ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمک ، می خوام یاد بگیرم



leon scott kendy
01-04-2010, 21:53
سلام بچه ها من علاقه ی زیادی به انیمیشن سازی دارم
و دوست دارم یاد بگیرم و بعدا بتوانم به صورت شغل یا چیزی هم ادامه بدم
اگه ممکن هست از صفر برای من شروع کنید و بگیر
من خواهش می کنم که شما ها کسانی که می دانید و تجربه دارید من را به شاگردی قبول کنید
من کلا هیچی درباره برنامه های موجود نمی دانم
برای همین یک تاپیک جدید زدم
می شه بگید که من با چه برنامه ای شروع کنم که در آینده هم بتوانم از یاد گیری هام استفاده کنم
بعد من الان سوم ریاضی هستم
و می خوام بدون تغیر رشتم ، رشته ای رو بخوانم که بشه انیمه ساخت ایا این ممکنه

SevenART
02-04-2010, 12:56
جوابها رو خط به خط می دم :
خوبه ...
یاد بگیر ولی فکر نکنم به درد شغل بخوره ... کمتر یشه شغل تو ایران ... می تونی به عنوان تفریح دلنشین ازش استفاده کنی...
از صفر برات می گم حالا ...
من که خودم شاگردم ولی خو یه چیزایی می دونم ...
خوبه ... آفرین...
با ریکالله....
حالا می گم برات ...
سوم ریاضی این عالیه چون انیمیشن سه بعدی بر اساس ریاضیاته ...
حتما همین رشته را ادامه بده چئن ربط مستقیکم داره به ریاضی ... بله ممکنه صد د صد...

---------- Post added at 01:56 PM ---------- Previous post was at 01:55 PM ----------

فقط دوستان یه چیزی هیچی به ایشون نگید :دی ... چون موجب گیجی می شود ... بسپاریدش به خودم ... هی ... فقط هم نظر بدید ...

SevenART
02-04-2010, 13:35
خوب اولین حرکت اینها رو با دقت بخون تا در مورد پویانمایی ( انیمیشن ) اطلاعات کسب کنی و بعاد بیا و نتیجه را بگو . ....

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

leon scott kendy
02-04-2010, 18:45
خوب اولین حرکت اینها رو با دقت بخون تا در مورد پویانمایی ( انیمیشن ) اطلاعات کسب کنی و بعاد بیا و نتیجه را بگو . ....

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


خواندمش می گم این انیمیشن تاریخ باحالی داشت خیلی قدیمی بید فکر نمی کردم این قدر قدیمی بوده باشه
خوب حلا چی کار کنم

SevenART
03-04-2010, 00:02
خوب باید بگم تمام این اطلاعاتی که در ویکی دیدی در مورد انیمیشن و عموما انیمیشن دو بعدی بود که مقدمه ای بود برای وردت به دنیای بزرگ سه بعدی ... اوهو ... حالا باید اطلاعاتی در مورد بعد به دست بیاری .... البته بعد را فکر کنم توی ریاضیات خوندی؟.... برا همین بعد از کسب اطلاعات به سوالات زیر پاسخ بده ...
1. بعد چیس؟(نام فارسی اون چیه)
2. دوبعدی یعنی چه و توضیح دهید ...
3. چنبره چیست ؟
منبع اصلاعات :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

---------- Post added at 01:02 AM ---------- Previous post was at 01:01 AM ----------

به نفعته که خودت این سوالات را بخونی و با اطلاعات کامل جواب بدی ////

pclord
03-04-2010, 09:41
رضا جان این بنده خدا اول کار خسته میشه و ... . من وقتی شروع به سه بعدی سازی کردم،هیچی در مورد انیمیشن نمیدونستم.فقط علاقه داشتم.همین حالا هم خیلی کم میدونم.

ببین یه کتاب بگیر و شروع کن بعد آموزش های خارجی رو بگیر.در طول دوران یادگیری با اصول ساخت انیمیشن هم آشنا میشی.

حالا فرقی نمیکنه با چه برنامه ای میخوای شروع کنی،مکس باشه یا مایا،چون تقریبا قدرتشون نزدیک به هم هستن.من خودم با مایا شروع کردم و پشیمون هم نیستم و به شما هم مایا رو پیشنهاد میکنم.اگه خواستی بگو تا کتاب خوب م بهت معرفی کنم.

موفق باشید.

SevenART
03-04-2010, 15:37
رضا جان این بنده خدا اول کار خسته میشه و ... . من وقتی شروع به سه بعدی سازی کردم،هیچی در مورد انیمیشن نمیدونستم.فقط علاقه داشتم.همین حالا هم خیلی کم میدونم.

ببین یه کتاب بگیر و شروع کن بعد آموزش های خارجی رو بگیر.در طول دوران یادگیری با اصول ساخت انیمیشن هم آشنا میشی.

حالا فرقی نمیکنه با چه برنامه ای میخوای شروع کنی،مکس باشه یا مایا،چون تقریبا قدرتشون نزدیک به هم هستن.من خودم با مایا شروع کردم و پشیمون هم نیستم و به شما هم مایا رو پیشنهاد میکنم.اگه خواستی بگو تا کتاب خوب م بهت معرفی کنم.

موفق باشید.

اولا این کار غیر اصولیه ..... ولی این کاری که الان دارم می کنم می دونی چه فایده ای داره در حین کار علامت سوال بالا سرش ظاهر نمی شه .... شما فکر می کنی اونهایی که تو هالیوود این شکلی فیلم و انیمیشن می سازن تجربی کار کردن ... نه خیر ... علمی کار کردن این کار کاملا اصولی و علمیه ... شما حالا آخرشو ببین ..

