PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با فن‌آوري جديد اپل، تصاوير سه‌بعدي را برروي آيفون تماشا كنيد



mahdishata
11-04-2010, 12:10
عينك الكترونيكي كه به كاربران امكان مي‌دهد با استفاده از آن فيلم‌هاي سه‌بعدي را برروي دستگاه‌هاي قابل حمل مشاهده كنند، از سوي اپل طراحي شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين غول رايانه كه سازنده آي‌پاد، آيفون و دستگاه جديد آي‌پد است، اعلام كرده قصد دارد دستگاه جديدي بسازد كه براي كاربران نوعي از تجربه مشاهده فيلم سه‌بعدي را به ارمغان مي‌آورد كه در حال حاضر تنها در سينماهاي مجهز به تجهيزات نمايش سه‌بعدي امكان‌پذير است.

اين دستگاه كه همانند عينك به چشم زده مي‌شود ازسوي علاقه‌مندان فن‌آوري به اسم مستعار iSpecs ناميده شده است؛ طرح ساخت اين دستگاه از تقاضاي ثبت امتياز انحصاري كشف شد كه ماه جاري از سوي اپل انتشار يافت. اين سند نشان مي‌دهد چگونه كاربران مي‌توانند آي‌پاد يا آيفون را كه در آن فيلم نمايش داده مي‌شود با اين دستگاه همگام كنند.

لنزهاي هوشمند ويژه‌اي در iSpecs به‌كار رفته كه تصاوير را از صفحه مي‌تابانند تا به راحتي از سوي كاربر مشاهده شود. اين لنزها مي‌توانند تصاوير را در دو فريم مختلف جدا كنند كه يكي براي چشم راست و ديگري براي چشم چپ خواهد بود تا به اين ترتيب تصوير مشاهده شده فرد از زاويه اندكي متفاوت باشد و تصوير برجسته‌اي توليد شود كه تجربه مشاهده فيلم به شكل سه‌بعدي را ايجاد مي‌كند.

اين دستگاه همچنين به دوربيني مجهز است كه ويديوي جهان خارج را از يك صفحه كوچك‌تر در شيشه‌هاي اين دستگاه پخش مي‌كند. در صورتيكه كسي بخواهد به كاربر نزديك شود يا توجه وي را جلب كند، اين مسئله توسط حسگرهاي مادون قرمز تشخيص داده مي‌شود و ويديوي پخش شده با ظاهر شدن در داخل شيشه دستگاه به دارنده آن امكان مي‌دهد دريابد در اطرافش چه مي‌گذرد.

طبق توضيحات امتياز انحصاري اين فن‌آوري، تصاوير مشاهده شده با استفاده از اين دستگاه معادل تصاوير كيفيت بالا بوده و با افكت سه بعدي يا بدون آن همراه خواهد بود. همچنين اين دستگاه با حركت‌هاي سر مانند تكان دادن آن قابل كنترل بوده و هدفون‌هايي در آن جاي گرفته‌اند تا صدا را فراهم كنند.