارائه سیم کارت نسل سوم با گوشی ایرانی گفت : درگذشته صحبت هایی بوده است اما این الزام در پروانه اپراتور سوم وجود ندارد که حتما سرویس های خود را با گوشی های ساخت داخل ارائه کند، از طرفی مجبور کردن کاربران برای استفاده از گوشی های داخلی کار سختی است.

تقی پور درباره افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت نیز گفت : این موضوع هنوز به کمیسیون تنظیم مقررات نرسیده ، بلکه شفاهی مطالبی بیان شده است و دو گزارش هم برای ما فرستاده اند که این تعرفه مناسب نیست اما باید طبق پروانه با جزئیات و مستندات درخواست رسمی کنند و در کمیسیون بررسی و اعلام نظر شود .

وی افزود : در شش سال گذشته این تعرفه ها ثابت بوده و در مقایسه با قیمت های منطقه و دنیا ، تعرفه تلفن ثابت جزو کمترین قیمت هاست .

تقی پور درباره آزاد سازی نرخ مکالمات با هدفمندکردن یارانه ها گفت : خوشبختانه در حوزه مخابرات تاکنون از یارانه استفاده نمی کردیم و هدفمند سازی یارانه ها تاثیر مستقیمی در این حوزه ندارد.

وی گفت : طبق اصل 44 ، دولت نباید به اپراتورها تکلیفی کند که کالا یا خدمتی را به ضرر بفروشند و اکنون اپراتورها باید برای کمیسیون تنظیم مقررات اثبات کنند که قیمت تمام شده بیش از تعرفه فعلی است تا کمیسیون تصمیم بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقال شرکت پست به خارج از تهران گفت : مدیریت امور در تهران سخت شده و نیاز است که با انتقال بسیاری از ادارات دولتی و شرکتهای مادر تخصصی بتوان عدالت در توزیع را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه این تصمیمات از قبل گرفته شده است و ما از برنامه ریزی کلی مطلع بودیم گفت : همکاران پست آمادگی اولیه را دارند و جزئیات موضوع باید طراحی شود و با هماهنگی با دولت این کار صورت بگیرد.

تقی پور درباره حذف محدویت 128 کیلو بایت با افزایش سرعت اینترنت گفت: اکنون در بسیاری از نقاط از جمله مراکز تحقیقاتی، دانشگاهها،مراکز تجاری و بانکها به هیچ وجه محدودیتی در پهنای باند اینترنت وجود ندارند.:2:

وی درباره قیمت بالای اینترنت در مراکز علمی و دانشگاه ها گفت : 20 درصد از هزینه های پهنای باند اینترنت را برای جاهایی که به طور مستقیم از شرکت ارتباطات زیرساخت آن را دریافت می کنند کاهش داده ایم .

تقی پور افزود : ارائه این تخفیف برای شرکت های اینترنتی یا شرکت های ندا، مشروط به این است که مستنداتی ارائه دهند که این تخفیف ها را برای کاربران خود اعمال می کنند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده برای تحقق شعار اتحادیه جهانی مخابرات مبنی برشهر خوب ،زندگی خوب گفت : ما با توسعه فناوری اطلاعات در خدمات الکترونیک ، بانکداری و تجارت الکترونیک ، سلامت ، رفاه و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی ، از آغاز امسال به استقبال این شعار رفتیم .

tabnak.ir

Luxe
20-05-2010, 18:02
این اپراتور جدید چه نسلی از شبکه رو میاره؟چه امکاناتی داره با خودش.خلاصه بگید.

بی باک بی بال
20-05-2010, 18:10
این اپراتور جدید چه نسلی از شبکه رو میاره؟چه امکاناتی داره با خودش.خلاصه بگید.
وی تماس تصویری را از ویژگی های خاص این شبکه ارتباطی بیان کرد و افزود : خدمات ارزش افزوده و پهنای باندی که برای دولت الکترونیک ، ارتباط با شبکه ملی اینترنت ، همچنین دریافت خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی نیاز است در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

mahdishata
21-05-2010, 08:36
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين كه پروانه‌ اپراتور سوم تلفن همراه امروز به‌صورت نمادين در حضور مقامات ارزشمند به شركت تامين تله‌كام داده مي‌شود، گفت: حق‌لايسنس براي اين اپراتور ‌401 ميليارد تومان و جمع مبلغ حق‌السهم ساليانه‌اي كه بايد به رگولاتوري بدهد، ‌6/23 درصد است و حدود ‌16 هزار ميليارد تومان براي كشور در طول ‌15 سال درآمد دارد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمد كرم‌پور در مراسم روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي اظهار كرد: در كشور ما طي برنامه‌هاي پنج ساله‌اي كه داشتيم و از آنجا كه به كاهش تصدي‌گري دولت تاكيد مي‌شد، رويكرد كشور نيز اساسا به اين سمت رفت كه واقعا حكومت، حكومت كند و كار اجرايي به مردم واگذار شود.

او گفت: نگاه وزارت ارتباطات اين است كه بتواند بخش ارتباطات كشور را در يك نظام هماهنگ بدون اين‌ كه كار اجرايي كند، طوري اداره كند كه منويات حاكميت برآورده شود و در اين بازار به وجود آمده، بازيگران جديدي در صحنه ايجاد شدند و براي اداره‌ اين بازيگران جايي به‌نام سازمان تنظيم مقررات به وجود آمد.