Masterpiece
03-04-2010, 19:48
خيلي وقته تو انجمن سه بعدي پست ندادم:27:
به نظر من اول هدفتو مشخص كن ببين علاقت تو چه زمينس بعد نوبت پیش زمينه هاس حالا كه هدفو مشحص كردي ميفهمي اونا چين
بعد بايد نرم افزارو انتخاب كني xsi تو ساخت game اينده داره ولي پيدا كردن اموزش هاش از ياد گرفتنش سخت تره و براي كسي كه اصلا 3d كار نكرده سراغش نره سنگينتره
ميمونه
3d max و maya كه به سليقه خودت ميتوني يكيو ميتوني انتخاب كني هر دوتا كارتو را ميندازه منظورم اينه كه تفاوت زيادي ندارن هيچ كس به اون اندازه نرسيده كه بتونه فرقي حس كنه بينشون
وقتي انتخاب كردي باس بشيني بيسشو ياىد بگيري ميتوني از سي دي هاي ايراني _مفتش گرونه _ يا كتاباي فارسي _همون ترجمه فارسي هلپ نرم افزار _استفاده كني بعد كه احساس راحتي كردى با نرم افزار برو سراغ اموزش هاي حرفه اي بهت برادرانه پيشنهاد ميكنم دنبال اموزش ايراني نري تنها چيزي كه مي فهمي اينه كه بعضي از ما ايرنيا چه جيب براي حروم خوري هستيم و واسه خالي كردن جيب مردم به هر كاره كثيفي دست ميزنيم براي مكس برو دنبال اموزش هاي cg tutorials و gnomon
براي مايا باس از يه مايا كار سوال كني
اخرم اينكه براي ياد گرفتن 3d لازم نيست بري دنبال فلسفش مثل اينه كه به يه دانش اموز بخوان قوانين فيزيكو اثبات كنن اينجوري فقط زده ميشي اينا واسه كسي خوبه كه رشتس اينه وميخواد اطلاعات عموميش بره بالا به جاي اين كارا بشين رو پیش نياز ها كار كن
همين ديگه موفق باشي دوست عزيز

SevenART
03-04-2010, 20:27
عزیزان لطفا پست ندید ایشون گیج می شن ... ای بابا ... نی فهمن هر چی میگیم .... البته چیزهایی که می گید درسته کاملا تایید می شه ولی این حرفها نود درضدشو باید بعدا ب ایشون گفت ... ایشون تا دوروز پیش حتی نمی دونست انیمیشن چیه .. اول باید با بیس کار آشنا بشه بعد بره توی کار .... شما نگران زده شدن نباشید ... زده نمی شه .. من دیدم رشتشون ریاضیه کسی که رشتش ریاضیه اگر با این چیزها زده بشه بهتره رشتش را عوض کنه
... دانش اموز بخوان قوانين فيزيكو اثبات كنن ... یعنی به نظر شما چند تا مقدمه علمی کوتاه مساوی است با قوانین فیزیک ؟ ... مگه من گفتم بره در مورد مثلا برنامه نویسی در مایا مثلا بخونه ... اینها همش یک سری بیسه که مورد نیازه ... من خودم چوب خوردم از بلد نبودن بیس تریدی ... ( از مهام :دی ) ...

leon scott kendy
21-04-2010, 20:02
واقعا ببخشید من یک دفعه قیب شدم اگه امکان داره ادامه آموزش رو بدید ببخشید
خوب می شه بهم بگید سریع تر عتشم نصبت به یاد گرفتن زیاد شده

SevenART
21-04-2010, 22:06
محمد جان این سه تا رو جواب بده ..... تا بهت بگم .. حالا ..
1. بُعد چیس؟(نام فارسی اون چیه)
2. دوبعدی یعنی چه و توضیح دهید ...
3. چنبره چیست ؟
منبع اصلاعات :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حتما از ویکی پدیا بخون (اون سایت بالایی) بعد جواب بده .. سوالها آسونه ...

leon scott kendy
22-04-2010, 14:21
محمد جان این سه تا رو جواب بده ..... تا بهت بگم .. حالا ..
1. بُعد چیس؟(نام فارسی اون چیه)
2. دوبعدی یعنی چه و توضیح دهید ...
3. چنبره چیست ؟
منبع اصلاعات :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدحتما از ویکی پدیا بخون (اون سایت بالایی) بعد جواب بده .. سوالها آسونه ...

بعد در فارسی دوره یا دورا هست بعدش هم با پارامتر اندزه گیری می شه مثل همون طول عرض خودمون که فارسی هم برای خودش برای اینها چیز هایی دارد

دو بعدی به دنیایی گفته می شود که درون اون فقط طول و عرض باشه نه چیز دیگه ما دوبعدی رو راحت روی کاغذ می توانیم بکشیم

چنبره مثل همون دونات شکولاتی خودمون هست
یک دایره که در دنیایی سه بعدی به وجود آمده ولی از طرز ساختش که چه جوری یک دایره اونجوری می شه نتوانستم بفهمم یک توضیح کوچیک می دید

SevenART
22-04-2010, 16:53
یک توضیح کوچیک می دید

خوب اینجاس که دیگه باید رفت توی دنیای سه بعدی و به صورت عملی تمرینات رو شروع کنی ... چون هرچی دیگه من بگم اینجوری اینطوری تا نبینی متوجه نمیشی .. حالا باید یکی از برنامه های سه بعدی را انتخاب کنی و شروع کنی ... من خودم چون مایا بلدم مایا(Maya) را پیشنهاد می کنم ... حالا برو و از بقالی سر کوچه :دی یه دی وی دی مایا 2009 بخر و بیا تا بهت بگم ...

