PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تجربیات شما در یاد گرفتن زبان انگلیسی



صفحه ها : [1] 2

hfj
19-03-2010, 18:35
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] هدف از ایجاد این تاپیک :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] استفاده از تجربیات همگان در یادگیری زبان انگلیسی.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] حل کردن مسائل و مشکلاتی که در فراگیری زبان انگلیسی با آنها رو به رو هستیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] معرفی منابع بسیار معتبر به زبان آموزان، جهت یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] چرا زبان انگلیسی ؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] برخی از کشورهای جهان تا حدی سطح زبان انگلیسی خود را ارتقاء داده اند که به راحتی می توانند با یکدیگر به زبان انگلیسی صحبت کنند. حال سوال این است که چرا ایران، جزو آن دسته از کشورها نباشد. از آنجایی که انگلیسی، زبان بین المللی است و تمام مردم از هر جای این کره ی پهناور می توانند از طریق این زبان، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، لذا یاد گرفتن آن به امری ضروری تبدیل شده است. پس دست به دست هم دهیم و یکدیگر را در فراگیری این زبان پراهمیت یاری کنیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] در نهایت با استفاده از زبان انگلیسی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می توانید متون انگلیسی در مجلات، کتب و اینترنت را بخوانید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می توانید با مردم جهان ارتباط برقرار کرده و برای خودتان از سراسر جهان دوستانی پیدا کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می توانید اخبار و فیلم های انگلیسی را به راحتی ببینید و متوجه شوید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می توانید با استفاده از آن، شغل جدیدی برای خود پیدا کرده و درآمدزایی داشته باشید.

---------- Post added at 06:35 PM ---------- Previous post was at 06:32 PM ----------

تجربیات من در یاد گرفتن زبان انگلیسی :

1- استفاده از تخته (Whiteboard) :
همه ی ما می دونیم که برای یاد گرفتن لغات انگلیسی باید از حافظه ی دیداری و یا شنیداری کمک بگیریم. خب، تجربه به من نشون داده که حافظه ی دیداری به مراتب قوی تر از حافظه ی شنیداری عمل می کنه. به این صورت که اگر عکسی رو مشاهده کنیم، می تونیم به راحتی چشم هایمون را ببندیم و اون عکس رو توی ذهنمون مجسم کنیم و ببینیم. (به راستی که مغز، پیچیده ترین عضو بدن انسان هستش).
خب، حالا چطوری می تونیم از حافظه ی دیداری، حداکثر استفاده را ببریم. من یقین دارم که هزاران راه برای این کار وجود داره. اما یکی از روش هایی که خودم امتحان کردم، استفاده از تخته وایت برد هست. به این صورت که یک وایت برد کوچیک خریدم و اون رو به دیوار اتاقم زدم و همیشه هر چیزی که یاد می گیرم رو روی اون می نویسم. و هر دفعه که وارد اتاق میشم، دوباره چشمم به اون میافته و مطالبی که روی اون نوشته شده رو می خونم و انقدر این کار رو انجام می دم که مطالب، وارد حافظه ی بلندمدت من میشه. من این کار رو با جملات انگلیسی انجام می دم. که شامل اصطلاحات یا حتی جملات معمولی زبان انگلیسی هستش. بعد از اینکه مطمئن میشم که همه ی اونها رو یاد گرفتم، تخته رو پاک می کنم و دوباره چیزهای جدیدی می نویسم.

2- سطح IQ :
من تا مدت های زیادی فکر می کردم که بعضی از آدم ها بطور مادرزادی از هوش بالاتری برخوردار هستن. تا اینکه بالاخره متوجه شدم، همه ی ما از همون ابتدا از هوش یکسانی برخوردار هستیم و اون چیزی که باعث میشه بعضی از ما، هوش بالاتری داشته باشیم، اینه که چقدر از مغزمون کار بکشیم. در واقع هر چقدر بیشتر از مغزمون کار بکشیم، به همون اندازه، سطح هوشمون بالاتر میره و برعکس، اگه به مدت طولانی از مغز، کار نکشیم، ممکنه که احساس کنیم حتی جدول ضرب رو هم فراموش کردیم. یاد گرفتن زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید اون رو بطور مداوم پیگیری کرد.

3- مشتق و مترادف و متضاد :
خوبی زبان انگلیسی اینه که مشتقات کلماتش به راحتی با اضافه کردن پیشوند یا پسوند به اون کلمه به دست میاد. حالا شما اگه به طور مثال کلمه ی Thick (ضخیم) رو یاد گرفتید، سعی کنید که مشتقاتش رو هم، همون لحظه یاد بگیرید، مثلا :
Thick - (adj) - adjective ---> یعنی ضخیم (صفت)
Thicken - (v) - verb ---> یعنی ضخیم کردن (فعل)
Thickness - (n) - noun ---> یعنی ضخامت (اسم)
یا اینکه اگه کلمه ی Needle (سوزن) رو یاد گرفتید، متضادش رو هم که Thread (نخ) هست، همون لحظه یاد بگیرید. همچنین مترادف ها مثل Intelligent و Smart (البته مترادف ها معمولاً یه فرق های جزئی با هم دارن که به مرور زمان اونها رو یاد می گیرید)

4- به جای حفظ کردن کلمه، جمله یاد بگیرید :
سعی کنید با کلماتی که به تازگی یاد گرفتید، یه جمله بسازید. مثلا اگه کلمه ی Borrow (قرض کردن) رو یاد گرفتید، باهاش یه جمله بسازید، مثل : ?Can I borrow your hat - یا اگه Lend (قرض دادن) رو یاد گرفتید، یه جمله باهاش بسازید، مثل : ?Can You lend me your book

5- جملات انگلیسی رو به صورت لغت به لغت برای خودتون ترجمه نکنید :
زبان انگلیسی پر از اصطلاحات مختلف هستش. جملاتی که شامل Phrasal Verbs هستند و باید به مرور زمان اون ها رو یاد گرفت. مثلا کلمه ی Give به معنی "دادن" هست، ولی اگه شما بگید Give in ، دقیقاً معنی متفاوتی میده، یعنی "تسلیم شدن". پس جملات انگلیسی رو هرگز به صورت کلمه به کلمه برای خودتون ترجمه نکنید.

6- خودمون رو گول نزنیم :
می تونم به صراحت بگم چیزهایی مثل خودآموزی و نرم افزار و سی دی آموزشی، فقط به درد کسانی میخوره که سطح زبانشون حداقل Intermediate (متوسط) باشه. پس اگه تازه کار هستید، بهتره که برای وقت خودتون، ارزش قائل بشید و از همین الان به فکر خوندن زبان در یک آموزشگاه معتبر باشید.

7- از پرسیدن نترسید :
حتماً تا حالا این جمله ی معروف رو شنیدید : "پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است". پس تا جایی که می تونید از استادتون سوال بپرسید، طوری که خودش هم خسته بشه. باور کنید این به نفع شماست. شما می تونید حتی بعد از اتمام کلاس، از استادتون سوالهاتون رو بپرسید. یک دفترچه یادداشت کوچیک برای خودتون تهیه کنید، و هر وقت که سوالی به ذهنتون رسید، اون رو سریعاً توی دفترچه بنویسید تا بعداً اون رو در یک فرصت مناسب از استادتون و یا از اعضای انجمن بپرسید. این رو هم فراموش نکنید که "نابرده رنج، گنج میسر نمی شود". هر کاری احتیاج به تلاش و زحمت کشیدن داره، برای یاد گرفتن زبان هم باید تلاش کنید.

برای همه شما آرزوی موفقیت می کنم.

borzeh
04-04-2010, 11:43
ضمن تشکر - یه مسئله مهم تری هم هست

به کار بردن زبان تو زندگی روزمره
هر چیزی که می بینید
هر جایی که می رید
اگه کسی هست که به انگلیسی مسلط باشه یا حداقل بتونه منظورتونو بفهمه
باهاش انگلیسی حرف بزنید (یا هر زبان دیگه ای)


یه مورد دیگه
نه تو زبان که در مورد هر چیزی که می خواید یاد بگیرید
یه اصل روانشناسی هست:
چیزهایی که بهشون بیشتر علاقهمندیم - راحتتر یاد می گیریم
اگه به حیوانات علاقه دارید
اول اسم اونا رو یاد بگیرید
....

یا حق

mastaneeh
23-04-2010, 15:39
به نظر من بهترین راه یادگیری زبان خرید یک کتاب دیکشنری انگلیسی به انگلیسی خودم شروع کردن به خواندنش هفتهای 35 لغت با توضیحش و مثالش رو میخونم اونم نه تو خونه تو مترو خیابون سر کار فوق العاده اس حاضرم با هر کسی که مخالف ایده منه مناظره کنم امتحان کنید حالشو ببرید

hfj
23-04-2010, 18:40
1- حرف زدن با خود:
یکی دیگه از راه ها اینه که Short Story بخونید. به این صورت که وقتی مفهوم یکی از پاراگراف ها رو فهمیدید، سعی کنید که با زبون خودتون، اون پاراگراف رو بصورت انگلیسی تشریح کنید. یعنی به عبارتی با خودتون حرف بزنید. انقدر با خودتون حرف بزنید که اگه قرار باشه اون داستان رو برای کسی تعریف کنید، بتونید به راحتی اون رو تشریح کنید. این کار باعث می شه که Speaking شما به مرور زمان، تقویت بشه.

2- نت برداری کنید:
حتماً تا الان برای شما هم پیش اومده که یک جمله یا یک کلمه رو از یه جایی بشنوید و ذهن ناخودآگاهتون به شما می گه که معنی اون کلمه رو از توی دیکشنری برید پیدا کنید و بعدش هم به طور کلی فراموش می کنید که معنی اون رو پیدا کنید.
اینجور مواقع، فقط یک کاغذ و قلم، به کار آدم میاد. که سریعاً اون رو یادداشت کنید و سر فرصت، معنی اون رو پیدا کنید.

3- باید به بعضی از جزئیات گرامری بی توجهی کرد :
شاید باورتون نشه، اما اگه بخواید دائماً از خودتون بپرسید که چرا توی فلان جمله از on استفاده شده و یه جای دیگه چرا از at استفاده شده، همینطور in و into و خیلی چیزای دیگه، در اینصورت فقط دارید خودتون رو بیشتر گمراه می کنید. دلیلش هم اینه که زبان به زمان احتیاج داره. وقتی یک بچه می خواد زبان یاد بگیره، هیچ وقت جزئیات گرامری توی ذهن اون، نقش نمی بنده. انقدر جمله‌ی اشتباه می گه تا بالاخره می فهمه که کلمات رو باید کجا استفاده کنه. به خاطر همین، من به شما توصیه می کنم که خودتون رو توی محیط قرار بدید. یعنی باید کلاس برید. اگه تا الان این کار رو نکردید، از همین الان شروع کنید ... :46:

REZA D300
25-04-2010, 13:43
سلام مرسی خیلی عالی بود

radium
25-04-2010, 23:55
با حرف زدن با خود کاملا موافقم.
یکی دیگه از راهها هم نگاه کردن به برنامه های تلوزیونی هست. حالا هرچی میخواد باشه مناظره یا برنامه خانوادگی یا هرچیز دیگه
البته بهتره اگه خیلی listening خوبی نداریم به اخبار گوش ندیم.
مثلا من از کجا بدونم Interpellation میشه استیضاح توی اخبار هم این دست کلمه ها فراوونه و ممکنه تا حالا اصلا به گوشمون نخورده باشه.