وي افزود: رگولاتوري براي اين به‌وجود آمد كه همه‌ ذي‌نفعان اين حوزه در آن شريك باشند؛ يعني دولت، مردم، اپراتورها، سند ارتباطات و مجامع بين‌المللي كشور با هم در اين حوزه شريك باشند.

كرم‌پور گفت: در ايران به‌ويژه در پنج شش سال گذشته اين اتفاق افتاد و روند خوبي ايجاد شد و ما به نمايندگي از وزارت ارتباطات با توجه به منافع دولت و منافع خدمت‌گيران، بر اين كارها نظارت كرده و رگولاتوري سعي مي‌كند منافع همه را مد نظر داشته باشد و اصولي كه براي آن‌ها طراحي شد، رقابت شفاف، عدالت، انصاف، اخلاق و اداره‌ي بازار بود.

رييس سازمان تنظيم مقررات در ادامه با بيان اين‌كه در حال حاضر ‌11 شركت ندا وجود دارد گفت: در كشورمان ‌7 شركت سپ، ‌38 پروانه‌ وايمكس داده شده و سه اپراتور اصلي، خدمات تلفن ثابت و همراه را ارائه مي‌دهند و تمامي اين‌ها نشان مي‌دهد رويكرد كشور به ‌خصوصي‌سازي رويكرد مثبتي است و كشور به سمتي مي‌رود كه در اين زمينه موفق شود و تمام تلاش در حوزه‌ رگولاتوري را انجام مي‌دهيم.

mahdishata
23-05-2010, 02:21
وقتی صادق محصولی –وزیر رفاه و تامین اجتماعی- و رضا تقی‌پور –وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات روی سن رفتند تا با ترغیب حضار به تشویق محمد کرمپور –رئیس سازمان تنظیم مقررات- و ذبیح اله فیض آبادی- مدیرعامل تامین تلکام-، پروانه پراتور سوم را اعطا کنند، دیگر باورمان کردند که تامین تلکام برنده اول و آخر این پروژه بود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در این مراسم ترتیب ایستادن و قرار گرفتن آقایان مدیر با همان نظمی بود که در مراسم خصوصی وزارت ارتباطات برای اعطای رسمی و دور از چشم نقادان پروانه رخ داد.
همان مراسمی که به دلیل برگزاری آن پشت درهای بسته و اعلام عدم جزئیات این واگذاری هنوز باور نکرده بودیم که تامین تلکام بعد از دو سال وقت کشی بالاخره توانست لابی‌ها و مذاکرات خود را با موفقیت به سرانجام برساند و علیرغم عدم برخورداری از دانش اپراتوری انحصار عرضه سرویس‌های نسل سوم تلفن همراه کشور را در اختیار بگیرد.
در این مراسم همانطور که از اول اعلام شده بود، پروانه اپراتور سوم به صورت “نمادین” به تامین تلکامی‌ها در انظار بیشتر کسانی که در آن روز با عنوان تلاشگران عرصه ارتباطات از آنها نام برده شد، اعطا شد و بالاخره پس از وعده‌های پیاپی آقای رگولاتور جزئیات مالی پروانه اپراتور سوم اعلام شد.
همانند اعطای نمادین پروانه که صادق محصولی تنها به دلیل همین پروانه 401 میلیارد تومانی در این مراسم حضور یافته بود، جزئیات پروانه نیز به صورت نمادین اعلام شد تا مشخص شود وابستگان تامین اجتماعی هر ساله می‌بایست 23.6 درصد از درآمد خود را به دولت پرداخت کنند و سهم 15 ساله دولت از این اپراتور 16 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
درآمد 67 هزار میلیارد تومانی مبلغی است که رگولاتوری آن را تخمین زده است تامین تلکام نیز مدل تجاری خود را براساس آن تدوین کرده است و شاید همین رقم نیز موجب شد تا علیرغم اعلام عمومی برگزاری مزایده این اپراتور در اردیبهشت ماه سال 87 تامین تلکام به نمایندگی از تامین اجتماعی تا همین اردیبهشت 89 پای ثابت این پروژه بماند.

البته واگذاری نمادین پروانه این اپراتور می تواند معانی دیگری در دل خود داشته باشد بطوریکه بزرگی می گفت پروانه اپراتور سوم متعلق به تامین تلکام بود اما ابلاغ و اعلام عمومی نشده بود.

online.asreertebat.com

moz
23-05-2010, 11:32
الان دارن این حرفها رو میزنن بابا
مثل جریان ایرانسل اینم وقتی میاد به بازار باید برای استفاده از اینترنت یه تعهد بدی ، برای مکالمه تصویری یکی دیگه ، ام ام اس هم کار نمیکنه و . . .
کلا این اپراتور هم فرقی با اپراتور های دیگه نداره!!!

mahdishata
23-05-2010, 12:16
عضو هیئت مدیره اپراتور سوم موبایل در تشریح برنامه های در دست اقدام این پروژه از استفاده از پیمانکاران اروپایی و آسیایی برای تجهیز این شبکه و اجرای برنامه نظرسنجی برای انتخاب نام، برند و لوگوی سیمکارتهای نسل سومی اپراتور سوم خبر داد.

مهدی افراسیابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی نسل سوم موبایل در کشور و عرضه این سیمکارت ها تا پایان سال جاری گفت: سیمکارتهای این اپراتور طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات با کد 092 وارد بازار می شوند.

استفاده از وندورهای مطرح اروپایی و آسیایی

وی در مورد انتخاب پیمانکار برای تجهیز سومین شبکه موبایل در کشور گفت: بکارگیری وندورهای مطرح اروپایی و آسیایی در دستور کار قرار دارد و بر این اساس همانگونه که شبکه فعلی مخابرات کشور از این وندورها استفاده می کند، اپراتور سوم نیز با این پیمانکاران وارد مذاکره خواهد شد. وندورهای مخابراتی در کشور بیش از 5 شرکت نیستند.

قراردادی با هیچ یک از شرکتهای داخلی منعقد نشده است

افراسیابی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر قراردادهای منعقده با شرکت تامین تله کام برای همکاری و مشارکت در پروژه اپراتور سوم موبایل تاکید کرد: برخی شرکتهای داخلی خود را منتسب به شرکت تامین تله کام کرده و برخی اخبار را مبنی بر مشارکت با این شرکت منتشر کرده اند که این را تکذیب می کنیم.

وی در مورد اخباری مبنی بر ورود تجهیزات چینی برای این شبکه از سوی یکی از شرکتهای زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین تله کام اگر بخواهد تجهیزاتی را وارد کند مستقیما وارد عمل شده و با واسطه کار نخواهد کرد بنابراین این خبرها تکذیب می شود.

ایجاد دفتر ارتباطات با صنعت

عضو هیئت مدیره اپراتور سوم موبایل در عین حال از ایجاد دفتری برای راه اندازی بانک اطلاعات صنایع خبر داد و به مهر گفت: سعی مان براین است که از تمامی صنایع مرتبط داخلی در این شبکه استفاده کنیم.

وی گفت: با شناسایی فعالان عرصه صنعت در کشور می توان زمینه همکاری برای استفاده از توان داخلی در این پروژه ملی را فراهم کرد.

نظرسنجی برای انتخاب نام اپراتور سوم

افراسیابی با بیان اینکه درصدد انتخاب مشاور متخصص برای ترویج نسل سوم تلفن همراه در کشور هستیم به مهر گفت: برای انتخاب نام، برند و لوگوی سیمکارتهای اپراتور سوم از این مشاور استفاده خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم برای انتخاب نام اپراتور سوم یک برنامه نظرسنجی داشته باشیم و از نظر مردم نیز در این باره استفاده کنیم.

فرهنگ سازی برای سیمکارتهای نسل سوم

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در فرهنگ سازی امکانات نسل سوم موبایل که قرار است برای اولین بار وارد کشور شود اطلاع رسانی کنند و خصوصیات و امتیازات این سیمکارتها را به مردم بشناسانند افزود: در حال حاضر سیاست شرکت تامین تله کام براین است که اطلاع رسانی رسمی پروژه اپراتور سوم و اقدامات انجام شده آن از جانب مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار علاقه مندان قرار گیرد اما چنانچه در برخی مسائل با خلاء اطلاع رسانی مواجه شویم وزارت رفاه و تامین اجتماعی، شرکت شستا و تامین تله کام وارد عرصه اطلاع رسانی خواهند شد.

تقدیر از مقالات برتر در مورد نسل سوم موبایل

عضو هیئت مدیره تامین تله کام انتخاب مقالات برتر در حوزه نسل سوم موبایل را از دیگر برنامه های این شرکت در راستای اطلاع رسانی این پروژه اعلام کرد و به مهر گفت: اپراتور سوم موبایل در نظر دارد با برگزاری یک مسابقه، مقالات برتر در خصوص فرهنگ سازی نسل سوم موبایل و خدماتی که این شبکه ارائه می دهد را انتخاب کند که جوائزی نیز به مقالات برتر تعلق می گیرد.

سقف قیمت سیم کارتهای دائمی این اپراتور 120هزار تومان در پروانه دیده شده و این اپراتور مجاز به ارائه سیم کارتهای اعتباری است.

mahdishata
26-05-2010, 23:03
مدیر شرکت چینی "ZTE " در مورد همکاری با اپراتور سوم موبایل ایران به برگزاری مناقصه از سوی مسئولان شرکت تامین تله کام اشاره کرد و گفت: برای نصب تجهیزات شبکه موبایل نسل سوم در این مناقصه که شرکت چینی هوواوی و اریکسون و نوکیا هم حضور داشتند شرکت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، گو لیمینگ (Guo Liming) در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: شبکه اپراتور سوم موبایل به صورت پایلوت در تهران راه اندازی شده و این اپراتور قصد دارد در فاز اول در 9 شهر ایران تجهیزات نصب کند.
وی ادامه داد: اپراتور سوم موبایل ایران برای نصب تجهیزات شبکه درصدد انتخاب پیمانکار است و برای این منظور نیز مناقصه ای برگزار کرده که هم اکنون در مرحله ارزیابی فنی قرار دارد.