zenoos
22-04-2010, 17:21
منم چون مايا كار ميكنم ميگم فعلا با مايا كار نكن ...:31:
فرقي نميكنه چي و كدوم نرم افزار رو انتخواب كني ... با همشون ميتوني كار كني ولي اگه يه نرم افزار ميخواي كه هيچ وقت توي محدوديت نيفتي من مكس رو پيشنهاد ميدم... چون هميشه پلاگينهاش تو بازار پيدا ميشه ( حتي تو بقالي:31:) بعد بيشتر نرم افزار هاي ديگه هم ساپورتش ميكنن.... آبجكتهاش هم همه جا هست... مايا هم عاليه ولي خيلي سرش به دردسر مي افتي:41:
البته با اجازه ما يا كاران با غيرت پي سي:20:

pclord
22-04-2010, 19:54
منم چون مايا كار ميكنم ميگم فعلا با مايا كار نكن ...:31:
فرقي نميكنه چي و كدوم نرم افزار رو انتخواب كني ... با همشون ميتوني كار كني ولي اگه يه نرم افزار ميخواي كه هيچ وقت توي محدوديت نيفتي من مكس رو پيشنهاد ميدم... چون هميشه پلاگينهاش تو بازار پيدا ميشه ( حتي تو بقالي:31:) بعد بيشتر نرم افزار هاي ديگه هم ساپورتش ميكنن.... آبجكتهاش هم همه جا هست... مايا هم عاليه ولي خيلي سرش به دردسر مي افتي:41:
البته با اجازه ما يا كاران با غيرت پي سي:20:

من خودم هم مایا کار میکنم هم تری دی مکس.
من با یه قسمتش مخالفم:



ولي اگه يه نرم افزار ميخواي كه هيچ وقت توي محدوديت نيفتي من مكس رو پيشنهاد ميدم


به طور خلاصه:

اگه با تری دی مکس کار کنی،همیشه باید دنبال پلاگینا باشی.همیشه باید صبر کنی ببینی که نسخه ی جدید پلاگین میاد بیرون و نسخه جدید تری دی مکس رو ساپورت کنه ،تازه یه مدت طول میکشه تا کرک سالم براش بیاد.
در کل سرعت کار رو پایین میاره.

اما مایا نرمافزاریه که خودش کامل کامل هست و خیلی کم به پلاگین احتیاج پیدا میکنی،حد اکثر 2 یا 3 پلاگین.
هماهنگی و سازگاریش با برنامه های دیگه مثل زیبراش ، Mudebox ، Vue و ... نسبت به برنا مه های دیگه خیلی بیشتر هست. مثلا Mudebox برای مایا تولید شد.
با مایا دو برنامه دیگه برای کامپوزیت و Matchmover نصب میشه که کار رو راحت میکنه و برای کامپوزیت انیمیشن و تطبیق صحنه ی واقعی با انیمیشن لازم نیست سراغ برنا مه های دیگه رفت.

و هنمچنین از امانات بی نظیرش مثل nParticles ، nCloth ،Fluids، و Dynamics and Paint Effects
نباید گذشت.

در آخر هم بهت پیشنهاد میکنم محیط هر دو رو ببینی و با هر کدوم راحت تر بودی شروع به کار کنی،چون هر انیمیشنی که با مایا ساخته بشه با تری دی مکس هم میشه ساختش.
چون رضا جان میخواد بهت آموزش بده و خودش با مایا کار میکنه،برای همین با انتخاب مایا بهتر میتونی یاد بگیری.

SevenART
22-04-2010, 19:58
آقایون لطفا کاری نکنید تاپیک بره تراش چون این حرفهایی که دارید می زنید باعث این میشه که هدف تاپیک عوض بشه و بشه مقایسه مکس و مایا ... من به ایشون گفتم مایا چون خودم مایا کار می کنم ... لطفا این بحث را ادامه ندید ..
برخلاف قوانینه ....
(حمید رضا جان من اصلا نفهمیدم چی گفتی چون حرفهایی که زدی اصلا به مایا نمی چسبه ، ادامه بحث تو pm لطفا )

zenoos
22-04-2010, 23:20
چاكر داش رضا هم هستيم ....
فقط چند تا نظر بود :10:

leon scott kendy
22-04-2010, 23:43
خوب بچه ها من آخر چی بگیرم مایا یا تری دی مکس

zenoos
22-04-2010, 23:57
شرمنده از اينكه صفحه اول رو خوب نخونده بودم...
اين آموزشي كه رضا ميده واقعا برات خوبه ... چون خودم هم قبولش دارم ...
الان كه فكر ميكنم براي تو كه ميخواي شروع كني مايا بهتره ... چون چون تازه سوم رياضي هستي پس وقت زيادي داري تا به يه حرفه اي تبديل بشي ... كاش منم اون زمان شروع ميكردم .... در كل به حرف هيچ كس جز SevenART گوش نكن .. چون گيج ميشي ...روزي رو ميبينم كه جزو اساتيد تري دي بشي
موفق باشي

leon scott kendy
23-04-2010, 09:50
شرمنده از اينكه صفحه اول رو خوب نخونده بودم...
اين آموزشي كه رضا ميده واقعا برات خوبه ... چون خودم هم قبولش دارم ...
الان كه فكر ميكنم براي تو كه ميخواي شروع كني مايا بهتره ... چون چون تازه سوم رياضي هستي پس وقت زيادي داري تا به يه حرفه اي تبديل بشي ... كاش منم اون زمان شروع ميكردم .... در كل به حرف هيچ كس جز SevenART گوش نكن .. چون گيج ميشي ...روزي رو ميبينم كه جزو اساتيد تري دي بشي
موفق باشي



از همتون ممنونم
من می رم و مایا 2009 رو می گیرم یک سوال فقط 2009 رو
2010 نیامده
یا بهتره 2009 رو بگیرم خوب می روم 2009 رو می گیرم
راستی ویندوزم سون بیدا

SevenART
23-04-2010, 12:18
من می رم و مایا 2009 رو می گیرم یک سوال فقط 2009 رو 2010 نیامده
2010 که سحله 2011 شم اومده ولی چون می خواهی مبتدی یاد بگیری فرقی نمی کنه ... و دلیلی این که گفتم 2009 چون خودم 2009 دارم و بعدا مشکل نداشته باشیم .... چون چند جا منوها فرق می کنه ... بعدها اگه نیاز شد 2011 هم می خریم... یه بهتر از همشون 2012...که میاد ...