Kurosh
26-04-2010, 00:13
استادی داشتیم که می گفت سعی کنید همیشه تو خونتون یه صدای انگلیسی بلند باشه ، ترجیحاً اخبار یا فیلم...نیازی نیست که گوش بدید یا بفهمید چی میگه! همین که گوشتون هر چند ثانیه متوجه یه کلمه بشه ، به مرور زمان باعث میشه با کلمات و تلفظ اونا آشنا بشین ، به علاوه ی چندین و چند مزیت دیگه...

mmiladd
26-04-2010, 00:23
از دید من بهترین کار اینه با نگاه کردن به فیلم ؛ و خوندن روزنامه های انگلیش

و همچنین حرف زدن میشه روز به روز تاثیر شگرفی تو یادگیری انجام داد....

SonyEricsson
27-04-2010, 01:01
به نظر من شاید یکم بچه گانه بیاد اما خوب جواب میده

جستجو و پیدا کردن کلیه چیزای که تو خونه داریم...
مثلا کنار میز یه کاغذ بچسبونید Table
یا کتاب یا اسپری یا ادکلن البته بیشتر سعی کنید وسایل شخصی رو انجام بدید...

چون ممکن مورد تمسخر قرار بگیرید... اما باید قوی باشید و ادامه بدید...
نیازی نیست حفظ کنید فقط نگاه کنید همین حتی با صدای بلند هم نخونید... بهترین روش هست از نظر من

jamshidjap
05-05-2010, 19:13
نيگاه کردن فيلم انگليسي زبان با زير نويس انگليسي ، مهارت listening رو به شدت بهبود ميده ...

hfj
05-05-2010, 23:14
معمولاً ما عادت کردیم که وقتی فیلم انگلیسی می بینیم، به حرفهاشون توجهی نکنیم و در واقع فقط با ادراک دیداری سعی کنیم که ماجرای فیلم رو بفهمیم ...
از اونجایی هم که انسان، یک مخلوق فوق العاده باهوش محسوب می شه، می تونه داستان فیلم رو بدون گوش دادن به صداش تا حدودی بفهمه ...
اما اگه هدف ما از دیدن فیلم، تقویت زبان انگلیسی باشه، هر طوری هم که شده باید سعی کنیم به حرف ها گوش بدیم.. .
اولش ممکنه فقط یکی دو تا کلمه از بین جمله ها رو تشخیص بدیم ... اما سوال اینه که چطوری می شه همه‌ی جملات رو فهمید ؟

چند تا راه حل به ذهن من میرسه:
1) فیلم رو چندین بار ببینیم (در روزهای مختلف)، بدون اینکه کوچکترین چیزی حواس ما رو پرت کنه..
2) فیلم حتماً زیرنویس انگلیسی داشته باشه..
3) ترجیحاً با کامپیوتر، فیلم رو ببینیم که اگر بخوایم به عقب برگردیم دچار مشکل نشیم .. معمولاً دستگاه های DVD Player برای عقب و جلو کردن فیلم، هنوز به طور مطلوب عمل نمی کنن. من از نرم افزار KM Player استفاده می کنم. چون به راحتی با Arrow keys میشه فیلم رو در حد ثانیه، جلو و عقب کرد ..
4) میشه دیالوگ های فیلم ها رو از توی اینترنت پیدا کرد (Dialogue Transcript) و از اون ها استفاده کرد / مثلا ترمیناتور 3 :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

اگه راه حل های بیشتری به ذهنتون می رسه مطرح کنید ..
مــوفــق بــاشــیــد :11:

hfj
31-05-2010, 17:04
توی این پست می خوام راجع به آموزشگاه بنویسم :

چگونگی انتخاب آموزشگاه زبان :
این مسئله خیلی مهمه که شما بدونید همواره اساتیدی وجود دارن که از فن بیان خوبی برخوردار هستن ..
کسانی که برای مدتی در کشورهای انگلیسی زبان، زندگی کردن و هم اکنون مشغول تدریس در آموزشگاه های داخل ایران هستن.

توی این مدتی که آموزشگاه می رم، تجربه به من ثابت کرده که "آموزشگاه، مهم نیست / بلکه اساتید باتجربه مهم هستن" .
حالا شاید یک آموزشگاهی که اصلاً معروف نباشه، اساتید خوبی رو به خودش جذب کرده باشه و شما با ثبت نام کردن توی اون آموزشگاه، به مراتب موفق تر بشید.

نکته‌ی بعدی اینه که در یک آموزشگاه، امکان نداره که تمام اساتید، از فن بیان خوبی برخوردار باشن. بنابراین شما نباید نا امید بشید.. چون به نظر من، هیچ آموزشگاهی وجود نداره که تمام اساتیدش مجرب باشن.

برای پیدا کردن آموزشگاه ، شاید بهترین و منطقی ترین راهش این باشه که از چند نفر از کسانی که قبلاً توی آموزشگاهی ثبت نام کردن، پرس و جو کنید / در صورتی که اونها رضایت مطلوبی از اساتید اونجا رو داشته باشن، شما آموزشگاه مورد نظرتون رو پیدا کردید !

کتاب های مرسوم در آموزشگاه :
معمولاً سری کتاب های Interchange در اکثر آموزشگاه ها تدریس می شه، به علاوه چند کتاب کمکی مثل کتاب داستان (Story Book) و همچنین Vocabulary In Use یا Oxford Word Skills و همچنین در بعضی آموزشگاه ها دو جلسه فیلم در هر ترم. توصیه‌ی برادرانه‌ی من به شما اینه که از تمام وقت کلاس، بهره ببرید و با استادتون و همکلاسی ها صحبت کنید..