گوشی های هوشمند ZTE در بازار ایران

مدیر شرکت چینی ZTE در ایران از برنامه این شرکت برای واردات گوشی موبایل به ایران خبر داد و گفت: گوشیهای متنوع ZTE با قیمت های مختلف به زودی وارد بازار ایران می شود و ZTE قصد دارد مدلهای جدید گوشیهای هوشمند را راهی بازار ایران کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار گوشی با این برند وارد کشور ایران شده است گفت: این گوشیها که توسط واسطه ها وارد ایران شده کیفیت لازم را نداشته و از محصولات درجه پایین ZTE است. به همین دلیل مورد استقبال چندانی از سوی مردم قرار نگرفته است.

گو لیمینگ ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده گوشیهایی که قرار است به زودی به صورت رسمی وارد بازار ایران شوند دارای کیفیت بالایی بوده و توانایی رقابت با برندهای مطرح را دارد. البته قبل از واردات این گوشیها، برنامه ریزی برای جاانداختن این برند میان مردم ایران نیز در دستور کار قرار می گیرد.

همکاری ZTE با تولیدکنندگان داخلی گوشی

مدیر ZTE با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با چند شرکت تولید کننده موبایل در ایران اظهار داشت: بحث همکاری برای تولید گوشی در ایران از جمله طرحهای تجاری ZTE است اما مذاکرات انجام شده با تولیدکنندگان ایرانی هنوز نهایی نشده است.

وی در مورد همکاری با اپراتورهای موبایل برای استفاده مستقیم کاربران از این گوشیها نیز گفت: بسیاری از اپراتورهای مطرح دنیا مانند وودافون از گوشیهای ZTE استفاده می کنند و ZTE رتبه ششم تولید گوشی موبایل را در دنیا دارد اما با وجودی که در ایران با اپراتورهای اول، ایرانسل و تالیا برای استفاده مستقیم کاربران از این گوشیها وارد مذاکره شده ایم تاکنون به نتایج مثبتی در این زمینه نرسیده ایم.

گو لیمینگ ادامه داد: در طرح تجاری اپراتورهای تلفن همراه ایرانی هنوز ارتباط مستقیم میان اپراتور و کاربر آنچنان که باید جا نیافتاده است.

پیشنهاد استفاده از شبکه های IMS به جای NGN

مدیر شرکت ZTE که حدود 10 سال است یکی از وندورهای شبکه مخابرات ایران است با اشاره به فعالیت این شرکت در بخش تولید تجهیزات مخابراتی بی سیم و باسیم و سرویسهای ارزش افزوده ادامه داد: ZTE حدود 10 درصد بازار مخابراتی ایران را در دست دارد و امیدوار است با ارتقای پروژه های خود این سهم را به 30 درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه راهکارهای جدیدی در زمینه پیاده سازی تکنولوژی های جدید شبکه مخابرات و توسعه آن به مسئولان مخابرات ایران پیشنهاد داده ایم خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران درصدد گذار از شبکه های فعلی به نسل آینده شبکه های مخابراتی (NGN) است اما ما به عنوان یک راهکار پیشنهاد داده ایم که تکنولوژی IMS را که به مراتب جدیدتر از NGN است جایگزین شبکه های فعلی مخابرات کنند.

گو لیمینگ افزود: در حال حاضر دو پروژه IMS (شبکه مبتنی بر مالتی مدیا) در حال راه اندازی در ایران داریم که مربوط به شبکه وایمکس اپراتور مبین نت و اپراتور اسپادان است.

وی با بیان اینکه شبکه های پیاده سازی شده NGN در ایران قابل ارتقا به شبکه های IMS است افزود: نزدیک به 3/1 میلیارد مشترک دردنیا از شبکه های NGN استفاده می کنند.

mahdishata
01-06-2010, 08:26
عضو هيئت مديره تامين تله‌‌كام گفت: مشتركان اپراتور سوم مي‌توانند سيم‌كارت خود را داخل وسيله‌اي به نام دانگل قرار دهند و با اتصال دانگل به پورت USB لپ‌تاپ يا كامپيوتر در هر زمان و حتي در حال حركت از اينترنت پرسرعت و بدون محدوديت استفاده كنند.

مهدي افراسيابي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ويژگي‌هاي شبكه نسل سوم اظهار داشت: شبكه نسل سوم مي‌تواند دسترسي پرسرعت به ديتا را براي مشتركان خود فراهم كند كه حداكثر سرعت دسترسي، بسته به طراحي شبكه و نياز پيش‌بيني شده متفاوت است و سرعت 8 مگابيت بر ثانيه را به طور معمول مي تواند ارائه دهد.

وي ادامه داد: مشترك اپراتور سوم مي تواند سيم‌كارت خود را داخل دانگل ( dongle) قرار دهد كه اين وسيله از طريق پورت USB به كامپيوتر يا لپ تاب متصل مي‌شود و به اين ترتيب مشترك مي‌تواند با استفاده از لپ تاب از اينترنت با سرعت بالا استفاده كند.

وي خاطر نشان كرد: البته دانگل به هر آنچه كه در حالت يك بسته، داراي قابليت اتصال به كامپيوتر باشد گقته مي‌شود.

افراسيابي در توضيح ويژگي هاي ظاهري اين وسيله گفت: اين وسيله در ظاهر شبيه فلش، از فلش بزرگ‌تر و به اندازه‌ يك گوشي موبايل كوچك است كه در داخل آن آنتن و دستگاه گيرنده قرار دارد.

اين عضو هيئت مديره تامين تله‌ كام خاطر نشان كرد: در دنيا ارائه اين وسيله در فناوري نسل عملي معمول و تجربه‌ شده است.