راستی ویندوزم سون بیدا
بهتر .. مشکلی نداره....

leon scott kendy
23-04-2010, 19:14
2010 که سحله 2011 شم اومده ولی چون می خواهی مبتدی یاد بگیری فرقی نمی کنه ... و دلیلی این که گفتم 2009 چون خودم 2009 دارم و بعدا مشکل نداشته باشیم .... چون چند جا منوها فرق می کنه ... بعدها اگه نیاز شد 2011 هم می خریم... یه بهتر از همشون 2012...که میاد ...

بهتر .. مشکلی نداره....


پس قردا شنبه می گیرم

تاتانی
25-04-2010, 17:33
آقا یه چیزی هم من بگم
اگه میخوای انیمیشن های فانتزی مثل شرک کار کنی مایا کار کن
اما اگه میخوای کارهایی مثل spider man و hulk کار کنی اون موقع مکس کار کن که خودت قدرتشو میفهمی
موفق باشی:46:

leon scott kendy
25-04-2010, 20:16
همین الان از ولی عصر اومدم بلخره توانستم مایا رو پیدا کنم
گرفتم

SevenART
27-04-2010, 03:10
اووه .. چرا من اینو ندیدم .. ببخشید ...

خوب معلومه دیگه نصبش کن ...

برو Autorun رو بزن و بعدش یه صفحه اوتو ران باز میشه تو اونجا Install maya رو بزن سپس که اومد نصبش کن روی کامپیوترت ....
بعدش برای کرک کردن باید این مراحل و انجام بدی
1. تو پوشه کرک ، داخل سی دی ، یه پوشه هست به نام Flexlm ... این پوشه را کپی کن تو درایو c
2. برو Start>All Progroms> Autodesk>Comon Utility>Flexlm Licence Utilite.... بعدش توی زبانه System Setting برو و سپس شماره ای را که روبروی Ethernet Address نوشته را کپی کن...
3. برو به پوشه Flexlm... بعد aw.dat را که یه فایل نا خواناس با Notepad باز کن ....
4. به جای عبارت Your_hosted همون شماره را که کپی کردی پِیست کن ...
5. برو توی Start>All Progroms >Accessories>Comond Prompet....
6. این عبارات را تایپ کن ... و سپس ریست کن کامپیتر را و بعدش مایا را باز کن .. خوش اومدین...:27:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خوب ...من یه نکته بگم که اساسیه ...

الان می خواستم یه مبل را طراحی کنم .. هر چی سعی کردم که اون چین و چروکش و بسازم نشد

آخر کلافه شدم و مایا رو بستم .... بعد نشستم با خودم فکر کدم .. اولا اونایی که تو ایران هستند چطوری مثلا چنین چیزهایی می سازن.... جوابش اینه که از روی آموزشی می بینن(نود درصد گفتم یکی بهش بر نخوره یهو ) ... گفتم خوب این که نشد کار باش ببینی اونوری ها چکار می کنن که هر دفعه یه پلاگین جدید یه کار جدید یه افکت جدید می سازن و تو یک فیلم به کار می برن ... با خودم که فکر کردم به این نتیجه رسیدم که اونا یه چیزو بلدن و حالشو میبرن :

علم = همه چیز

یعنی وقتی تو یا من اصول کار تردیدی را بلد باشیم ، ریاضی ، فیزیک و هندسه و پایه یک چیز رو بدونیم می تونیم خیلی چیزها اختراع کنیم ،بدون نیاز به آموزشیهایی مثل گنومن که تک تک چیزهایی که سالها پیش اون طرف کشف کردن و به خورد ما بده و بعدش ما بسازیم و :31: ... همین ... این فایده نداره .. باید دنبال علمش رفت...

من تو این تاپیک سعی می کنم تا اونجایی که می تونم از اینترنت ، از کتابهای مرجع تریدی استفاده کنم و سطح علمی خودم و دیگر دوستان (مخصوصا محمد عزیز ) را بالا ببرم ... تا اینکه بتونیم جوری کار کنیم که نگن از روی آموزشی ساخته ... بگن خودش با طرز تفکر خودش ساخته

من تا حالا شم تریدی را ذره ذره و با تجربیات خودم یاد گرفتم ...

و از الان می خوام به طور مسسم ادامه بدم و به جای استفاده از آموزشیهای خیلی ساده و معمولی

به دنیال کسب علم انیمیشن و دنیای سه بعدی برم ....

به امید فتح قله های دانش ....

(هووف من چقدر زر زدم : دی)

leon scott kendy
27-04-2010, 14:14
من همون موقع که گرفتم نصبش کردم
توش روشش رو گفته بود
حالا شروع کنیم ممنون می شوم
راستی یک دیوید ی گرفتم هم مایا 2008 و 2009 و 2010 توش بود من هم مال 2009 که گفته بودی رو نصب کردم حالا بگو
من در حد خیل کم خیلی خیلیل کم قبلا تریدی مکس کار کردم خیلی خیلی کم

SevenART
28-04-2010, 03:18
کار کردن با مایا

مایا برنامه قدرتمندی است برای ایجاد طرحهای سه بعدی ،از جمله مدلسازی ، انیمیشن سازی ، جلوه های ویژه ، بازی و شبیه سازی .