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


شهریه‌ی هر ترم :
بستگی به آموزشگاه و Level شما داره / معمولاً بین 40 هزار تومن و 60 هزار تومن هست. هر چه Level شما بالاتر میره، شهریه گرون تر می شه.
و آخرین نکته این که از اونجایی که یاد گرفتن زبان باید بصورت "آهسته و پیوسته" صورت بگیره، ترجیحاً کلاسها رو بصورت ترمیک بردارید.

hfj
07-07-2010, 19:43
خب، من تا الان که بهترین راه رو همون کلاس رفتن می دونم ..
چون لااقل برای مدت زمان کوتاهی توی محیط قرار می گیریم و مجبوریم به حرف های استاد گوش کنیم و جوابش رو هم بدیم .. بنابراین به نظر من موثرترینه ..

و اما تجربه‌ای دیگه :
تا الان بارها و بارها دیدم که همکلاسی های خودم توی آموزشگاه، بعضی از لغات رو اشتباهی تلفظ می کنن و علتش هم این بوده که اون لغت رو یه جایی دیدن، ولی هیچ جایی نشنیدن و توی ذهن خودشون سعی کردن که لغت رو یه جوری برای خودشون تلفظ کنن که در بیشتر مواقع اشتباه از آب در میاد .. چون به نظر من، زبان انگلیسی متاسفانه از نظر فونتیک، یکی از پیچیده ترین زبان های دنیاست ..

به عنوان مثال :
Ghoti
شاید باورتون نشه که لغت Ghoti چه جوری تلفظ میشه .. قبل از اینکه روی محتوای مخفی کلیک کنید، سعی کنید اون کلمه رو تلفظ کنید .. گوتی؟ قوتی؟ قاتی؟ گاتی؟

خیر .. هیچکدوم :18:

Ghoti = Fish

این لغت، دقیقاً صدای فیش می ده / یعنی همون Fish خودمون.
به خاطر همین می گم که زبان انگلیسی یکی از پیچیده ترین زبان های دنیاست ..

منابع بیشتر راجع به این لغت :
englishclub.com/esl-articles/199909.htm
alphadictionary.com/articles/ling006.html


خوشبختانه نرم افزارهای زیادی برای تبدیل "متن به گفتار" ساخته شدن / از جمله همون نرم افزار معروف MS Talkit که خودم هنوز ازش استفاده می کنم. ولی اگه توی گوگل عبارت "Text to Speech" رو سرچ کنید، نتایج بیشتری می گیرید.

قبل از اینکه بخواید یک لغت انگلیسی رو به زبون بیارید، باید از نحوه صحیح تلفظ اون آگاه باشید.
وگرنه ممکنه که تا مدت های طولانی، همون لغت اشتباه که توی ذهنتون وجود داره رو به این ور و اون ور بکشید و باهاش سوتی های بزرگی بدید!

منتظر تجربه های گرانبهای شما نیز هستم ..

Kurosh
07-07-2010, 21:07
اواسط دوران زبان آموزیم بود ، به پیشنهاد یکی از اساتید ، دیکشنری ای خریدم از انتشارات Longman به نام Language Activator ... اون سال چون چندان به کارم نمی اومد ، حسرت اون 15-10 تومنی رو می خوردم که باهاش می تونستم چندین و چند کتاب مفید بخرم!! :14:

اما کمی که به زبان مسلط تر شدم و افتادم تو کار ترجمه ، کم کم و روز به روز بیش تر به ارزش بی حد این کتاب پی بردم...
به حدی رسید که این شد تنها دیکشنری همراه من! حتی زمان کار که گاهی چند دیکشنری ممکنه نیاز بشه ...


پروفسور راندولف کویرک (یکی از بزرگ ترین زبان شناس های دنیا) در مورد این کتاب میگه: این کتاب همونیه که دنیا سال ها منتظرش بود ...



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نسخه ای که من دارم ، حدود 1600 صفحه اس ...
دوستانی که استفاده کردن می دونن ، این کتاب مثل یک دیکشنری معمولی نیست که مقابل هر کلمه معنیشو نوشته باشه و بره سراغ بعدی ...
سیستم این کتاب فوق العاده به این شکله:


مثلاً کلمه ای مانند Friend رو پیدا می کنید...
زیر Friend رو که نگاه کنید ، 9 تا گزینه می بینید! چند تاشو با هم بخونیم:




someone that you like and know well, but who is not a member of your family
a very good friend
a group of friends
to have a friendly relationship with someone
....
....
....
....
to stop being friendly with someone




می بینید که علاوه بر خود واژه ، تمامی عبارات ، افعال و حالات مربوط به اون رو هم لیست کرده ... از متضاد و فعلش بگیرید تا اسم های مرتبط مثل "group"
خب ، حتماً میگین که چی؟ اینا رو چی کار باید بکنیم؟! خب سورپرایز این دیکشنری همین جاست!
9 که تموم شد ، حالا میاد زیرش شروع می کنه:



1-
someone that you like and know well, but who is not a member of your family


friend | buddy | mate | pal | friend of a friend




اینایی که دیدید سینومیم های شماره 1 هستن! به نوعی توی مدخل اصلی بهتون میگه منظورتون کدوم یک از این شماره های 1 تا 9 هست؟ اگه یکه ، بیاین! این 5 تا مرتبطن باهاش!
خب ، حالا به همین جا ختم نمیشه که! دونه دونه ی همین synomym ها رو باز می کنه و علاوه بر معنای دقیق ، دو سه خط هم مثال میاره واسش!!!
این یه حسن خیلی بزرگ داره! اونم وقتیه که یه مترجم یا دانش آموز معمولی ، می خواد یه کلمه ای رو استفاده کنه در جایی ، و نمی دونه که بهترین واژه برای اون چیه؟! حالا میاد اینجا بین synomym های friend می گرده ، معنی و کاربردشون رو می خونه و بهترین رو انتخاب می کنه ...
مثلاً :



Buddy /pronounciation/ an informal American word meaning a friend [n C]i

.................................................. ........
.................................................. ......
.................................................. ......



که نقطه چین ها مثالای buddy هستن ...

حالا این 5 تا که تموم شد ، تازه می رسیم به شماره ی 2 !!! واسه 2 که a very good friend باشه ، 4 تا سینومیم آورده!!



intimate | inseparable | good/close friend | best friend


و به همون شرح بالا معنا و مثال تک تکشون رو زیرش می آره ...
می بینید که فقط برای a good friend سینومیم نیاورده! (اگه می خواست فقط تو همون قالب معادل بیاره ، باید فقط اسم می اورد) بلکه دو تا صفت مرتبط هم آورده براش ...


و الخ تا شماره 9 ...
حالا من یه سری کلمه هم دیدم تا 20 تا گزینه داشتن!! هر کدوم از این ها اقلاً 5-4 تا کلمه ی مرتبط و هر کدوم چند خط مثال!!!
بی خود نیست 1600 صفحه اس!! ولی واقعاً غنیه ... و کاربردی...


حالا در مورد همین کلمه ای که صحبت شد ؛ به طور مثال شما میرین تو حرف m و واژه ی Mate رو پیدا می کنید ... مطمئناً انتظار ندارید واسه خودش مدخل داشته باشه که؟ پس میرید می بینید که جلوش نوشته:



mate: Friend 1 , Man 6 , Se*x/have se*x with 2


مطمئناً متوجه شدین که یعنی چی؟ یعنی توی هر سه ی این واژه ها ، mate یکی از سینومیم هاست ... برای تسریع جستجو هم ، شماره ی مدخل دقیقش رو نوشته ...

خودتون کار کنید باهاش دستتون میاد ...
من به شدت نسخه ی چاپی اش رو پیشنهاد می کنم ، اما خب احتمال دادم برخی دوستان به هر دلیل امکان خریداری اش رو نداشته باشن ، بعد از جستجوی فراوان ، تونستم نسخه ی اینترنتیش رو پیدا کنم ...

حجمی هم نداره به نسبت ارزش و قدرش ...

لذت ببرید و زبانتون رو به واقع activate کنید :



خود دیکشنری




Longman Language Activator

حجم : حدود 5 مگ | ( پسوند dl2 )



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
===================================

نرم افزار مورد نیاز برای اجرای این فرمت

Lingoes

حجم حدود 5 مگ


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hfj
07-07-2010, 23:20
به نظرم از فوق العاده هم فوق العاده تره [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Lingoes 2.6.3
Longman Language Activator

به همه‌ی زبان آموزان توصیه می کنم حتماً این دیکشنری رو دانلود کنن ..

* چند تا از مزایای نرم افزار (که نظر من رو جلب کرد) :
1- حجم کم اون نسبت به برنامه های دیگه مثل بابیلون
2- ترجمه‌ی متون (در صورت آنلاین بودن)
3- مثال های فراوان از هر کلمه
4- تلفظ کلمات با صداهای مختلف
5- نمایش علائم فونتیک
6- نمایش افعال بی قاعده
7- کاربرد کلمات در جاهای مختلف
و خیلی چیزهای دیگه ...

جا داره که از Kurosh Nobody عزیز، به خاطر معرفی این دیکشنری، تشکر ویژه کنم ..
انصافاً که پی سی ورلد، باید قدر کاربرای خوبی مثل کوروش رو بدونه ..

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

:40::40::40:

Slim_shady
08-07-2010, 16:57
من می خوام یک پست در باره تلفظ آمریکایی بدم بیاید توضیح بدید حتما

alone_boy
08-07-2010, 18:31
سلام
منم یه نظری بدم
من خودم الان 17 سالمه ولی اطرافیان از سطح زبان من تعجب میکنن(تعریف از خودم نباشه)
مستمر و پایانی زبانم هم همیشه 20 بوده
بهترین روش واسه یادگیری زبان اینه که:
1-اخبار خارجی شبکه هایی مثل "بی بی سی،سی ان ان،یورونیوز و . . ." گوش بدین
2-هر لغتی رو که میبیند و براتون تازگی داره بوسیله یه فرهنگ لغت یا بابیلون ترجمش کنید و معنیش رو حفظ کنید

همین:40:

L O V A B
09-07-2010, 15:23
تاپیک بسیار جالب و آموزنده است.

تجربیات من:

تا اونجایی که یادم میاد ، از کودکی با بی حوصلگی به کلاس زبان می فرستادنم و مطلقاً کتاب هارو مطالعه نمی کردم و علاقه ای در خودم نمی دیدم.

کم کم با تعویض آموزشگاه هام متوجه شدم که سیستم آموزشی در ایجاد علاقه نقش بسیار اساسی رو ایفا می کنه.

اینترنت و فیلم و دیکشنری Oxford و در نهایت یک کلاس زبان خوب کمک بسیاری به من کرد.

در حال حاضر نه تنها به زبان انگلیسی علاقه ای وصف نشدنی دارم، بلکه سعی می کنم زبان ها و حتی گویش های دیگر رو هم فرا بگیرم، هرچند مختصر..

تجربه و توصیه بسیار است، فقط در تکمیل فرمایشات حامد عزیز بگم که سعی کنید تلفظ هارو به شکل صحیح بیاموزید.

برای مثال
به نظر شما تلفظ صحیح Sebastian چیه؟

سباشتن است.

یا Archive ؟

آرکایو تلفظ صحیح است نه آرشیو.

مثال بسیار است.. فیلم با زیرنویس انگلیسی ببینید، ابتدا سعی کنید معنی هر کلمه ای رو که متوجه نمی شید رو با توجه به جمله حدس بزنید و اگر نتوانستید در آخر از دیکشنری کمک بگیرید.

یک جمله که به من خیلی کمک کرد:

از بهترین استاد زبانی که می شناسم سوال کردم که چرا من هیجوقت مثل شما نمی تونم بصورت روان و بدون مکث انگلیسی صحبت کنم؟

ایشون گفتند: یا باید تو محیط انگلیسی زبانان قرار بگیری و به مرور زمان مثل اون ها بشی، یا زبان رو تدریس کنی.

امیدوارم روزی برسه که بتونم زبان رو تدریس کنم.

آموزشگاه من کانون زبان ایران بوده که به طور جدی اسرار به یادگیری زبان آموزان دارند.

با آرزوی موفقت برای همه ی شما.

Hamid Hamid
10-07-2010, 20:15
کتاب های مرسوم در آموزشگاه :
معمولاً سری کتاب های Interchange در اکثر آموزشگاه ها تدریس می شه، به علاوه چند کتاب کمکی مثل کتاب داستان (Story Book) و همچنین Vocabulary In Use یا Oxford Word Skills و همچنین در بعضی آموزشگاه ها دو جلسه فیلم در هر ترم. توصیه‌ی برادرانه‌ی من به شما اینه که از تمام وقت کلاس، بهره ببرید و با استادتون و همکلاسی ها صحبت کنید..


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



سلام دوستان.
منم بد نديدم از تجربه هام واستون بگم.
اول از اين شروع كنم كه من تو اين سالها خيلي كتابهاي مختلف رو خوندم:
Let's Go(1-5) beginner
Headway Starter
American Headway(1-2-3)
Interchange(green)
NE يا Natural English
و يكي 2 مورد ديگه كه به ياد ندارم.
خب به نظرم بهترين اين كتابها NE و American Headways بود.چون علاوه بر Speaking و Reading هاي خوبي كه داشتن.بخش گرامر رو هم خيلي خوب توضيح ميدادن.چيزي كه من اصلآ تو Interchange نديدم.
از كتاب هاي مكمل هم بگم Vocabulary in Use و word Skills رو خوندم.
در كل به همه پيشنهاد ميدم كه Live with English.يعني بهاهش زندگي كنيد.
در تماس باشيد.حتمآ حتمآ در روز وقت بزاريد واسه گوش دادن.
چون همين باعث ميشه عادت كنه گوشتون.
ممكنه اون اول آنچنان متوجه نشيد اما بهتون قول ميدم بعدها طرز گفتن كلمات رو متوجه بشيد حتي اگه معنيشم ندونيد.
موفق باشيد.تو پستهاي آينده شبكه هايي رو معرفي ميكنم كه واسه گوش دادن مناسب هست.

Hamid Hamid
11-07-2010, 07:09
سلام دوستان.قول داده بودم كه شبكه هايي رو معرفي كنم واسه گوش دادنتون و اينكه شما عادت كنيد.
خب اين شبكه اسمش هست RTG (Russian Travel Guide) كه يك شبكه ي 2 زبانه هست هم انگليسي و هم روسي.خب شما بايد صدا رو روي انگليسي تنظيم كنيد ديگه:31:.
اين شبكه كاملآ مفيد هست و راجب مكان هاي ديدني روسيه صحبت ميكنه(موزه ها و طبيعت و مكان هاي تفريحي)
اينم فركانس روي هاتبرد:
11013
H
27500
3/4
اميدوارم كمكتون كنه.واسه من كه مفيد بوده.

kiuna
11-07-2010, 10:09
ممنون دوستان مطالب مفیدی بود

hfj
15-07-2010, 01:43
1- فرض کنید که شما اصلاً فارسی بلد نیستید و قراره که زبون مادری شما انگلیسی باشه ..
وقتی که از خواب بلند میشید، روزتون رو با سلام کردن به اجزای اتاقتون و خونه‌تون شروع کنید ..

مثلاً :
Hello My Laptop, How are you? Are you OK? I hope so. I want to turn you on. Are you ready?
Oh.. What a good day. I'm still alive, Thanks God.

2- دوست اینترنتی پیدا کنید که باهاتون انگلیسی Chat کنه ..
اگه توی اقوام و فامیل شما کسی هست که انگلیسی بلده، اون رو قانع کنید که بعضی مواقع، باهاتون انگلیسی Chat کنه.. تاثیرش شگفت انگیزه ..
اگه بتونید یه دوست پیدا کنید که به صورت حضوری باهاتون حرف بزنه که دیگه فوق العادست ..

3- هر از گاهی، کتابهای سطح مقدماتی خودتون رو یه نگاه بندازید !
مطمئناً لغات جالبی توش پیدا می شه که هنوز اونها رو یاد نگرفتید و الان یاد گرفتنشون برای شما بیش از پیش، لذتبخش خواهد بود ..
چون هم آسون هستن و هم اینکه الان ذهن شما توانایی بیشتری برای یاد گرفتن این لغات ساده داره ..

4- از سایت های تبادل زبان استفاده کنید ..
مثلا یه شخصی که انگلیسی هست و می خواد فارسی یاد بگیره، میاد اونجا و توی پروفایلش می نویسه "زبان مادری من، انگلیسی هست و مایل هستم که فارسی یاد بگیرم" .. حالا شما هم توی پروفایلتون می نویسید که "زبان مادری من، فارسی هست و مایل هستم انگلیسی یاد بگیرم" .. هزاران نفر از سراسر جهان، می تونن پروفایل شما رو ببینن و با شما دوست بشن .. بنابراین شما به اونها فارسی یاد میدید و اونها هم به شما انگلیسی یاد میدن ..

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای پیدا کردن این سایت ها، کافیه "تبادل زبان" و یا "Language Exchange" رو در گوگل سرچ کنید ..

Hamid Hamid
15-07-2010, 23:35
1- فرض کنید که شما اصلاً فارسی بلد نیستید و قراره که زبون مادری شما انگلیسی باشه ..

1 استادي داشتم كه دقيقآ همين حرف شما رو ميگفت.
ميگفت اصلآ فارسي و طرز حرف زدنتون تو اون زبان رو فراموش كنيد.الان كه تصميم به يادگيري زبان انگليسي گرفتيد سعي كنيد واسه خودتون 1 شخصيت تازه اي پيدا كنيد...

kiuna
18-07-2010, 19:36
برای پیدا کردن این سایت ها، کافیه "تبادل زبان" و یا "Language Exchange" رو در گوگل سرچ کنید ..

