ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در باره ی تبدیل شوندگان 2



mojanimator
04-04-2010, 14:42
سلام بروبچز
می خواستم اگه کسی مطلب ترجمه شده ای راجب نحوه ی ساخت انیمیشن های این فیلم همینطور زمان ساختشون داره در طبق اخلاص بزاره!!!!!!!!!:10:

pclord
04-04-2010, 15:16
اینجا هم روش بحث شده:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


این Making of این فیلم هست،خیلی میتونه کمکت کنه.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

sarina_sh
04-04-2010, 15:21
شاید این نوشته مفید باشه برات

=====



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



فیلمی که کامپیوتر می ترکاند



فناوران اطلاعات , روبات‌هاي فضايي غول‌پيكر وجود خارجي ندارند، اما يك دوجين از آنها در فيلم Transformers: Revenge of the fallen جان گرفته و حسابي خودنمايي مي‌كنند. اين فيلم اكشن و علمي – تخيلي كه از 19 ژوئن سال جاري ميلادي روي پرده سينماها به نمايش درآمده است، قسمت دوم فيلم Transformers است كه سال 2007 اكران شد.مايكل بي (Micheal Bay)، كارگردان فيلم‌هايي چون جزيره، Bad Boys و پرل هاربر كارگرداني هر دو قسمت سينمايي Transformers را بر عهده داشته است.
علاوه بر اين استيون اسپيلبرگ، تهيه كننده اين مجموعه علمي – تخيلي است. سري Transformers در دهه 80 ميلادي به كتاب‌هاي كميك Marvel پيوست و مجموعه انيميشني پرطرفداري هم از آن ساخته شد.
اما Transformers 2 بيش از هر چيز به جلوه‌هاي گرافيكي كم نظيرش معروف است.
اسكات فارار (Scott Farrar)، سرپرست جلوه‌هاي بصري فيلم T2 مي‌گويد: ساخت اين فيلم پر هزينه صدها هنرمند و طراح و هزاران ساعت كار را در برگرفت و حتي يكي از كامپيوترهاي ما منفجر شد!Transformer 2 در واقع دو فيلم در يك فيلم است. نيمي از كار، فيلمبرداري صحنه‌هاي واقعي بود كه مايكل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])بي و گروه بازيگران او را به مصر، اردن و ايالت نيومكزيكو در آمريكا كشاند.اما نيمي ديگر، قسمت انيميشني اين پروژه سينمايي عظيم و خلق روبات‌هاي غول‌پيكري بود كه توسط شركت طراحي جلوه‌هاي بصري Industrial Light & Magic و استوديوي جلوه‌هاي گرافيكي خود مايكل بي به نام Digital Domain ساخته شد.طراحان و سيستم‌هاي كامپيوتري متعدد، ساعت‌هاي بي‌شماري روي طراحي و توليد صحنه‌هاي نبرد روبات‌ها و از بين رفتن اهرام مصر توسط نابودگران مكانيكي كار كردند.
نخستين مرحله ساخت فيلم Transformers: ROTF پيش از نوشتن فيلمنامه و به كار افتادن هر عنصر تهيه و توليد ديگري، با چند طراحي ساده كليد خورد. بي يك گروه هنري را استخدام كرد تا تصويري كه وي از روبات‌ها در ذهن داشت، روي كاغذ پياده شود.