کار شما در مایا به طور کلی در دسته بندی های زیر قرار می گیرد :

1- مدلسازی ،Polygons (چند ضلعی ها) ،NURBR و Subdivision Surface مدلهای مختلف هستند که هر کدام نقاط قوت خود را دارند .


Polygons ، به شما اجازه می دهد که یک مدل چندضلعی ساده با خصوصیت ساختاری بالا بسازید .
NURBS ،به راحتی به شما اجازه می دهد که یک سطح صاف ایجاد کنید .سطوحی با کنترل بالا .
subdivision surface ، به شما اجازه می دهد سطوحی ایجاد کنید که در مراحل بالاتر با داده های سرباز حد اقل بتوانید آن را ویرایش کنید ،
2- Charachter riging ، بیشتر انیمیشن ها شامل "کاراکتر"می باشند .کاراکتر مدلهای مفصلی هستند از قبیل انسان ، حیوان ، ربات یا هر چیز دیگری که به وسیله ی مفصل بندی حرکت می کنند . مایا به شما اجازه می دهد که اسکلت داخلی برای کاراکترها تعریف کنید و همچنین به آنها پوست بدهید رای ایجاد حرکات واقعی به همراه تغییر شکل .


3- Animation (پویا نمایی)

4- Dynamics, fluids, ( دینامیک ، ماسعات ) و دیگر جلوه های شبیه سازی ،مایا شامل مجموعه ای جامع از این ابزاها برای شبیه سازی جلوه های جهان واقعی مانند آتش ، انفجار ، مایعات ، مو وخر ،فیزیک برخورد اشیا و ... می باشد .

5-Painting and paint effects. (نقاشی و جلوه های رنگ) ، مایا شامل سیستم باور نکردنی برای استفاده از تبلت (یا ماوس) در یک صفحه بوم دو بعدی که به طور مستقیم در فضای سه بعدی به شکل هندسی تبدیل می شود و امکانات دیگری که بی حد و حصر می یاشد .

6- Lighting, Shading, and Rendering (نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ) هنگامی که شما بخواهید که یک عکس یا یک فیلم از صحنه خود داشته باشید و ارائه دهید از این ویژگی استفاده می کنید .

SevenART
28-04-2010, 04:01
خوب باید بگم ببخشید اشتباه شد اون آموزش یه مقدار سطحش بالاتر بود .. این یکی Basic .. بهتره ..

The Maya interface
رابط مایا

در حال حاضر که مایا باز است شما در ابتدا باید شکل ظاهری آن را درک کنید .
بهترین راه برای شروع ، ابتدا یاد گیری ابزارهای اساسی و پس از آن یادگیری ابزارهای اضافی است که شما به آن نیاز دارید .
آغاز یادگیری تسط بعضی از ابزارهای اصلی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The Maya workspace
فضای کاری مایا
در فضای کاری مایا است که شما بسیاری از کارها را در آن انجام می دهید :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هنگامی که شما برای اولین باز مایا را باز می کنید ، فضای کاری به صورت پیشفرض بر روی پنجره(یا پانل) پرسپکتیو می باشد .
اجزای دیگر پانل پرسپکتیو:
- برچسب "persp" که در پایین پانل نمایش داده می شود که نشانگر آن است که شما بر روی پرسپکتیو قرار دارید .
- منو بار که در سمت چپ بالای پانل قرار دارد . این منو به شما اجازه دسترسی به ابزارها و توابع مربوط به آن پانل خاص را می دهد .
- شبکه ، که با دو خط متقاطع پررنگ در وسط پانل نمایش داده می شود . این مکان مرکزی به نام "origin" خوانده می شود . origin مرکز جهان سه بعدی مایا است و تمام ارزشهای جهت دار اجسام در این مکان انجام می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-axis indicator در پایین گوشه سمت چپ پانل که نشان می دهد در چه جهتی از x ، y ، z از مایا قرار دارید . این بسیار مفید است برای شما که اولین بار به دنیای تریدی قدم می گذارید . (کلا می تونه به شما کمک شایانی در درک تریدی بکنه .(در مایا AXIS های مختلف به رنگهای مختلف است . X به رنگ قرمز ،Y به رنگ سبز و Z به رنگ آبی می باشد .)
Main Menu bar
منوی اصلی
نوار منوی اصلی در بالای صفحه مایا در زیر نوار عنوان قرار دارد .در مایا منوها گروه بندی شده اند .منویی باز شونده که ابزار و اقلامی را در دسترس شما قرار می دهد که در بالای رابط کاربری قرار دارد .
قسمتهای منوی بازشونده : Animation, Polygons, Surfaces, Rendering, and Dynamics
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما با انتخاب ماژول مناسب از زیر منو می توانید به منو های مختلفی در منو باز دسترسی پیدا کنید . همانطور که بین ستهای مختلف سوئیچ می کنیدقسمتی از ،سمت راست منو بار تغییر می کند اما قسمت سمت چپ باقی می ماند چون این قسمت برای تمامی ستها مشترک است .سمت چپ منو شاملFile, Edit, Modify, Create, Display, and Window.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1-به طور مثال از منوی کشویی Animation را انتخاب کنید .سمت راست منو تغییر میکند به عنوان مثال Animate, Deform, Skeleton, Skin, and so on, appear. .
2- با استفاده از مازول انتخاب منو ف منوی چند ضلعیها ( Polygons) را انتخاب کنید .
3-منوی اصلی در حال حاضر تغییر کرده بر روی Polygons . به طور مثال , Mesh, Edit Mesh, and so on, appear.


