PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ممکن است آی پد را نخریم، ولی آیا تبلت قابل صرف‌نظر کردن است؟



asbfrooshan
07-04-2010, 07:02
این روزها سایت‌های فناوری پر هستند از اخبار مربوط به آی پد، ما به دلایل مختلف ممکن است آی پد نخریم ولی به گمانم به بازار آمادن آی پد، آغاز یک تحول جدید خواهد بود: چرا که آی پد ما را متقاعد خواهد کرد که ما نیاز به کامپیوترهایی داریم که رابطه عینی‌تری بین ما و آنها برقرار باشد، یعنی به گجت‌های سبک و پرتابلی که به جای موس و کیبورد بتوان به صورت مستقیم و با لمس با آنها ارتباط برقرار کرد.

آی پد می‌تواند سرآغازی برای ایجاد نسل جدیدی از گجت‌هایی باشد که از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رابطه انسان و کامپیوتر را تغییر دهند، گجت‌هایی که آدمی با اشاره، لمس و گفتار با آنها ارتباط برقرار کند و البته شاید روزی تنها این رابطه آنقدر نزدیک شود که تنها با فکر بشود با کامپیوتر ارتباط برقرار کند.

خوب! خیالپردازی بس است و به حال نگاه کنیم!

در این دو سه ماهه، دلایل زیادی برای جذاب نبودن آی پد فهرست شده بود. به همین خاطر آدم ناخودآگاه به فکرش می‌رسد که ای کاش کامپیوترهای تبلت دیگری هم بودند که ضمن داشتن همه یا دست‌کم پاره‌ای از امتیازات آی پد، معایب آن را نداشته باشند.

اسلیت Slate شرکت اچ پی، ظاهرا نخستین آلترناتیو و رقیب آی پد است.



برخی از نقاط قوت این تبلت نسبت به آی پد اینها هستند:
- پردازنده ۱٫۶ گیگاهرتزی در مقایسه با پردازنده یک گیگاهرتزی آی پد
- داشتن کارت ریدر و پورت USB 2.0 و دارا بودن اتصال برای ورودی و خروجی صدا، خروجی HDMI
- اسلیت، سیم کارت می‌خورد و می‌توان با آن از اینترنت وایرلس استفاده کرد. (شاید به درد جاهایی مثل ایران بخورد.)
- داشتن وب‌کم و دوربین ۳ مگاپیکسلی

اسلیت اندکی از آی پد، کوچک‌تر است، یعنی اندازه نمایشگرش ۸٫۹ اینچ است. (آی پد ۹٫۷ اینچی است.)، برتری دیگر آی پد این است که شارژ باطری‌اش دو برابر اسلیت می‌ماند،‌ یعنی ۱۰ ساعت در مقایسه با ۵ ساعت.

با اینکه، هر دو تبلت، مولتی تاچ هستند و شتاب‌سنج دارند، اما تصور می‌کنم توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل، نقطه قوت آی پد نسبت به اسلیت باشند و بتوانند گیم‌ها و اپلیکیشن‌های جذاب‌تری برای آی پد بسازند. با اینکه هنوز دو سه روز از عرضه عمومی ای پد نگذشته، انبوهی از اپلکیشن‌هایش سربرآورده‌اند!

اما چیزی که شاید اسلیت را برای کاربران ایرانی جذاب کند، این است که این تبلت سیستم عمل ویندوز ۷ را اجرا می‌کند.

- آیا شما در حال حاضر، مایل به خرید یک تبلت هستید؟ آیا این نیاز را درون خودتان حس می‌کنید؟ منظورم برند خاصی نیست، منظورم این است که اگر یک تبلت کارای لمسی وجود داشته باشد، خرید آن را مثلا به یک نت بوک ارجح می‌دانید یا نه؟

- آیا اسلیت را که بهایی بین ۵۴۹ تا ۵۹۹ دلار خواهد داشت، خواهید خرید؟

- با توجه به شرایط ایران، اگر امکان خرید آی پد و اسلیت را داشته باشید، کدام یک را خواهید خرید؟

مقایسه آی پد و اسلیت را در gizmodo بخوانید. کامنت‌ها هم بسیار خواندنی هستند.


منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید