PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : جنگ جهانی سوم: نبردی بین مایکروسافت، اپل و گوگل!



satttanism
16-04-2010, 18:55
در دنیای آی‌تی، مدتهاست نبرد سختی بین سه غول درگرفته است. اپل، گوگل و مایکروسافت در زمینه‌های زیاد و بر سر تصاحب میلیاردها دلار پول، به سختی در حال رقابت هستند. دو رقیب با سابقه یعنی اپل و مایکروسافت از سوی رقیبی جوان یعنی گوگل به شدت به چالش فراخوانده شده‌اند. گوگل در عرض تنها ۱۰ سال، از قامت یک موتوری جستجوی صرف، به درآمد و هم‌اکنون در زمینه کتاب، ویدئو، تلفن‌های موبایل، سیستم عامل و به زودی تلویزیون فعال شده است.
در این میدان نبرد، گاهی دو رقیب دست دوستی به هم می‌دهند، اما خیلی زود این دوستی‌ها، بدل به دشمنی می‌شوند و دشمنی‌ها هم عمیق‌تر می‌شوند.
در دهه ۹۰، مایکروسافت و کامپیوتر، واژه‌های مترادفی بودند. بعد از ان نوبت به اپل رسید تا با آی‌پد، آی‌فون، آی‌تونز و اپ استور، بر دنیای موسیقی و موبایل تسلط پیدا کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بیایید میدان‌‌های نبرد را با هم مرور کنیم:
۱- کتاب الکترونیک ۲- تلفن همراه ۳- ای‌میل ۴- سرویس‌های ابری ۵- سرویس‌های ویدئو ۶- فروش اپلیکیشن ۷- سیستم عامل ۸ – تبلیغات موبایلی ۹-گیم ۱۰-پخش‌کننده‌های قابل حمل فایل‌های چندرسانه‌ای ۱۱- نرم‌افزارهای تحت وب ۱۲- سرویس‌های موسیقی ۱۳- سخت‌افزارهای خانگی پخش ویدئو ۱۴- تبلت ۱۵- مرورگرهای اینترنتی ۱۶- جستجوی اینترنتی ۱۷- سرویس‌های نقشه و راهیابی
یکی از جاهایی که این سه شرکت رقابت شدیدی با هم دارند، سیستم عامل‌های موبایلی است. در حال حاضر سیمبین سیستم عامل بیش بیش از ۴۵ درصد موبایل‌های دنیاست، سیستم عامل بلک بری با حدود ۲۰ درصد در مکان دوم قرار دارد، سیستم عامل آی‌فون با ۱۲٫۵ درصد و ویندوز موبایل با حدود ۹ درصد در جایگاه‌های بعدی هستند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آندرویید، سیستم عامل موبایل شرکت گوگل، در حال حاضر سهم بسیار اندکی از سیستم عامل‌های موبایل دارد، چیزی حدود ۲٫۵ درصد. اما برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۱۲، ۱۴٫۵ درصد موبایل‌های دنیا، آندروییدی باشند.
البته آمار و ارقامی که داده شد، مربوط به کل کاربران دنیاست و اگر هر قاره را به صورت جداگانه بررسی کنیم، به آمار دیگری می‌رسیم: جالب است بدانید که در اقیانوسیه، آمریکای شمالی و اروپا، این سیستم عامل آیفون است که بر دیگران توفق دارد، و سیمبین در آفریقا و آسیا و آمریکای جنوبی، محبوبیت دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در آمریکا، بلک‌بری با حدود ۴۲ درصد سیستم عامل شماره یک موبایلی است، آیفون با ۲۲٫۵ درصد در مقام دوم است و ویندوز موبایل و آندرویید در رده‌های بعدی هستند.
آمار جالب دیگر مربوط به فروش اپلیکیشن‌هاست: در سال ۲۰۰۹، مجموعا، ۷ میلیارد اپلیکیشن توسط کاربران موبایل در تمان دنیا، دانود شد و ۴٫۱ میلیارد دلار نصیب فروشنده‌های اپلیکیشن کرد. حساب کنید که چند بشکه نفت باید فروخت تا به این میزان سود رسید؟! چیزی بیشتر از ۵۱ میلون بشکه نفت با احتساب هر بشکه، ۸۰ دلار!
به طور متوسط هر اپلکیشن، ۱٫۹۰ دلار قیمت دارد. در حال حاضر اپل غنی‌ترین فروشگاه اپ را دارد، این فروشگاه ۱۴۰ هزار اپلیکیشن آماده دارد، در مقابل، آندرویید ۳۰ هزار، پالم، ۱۴۰ هزار، بلک بری ۲ هزار، نوکیا ۲۵۰۰ و ویندوز موبایل تنها ۳۷۸ اپ دارد. به تفاوت بسیار زیاد تعداد اپلیکیشن‌ها توجه کنید.
اما تعداد اپ‌های دانلودی از فروشگاه‌ها هم بسیار مهم است، مجموعا تا به حال، ۳ میلیارد اپ از فروشگاه اپل، دانلود شده است. در مقابل میزان دانلود اپ از فروشگاه نوکیا، تنها ۱۰ میلیون بوده است!
در حال حاضر میزان سرمایه سه شرکت مایکروسافت، گوگل و اپل، به ترتیب ۲۵۶ میلیارد دلار، ۱۸۴ میلیاد دلار و ۲۰۵ میلیارد دلار است، باید منتظر ماند تا مشاهده کرد، این سه شرکت بزرگ با این میزان سرمایه و بهره‌گیری از هزاران مغز خلاق، هر یک به کجا خواهند رسید.

1pezeshk.com