PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي



wichidika
21-04-2010, 10:07
*روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي*
شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي
"شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي" مضمون روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي سال 2010 اعلام شده است.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر يونس شكرخواه در يادداشت وبلاگ خود به نشاني
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید نوشته است: هر سال از سال 2006 به بعد روز هفدهم ماه مه به عنوان روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي (WTISD) جشن گرفته مي‌شود.
هدف "روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي" ارتقاي آگاهي نسبت به اينترنت و تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي (ICT) است و اينكه امكانات اينترنت و اين نوع تكنولوژي‌ها مي‌تواند در خدمت جوامع و اقتصاد‌ها قرار گيرد و شكاف ديجيتال را از بين ببرد.
"روز جهاني ارتباطات دوربرد" از 17 مه سال 1969 به بعد به نشانه روز تاسيس اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد و امضاي نخستين كنوانسيون بين‌المللي تلگراف در سال 1865جشن گرفته مي‌شده است.
روز جهاني جامعه اطلاعاتي (نوامبر 2005)؛ اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي در تونس كه از 16 تا 18 نوامبر سال 2005 (25 تا 27 آبان 1384) برگزار شد [آشنايي با سند دستور جلسه تونس براي جامعه اطلاعاتي] از مجمع عمومي سازمان ملل خواست تا هفدهم مه را روز جهاني جامعه اطلاعاتي اعلام كند كه مجمع عمومي سازمان ملل هم در مارس 2006 با صدور قطعنامه A/RES/252/60 اين درخواست را تصويب كرد.
روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي؛ نوامبر 2006: كنفرانس تام‌الاختيار اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد بود كه در نوامبر 2006 در نشست آنتاليا در تركيه تشكيل جلسه داد، تصميم گرفت تا هر دو رويداد، يعني روز جهاني ارتباطات دوربرد و روز جامعه اطلاعاتي، در يك روز يعني در همين روز هفدهم مه جشن گرفته شود و سپس قطعنامه به روز شده موسوم به Resolution 68 از كشورها و بخش‌هاي عضو خواست ساليانه با در نظر گرفتن برنامه‌هاي مناسب ملي با اهداف زير به گراميداشت اين روز بپردازند:
• انعكاس و تبادل آرا درباره مضامين (theme) متخذه توسط شوراي اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد
• بحث درباره جوانب مضمون با همه طرف‌هاي ذيربط
• تدوين گزارش براي بازتاب مباحث ملي درباره مباحث مرتبط با مضمون براي پس‌فرست به اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد و ساير اعضاي آن.
شوراي اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد كه از سال 1947 اعلام موجوديت كرده است، در نشست سال 2009 خود تصميم گرفت تا مضمون "شهر بهتر، زندگي بهتر با تكنولوژي‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي" (Better city, better life with ICTs) را به عنوان مضمون روز جهاني ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتي براي 17 مه سال 2010 اعلام كند.
و حالا اين روز در نمايشگاه جهاني شانگهاي 2010 (Shanghai World Expo 2010) جشن گرفته خواهد شد كه مضمون آن " شهر بهتر، زندگي بهتر" است. مدت زمان برپايي نمايشگاه جهاني شانگهاي 2010 از اول مه تا 31 اكتبر اعلام شده است.
انتهاي پيام