وي همچنين در خصوص قيمت احتمالي اين وسيله گفت: ابتدا بايد شبكه را برپا كنيم و پس از برقراري شبكه كساني كه مايل به دريافت صوت، خدمات مكالمه و اينترنت روي گوشي از اين اپراتور باشند، از گوشي مويابل استفاده خواهند كرد و مشتركاني كه مايل به استفاده از اينترنت همراه پرسرعت در هر حال و از طريق لپ تاپ باشند بايد از اين دانگل استفاده كنند.

tabnak.ir

Andaron
01-06-2010, 14:12
با این کار وایمکس نیومده میخواد بره

mahdishata
02-06-2010, 04:56
اخه وایمکس سرعتش چهل مگ هست نه128 کیلو با محدودیت 3 گیگ

mahdishata
06-06-2010, 10:21
*آغاز بررسي طراحي شبكه
*مذاكره با اپراتورها براي استفاده‌ي مشترك از آنتن
تعرفه 120 هزار تومان سقف قيمت سيم‌كارت

عضو هيات مديره شركت تامين تلكام گفت: اولويت اول ما طراحي شبكه از نظر فني، تامين و نصب تجهيزات و راه‌اندازي فيزيكي شبكه است كه هم‌زمان با آن بحث تعرفه و نوع و چگونگي ورود به بازار نيز در دست بررسي و كار كارشناسي است.

مهدي افراسيابي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: براي استفاده مشترك از آنتن‌ها در حال مذاكره با اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه هستيم اما هنوز اين موضوع نهايي نشده است.

او با تاكيد بر اينكه مايليم از آنتن‌هاي اپراتورها به‌صورت مشترك استفاده كنيم گفت: براي اين موضوع از طرفي بايد طراحي فني نيز اين اجازه را به ما بدهد زيرا ممكن است محل‌هايي كه ما براي اين كار در نظر مي‌گيريم با محل آنتن‌هاي موجود اپراتورها منطبق نباشد و يا شايد امكاناتي كه آن‌ها به ما دادند اجازه استفاده مشترك از آنتن‌ها را به ما ندهد.

او با تاكيد بر اينكه ما كارمان را انجام مي‌دهيم تصريح كرد: نمي‌توانيم منتظر باشيم و اكنون مشغول بررسي براي يافتن محل‌هايي براي نصب آنتن هستيم و در اين راستا با شهرداري‌ نيز مذاكراتي انجام داده‌ايم.


9 ماه فرصت براي ارائه سيم‌كارت‌ها

عضو هيات مديره شركت تامين تلكام با بيان اينكه بعد از صدور پروانه، 9 ماه فرصت داريم كه شبكه را در تهران، كلان شهرها و بخشي از جاده‌ها ايجاد كنيم، گفت: اين سيم‌كارت‌ها به‌صورت دائمي و اعتباري است كه درباره قيمت آن تصميم‌گيري خواهد شد و اميدواريم بتوانيم با تلاش مضاعف سرويس خوبي را در اين زمينه ارائه دهيم.

او با تاكيد بر اينكه كار طراحي شبكه و تامين تجهيزات از مهم‌ترين و مشكل‌ترين كارهايمان محسوب مي‌شود، ابراز كرد: همچنين تيم‌هايي نيز مشغول بازاريابي و تعيين تعرفه‌ها و كار كارشناسي برروي آن هستند.


ارائه رسمي سيم‌كارت 22 بهمن‌ماه جاري

به گزارش ايسنا مديرعامل شركت تامين تلكام نيز پيش از اين در گفت‌و‌گو با ايسنا گفته بود: سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم رسما از 22 بهمن‌ماه سال جاري ارائه مي‌شود ولي درتلاشيم اين كار در بعضي از شهرها سريع‌تر انجام شود، براساس مجوزي كه داريم امكان راه‌اندازي شبكه‌هاي نسل 2 و 3 (2G/3G) را خواهيم داشت و بايد ببينيم براساس استراتژي‌هاي بازاريابي كه در حال تدوين است چه رويكردي را در شهرهاي مختلف از منظر (2G/3G) اتخاذ مي‌كنيم كه اين موضوع تا دو ماه آينده نهايي مي‌شود و برمبناي نتايج اين مطالعات قيمت‌گذاري و نوع سرويس‌هاي مبتني بر داده تصميم‌گيري خواهد شد.


امكان ارائه سرويس ديتا

به گفته سيد ذبيح‌الله فيض‌آبادي، مزيت اصلي سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌هاي قديمي‌تر اين است كه علاوه بر سرويس مكالمه (Voice) كه كيفيت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امكان ارائه سرويس ديتا و تبادل ديتا برروي اين سيم‌كارت‌ها وجود دارد.

به عبارتي اينترنت پرسرعت و سرويس‌هاي مبتني بر آن، از جمله پرداخت از طريق موبايل (M-Payment) بانكداري مراه، تلفن تصويري VPN، ويدئو درخواستي (VOD)، ويدئو كنفرانس، پست الكترونيك (E-Mail) پيام‌هاي چند رسانه‌يي، تجارت از طريق موبايل، خدمات آموزشي، بهره‌برداري از شبكه‌هاي اينترنت و اينترنت در حال حركت و بسياري از سرويس‌هاي متنوع ديگر را مي‌توان برروي آن ارائه داد.

وي درباره تعرفه مكالمه و قيمت سيم‌كارت‌ها تصريح كرده بود: اين موضوع هنوز نهايي نشده است و بايد به رقابتي بودن تعرفه توجه كنيم چون قاعده بازار، فعاليت برمبناي قيمت رقابتي است و بايد دررابطه با بحث بازاريابي و فعاليت‌ به موضوع رقابت پذيري توجه كرده و جوانب امر را در نظر بگيريم، لذا تعيين تعرفه در دست مطالعه و بررسي است.


سيم‌كارت‌ها قابليت تماس تصويري دارند

اما وزير ارتباطات درباره‌ي زمان واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعهد دوستان طبق پروانه، 9 ماه بعد از فعال ‌شدن قرار‌داد است، ولي دوستان به ما قول دادند كه اين 9 ماه را از همين الان كه پروانه به آن‌ها اعطا شده، حساب كنند؛ يعني انشاء‌الله قبل از پايان سال جاري سيم‌كارت را بتوانيم به مردم عرضه كنيم.


120 هزار تومان سقف قيمت سيم‌كارت

به گفته رضا تقي‌پور تماس تصويري به‌عنوان اولين خدمات پايه‌ي اپراتور سوم محسوب مي‌شود و خدمات ارزش‌ افزوده ديگري نيز خواهد داشت و آن پهناي باند مورد نياز براي خدمات دولت الكترونيكي و ارتباط با شبكه‌ي ملي اينترنت و دريافت خدمات بانكي و پرداختن به موضوعات پرداخت الكترونيكي در اين شبكه به وفور قابل ارائه خواهد بود.

وي ادامه داد: حداكثر ميزان مبلغي كه با عنوان سقف براي قيمت اين سيم‌كارت‌ها در نظر گرفته شده 120 هزار تومان است كه البته اعتباري هم مي‌تواند داشته باشد.

او اظهار كرد: الزامي در پروانه اپراتور سوم تلفن همراه‌ وجود ندارد كه حتما سرويس‌هايش را برروي گوشي‌هاي ساخت داخل ارائه دهد و مضافا اين‌كه به نظر مي‌رسد از نظر منطقي اين كار سختي است كه ما همه‌ي كاربران را مجبور كنيم كه حتما از گوشي داخلي استفاده كنند.

حق‌لايسنس براي اين اپراتور ‌401 ميليارد تومان و جمع مبلغ حق‌السهم ساليانه‌اي كه بايد به رگولاتوري بدهد، ‌6/23 درصد است و حدود ‌16 هزار ميليارد تومان براي كشور در طول ‌15 سال درآمد دارد.

mahdishata
13-06-2010, 11:38
عضو هیئت مدیره شرکت تامین تله‌کام از انتخاب شرکت فرانسوی "sofrecom" به عنوان مشاور پروژه اپراتور سوم موبایل خبر داد و گفت: از تجارب این شرکت در انتخاب پیمانکاران شبکه اپراتور سوم که قرار است سیمکارت های نسل سومی را وارد بازار کند، استفاده خواهد شد.

مهدی افراسیابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه این شرکت فعالیت و اقدامات مشاوره ای خود را برای اپراتور سوم آغاز کرده است، اظهار داشت: در مناقصه بین المللی انتخاب مشاور اپراتور سوم شرکت های بسیاری حضور داشتند که 7 شرکت از سوی تامین تله کام انتخاب شدند و از میان این 7 شرکت نیز سه شرکت به مرحله پایانی مناقصه راه یافتند و در نهایت شرکت فرانسوی " sofrecom" که زیر مجموعه اپراتور تله کام فرانسه است، از میان این سه شرکت با اخذ امتیاز مناسب در بخش فنی و قیمت به عنوان مشاور پروژه اپراتور سوم انتخاب شد.
عضو هیئت مدیره شرکت تامین تله‌کام گفت: برای ترویج نسل سوم موبایل در کشور نیازمند مشاور متخصص هستیم که این شرکت می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی پیش از این نیز در گفتگو با مهر از راه اندازی نسل سوم موبایل در کشور و عرضه این سیمکارت ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفته بود: سیمکارتهای این اپراتور طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات با کد 092 وارد بازار می شوند.

mahdishata
16-06-2010, 10:28
عضو هیئت مدیره اپراتور سوم تلفن همراه ازهمكاری با شركت اینترنتی داتك برای ارائه سرویس‌های ارزش افزوده در صورت نیاز خبر داد.

به گزارش موبنا مهدی افراسیابی با بیان اینكه شركت داتك یكی از شركت‌های زیرمجموعه شركت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی‌(شستا ) است اظهار داشت: اپراتور سوم تلفن همراه در صورت نیاز با شركت داتك برای ارائه سرویس‌های اینترنتی همكاری می‌كند.

وی تصریح كرد: داتك یكی از شركت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی محسوب می‌شود كه موفق به اخذ گواهی ارائه سرویس وایمكس از سازمان تنظیم مقررات شده است.

اپراتور سوم باید ظرف مدت 15 سال 17 میلیون سیمكارت تلفن همراه به بازار عرضه كند.

شركت ارتباطات تامین شمس نوین( تامین تله كام ) با سرمایه‌گذاری شمس تامین تاسیس شده و یكی از شركت‌های زیرمجموعه شستا(شركت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) است.

این در حالیست كه شركت شبكه گستر داتك به عنوان اولین ارائه دهنده رسمی خدمات اینترنتی وایمكس در كشور، در محدوده وسیعی از شهر تهران سرویس‌های اینترنت وایمكس خود را ارائه كرده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده هم اكنون بیش از 250 سازمان، شركت، موسسه و مجموعه دولتی و خصوصی از خدمات اینترنتی شبكه‌های بی‌سیم شركت شبكه گستر داتك استفاده می‌كنند.

itna.ir

radium
16-06-2010, 10:39
البته موقع اجرایی شدن رسما تقدیم برادران سپاه خواهد شد

mahdishata
18-07-2010, 18:41
در حالیکه پس از کش و قوسهای فراوان و گذشت بیش از 15 ماه از انجام مزایده اپراتور سوم موبایل، وزارت ارتباطات شرکت تامین تله کام را به عنوان بهره بردار شبکه نسل سوم اعلام کرد کارشناسان ارشد مخابرات معتقدند نسل سوم منسوخ شده و هیچ گونه توجیهی برای اجرا ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت تامین تله کام به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه قرار است نسل سوم موبایل را در ایران برای نخستین بار پیاده سازی کند و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهه فجر امسال سیمکارت هایش را وارد بازار می کند اما به باور کارشناسان مخابرات با وجود ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) در کشور و نیز خدمات ارزش افزوده نسل 5/2 موبایل (GSM) ، ایجاد شبکه نسل سوم (3G) هدر دادن منابع ملی و نوعی موازی کاری در این بخش است.
تامین تله کام نسل چهارم موبایل را پیاده سازی کند

صادق گوینده کارشناس ارشد مخابرات در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بهره برداری از موبایل نسل سوم در کشور بسیار با تاخیر در حال انجام است اظهار داشت: در شرایطی که فناوری وایمکس برای ارائه دیتای باند پهن، استاندارد کاملا به روز شده و جدید جهانی است و نسل دو و نیم موبایل نیز ترافیک مکالمات را به خوبی کنترل و سازماندهی می کند با ترکیب این دو فناوری با یکدیگر نیازی به موبایل نسل سوم احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه نسل سوم موبایل در کشور جای هیچگونه توجیهی برای اجرا ندارد ادامه داد: ارزش نسل سوم نسبت به موبایل نسل دو و نیم تنها داشتن پهنای باند اینترنت برای ارائه سرویسهای دیتا است که این قابلیت را می توان از شبکه های وایمکس دریافت کرد.

گوینده با تاکید بر اینکه نسل سوم در بحث ترافیک مکالمات تفاوتی با نسل 5/2 موبایل که هم اکنون در کشور ارائه شده است ندارد افزود: نسل سوم هیچگونه ارزش افزوده ای برای بهتر ارائه کردن خدمات مکالمات نسبت به نسل 5/2 ندارد و تنها چیزی که در این تکنولوژی ارزشمند است ارائه پهنای باند برای دیتا است که آن هم از طریق شبکه وایمکس قابل دسترسی خواهد بود.

وی گفت: اپراتورهای موبایل و اپراتورهای وایمکس می توانند با انعقاد قرارداد با یکدیگر ارتباط دیتای مشترکان را در باند پهن فراهم کنند و با این اوصاف دیگر نیازی به عرضه نسل سوم موبایل در کشور نیست.

این کارشناس مخابرات با تاکید بر اینکه ترکیب تکنولوژی موبایل وایمکس و جی اس ام نسل 5/2 می تواند سرویسهایی به مراتب بهتر از موبایل نسل سوم ارائه کند افزود: عاقلانه ترین کار ممکن در شرایط فعلی این است که دولت تصمیم بگیرد پروانه اپراتور سوم را به ارائه نسل چهارم موبایل (LTE) منتقل کند که تکنولوژی بالاتر از وایمکس است.

وی نصب تجهیزات و بهره برداری از شبکه موبایل نسل سوم را در این شرایط هدر دادن و دورریزی سرمایه های کشور عنوان کرد و گفت: زمانی که نسل سوم موبایل در ایران مطرح شد استانداردهای وایمکس در دنیا وجود نداشت اما با تاخیر پیش آمده در ارائه نسل سوم و آغاز بکار تکنولوژی وایمکس در کشور، ادامه روند راه اندازی شبکه نسل سوم موبایل بسیار اشتباه است.

نسل چهارم موبایل در دنیا در حال رشد است

رئیس اسبق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با تاکید بر اینکه دنیا به سمت فناوری LTE در حرکت است به خبرنگار مهر گفت: بیش از 5/1 سال است که تکنولوژی بر پایه LTE (نسل چهارم موبایل) در دنیا فعال شده است که این فناوری تمامی مشکلات کاربران در دریافت VOICE و دیتا را پشت سر گذاشته است.

