PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : محدود شدن زمان بازي اينترنتي در كره‌ي جنوبي



mahdishata
13-04-2010, 10:48
دولت كره جنوبي با هدف مبارزه با اعتياد بازي اينترنتي، قوانين سخت‌گيرانه‌تر شامل سيستم خستگي را براي محدود كردن زمان بازي اعلام كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعلام اين خبر به‌دنبال گزارش مرگ‌هايي صورت مي‌گيرد كه به اين اعتياد نسبت داده شده‌اند؛ از جمله موردي كه در آن يك زوج متهم هستند در حالي كه سرگرم بازي و تغذيه يك كودك مجازي در اينترنت بودند، كودكشان از گرسنگي جان خود را از دست داد.

يك مرد 32 ساله نيز در ماه مارس پس از پنج روز بازي بي‌وقفه جان خود را از دست داد؛ حادثه مشابه در سال 2005 براي يك مرد 28 ساله گزارش شده بود.

طبق اعلام وزارت فرهنگ اين كشور، سه اپراتور بزرگ بازي بايد از ماه سپتامبر برنامه "بسته شدن" را معرفي كنند و زمان بازي كاربران نوجوان به مدتي كه توسط والدين يا يك مراقب تعيين مي‌شود، محدود خواهد شد.

اين شركت‌ها بايد با استفاده از "سيستم خستگي" كه با گذشت زمان بازي‌ها را سخت‌تر مي‌كند تا بازيكن خسته شود دسترسي به بازي‌هاي آنلاين را هنگام شب براي نوجوانان محدود كنند.

بر اساس اين گزارش در حال حاضر تنها چهار بازي از اين سيستم استفاده مي‌كنند اما در مجموع 15 بازي تا پايان سال جاري ميلادي به اين سيستم مجهز خواهند شد.

بنابر آمارهاي ارزيابي شده رسمي، اين كشور پيشرفته دو ميليون معتاد اينترنتي دارد كه 8.8 درصد از مجموع كاربران آنلاين محسوب مي‌شوند.

vorojax
13-04-2010, 10:52
همین کارا رو می کنم جوونا رو به سیگار اینجور چیزا میارن !

mahdishata
16-04-2010, 14:20
معتادان آنلاین و حرفه ای گیم باز در کره جنوبی محدود می شوند.

به گزارش کوریا هرالد وزیر فرهنگ و ورزش با اعلام سیاستی جدید علیه گیم بازان انلاین و حرفه ای قصد محدود کردن آنها را دارد. بر این اساس قرار است طبق این سیاست سیستم ها و سرورهای عمده تحت بازی های رایانه ای در ساعات مخصوصی از نیمه شب تا صبح خاموش خواهند شد و دسترسی کاربران بکلی قطع خواهد شد.

به گفته کارشناسان بیش از 40 درصد از دانش اموزان پسر کره ای معتاد به بازیهای انلاین رایانه ای و گیم های حرفه ای هستند.شبکه های آنلاین گیم و بازی مطابق ساعات به خصوصی که وزارت فرهنگ و ورزش معلوم کرده در سطح ملی خاموش خواهند شد. بر این اساس از نیمه شب تا 6 صبح و از یک صبح تا 7 صبح و عده دیگری از 2 تا 8 صبح دسترسی هایشان قطع خواهد شد.این تقسیم بندی بر اساس دانش آموز ابتدایی و دبیرستان بودن تنظیم شده است و هر چه سن کاربر بالاتر رود، ساعات کمتری قطع خواهد بود.

ماپل و دراگون و 17 گیم معروف دیگر در زیر مجموعه سیاستهای جدید دولت قرار گرفته و قطع خواهند شد. حدود 79 درصد از بازار بازیهای رایانه ای کره را این 19 گیم تشکیل می دهند. گفته می شود کشور کره و کاربرانش مشکل دارترین کشور آنلاین است که مردمانش با انواع مشکلات ناشی از اعتیاد به رایانه و اینترنت و گیم دست و پنجه نرم می کنند.

در تازه ترین آمار منتشره در هافینگتون پست 30 درصد از کل دانش آموزان اعتیاد آنلاین پیدا کرده که 40 درصدشان پسر هستند. چندی پیش پس از مرگ کودکی که مقصرش والدین سهل انگارش به خاطر تلف کردن وقتشان در کافه اینترنتی بود، جامعه کره تکان شدیدی خورد و دولت مجبور شد تا رسما وارد مبارزه شود.

کشورهایی مانند چین که در حال تدوین سیاستهایی مشابه برای کاربران خود هستند، به دقت تحولات ناشی از سیاستهای جدید کره را دنبال کرده تا پس ار حصول اطمینان از نتایجش دست به شبیه سازی در کشور خود بزنند.

khabaronline.ir