2-

leon scott kendy
28-04-2010, 14:13
خوب ممنون فهمیدم
دیگه چه طور ؟
تمام این چیز های اطراف رو دیدم

با همین ها کار های خفن می کنن دیگه
چه قدر خوب

MB3d
28-04-2010, 14:34
آقا یه چیزی هم من بگم
اگه میخوای انیمیشن های فانتزی مثل شرک کار کنی مایا کار کن
اما اگه میخوای کارهایی مثل spider man و hulk کار کنی اون موقع مکس کار کن که خودت قدرتشو میفهمی
موفق باشی:46:
:39::16::10:

SevenART
29-04-2010, 05:59
:39::16::10:
آفرین مهام من مونده بودم چی بهش بگم به خدا ... واقعا بهترین جواب بود ./..

این اطلاعات در مورد پرسپکتیو ... محمد پست 28 را دوباره نگاه کن .. ویرایش شد ...


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

SevenART
04-05-2010, 18:10
ببخشید یه مدت نبودم خونه ..:11:
برای ایجاد یک شیء 3D بدوی از مجموعه منوی چندضلعیها
1- به Create > Polygon Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از منوبار انتخاب کنید Create > Polygon Primitives > Cube .
حالا ایجاد یک مکعب (cube) در وسط origin .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Status Line
خط وضعیت
خط وضعیت در واقع به طور مستقیم در زیر نوار منو صفحه اصلی ، شامل انواع اقلام ، که اکثر آنها در مدل سازی یا کار با اشیاء در مایا استفاده می شود .
بسیاری از موارد Status Line ها توسط آیکون های گرافیکی نشان داده شده.آیکون های مورد استفاده اغلب برای صرفه جویی در فضا و اجازه برای دسترسی سریع به ابزار هستند.
در این درس شما با برخی از مناطق Status Line آشنا می شوید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما قبلا هم برای اولین بار در مورد خط وضعیت آموخته اید : ماژول انتخاب منو .
گروه دوم از دور آیکون ها مربوط به صحنه است و برای ایجاد ، باز کردن و ذخیره از صحنه مایا استفاده می شود.
گروه 3 و 4 از دکمه برای کنترل و چگونگی استفاده می شود .شما می توانید اشیاء و اجزاء از اشیا را انتخاب کنید. شما بیشتر در مورد مجموعه ای از اشیاء در درس بعد یاد بگیرند. (این سوم وچهارم تو مایا 2009 فرق می کنه جاشون .. دقت کن )
گروه 5 از آیکون ها جهت کنترل نحوه چفت شدن برای اشیاء و اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد. شما شروع به استفاده از این ابزار در درس بعد در این فصل می کنید .
بخش آخر شامل 3 دکمه است که برای نشان دادن یا مخفی کردن ویرایشگرها استفاده می شود،از جمله ویژگی تدوین (Attribute Editor) ، باکس کانال (Channel Box) ، لایه ویرایشگر (Layer Editor) و ابزار تنظیمات(Tool Settings).صفحه نمایش به طور پیش فرض Channel Box و Layer Editor را نشان می دهد. هنگامی که شی را ایجاد می کنید ، برای مثال مکعب ، اطلاعاتی که در مورد شی است در Channel Box نمایش در داده می شود .شما خواهید آموخت که از Channel Box چگونه استفاده کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای سازمان بهتر در خط وضعیت ، همه دکمه ها آیکون ها را به گروه های که شما می توانید گسترش و یا فروپاشی نمایید نشان داده شده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Shelf
قفسه
قفسه به طور مستقیم زیر خط وضعیت قرار گرفته است.قفسه مایا برای ذخیره سازی ابزارها و آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید یا برای استفاده سفارشی مفید است.(یک نوع میان بر است برای استفاده از آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید ) .شما می توانید ابزار مورد استفاده تان را در محل که دسترسی راحت تری است نگه دارید. مایا برای استفاده شما از قبل به پیکربندی برخی از اقلام در قفسه پرداخته است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ایجاد یک شی با استفاده از ابزار از قفسه
1- از قفسه ، تب surface را انتخاب کنید تا ابزار مفید واقع شده در آن نمایش داده شوند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1- به Create > NURBS Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از قفسه ، آیکون کره NURBS که در چپ قرار دارد را با یک کلیک انتخاب کنید.
3- مایا یک شکل ابتدایی از کره در وسط مانند موقعیت مکعب ایجاد می کند .
نکته:
شما می توانید ماوس خود را بر روی آیکن برده و یک لحظه نگه دارید ، سپس نام آیکن مورد نظر در زیر آن به صورت زبر نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صحنه شما ، در حالی که در حالت wireframe قرار داشته باشید ، کره ای که شما ایجاد کرده اید به رنگ آبی نیروی دریایی می باشد اما هنگامی که آن را انتخاب می کنید به رنگ س.ب.ز روشن نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Selection اشیاء و اجزاء به مایا نشان می دهد که این آیتم خاص است که توسط ابزار و یا عملی که متعاقبا تحت تاثیر قرار داده شده است.همانطور که شما با مایا کار می کنید ،آیتمهایی را انتخاب خواهد می کنید و آیتم های زیادی را دی سلکت می کنید(یعنی از حالت انتخاب در می آورید).شما در این فصل در درسهای آبنده خواهید آموخت که چگونه می توانید آبجکتها را انتخاب یا دی سلکت کنید.

