mahdishata
12-04-2010, 12:25
نتايج حاصل از يك بررسي جديد نشان داد، بخش اعظم كاربران هنوز تفاوت نوتبوك(Notebook) و نتبوك(Netbook) را نميدانند.
به گزارش فارس به نقل از سينت، بر اساس اين بررسي كه در مركز تحقيقاتي NPD Group انجام شده است، تنها 58 درصد كاربراني كه نتبوك را بهجاي نوتبوك خريداري ميكنند، اعلام كردهاند كه از خريد خود راضي هستند. در مقابل، 70 درصد كاربراني كه نتبوك را به عنوان اولين رايانه قابلحمل خود خريداري ميكنند، از اين محصول احساس رضايت كردهاند.
شركت NPD در اين بررسي به ميزان نارضايتي كاربراني كه نتبوك و قابليتهايش آنها را با اشتباه مواجه كرده نيز اشاره كرده است. طبق آمارها، 60 درصد كاربراني كه نتبوك را بهجاي نوتبوك خريداري ميكنند بر اين باورند كه هر دو دستگاه يك قابليت را دارد.
به طور كلي نتبوكها كوچكتر، ارزانتر و ضعيفتر از نوتبوكهايي هستند كه از چند سال قبل در بازار موجود بود.
براي افرادي كه در اين تحقيق شركت كردند، كارايي و قابلحمل بودن، دو عامل اصلي در تصميمگيري براي خريد نتبوك يا نوتبوك محسوب ميشود. حدود 65 درصد جوانان 18 تا 24 سالي كه در اين تحقيق شركت كردند، با تصور "كارايي بهتر " يك نتبوك را خريداري كردهاند. اما در اين ميان، 27 اظهار داشتهاند كه نتبوك آنها بهتر از حد انتظاراتشان بوده است.
شركت NPD همچنين از كاربران پرسيده است كه كدام يك از عوامل "قيمت " و "قابلحمل بودن " براي خريد يك نتبوك تاثيرگذار است. حدود 60 درصد افراد در پاسخ به اين سوال، قابلحمل بودن اين محصولات را برگزيدهاند و 40 درصد به قيمت ارزانتر آنها نسبت به نوتبوكها اشاره كردهاند.
در اين ميان، 60 درصد كاربران اظهار داشتهاند كه پس از خريد يك نتبوك، هرگز آن را از منزل بيرون نياوردهاند و بر اين اساس، قابليت حمل و نقل آسان اين دستگاه براي آنها چندان مفيد نبوده است.
به گزارش فارس به نقل از سينت، بر اساس اين بررسي كه در مركز تحقيقاتي NPD Group انجام شده است، تنها 58 درصد كاربراني كه نتبوك را بهجاي نوتبوك خريداري ميكنند، اعلام كردهاند كه از خريد خود راضي هستند. در مقابل، 70 درصد كاربراني كه نتبوك را به عنوان اولين رايانه قابلحمل خود خريداري ميكنند، از اين محصول احساس رضايت كردهاند.
شركت NPD در اين بررسي به ميزان نارضايتي كاربراني كه نتبوك و قابليتهايش آنها را با اشتباه مواجه كرده نيز اشاره كرده است. طبق آمارها، 60 درصد كاربراني كه نتبوك را بهجاي نوتبوك خريداري ميكنند بر اين باورند كه هر دو دستگاه يك قابليت را دارد.
به طور كلي نتبوكها كوچكتر، ارزانتر و ضعيفتر از نوتبوكهايي هستند كه از چند سال قبل در بازار موجود بود.
براي افرادي كه در اين تحقيق شركت كردند، كارايي و قابلحمل بودن، دو عامل اصلي در تصميمگيري براي خريد نتبوك يا نوتبوك محسوب ميشود. حدود 65 درصد جوانان 18 تا 24 سالي كه در اين تحقيق شركت كردند، با تصور "كارايي بهتر " يك نتبوك را خريداري كردهاند. اما در اين ميان، 27 اظهار داشتهاند كه نتبوك آنها بهتر از حد انتظاراتشان بوده است.
شركت NPD همچنين از كاربران پرسيده است كه كدام يك از عوامل "قيمت " و "قابلحمل بودن " براي خريد يك نتبوك تاثيرگذار است. حدود 60 درصد افراد در پاسخ به اين سوال، قابلحمل بودن اين محصولات را برگزيدهاند و 40 درصد به قيمت ارزانتر آنها نسبت به نوتبوكها اشاره كردهاند.
در اين ميان، 60 درصد كاربران اظهار داشتهاند كه پس از خريد يك نتبوك، هرگز آن را از منزل بيرون نياوردهاند و بر اين اساس، قابليت حمل و نقل آسان اين دستگاه براي آنها چندان مفيد نبوده است.