PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساخت عینکی توسط اپل که فیلم سه بعدی نمایش می دهد



mahdishata
12-04-2010, 14:38
شرکت اپل با ادامه دادن به تولید محصولات شگفت انگیز خود طرح تولید عینک الکترونیکی را ارائه کرده است که به کاربران امکان می دهد حین حرکت کردن فیلمهای سه بعدی تماشا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت بزرگ که با تولید محصول جدیدش، آی-پد شهرت گذشته خود را چندین برابر کرده است برنامه های خود را برای تولید ابزاری جدید که می تواند امکان مشاهده آسان فیلمهای سه بعدی را در هر موقعیتی فراهم آورد ارائه کرد.

این ابزار که در حال حاضر علاقمندان تجهیزات تکنولوژیکی نام iSpecs را برای آن انتخاب کرده اند مشابه یک عینک بر روی چشمهای کاربر قرار می گیرد. سپس کابران با اتصال آی-پاد یا آی-فن خود به عینک می توانند فیلم دلخواهشان را مشاهده کنند. لنزهای ویژه و هوشمند این عینک تصاویر دریافت شده از آی-پاد یا آی-فن را بر روی صفحه عینک نمایش می دهد و کاربر می تواند به راحتی تصاویر را مشاهده کند.

این لنزهای هوشمند در عین حال قادرند تصاویر را در هر یک از چشمها بر روی دو قاب نمایش دهند. به این صورت کاربر تصور خواهد داشت که هر یک از تصاویر را از زاویه ای متفاوت مشاهده می کند. در واقع این ویژگی تصاویری برجسته را به وجود می آورد و این خطای حسی برای کاربر به وجود می آید که در حال مشاهده فیلم به شکل سه بعدی است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

از دیگر ویژگی های این عینک اتصال به دوربین برای نمایش تصاویر بر روی نمایشگری کوچکتر در فضای اتاق است. همچنین زمانی که عینک بر روی صورت فرد قرار دارد اگر جسم یا فردی دیگر به وی نزدیک شده و برای جلب توجه وی اقدامی انجام دهد، حسگرهای مادون قرمز فرد یا جسم را ردیابی کرده و تصویر وی را درون عینک نمایش می دهند.

اپل امیدوار است این توانایی عینک بتواند در کاربرانی که قصد دارند از این ابزار در مکانهای عمومی استفاده کنند، احساس ایمنی و راحتی فراهم آورد. تصاویر نمایش داده شده در این عینک از کیفیت و وضوح تصویری بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت پخش سه بعدی یا بدون خصوصیات سه بعدی را خواهند داشت.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، امکان کنترل این ابزار جالب توجه با کمک حرکات سر وجود داشته و خروجی صدای آن دو هدفون کوچک است که بر روی عینک قرار داده شده اند. از دیگر ویژگی های جالب این ابزار امکان ایجاد لرزش در صحنه های بسیار پویای فیلم مانند صحنه های انفجار و یا حرکت بر روی جاده های پر مانع است.