PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : از هر 8 كارمند يك نفر از نرم‌افزارهاي تقلبي استفاده مي‌كند



mahdishata
07-04-2010, 12:10
بر اساس گزارش جديدي كه توسط شركت مايكروسافت منتشر شده، از هر 8 نفر كارمند در جهان يكي از نرم افزارهاي تقلبي و جعلي استفاده مي كند.

به گزارش فارس به نقل از تك وب، استفاده از كپي هاي تقلبي و غيرقانوني از نرم افزارهاي گوناگون از جمله نگراني هاي جدي شركت هاي نرم افزاري است كه سالانه ميلياردها دلار به آنها خسارت وارد مي كند.
بسياري از نرم افزارهاي تقلبي مورد سوءاستفاده مربوط به شركت مايكروسافت است كه از جمله مهم ترين آنها مي توان به سيستم عامل ويندوز و نرم افزار اداري آفيس اشاره كرد.
جالب آنكه 57 درصد از كارمنداني كه مورد مصاحبه مايكروسافت قرار گرفته اند معتقد بوده اند كه رؤساي آنها چنين كاري را قابل قبول و مورد پذيرش مي دانند و مخالفتي با آن ندارند.
بر طبق گزارش مايكروسافت برخي صاحبان مشاغل با هدف كاهش هزينه ها و سهولت فرايند دسترسي به نرم افزارهاي مختلف ترجيح مي دهند از كپي هاي تقلبي آنها استفاده كرده و نسخه هاي اصلي را خريداري نكنند.
دو سوم كساني كه با آنها گفت‌وگو شده تصريح كرده اند كه اطلاعي از پيامدهاي خطرناك خريد و استفاده از نرم افزارهاي تقلبي ندارند و به عنوان مثال نمي دانند كه به روزرساني اين نرم افزارها بسيار دشوار و در مواردي غيرممكن بوده و همين مساله موجب سوءاستفاده هكرها و ويروس نويسان مي شود.

yahoda
07-04-2010, 14:55
البته این امار جهانیه وگرنه توی ایران اوضاع فرق میکنه .