PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نسل جديد وب‌كم براي باريك‌ شدن لپ‌تاپ‌ها



mahdishata
10-04-2010, 11:39
شركت كره‌اي سامسونگ از بزرگترين شركت‌هاي الكترونيكي جهان، موفق به توليد نسل جديدي از حسگرها شده كه مي‌تواند دستگاه‌هاي الكترونيكي را باريك‌تر از قبل كند.

به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين شركت از ساخت حسگر جديدي براي وب‌كم‌هاي موجود در لپ‌تاپ‌ها خبر داده است كه ضخامت رايانه‌هاي قابل‌حمل را كاهش مي‌دهد و انرژي كمتري مصرف مي‌كند.
افزايش درخواست بازارهاي جهاني براي نسل جديد سيستم‌هاي رايانه‌اي همراه موجب شده است تا سامسونگ سرمايه‌گذاري‌هاي خود در زمينه توليد رايانه‌هاي باريك‌تر را افزايش دهد و در عين حال، ميزان مصرف انرژي در آن‌ها را پايين بياورد.
به گفته شركت سامسونگ، در حال حاضر بيش از 70 درصد لپ‌تاپ‌هاي عرضه شده در دنيا شامل وب‌كم مي‌شوند. اين در حالي است كه استفاده از برخي فناوري‌هاي جديد از جمله سيستم نور پس‌زمينه LED و حسگرهاي پيشرفته وب‌كم‌ها مي‌تواند ضخامت رايانه‌هاي قابل‌حمل را كاهش دهد.
"ريچارد يه " مدير بازاريابي مركز System LSI طي سخنراني خود در كاليفرنياي آمريكا حسگرهاي تصويري جديد اين شركت براي نسل جديد وب‌كم‌ها را معرفي كرد. يكي از اين حسگرها كه قرار است به زودي وارد بازار شود، S5K6A1 نام دارد كه شامل لنز 3/1 مگاپيكسلي مي‌شود و مي‌تواند با سرعت 30 فريم در ثانيه و با كييت 720 پيكسل تصوير محيط پيرامون كاربر را به نمايش بگذارد. اين حسگر كمتر از 5/3 ميليمتر ضخامت دارد و از باريك‌ترين حسگرهاي وب‌كم در دنيا محسوب مي‌شود.
محصول ديگر سامسونگ در اين زمينه S5K5B3 نام دارد كه شامل لنز 1/2 مگاپيكسلي مي‌شود براي آن قابليت تصويربرداري با سرعت 30 فريم در ثانيه و با كيفيت 1080 پيكسل در نظر گرفته شده است كه اين حسگر نيز 5/4 ميليمتر ضخامت دارد. شركت سامسونگ اميدوار است اين حسگرها را در سال جاري ميلادي به توليد انبوه برساند.