برخی اطلاعات عددی به نظر می رسد که در Channel Box editor در سمت را چپ رابط کاربری قرار دارد . این اطلاعات عددی مربوط به x,y و z (جابجایی) translation و (چرخش ) rotation و (بزرگ و کوچک کردن ، پوسته پوسته کردن)scaling برای شیء فعال (انتخاب شده)می باشد . در حال حاضر مقادیر x,y و z مساوی با صفر می باشد این نشانگر این است که شیء مورد نظر در مبدا مختصات قرار دارد . جعبه کانال (Channel Box) برای مشاهده و ویرایش در چنین مقادیری مفید می باشد . شما از این باکس در این فصل استفاده خواهید کرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نمایش / عدم نمایش Channel Box
برای مخفی کردن / نمایش دادن Channel Box بر روی Show/Hide Channel Box icon درانتهای سمت راست خط وضعیت کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

SevenART
04-05-2010, 18:19
محمد جان از این به بعد درسها رو اینجا ادامه بده

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

و تو این تاپیک سوالاتی که برات ایجاد میشه رو بنویس تا کمکت کنم ..

leon scott kendy
04-05-2010, 18:29
ببخشید یه مدت نبودم خونه ..:11:
برای ایجاد یک شیء 3D بدوی از مجموعه منوی چندضلعیها
1- به Create > Polygon Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از منوبار انتخاب کنید Create > Polygon Primitives > Cube .
حالا ایجاد یک مکعب (cube) در وسط origin .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Status Line
خط وضعیت
خط وضعیت در واقع به طور مستقیم در زیر نوار منو صفحه اصلی ، شامل انواع اقلام ، که اکثر آنها در مدل سازی یا کار با اشیاء در مایا استفاده می شود .
بسیاری از موارد Status Line ها توسط آیکون های گرافیکی نشان داده شده.آیکون های مورد استفاده اغلب برای صرفه جویی در فضا و اجازه برای دسترسی سریع به ابزار هستند.
در این درس شما با برخی از مناطق Status Line آشنا می شوید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما قبلا هم برای اولین بار در مورد خط وضعیت آموخته اید : ماژول انتخاب منو .
گروه دوم از دور آیکون ها مربوط به صحنه است و برای ایجاد ، باز کردن و ذخیره از صحنه مایا استفاده می شود.
گروه 3 و 4 از دکمه برای کنترل و چگونگی استفاده می شود .شما می توانید اشیاء و اجزاء از اشیا را انتخاب کنید. شما بیشتر در مورد مجموعه ای از اشیاء در درس بعد یاد بگیرند. (این سوم وچهارم تو مایا 2009 فرق می کنه جاشون .. دقت کن )
گروه 5 از آیکون ها جهت کنترل نحوه چفت شدن برای اشیاء و اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد. شما شروع به استفاده از این ابزار در درس بعد در این فصل می کنید .
بخش آخر شامل 3 دکمه است که برای نشان دادن یا مخفی کردن ویرایشگرها استفاده می شود،از جمله ویژگی تدوین (Attribute Editor) ، باکس کانال (Channel Box) ، لایه ویرایشگر (Layer Editor) و ابزار تنظیمات(Tool Settings).صفحه نمایش به طور پیش فرض Channel Box و Layer Editor را نشان می دهد. هنگامی که شی را ایجاد می کنید ، برای مثال مکعب ، اطلاعاتی که در مورد شی است در Channel Box نمایش در داده می شود .شما خواهید آموخت که از Channel Box چگونه استفاده کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای سازمان بهتر در خط وضعیت ، همه دکمه ها آیکون ها را به گروه های که شما می توانید گسترش و یا فروپاشی نمایید نشان داده شده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Shelf
قفسه
قفسه به طور مستقیم زیر خط وضعیت قرار گرفته است.قفسه مایا برای ذخیره سازی ابزارها و آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید یا برای استفاده سفارشی مفید است.(یک نوع میان بر است برای استفاده از آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید ) .شما می توانید ابزار مورد استفاده تان را در محل که دسترسی راحت تری است نگه دارید. مایا برای استفاده شما از قبل به پیکربندی برخی از اقلام در قفسه پرداخته است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ایجاد یک شی با استفاده از ابزار از قفسه
1- از قفسه ، تب surface را انتخاب کنید تا ابزار مفید واقع شده در آن نمایش داده شوند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1- به Create > NURBS Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از قفسه ، آیکون کره NURBS که در چپ قرار دارد را با یک کلیک انتخاب کنید.
3- مایا یک شکل ابتدایی از کره در وسط مانند موقعیت مکعب ایجاد می کند .
نکته:
شما می توانید ماوس خود را بر روی آیکن برده و یک لحظه نگه دارید ، سپس نام آیکن مورد نظر در زیر آن به صورت زبر نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صحنه شما ، در حالی که در حالت wireframe قرار داشته باشید ، کره ای که شما ایجاد کرده اید به رنگ آبی نیروی دریایی می باشد اما هنگامی که آن را انتخاب می کنید به رنگ س.ب.ز روشن نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Selection اشیاء و اجزاء به مایا نشان می دهد که این آیتم خاص است که توسط ابزار و یا عملی که متعاقبا تحت تاثیر قرار داده شده است.همانطور که شما با مایا کار می کنید ،آیتمهایی را انتخاب خواهد می کنید و آیتم های زیادی را دی سلکت می کنید(یعنی از حالت انتخاب در می آورید).شما در این فصل در درسهای آبنده خواهید آموخت که چگونه می توانید آبجکتها را انتخاب یا دی سلکت کنید.

