ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شرکت ارتباطات زیرساخت در گاه بین الملل جدید ایجاد می کند



wichidika
22-04-2010, 15:08
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] شرکت ارتباطات زیرساخت در گاه بین الملل جدید ایجاد می کند موبنا - شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال امضای تفاهم نامه باشرکت بین المللی GBI ، یک در گاه بین الملل جدید در بوشهر ایجاد می کند.


به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی شرکت ارتباطات زیر ساخت، مهندس محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت، پس از امضای این تفاهم نامه گفت: این درگاه بین المللی جدید به یک حلقه کابل دریایی بین المللی متصل خواهد شد که پس از عبور از کشورهای بحرین، عراق، امارات، عمان، قطر و عربستان، این کشور ها را درخلیج فارس به یکدیگر، در شرق به هند و در غرب به اروپا متصل می کند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در ادامه گفت: این کابل دریایی به شبکه های بین المللی SMW3، فلگ، SMW4 و سایر کابل های بین المللی متصل است و امکان بهره مندی از ظرفیت نامحدود اینترنت را برای کشورمان فراهم خواهد ساخت.

wichidika
30-04-2010, 11:23
در گفت‌وگوي معاون ارتباطات زير ساخت با فارس تشريح شد:
جزئيات قرارداد ايجاد درگاه بين‌المللي بوشهر با كابل‌كشي دور خليج‌فارس
خبرگزاري فارس: معاون نگهداري و مديريت شبكه شركت ارتباطات زير ساخت گفت: با توجه به اينكه شركت طرف قرارداد (GBI) بايد به دور خليج فارس كابل‌كشي انجام دهد، در نهايت درگاه بوشهر ماه اواخر خرداد سال 90 به بهره‌برداري مي‌رسد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


احمد پورنگ‌ نيا در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، در خصوص قرارداد جديد شركت زير ساخت براي ايجاد درگاه در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اينكه شركت طرف قرارداد بايد به دور خليج فارس كابل‌كشي انجام دهد، در نهايت زمان راه‌اندازي و بهره‌برداري از درگاه بندر گناوه در ماه may 2011 ( اواخر خرداد سال 90) خواهد بود.
وي در خصوص شرايط قرارداد توضيح داد: براساس اين قرارداد، ايران براي LANDING POINT (درگاه بين‌المللي) مبلغي پرداخت نمي‌كند و در قرارداد نيز قيد شده كه زيرساخت ماهانه مبلغي را براي هزينه نگهداري LANDING POINT دريافت مي‌كند.
وي ادامه داد: در آينده نيز اگر از اين شركت ظرفيت خريداري كنيم كه طبيعتاً خواهيم خريد بسته به ظرفيت خريداري شده پول پرداخت مي‌كنيم.
وي افزود: با توجه به اهميتي كه ايران براي شركت GBI دارد، سياست اين شركت در قبال ايران به اين صورت بوده‌ كه ابتدا پروژه را اجرا و سپس ظرفيت بفروشد و در خصوص نحوه قرارداد اين شركت تا ديگر كشورها اطلاعي ندارم.
پوررنگ نيا در پاسخ به اين سؤال كه آيا براساس قرارداد ايران مجاز به اضافه كردن تعداد درگاه‌ها در اين قرارداد است، گفت: طبق قرارداد يك LANDING POINT ايجاد خواهد شد و اگر LANDING POINT ديگري بخواهيم بايد هزينه آن را بپردازيم.
وي در خصوص اينكه آيا احتمالاً برنامه‌اي براي اضافه كردن درگاهي پيش‌بيني شده يا خير، گفت: اين پروژه در چندين نقطه خليج فارس LANDING POINT دارد و براي مثال در جايي LANDING POINT دارد كه فالكون نيز LANDING POINT دارد.
پورنگ نيا ادامه داد: احتمالا كاري كه خواهيم كرد اين است كه با استفاده از LANDING POINT بوشهر هر ظرفيتي كه مي‌خواهيم از شركت GBI مي‌گيريم و اگر يك روز اين ظرفيت قطع شد به جاي اينكه پول بدهيم و يك LANDING POINT جديد در پروژه با شركت GBI ايجاد كنيم، به جاي ديگري كه در فالكون LANDING POINT داريم وصل مي‌شويم و ظرفيت را از فالكون تأمين مي‌كنيم وبه اين صورت هزينه ايجاد يك درگاه جديد را متقبل نمي‌شويم.
وي ادامه داد: در حال حاضر تصميم اين است، اما شايد در آينده زيرساخت به اين نتيجه برسد كه بهتر است يك LANDING POINT ديگر نيز داشته باشد.
معاون نگهداري و مديريت شبكه شركت ارتباطات زير ساخت افزود: در عين حال با توجه به هزينه‌اي كه ايجاد يك LANDING POINT جديد دارد ممكن است بخواهيم اين هزينه را در پروژه‌ ديگري صرف كنيم و براي مثال در مسير جاسك - فجيره يا مسير عمان - چابهار يك كابل كشي ديگر انجام دهيم.
پوررنگ نيا در خصوص تعداد STM1 هايي كه احتمالا قرار است پس از راه‌اندازي درگاه، خريداري شود، گفت: در خصوص STM1 با شركت GBI قراردادي بسته نشده و پس از بهره‌برداري از درگاه به تعداد ظرفيتي كه خريداري مي‌كنيم پول پرداخت مي‌كنيم.
وي خاطر نشان كرد: البته ظرفيت اين شركت بسيار بالا است و هر چه ظرفيت بخواهيم مي‌توانيم از اين شركت تامين كنيم.
معاون نگهداري و مديريت شبكه شركت ارتباطات زير ساخت تأكيد كرد: از مزاياي چنين پروژ‌ه‌هائي براي كشور درآمد حاصل از ترانزيتي است كه از اين طريق انجام مي‌شود و كشورهاي شمالي و نيز حوزه خليج فارس براي اتصال به يكديگر از طريق ايران متصل مي‌شوند و ايران نيز هزينه اين ترانزيت را مي‌گيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اظهارات متعدد در خصوص تهيه گران‌تر از عرف پهناي باند توسط زير ساخت و اظهارات اخير مسئولان اين شركت در زمينه وجود پيشنهاد ارزان‌تر، آيا قرارداد بوشهر از دسته پيشنهادهاي ارزان قيمت‌تر است، گفت: ظرفيتي كه در اين قرارداد خريداري مي‌شود به طور قطع از قيمت‌هايي است كه در حال حاضر براي اجاره STM1ها مي‌پردازيم ارزان‌تر است.
به گزارش فارس، محمد باقر ظهوري‌فر، مديرعامل پيشين شركت ارتباطات زيرساخت قيمت هر STM1 را 46 ميليون و 800 هزار تومان براي هر ماه عنوان كرده بود.
بنابراين گزارش، اخيرا شركت ارتباطات زيرساخت تفاهم‌نامه‌اي باشركت GBI براي يك ايجاد يك در گاه بين المللي در بوشهر امضا كرده است كه اين درگاه قرار است با اتصال به يك حلقه كابل دريايي بين المللي، پس از عبور از كشورهاي بحرين، عراق، امارات، عمان، قطر و عربستان، از سمت شرق به هند و از سمت غرب به اروپا متصل مي شود.
بنابراين گزارش، اين كابل دريايي به شبكه هاي بين المللي SMW3 ، فلگ ، SMW4 متصل است.
انتهاي پيام/ح