PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : [سوال] استفاده از PNG در Plane



ho0rezam
18-04-2010, 12:40
سلام.
چطور میشه از فایل هایه png در plane هایه مکس استفاده کرد؟؟؟ همون طور که خودتون هم میدونید فایل هایه png بکگراند ندارند و به صورت alpha هستن و میشه هر جسمی که پشتشون هست رو دید...حالا من میخوام texture ی با این قابلیت رو به یه plane بدم ...اما در جاهایی که texture من alpha داره ، رویه plane سفید میشه و اون حالت png دیگه باقی نمیمونه.

از این روش بیشتر در ساخت بازی ها استفاده میشه...چون مثلا با یه پلن و یه تکسچر عالی میتونن شاخه هایی از یه درخت رو بسازن و عملا حجم زیادی رو هم اشغال نمیکنه....یک عکس میذارم که بیشتر متوجه بشید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این قسمته درخت در اصل فقط 3 تا پلن هستش و همه ی اون شاخ و برگ ها تکسچر هستند...و همون طور که میبینید میشه پشتشون رو هم دید.

این چطوری ساخته میشه در مکس؟؟؟ آیا تنظیماتی داره؟؟ یا فایل ورودی باید فرمت دیگه ای داشته باشه؟؟؟؟
ممنون از جوابهاتون :11:

pclord
18-04-2010, 13:35
باید دو تا طرح از تکسچرت داشته باشی.
مثل عکسهای زیر:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بعد توی مایا برای color عکس رنگی و برای Transparency اون سیاه و سفیده رو.

در تری دی مکس برای Deff عکس رنگی و برای opacity اون سیاه و سفیده رو.

حالا رندر بگیر.

MB3d
18-04-2010, 15:03
باید دو تا طرح از تکسچرت داشته باشی.
مثل عکسهای زیر:


بعد توی مایا برای color عکس رنگی و برای Transparency اون سیاه و سفیده رو.

در تری دی مکس برای Deff عکس رنگی و برای opacity اون سیاه و سفیده رو.

حالا رندر بگیر.

آقا یه سوال من قبلا این کار رو می کردم با ساختمون اما نورم از طرف چپ بود و سایه چون نور از بقل بود ناجور میفتاد رو زمین ... به نظرتون چارش چیه ؟؟؟ یه دونه نامریی با 90 rotate روش بزاری ؟

pclord
18-04-2010, 15:32
آقا یه سوال من قبلا این کار رو می کردم با ساختمون اما نورم از طرف چپ بود و سایه چون نور از بقل بود ناجور میفتاد رو زمین ... به نظرتون چارش چیه ؟؟؟ یه دونه نامریی با 90 rotate روش بزاری ؟

راستش خودم امروز اولین بار بود از این روش استفاده کردم.توی مایا امتحان کردم سایه ها برای من هم بد میفتاد.سایه به صورت مربع میشد.
دوستان اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه.

فکر کنم رضا طیبی توی دروازه بابل (مسابقه شماره 9) از این روش استفاده کرده.

SevenART
18-04-2010, 16:18
تا اونجایی که من می دونم باید متریالش را surface انتخاب کنی ..... تا این اتفاق نیافته....

ho0rezam
18-04-2010, 18:21
بعد توی مایا برای color عکس رنگی و برای Transparency اون سیاه و سفیده رو.

در تری دی مکس برای Deff عکس رنگی و برای opacity اون سیاه و سفیده رو.

حالا رندر بگیر.
دستت طلا عزیز...واسه مشکل سایه باید چی کار کرد؟

RezaTayebiJ
18-04-2010, 21:02
توی مایا اگر از متریال surface shader استفاده کنید اون مربعه به دور سایه ها نمی افته.

مثل اینکه فرمت های عکس های transparency با مایا یه مقدار مشکل دارن. اگر تکسچر توی ترنسپرنسی مشکل داشت ببریدش به فوتوشاپ و توی فوتوشاپ دوباره با فرمت jpeg ذخیره کنیدش. من چند بار این کار را کردم مشکلم حل شد (چند بار هم حل نشد!)
راستی بایداز سایه های raytrace استفاده بشه.

N O V A L I S
18-04-2010, 21:15
آقا یه سوال من قبلا این کار رو می کردم با ساختمون اما نورم از طرف چپ بود و سایه چون نور از بقل بود ناجور میفتاد رو زمین ... به نظرتون چارش چیه ؟؟؟ یه دونه نامریی با 90 rotate روش بزاری ؟

تو مکس 2010 (و 2011) توتوریالی هست که این روش رو کامل توضیح داده.. این کار رو با پارتیکل ها کرده.. با این روش سایه ها هم ok هستن.. عکس زیر رو نگاه کن، یه پارتیکل رو به سمت منبع نور داره که فقط سایه رو ایجاد می کنه و تنظیم می کنی که خودش تو رندر نمایش داده نشه.. و یه پارتیکل هم رو به سمت دوربین داره :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MB3d
18-04-2010, 23:01
تو مکس 2010 (و 2011) توتوریالی هست که این روش رو کامل توضیح داده.. این کار رو با پارتیکل ها کرده.. با این روش سایه ها هم ok هستن.. عکس زیر رو نگاه کن، یه پارتیکل رو به سمت منبع نور داره که فقط سایه رو ایجاد می کنه و تنظیم می کنی که خودش تو رندر نمایش داده نشه.. و یه پارتیکل هم رو به سمت دوربین داره :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اتفاقا من سعی کردم اون دفعه هم این کار رو بکنم اما چاره ای نیست غیر از اینکه اونی رو که 90 درجه چرخیده رو نامرئی کنی وگرنه درست در نمیاد اون موقع مشکل این بود که وقتی نامرئیش می کردم سایشم نامرئی می شد :13:حالا نمی دونم شاید موتور رندر با رندر فرق کنه یا شیدرش باید فرق می کرد یا نوع نورش ... هزار تا پارامتره:13:

N O V A L I S
18-04-2010, 23:19
تنظیمات Properties هر کدوم این جوریه (اولی برا خود درخت، دومی برا سایه اش) :



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ho0rezam
19-04-2010, 11:02
تا اونجایی که من می دونم باید متریالش را surface انتخاب کنی ..... تا این اتفاق نیافته....

آقا این surface کجاست؟؟؟ من هنور با سایه ها مشکا دارم :(((

SevenART
19-04-2010, 11:28
شما تو صحبتهای mb3d و novalis بگرد .. جواب شما تو اونه .. اگر از مکس استفاده می کنی...
اگر از مایا استفاده می کنید .. surface shader داخل پنل متریال هست .. یه متریال انتخاب کن بعد نوع اون را بذار روی surface shader.. بعد به out color عکس اصلی را بده و به transprancy عکس سیاه سفید رو... بعد رندر که بگیری درست در میاد ...
موفق باشی....:11:

ho0rezam
19-04-2010, 14:11
شما تو صحبتهای mb3d و novalis بگرد .. جواب شما تو اونه .. اگر از مکس استفاده می کنی...
اگه متوجه شده بودم انجام میدادم عزیز :دی

RezaTayebiJ
24-04-2010, 03:14
فکر کنم فهمیدم چطور می شه مشکل مربع دور سایه را (توی مایا) حل کرد.
متریالتون فرقی نمی کنه چه باشه (فقط surface shader) نباشه. توی متریال برید به قسمت raytrace options اونجا گزینه shadow attenuation را معادل صفر قرار بدید. مشکل حل می شه.