بي در اين باره مي‌گويد: نكته هيجان‌انگيز در مورد Transformer اين است كه هر تصور و خيالي در دنياي آن امكانپذير است.اسكات فارار مي‌گويد: در مرحله بعدي، تصوير ذهني در اختيار نويسندگان قرار گرفت تا از آن الهام بگيرند. سپس طراحان جلوه‌هاي بصري اين طرح‌هاي اوليه را در ساخت شخصيت‌هاي اصلي فيلم Transformer 2 مورد استفاده قرار دادند.فارار در ادامه مي‌گويد: كار ما شبيه ساخت يك ساختمان است؛ شما بايد يك نمونه اوليه خوب در دست داشته باشيد و زمان زيادي را روي پايه و اساس آن سپري كنيد. سپس يك آن به خود مي‌آييد و مي‌بينيد ساختمان‌تان سر به فلك كشيده است. البته اين فرآيند آنچنان كه گمان مي‌كنيد ساده نيست. در ابتدا طراحان، نقاشي‌هاي روبات‌هاي دو بعدي مايكل بي را به تصاوير سه بعدي تبديل كرده و سپس طول و عرض هر روبات را روي نمونه سه بعدي پياده مي‌كنند. براي مثال روبات «مگاترون» 5/ 4 متر طول و 5/ 2 متر عرض دارد.
بي و گروه طراحان او قبل از شروع فيلمبرداري، محل قرار گرفتن دوربين‌ها و چگونگي حركت روبات‌ها و همچنين چگونگي و محل تعامل بازيگران و روبات‌ها با يكديگر را ترسيم مي‌كنند. همه چيز از قبل برنامه‌ريزي شده است.
شيا لابيوف (Shia LaBeiuf)، قهرمان فيلم‌هاي Transformer در يكي از سكانس‌هاي ROTF از دست يك روبات مهاجم در جنگل در حال فرار است، اما در واقعيت او يكه و تنها مي‌دود.لابيوف در اين باره مي‌گويد: آنجا هيچ چيز وجود نداشت. حتي اين بار ديالوگ‌ها هم بازخواني نمي‌شد.
فارار مي‌گويد: تنها چيزي كه در صحنه‌هاي فيلمبرداري وجود داشت تيرك‌هاي بلند 9 متري بود كه بازيگران بايد با آنها گفت‌وگو مي‌كردند و چنان واكنش نشان مي‌دادند كه انگار روبات‌هاي غول‌پيكر روبه‌روي‌شان ايستاده‌اند.
طراحان 12 هفته روي ساخت مدل ديجيتالي هر روبات وقت گذاشتند و 12 تا 15 هفته ديگر به طراحي اسكلت‌بندي روبات‌ها اختصاص داشت. مرحله بعدي رنگ‌آميزي و بافت روبات‌ها بود. تصميم به طراحي روبات‌ها از جنس كروم، آلومينيوم يا مس و شيشه هم يكي ديگر از مراحل توليد زمان بر فيلم Transformer 2 بود.
فارار همچنين عنوان مي‌كند: اين كار دقيقا مانند سوار كردن قطعات مختلف به صورت دستي در گاراژ است، با اين تفاوت كه اين كارها را با كامپيوتر انجام مي‌دهيد. در واقع هيچ تفاوتي در اين ميان وجود ندارد؛ تمام امور يكسان است و قوانين مشابهي در هر دو استفاده مي‌شود.
با پايان يافتن فيلمبرداري‌ها، گنجاندن و ادغام صحنه‌هاي انيميشني سكانس‌هاي واقعي آغاز مي‌شود.
تمام مراحل تبديل روبات‌ها به اتومبيل‌ها يا جت‌هاي پرسرعت كه در فيلم تنها چند ثانيه طول مي‌كشد، طي هفته‌ها به دقت با دست طراحي شده است. پس از طراحي انيميشن‌ها، نوبت به نورپردازي مي‌رسد كه روبات‌ها را واقع‌پذيرتر جلوه مي‌دهد و در پايان جلوه‌هاي نهايي مانند گرد و غبار، خرده‌ها و خرابه‌هاي محيطي و روبات‌ها يا موشك‌ها و تيراندازي‌ها به فيلم اضافه مي‌شود.
بيش از 350 طراح روي فيلم Transformer: Revenge of the Fallen كار كرده‌اند و فناوري‌هايي را مورد استفاده قرار داده‌اند كه طراحي و ا حساسات روبات‌ها را طبيعي‌تر مي‌سازد.
به گفته شركت Industrial Light & Magic، بازآفريني مراحل مختلف ساخت فيلم Transformers 2 روي يك كامپيوتر خانگي 16 هزار سال به طول مي‌انجامد.

Warden
04-04-2010, 19:09
من از این فیلم همینو میدونم که هر مدل 3 ماه طول کشیده ساختش :دی

pclord
06-04-2010, 00:51
Transformers Character Models Megatron for 3ds max

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Transformers Character Models Megatron for 3ds max
19.8MB / max + Maps



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید