مشاهده نسخه کامل
: قیمت واقعی سمند LX در امارات متحده عربی
Ami R 940
23-03-2010, 14:57
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با اینکه تولید داخل کشور هست اما ما اینجا نزدیک 15 هزار دلار خریداریش می کنیم و در اونور آب ها به قیمت حدودا نصف قیمت اینجا , صادرات و عرضه میشه چیزی نزدک دو برابر, هزینه های صادرات هم تازه بماند که بر روی این ماشین کشیده شده است و همچین قیمتی در کشورهایی نظیر سوریه و امارات دارد!
هرچند همه میدونند که شرکت های اتومبیل سازی دارن سرشون رو کلا میزان
اما باز هم تمایل زیادی دارن که ماشین بخرن ...
قبول دارم حرفتون رو اما قیمت پایین این ماشین یکمی هم به مدلش بر میگرده که مال 2006 هست و الان
سال 2010 شده
این ماشین رو مجانی هم بدن اونجا کسی سوار نمیشه!!!
مگر اینکه مثل سوریه تاکسی بشه!
تو امارات اینقدر تنوع ماشین هست که این ماشینا به چشم نمیاد : ))
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با اینکه تولید داخل کشور هست اما ما اینجا نزدیک 15 هزار دلار خریداریش می کنیم و در اونور آب ها به قیمت حدودا نصف قیمت اینجا , صادرات و عرضه میشه چیزی نزدک دو برابر, هزینه های صادرات هم تازه بماند که بر روی این ماشین کشیده شده است و همچین قیمتی در کشورهایی نظیر سوریه و امارات دارد!
چیز جدید نیست که و تنها محدود به خودروهای صادراتی نمیشه
از همون سال 80 که صادرات 405 شروع شد تا همین حالا که پراید را صادر میکنند قیمت صادراتی نصفه بوده
یه بخشش بخاطر نداشتن مالیات فروش داخله هست و یه بخشش هم اصل دامپینگ در صادرات و یه بخشش هم شاید دزدی گرگی
رب صادر شده به کشورهای دیگه هم نصف قیمت داخلیشه!
AmiRreZA_RAcEr
23-03-2010, 17:57
مطمئنید این تصویر ماله اماراته ؟! آخه اونجا کی سمند سوار میشه
دامپینگ
دامپینگ عبارت است از صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینههای تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی.
انواع دامپینگ
از نظر تقسیم بندی سه نوع دامپینگ وجود دارد، که از عبارتند از:
[ویرایش]
دامپینگ مستمر یا دائمی
دامپینگ مستمر یا دائمی ناشی از تمایل یک انحصار گر داخلی برای حداکثر نمودن سود خود با فروش کالا به قیمتی بالا در بازار داخلی که فاقد محدودیتهای تجاری یا هزینههای حمل و نقل است نسبت به قیمت خارجی که تحت تاثیر رقبای قدرتمند خارجی است. در این مورد میشود بازار خودرو در ایران را مثال زد که مثلا قیمت خودروهای ایرانی در بازارهای خارجی به مراتب پایینتر از قیمت همان خودروها در ایران است[۱] یا حتی شرکت سامسونگ گوشیهای موبایل خود را ۲۵٪ ارزانتر در ایران نسبت به کشور خود میفروشد.[۲]
[ویرایش]
دامپینگ مخرب یا غارتگر
دامپینگ مخرب یا غارتگر عبارت است از فروش موقتی کالا در خارج به قیمت کمتر از قیمت داخل یا حتی با ضرر و فروش آن به قیمت کمتر از هزینههای تولید برای بیرون راندن رقبای دیگر و یا از بین بردن صنعت داخلی یک کشور. سپس بعد از بی رقیب شدن در بازار کالای مذکور قیمتها جهت کسب سود حاصل از قدرت انحصاری بالا میرود. به عنوان مثال میشود از اقدام شرکتهای چینی در بازار پوشاک و سایر کالاها را مثال زد. [۳] [۴]
[ویرایش]
دامپینگ تصادفی
دامپینگ تصادفی فروش اتفاقی یک کالا در بازار خارجی به قیمت کمتر از بازار داخلی برای تخلیه مازاد پیشبینی نشده کالاها به علت اینکه این مازاد باعث کاهش قیمت در بازار داخلی نگردد و در واقع وقتی اضافه تولید فروخته شد دامپینگ متوقف میگردد.
ایجاد محدودیتهای تجاری در بازار رقابتی ناسالم٬ جهت حمایت از صنایع داخلی مجاز شناخته شده است. این محدودیتها اغلب به صورت عوارض ضد دامپینگ و یا تهدید به وضع این عوارض خود را نشان میدهد.به هر حال تعیین نوع دامپینگ مشکل میباشد و تولید کنندگان در مقابل هر نوع دامپینگی از بازار داخلی حمایت میکنند.با این کار وارد محدود میشود و تولید و سود عرضه کنندگان داخلی افزایش مییابد.امکان دارد در دامپینگ مستمر یا تصادفی سودی که بابت پایین بودن قیمت نصیب مصرف کننده میشود بیش از زیانی باشد که تولید کننده میبیند.
طی دهه نود ژاپن اقدام به دامپینگ در قیمت محصولاتی چون تلوزیون و فولاد در بازار آمریکا و محصولاتی مثل اتومبیل و فولاد در بازار اروپا نموده است.بسیاری از کشورهای صنعتی مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نظر دارند٬ از دامپینگ مستمر برای مازاد محصولات کشاورزی خود استفاده کنند.اگر استفاده از دامپینگ از طرف یک کشور یا شرکت اثبات شود٬ کشور یا شرکت مزبور اقدام به افزایش قیمت خود خواهد کرد. مانند آنچه که در سال ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ از شرکت فولکس واگن آلمان و تولیدکنندگان تلوزیون ژاپنی دیده شد٬ تا با سیاستهای ضد دامپینگ مواجه نشوند.
در سال ۱۹۷۸ دولت آمریکا یک مکانیسم شلیک قیمت را معرفی کرد٬ با وجد چنین مکانیسمی هزینه فولادی که به آمریکا وارد میشود پایینتر از کمترین هزینهٔ تولید کنندگان خارجی مانند کره در اواخر دهه هشتاد خواهد بود.چنانچه دامپینگ کشف شود٬ دولت آمریکا یک معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان داخلی صنعت فولاد در نظر میگیرد٬ این کار باعث میشود که قیمت فولاد وارداتی مساوی پایینترین هزینه تولید در داخل کشور شود.
منبع
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Ami R 940
23-03-2010, 19:03
در رابطه با دامپینگ درست هست ولی عقلانی نبوده و نمی تونه باشه به نظر من دامپینگ 50 درصدی! شما در نظر بگیرید این 8900 دلار قیمت تمام شده به همراه کلیه هزینه هایی هست که صادرات شده و خرج های اضافی دیگر ... در اصل دامپینگ در بهترین حالت 50 درصد دراومده و به این رقم رسیده(8900 دلار) ! اگر هزینه های کارگر صادرات و.. رو احتساب کنیم درصدی نزدیک 70 درصد میشه که به هیچ وج نمی تونه عقلانی باشه.
با سرچ در نت به خبرگزاری ایسنا بر خورد کردم متن خبر ایسنا(البته تاریخ خبر برای سال نیمه دوم سال 1387 هست چیزی حدود 1.5 سال پیش)
ایسنا: حضور خودرو سمند در بازار امارات متحده عربي با استقابل اماراتيها و ايرانيان مقيم اين کشور روبهرو شد.
در دوبي، کمتر از يک سال از ورود سمند به بازار رقابتي امارات متحده عربي ميگذرد و سمند عادي و LX با استقبال شهروندان اماراتي و ايرانيان مقيم اين کشور روبهرو شده است.
ارزاني قيمت و وارد کردن اين خودرو به ايران بدون پرداخت عوارض گمرکي را ميتوان از عوامل اصلي استقبال ايرانيان مقيم امارات براي خريد سمند در امارات برشمرد.
به گزارش ايسنا، قيمت سمند عادي در امارات 34 هزار درهم ( 7 ميليون و 568 هزار تومان ) و قيمت سمندLX نيز 39 هزار درهم ( 9 ميليون 400 هزار تومان) است(به نظر من بازم چخان می کنن کمتره همون 8900 دلار هست :دی).
نمايندگي شرکت سمند در امارات اعلام کرده است که ايرانيان مقيم امارات در صورت خريد اين خودرو ميتوانند پس از 18 ماه بدون پرداخت عوارض گمرکي آن را وارد جمهوري اسلامي ايران و براي تهيه پلاک در ايران فقط مبلغ 600 هزار تومان هزينه پرداخت کنند
منبع
isna.ir
..Parsa..
23-03-2010, 19:06
:41: متاسفم که مردم بدبخت خودمون تو ایران باید 2برابر واسه این ماشین آشغالی بدن
شاید تو سوریه باشه ها!!!
اونا هم عرب هستن!
میدونین که.... ما میمیریم برای عرب پرستی :13:
اونا باید ارزونتر از ما بخرن!
در حالی که ماشینهای خارجی تو کشور خودمون چند برابره!!!
ای تف.... تف ... :2:
بهتره تف هاتو حروم نکنی!! :13:
نکنه بلاروس هم که صادر میشه عرب بودند و نمیدونستیم!!
فکر کردی این بنزهای پلیس که پلیس ایران خریده چند افتاده براش؟
فقط 15میلیون
ماکسیما توی امارات هست حداکثر6 میلیون
توی جابهار و کیش هم همینطوریه
mohsentanha
23-03-2010, 19:33
نه اخه ما برا ماشینهای ساخت داخل هم پول گمرک میدیم خخخخخخخخخ:31:
در رابطه با دامپینگ درست هست ولی عقلانی نبوده و نمی تونه باشه به نظر من دامپینگ 50 درصدی!
توجه نکردی چی گفتم
دامپینگ فقط بخشی از جواب سواله.بخشهای دیگش را هم قبلش گفتم
ضمناً اگه فکر کردی قیمت لوازم یدکی در اونجا برابر ایرانه سخت در اشتباهی
ضرری که کردند را با فروش چند برابر قیمت لوازم یدکی جبران میکنند:27: این رسم همه ی خودروسازان دنیائه:21:
این تاپک را هم ببین
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
دولت ایران به بهانه حمایت از صنعت نوزاد خودروسازی :34::34::34:داره از یه طرف تعرفه بالا برای واردات میگیره و از یه طرف یارانه برای صادرات و فروش خودروهای ایرانی در کشورهای عربی و غیره به نظر شما مفهوم اینکار چیه؟
در آوردن پول از جیب مصرف کننده ایرانی و ریختن آن در جیب عربهای دوست و عزیز:18:. بله.
AmiRreZA_RAcEr
24-03-2010, 22:15
بهتره تف هاتو حروم نکنی!! :13:
نکنه بلاروس هم که صادر میشه عرب بودند و نمیدونستیم!!
فکر کردی این بنزهای پلیس که پلیس ایران خریده چند افتاده براش؟
فقط 15میلیون
ماکسیما توی امارات هست حداکثر6 میلیون
توی جابهار و کیش هم همینطوریه
8 تومنه این بنزا چون بنز به ایران بدهکار بود از زمان شاه
alisahaf70
27-03-2010, 13:08
و اینچنین است که نسل ایرانیان بوسیله شاهکارهای تولیدات داخلی در تصادفات جاده ای منقرض خواهد شد!!!
عاشق این امضاتم
و متاسفم برا خودمون که باید انقدر تو صنعت خودروسازی بدبخت باشیم که هنوز داریم سعی می کنیم ترمز ای بی اس که تو دنیا داره کنار گذاشته می شه رو بیاریم
grand theft auto
27-03-2010, 13:36
این شاه بدبخت ایده و سفارش ساخت بنز G کلاس رو هم داده بود!الان بنز داره با فروش G کلاس کلی حال میکنه!اون بنز جی کلاس که میبینن بعضی وقتا نشون میده تو تلوزیون که آقا(...)سوارشن از اولین مدل های G کلاسه.
بنار این احتمالش هست که E کلاس رو به ایران ارزون تر فروخته باشن ولی من دیگه فکر نمیکنم اونقدر ارزون.
ای بابا قیمت هیچ ماشینی تو ایران قیمت واقعیش نیست من 407رو شیراز قیمت گرفتم میگفت 43تومن همونو تو قشم قیمت گرفتم میگفت 15 تومن واقعا باید متاسف بود وحسرت خورد......:41::41:
AmiRreZA_RAcEr
27-03-2010, 16:25
من از یکی از آشنایان که اون زمان از مسولین وارد کننده این بنزها برای پلیس بود شنیدم ، یادمه بچه بودم اونموقع ...
ولی اون یارو خودش اینکاره بود شایعه و عوام چیه بابا !
f-secure
27-03-2010, 20:42
این شاه بدبخت ایده و سفارش ساخت بنز G کلاس رو هم داده بود!الان بنز داره با فروش G کلاس کلی حال میکنه!اون بنز جی کلاس که میبینن بعضی وقتا نشون میده تو تلوزیون که آقا(...)سوارشن از اولین مدل های G کلاسه.
بنار این احتمالش هست که E کلاس رو به ایران ارزون تر فروخته باشن ولی من دیگه فکر نمیکنم اونقدر ارزون.
ایده شو نداده بود
ببین
از شرکت بنز درخواست خودروهایی با کارکرد جیپ کرده بود.همین
اون سری اولیه که با تأخیر ساهته و تحویل ایران شد به رنگ خاکی-قهوه ای بودند.عکساش موجوده خواستی بگو واست پیدا کنم
من از یکی از آشنایان که اون زمان از مسولین وارد کننده این بنزها برای پلیس بود شنیدم ، یادمه بچه بودم اونموقع ...
ولی اون یارو خودش اینکاره بود شایعه و عوام چیه بابا !