من سرچ کردم اما سایتی که زبان فارسی رو هم ساپورت کنه پیدا نکردم عربی بود اما فارسی نبود !
دوستان سایتی میشناسید ک هفارسی رو ساپورت کنه ؟

AmiIin
18-07-2010, 19:53
من سرچ کردم اما سایتی که زبان فارسی رو هم ساپورت کنه پیدا نکردم عربی بود اما فارسی نبود !
دوستان سایتی میشناسید ک هفارسی رو ساپورت کنه ؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

AOM
22-07-2010, 10:55
تاپيك مفيدي بود تشكر دوستان
بحث قواعد رو هيچكدوم بهش نپرداختين يعني در حين گوش كردن و صحبت و احتمالا بارها اشتباه با قواعد اشنا شيم يا سراغ اونم بريم؟

shifter
22-07-2010, 11:25
تاپيك مفيدي بود تشكر دوستان
بحث قواعد رو هيچكدوم بهش نپرداختين يعني در حين گوش كردن و صحبت و احتمالا بارها اشتباه با قواعد اشنا شيم يا سراغ اونم بريم؟
من تجربه خودمو براتون ميگم...من از basic كانون زبان شروع كردم تا تمومش كردم...خب به نظر من speaking كانون زبان يه كم ضعيفه ...منم همينطور شد برام...يعني گرامر ها رو فول بلد بودم و هيچ اشتباه گرامري تو جملاتم نداشتم اما خب speaking ام ضعيف بود و راحت نميتونستم منظورمو به انگليسي بگم... تا اينكه همونطور كه دوستان گفتن شروع به ديدن كانال ها و فيلم هاي انگليسي كردم ...و تو اين يكي دوساله كلي پيشرفت كردم و ديگه مثل قبلا تو speaking مشكل ندارم...به نظرم اگه گرامر رو قبل از اينكه بخواين صحبت كنين بلد باشين بهتره...چون من يكي از دوستام خواست كه گرامرو در حين گوش كردن و صحبت كردن ياد بگيره..اما الان يكسري از قواعدو اشتباه ياد گرفته و هركاري ميكنه نميتونه درستش كنه!

Hasan.M
22-07-2010, 12:06
ميگفت اصلآ فارسي و طرز حرف زدنتون تو اون زبان رو فراموش كنيد.الان كه تصميم به يادگيري زبان انگليسي گرفتيد سعي كنيد واسه خودتون 1 شخصيت تازه اي پيدا كنيد...
استاده شما داشته آسون میگرفته
استاد ما میگفت فکر کن تازه به دنیا اومدی ومیخوای حرف بزنی ولی اینبار فقط به آلمانی
حتی اگه معلم رو میخواستی صدا هم بکنی نیاز به یادگرفتن داشتی
اگه میشنید با کسی فارسی حرف زدی .....

senaps
23-07-2010, 13:52
سلام
من با لتس گو ها شروع کردم و اینترچنج رو خوندم(اینترو) ولی به نظرم کم می اومد چون در خلالش با سایت ها و مقالات و فیلم های مختلف کار کرده بودم سطحم بالاتر بودش.....
بهترین کار اینه که انگلیسی باشید!!اصلا انگار فارسی رو بلد نیستین! وقتی انگلیسی صحبت میخواین بکنین،فارسی فکر نکنین..
مثلا فکر نکینن که من 1000تومن میخوام به انگلیسی میه چی و بعد بگیدش!!!
درضمن من سایت خیلی خوبی رو بهتون معرفی میکنم که اگه از دوستان پایه باشن توی یه قسمتیش با هم همکاری میکنیم و گسترش میدیم؟!
eslpod.com
این سایت،توسط اقای جف مک کولان اداره میشه که دکترای زبان شناسی داره و از لس انجلس برنامه پخش میکنه!!برنامه هاش فایل های صوتی سبک و چند دقیقهای هستن که مکالمه های جالب و عمومی امریکایی رو میذاره....
در قسمت اول،شما می شنوید خود مکالمه رو و بعدش هم در قسمت دوم،میشینه یک به یک کلمات کلییدی و جدید متن رو براتون خیلی رووووون توضیح میده! سطح مکالماتش هم کم کم بالا و بالاتر میره و در حدی که الان من مقاله ی 601 رو نمی تونم کامل بفهمم ولی فایل مثلا 300رو بدون مشکل متوجه شدم!
من با این فایل ها خیلی کار کردم (حجدود یه ماه!) و واقعا خیلی موثرن....

Hamid Hamid
23-07-2010, 14:23
سلام
من با لتس گو ها شروع کردم و اینترچنج رو خوندم(اینترو) ولی به نظرم کم می اومد چون در خلالش با سایت ها و مقالات و فیلم های مختلف کار کرده بودم سطحم بالاتر بودش.....

سلام senaps جان.ميگم تو كه لتس گوها رو خوندي.ديگه چرا اينترو رو هم خوندي؟ لتس گو رو تا چندش خوندي؟ فكر كنم 5 تا باشه.
اينترو ديگه نهايتآ اندازه ي لتس گو 2 هست.درست نمي گم؟

senaps
23-07-2010, 14:44
سلام
در حقیقت برای سنین کم لتس گو واقعا عالی هستش!!!
البته در سطحی نیست که بشه با اینتر چنج مقایسه بشه!!! اینترچنج ها جز اینترو همه مفید و عالی هستن(البته برا کسانی که تو امتحان مدرسشون 19.75 میگیرن!:31:)
اینترچنج برا مکالمه به نظمر خیلی خوبه ولی حیف که کلمات رسمی روبیشتر کار میکنه(نظر شخصی!)