برخی اطلاعات عددی به نظر می رسد که در Channel Box editor در سمت را چپ رابط کاربری قرار دارد . این اطلاعات عددی مربوط به x,y و z (جابجایی) translation و (چرخش ) rotation و (بزرگ و کوچک کردن ، پوسته پوسته کردن)scaling برای شیء فعال (انتخاب شده)می باشد . در حال حاضر مقادیر x,y و z مساوی با صفر می باشد این نشانگر این است که شیء مورد نظر در مبدا مختصات قرار دارد . جعبه کانال (Channel Box) برای مشاهده و ویرایش در چنین مقادیری مفید می باشد . شما از این باکس در این فصل استفاده خواهید کرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نمایش / عدم نمایش Channel Box
برای مخفی کردن / نمایش دادن Channel Box بر روی Show/Hide Channel Box icon درانتهای سمت راست خط وضعیت کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب ببخشید با دقت ندیده بودم پیدا کردم
خوب تا الان که خوب بوده حالا اون گزینه اول چی بید که نباید تیک داشته باشه

SevenART
04-05-2010, 18:41
خوب تا الان که خوب بوده حالا اون گزینه اول چی بید که نباید تیک داشته باشه

این گزینه دو حالت داره
1- اگه انتخاب شده باشه ... چطور بگم .. وقتی که این گزینه تیک داشته باشه شما وقتی یه آبجکت را می خواهید ایجاد کنید می توانید در با ایزار اون را بوجود بیارید و در همان زمان که دارید به وجود می آرید اندازه و این مقادیر را به صورت دستی به اون بدید...
ولی وقتی این تیک نداشته باشه و یک آبجکت را ایجاد می کنید مقادیر اون به صورت پیشفرض قرار می گیرد ..

Translate :0
Rotate= 0
Scale = 1

اینو حتما باید امتحان کنی تا بفهمی ... درک کنی ...

aref_nk
15-05-2010, 09:50
حوصله می خواد داری ؟؟؟؟؟؟

Tak Navaz
05-06-2010, 22:00
منم مي خوام از صفر شروع كنم
در ضمن فقط اول دبيرستانم نه مثل ايشون سوم رياضي
همين تاپيكو دنبال كنم كافيه؟
يا اصلا انيميشن زوده واسم؟!:18:

samiei_m_j
20-06-2010, 17:36
سلام اميدوارم حالت خوب باشه
من خودم 1 ماه هست كه تو كار انيميشن 3 بعدي هستم و با برنامه مايا كار ميكنم
در مورد كسي كه گفته بود كارش نيست بايد بگم تازه داره رشد پيدا ميكنه و اگر الان به صورت حرفه اي ياد بگيري در آينده خيلي كارش هست.
در مورد اونايي كه ميگم گيج ميشي بايد بگم تو چون رياضي خوندي به اين راحتي ها گيج نميشي
در ضمن يادت باشه براي مثال تو بايد همه ي نرم افزار مايا رو بلد باشي به صورت ابتدايي و يك قسمت رو به صورت حرفه اي ياد بگيري
در مورد يادگيري هم بايد بگم كه فكر نكن آسونه ، فوق العاده سخته ولي با تمرين آسون ميشه
اگه از اصفهاني ميتوني برام پست بذاري تا سي دي هاي آموزش حرفه اي قدم به قدم رو بهت بدم
اگه شد بعدا نمونه كارامو برات ميذارم
موفق باشي

SevenART
29-06-2010, 17:18
منم مي خوام از صفر شروع كنم
در ضمن فقط اول دبيرستانم نه مثل ايشون سوم رياضي
همين تاپيكو دنبال كنم كافيه؟
يا اصلا انيميشن زوده واسم؟!:18:

چرا زود باشه .... من خودم دوم راهنمایی شروع کردم ... هرکسی می تونه انیمیشن ساز بشه .... کار سختی نیس..

تلاش می خواد فقط..

keyvan20000
15-07-2010, 00:37
سلام به همه بر و بچ باحال
شما همتون خیلی خوب مایا و مکس رو مقایسه کردید و همه چیز درست بود و من هم نمی خوام ادامش بدم برای همین فقط یه سوال کوچک می کنم ...

انصافا ، خدا وکیلی ، جون خودتون مکس طبیعی تر و راحت تر رندر نمی کنه ؟ فقط همین
در ضمن من خودم 3 ساله مایا کار می کنم و 3 هفته هست که مکس کار می کنم و تو این سه سال نتونستم به اندازه این سه هفته کار های طبیعی بزنم.:18:

.:PAR3A:.
15-07-2010, 10:22
مایا به نظرم واسه صحنه های تک فریمی یه خورده زیادی و الکی پیچیدس (نظر منه)
به نظرم مکس واسه این جور کارا خیلی ساده تره.
من اول میخواستم از مایا شروع کنم که هر کاری کردم دیدم کار جالبی نمی تونم بزنم ولی مکس سر یه هفته یه سری قزبل واسه خودم زدم!!

keyvan20000
15-07-2010, 22:30
آی قربونت Pr.hs جان حرف منم دقیقا همین بود (با تری دی راحت تری)
و مایا هم تو انیمیشن باز تر و راحت تر عمل می کنه ولی کاراییشون یکیه.

PARVIZ-XP
25-07-2010, 13:40
سلام ببخشید کدچیه:11:

PARVIZ-XP
29-07-2010, 12:38
سلام کسی هست که کامل 3مکس رو برام توضی بده :2:

worm_19
30-07-2010, 12:11
سلام کسی هست که کامل 3مکس رو برام توضی بده

سلام اگه منظورت 3Ds Max باشه می تونم بگم یه نرم افزار برای مدل سازی سه بعدی و متحرک سازی این مدل ها هستش. ساخت شرکت Autodesk که آخرین ورژن موجود 2011 هستش که سایت خود autodesk داره تقریبا 3500 دلار می فروشدش ولی می تونی به عنوان یه ایرانی بری از بقالی سر کوچه هزار تومن بخریش . یاد گرفتنش هم اصلا آسون نیست اگه به مدل سازی سه بعدی علاقه داری می تونی یادش بگیری حتما ارزششو داره.

matlab76
18-08-2010, 20:44
بچه ها اون پکیج Digital -tutors که توسط همین سایت به فروش میرسه که 20 دی وی دی هست خوب هست بخرم یا نه ؟