نه خوب ما مدرکی نداریم که بنز بدهی داشته.بلاخره اون آقا که شما میگی روی چه حسابی اینو گفته حال اونکه قالیباف در مجلس ملی حتی 1 کلمه در این زمینه که شما میگی حرفی نزده بود تا جاییکه من توی جریانش هستم
AmiRreZA_RAcEr
27-03-2010, 23:20
خوب اون هم میگفت مسولین نمیخوان این موضوع رو مردم بدونند !
در زمان شاه کل جهان به ایران بدهکار بودن !
f-secure
28-03-2010, 10:14
خوب اون هم میگفت مسولین نمیخوان این موضوع رو مردم بدونند !
در زمان شاه کل جهان به ایران بدهکار بودن !
یعنی شما خودت این حرف باورت میشه؟ نه جون من منطقیه این حرف؟
مثلاً کجاش امنیتی یا محرمانس که مردم باید نفهمن
بالفرض این مسأله را بخوان توی ایران مخفی کنن توی آلمان با رسانه های آزادش مگه میشه مخفی کاری کرد
مطالعه ی خودرویی و اقتصادی مرتبط با صنعت خودرو از قدیم زیاد دارم و با اطمینان میگم صحیح نیست
والا منم از سر و گوشم از این حرفها که فقط از دهان مردم میشه شنید پره ولی تا منبع معتبری پیدا نکنم باورم نمیشه
شمام باور نکن:46:
hamed malekpour
28-03-2010, 10:45
امید واریم امسال قیمت ماشین ها کمتر بشه وکیفیتشون بیشتر؟:20:
masud-000000
28-03-2010, 11:09
فقط قیمت سمند نیست که اینطوریه...همه ماشینهای دیگه که از سایر کشور ها صادر میشن قیمت کمتری نسبت به داخل کشورشون دارند(برای فروش بیشتر...)
(البته تو کشور ما به خاطر این که خودمون کارخونه تولید خودرو(!)داریم؟؟؟ و عوارض و حق ر... و از این حرفا...قیمتا اینقدر بالاست ولی تو کشور هایی مثل کشورهای حوزه خلیج فارس اصلا همچین محدودیت هایی ندارن چرا؟چون خودشون خودرو تولید نمی کنن(!)...وفقط مصرف کننده اند و به همین دلیله که ماشین رو به قیمت واقعی و حتی کمتر می خرن!)
حالا ما نخواهیم کارخونه تولید خودرو داشته باشیم باید به کی بگیم؟؟؟:19:
امید واریم امسال قیمت ماشین ها کمتر بشه وکیفیتشون بیشتر؟
چه توقعا دارین شما ...کیفیت کجا بودش بابا!:31:
پ.ن:ولی خدایی عجب حالی می کنن اونوریا...وقتی کرولاو کمری تاکسیشونه دیگه از سمند ما باید به عنوان فرقون استفاه کنن.:27:
mostafa_360
28-03-2010, 13:09
واقعآ صنعت خودرو سازی ایران از پایه مشکل داره. بیچاره مردم ایران که کلی زحمت می کشند و سرمایه برای خرید جمع می کنند بعدشم مجبورآ خودروهای بنجل سایپا و ایران خودرو رو با قیمت غیر واقعی خریداری کنند اگر تعرفه ی خودرو های وارداتی برداشته بشه در کمتر از 3 ماه تمام صنعت خودرو ی ایران ورشکست می شود.
فقط بحث خودرو نیست تو تمام اجناس خارجی تعرفه میکشن تا تولید داخل ورشکست نشه
اونبار رئیس گمرک میگفت ما 13 هزار تومن روی کیف 3 هزار تومنی چینی تعریفه میکشیم که حداقل قیمتش با تولید داخل برابر بشه ولی بازهم مردم همون کیفی چینی رو میخرن..
همین الان دولت تعرفه ها رو برداره حداقل 10 میلیون نفر بیکار میشن و دولت اعلام ورشکستی میکنه پس حتی آرزوی روزی که تعرفه ها ورداشته بشه رو هم نمیتونیم بکنیم.
در ضمن وقتی سمند رو با قیمت 8 تومن میدن سوریه هم ایرانخودرو به مردم ایران خیانت میکنه هم مسئولان سوری چون به جای سمند میتونن خودروی خیلی بهتری رو با این قیمت به مردم بدن ولی به خاطر روابط دو کشور تن به ذلت سمند میدن.
night lord
28-03-2010, 16:42
اینارو که آدم میبینه واقا از زندگی تو ایران شرمند ه میشه پیش خودش:41:
تازه من از یکی شنیدم قیمت نیسان سایپا ( همون نیسان گاوی معرف آبی ) حدود 13 میلیون قیمتشه
راسته ؟
بابا بیخیال
D r i v e r
29-03-2010, 07:02
سلام
بحث خارج شده از موضوع و تکراری که به جایی هم نخواهد رسید
قفل شد
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.