مسعود داوری نژاد با بیان اینکه وایمکس سیار (موبیلیتی) می تواند خدمات بسیار با کیفیتی را برای کاربران به همراه داشته باشد ادامه داد: LTE در دنیا رو به رشد است اما تکلیف نسل سوم موبایل در کشور ما هنوز روشن نیست چرا که سازمان تنظیم مقررات برای کسب درآمد به اسم هر تکنولوژی پروانه مجزا می دهد و این مسئله سبب می شود که سرمایه گذاری شرکتها آنچنان که باید توجیه اقتصادی نداشته باشد و کاربران نیز نتوانند با قیمت مناسب این سرویس ها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی دائما در حال تغییر است و سازمان تنظیم مقررات با محدود کردن ارائه تکنولوژی ها ضربه بزرگی به بخش خصوصی می زند خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات نباید در نوع ارائه سرویسهای وایمکس محدودیت ایجاد کند تا اپراتورهای این تکنولوژی بتوانند کاربردهای مختلف آن را برای کاربران عرضه کنند.

داوری نژاد معتقد است که حق پروانه بسیار نامعقول برای ارائه سرویسهای ارتباطاتی، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور را برهم زده است.

وی گفت: اپراتور سوم موبایل تنها در شرایطی می تواند رقیبی برای وایمکس باشد که نسل چهارم موبایل را عرضه کند اما در شرایط فعلی اپراتور سوم قصد دارد نسل سوم را که در دنیا دیگر کاربردی ندارد، ارائه دهد.

mahdishata
20-07-2010, 11:27
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی -برنده مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور - گفت: سیمکارت های اپراتور سوم تلفن همراه کشور، با پیش شماره 0920 از دهه فجر وارد بازار می شود.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) علی ذبیحی در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست، شش میلیون سیمکارت به بازار عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که این مرحله در 8 استان اجرا می شود، گفت: برنامه ریزی شده است که در یک سال، کل استان های کشور زیر پوشش سیمکارت های تلفن همراه اپراتور سوم قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: قیمت سیمکارت های تلفن همراه اپراتور سوم، به احتمال زیاد رایگان و یا بین 5 تا 10 هزار تومان باشد.

ذبیحی با بیان این که سیمکارت های اپراتور سوم تلفن همراه کشور با پیش شماره 0920 سیمکارت های دائمی است، گفت: طبق برنامه، بیش از 30 میلیون سیمکارت بین مردم عرضه خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر، مشغول نصب دکل های پوشش آنتن دهی سیم کارت های اپراتور سوم در استان های مرحله نخست اجرای طرح هستیم.

mahdishata
25-09-2010, 23:08
رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران با بیان اینکه اپراتور سوم موبایل تاکنون مذاکره ای برای تامین تجهیزات این پروژه با سندیکای مخابرات نداشته است گفت: تامین تجهیزات پروژه نسل سوم موبایل در کشور به عهده دو شرکت چینی گذاشته شده است.

شاهرخ شیبانی در گفت‌وگو با مهر گفت: شرکت تامین تله کام به عنوان اپراتور سوم موبایل در کشور برای تامین تجهیزات شبکه خود که قرار است نسل سوم موبایل را در کشور پیاده سازی کند با شرکت‌های چینی هوواوی و ZTE وارد مذاکره و انعقاد قرارداد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات این شبکه به عهده شرکت‌های داخلی عضو سندیکای صنعت مخابرات گذاشته نشده است اضافه کرد: تنها مذاکرات این اپراتور با شرکت‌های داخلی فعال در بخش مخابرات کشور مربوط به نصب و اجرای تجهیزات بوده است.

هم اکنون تقریبا تمامی اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی کشور از وندورهای چینی مانند هوواوی و ZTE برای تامین تجهیزات و اجرای شبکه‌های خود استفاده می‌کنند.

حدود سه ماه گذشته نیز عضو هیئت مدیره تامین تله کام در مورد انتخاب پیمانکار برای تجهیز سومین شبکه موبایل در کشور به مهر گفت: بکارگیری وندورهای مطرح اروپایی و آسیایی در دستور کار قرار دارد و بر این اساس همانگونه که شبکه فعلی مخابرات کشور از این وندورها استفاده می‌کند، اپراتور سوم نیز با این پیمانکاران وارد مذاکره خواهد شد.

mahdishata
26-01-2011, 15:43
مدير عامل اپراتور سوم تاكيد كرد:
نياز به پهناي باند بيش‌تر براي ارايه‌ي نسل سوم تلفن همراه



رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به همراه معاونان و برخي از مديران و اعضاي هيات مديره تامين تله كام از پروژه ساختمان مركزي و سايت اپراتور سوم بازديد كردند.

به گزارش ايسنا، ذبيح‌الله فيض‌آبادي - مدير عامل شركت تامين تله كام (مجري اپراتور سوم) - در اين بازديد با ارايه گزارش اقدامات انجام شده گفت: تعامل لازم با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام شده تا اپراتور سوم شبكه تلفن همراه، در موعد مقرر فعاليت خود را آغاز كند.


وي افزود: تفاوت عمده نسل سوم تلفن همراه با ساير اپراتورها ارائه خدمات مبتني بر Data هم‌چون سرويس‌هاي MMS و Video Call است كه نيازمند اختصاص پهناي باند و فضاي فركانسي بيش‌تري است و اميدواريم با حمايت رگولاتوري اين مشكلات برطرف شود.


فيض‌آبادي ضمن قدرداني از حمايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: رگولاتوري سازماني كلان‌نگر و هدف گراست و ما اميدواريم با نگاه عادلانه‌تر فضاي مناسبي براي فعاليت اپراتور سوم فراهم شود.