Hamid Hamid
23-07-2010, 17:53
سلام
در حقیقت برای سنین کم لتس گو واقعا عالی هستش!!!
البته در سطحی نیست که بشه با اینتر چنج مقایسه بشه!!! اینترچنج ها جز اینترو همه مفید و عالی هستن(البته برا کسانی که تو امتحان مدرسشون 19.75 میگیرن!:31:)
اینترچنج برا مکالمه به نظمر خیلی خوبه ولی حیف که کلمات رسمی روبیشتر کار میکنه(نظر شخصی!)
البته اون اينترو هم به نظرم خوبه واسه كسي كه مي خواد تازه زبان رو شروع كنه چون اون كتاب 1(قرمز رنگ) 1 مقدار سطحش واسه كسي كه چيزي نميدونه بالا هست آخه تو اينتروئه كه با فعل هاي ماضي آشنا ميشن و اون كتاب 1 آنچنان اشاره اي به اين موضوع نكرده.
راستش رو بخواي منم آنچنان دوست نداشتم اينتر چنج رو و American Headway به نظرم خيلي بهتر بود.
حتي اگه توجه كرده باشي اينترچنج آنچنان به مساله ي گرامر هم اهميت نداده بر عكس Headway.

AOM
25-07-2010, 10:04
دوستان ديگه هم اگه نظرشون رو درباره قواعد و اينكه بخونيم يا در حين صحبت بفهميم بگن كار ما زودتر راه ميفته تشكر

Hamid Hamid
25-07-2010, 13:56
دوستان ديگه هم اگه نظرشون رو درباره قواعد و اينكه بخونيم يا در حين صحبت بفهميم بگن كار ما زودتر راه ميفته تشكر
دوست عزيز اين بستگي به خودتون داره و روشي كه زبان مي خونيد: به كتاب.به موئسسه و به اينكه آيا خودتون ميخونيد يا كلاس ميريد.
اما در كل معمولآ هر 2 با هم هستند و مكمل هم هستند.بستگي به نوع كتاب هم داره كه رو چه بحثي بيشتر تمركز داشته باشه: گرامر يا صحبت كردن.

AOM
25-07-2010, 16:52
خودم ميخوام بخونم منتها هنوز كتابمو انتخاب نكردم ولي به شخصه اگه گرامرشو بلد نباشم توي فهميدن و صحبت كردن دچار مشكل ميشم نظرم اينه كه اول گرامر رو بخونم

Hamid Hamid
25-07-2010, 23:50
خودم ميخوام بخونم منتها هنوز كتابمو انتخاب نكردم ولي به شخصه اگه گرامرشو بلد نباشم توي فهميدن و صحبت كردن دچار مشكل ميشم نظرم اينه كه اول گرامر رو بخونم
خب حداقل بگو كه تو چه سطحي هستي تا دوستان كمكت كنن.
خودت چه كتابايي رو ديدي كه دوست داري و باهاش راحتي؟
ولي بازم ميگم كتابي بگير كه صحبت هم كار كرده باشه.گرامر تنها= بي نتيجه.بلافاصله يادت ميره اما اگه تو يه كتاب بياد راجب اون گرامر گفتگو داشته باشه و بعد گرامر رو بگه.اين ديگه كامل واسه دانش آموز جاميوفته و ياد ميگيره.

AOM
27-07-2010, 22:01
American Headway به نظرم بد نيست ترجيح ميدم ازاون شروع كنم.سطح0 و شرايطم هم به اموزشگاه رفتن نميخوره حداقل تا 3سال ديگه.البته هيچكدوم از دوستان خوداموزي رو پيشنهاد نكرده بودن.گفتم در كنار اين كتاب گرامر رو هم بخونم

Hamid Hamid
27-07-2010, 22:07
American Headway به نظرم بد نيست ترجيح ميدم ازاون شروع كنم.سطح0 و شرايطم هم به اموزشگاه رفتن نميخوره حداقل تا 3سال ديگه.البته هيچكدوم از دوستان خوداموزي رو پيشنهاد نكرده بودن.گفتم در كنار اين كتاب گرامر رو هم بخونم
بله كتاب خيلي خوبي هست من 1 سال و نيم خوندم 3 جلدش رو.در ضمن قسمت گرامرش هم خيلي خوب توضيح داده شده و فكر كنم خوندن كتاب به تنهايي كمكت ميكنه.گرامر=20
بله درسته براي خودآموزي حداقل بايد در حد Intermediate بلد باشيد.

Hamid Hamid
27-08-2010, 22:42
سلام.
حيف تاپيك به اين آموزنده اي داشت خاك ميخورد.
قبلآ عرض كرده بودم حتمآ از شبكه هاي خوب ماهواره واستون اينجا بگم.الان هم مي خوام راجب شبكه ي معروف CNBC بگم كه روي ماهواره ي هاتبرد هست.و براي دوستاني كه كمك مي خوان براي ليسنينگ واقعآ توصيه ميشه.
برنامه هاشون راجب بورس هست و همچنين اخبار و تازه هاي الكترونيك و ... و گاهي هم شب ها شوهاي تلويزيوني و گفتگو با هنرمندان مشهور رو انجام ميدن.هفته ي گذشته خانوم كمرون دياز مهمان برنامه بودند.

اينم فركانس روي هاتبرد:
فركانس:11116
Vertical
SR:27500
3/4

Ninjai
27-08-2010, 23:12
سلام.
حيف تاپيك به اين آموزنده اي داشت خاك ميخورد.
قبلآ عرض كرده بودم حتمآ از شبكه هاي خوب ماهواره واستون اينجا بگم.الان هم مي خوام راجب شبكه ي معروف CNBC بگم كه روي ماهواره ي هاتبرد هست.و براي دوستاني كه كمك مي خوان براي ليسنينگ واقعآ توصيه ميشه.
برنامه هاشون راجب بورس هست و همچنين اخبار و تازه هاي الكترونيك و ... و گاهي هم شب ها شوهاي تلويزيوني و گفتگو با هنرمندان مشهور رو انجام ميدن.هفته ي گذشته خانوم كمرون دياز مهمان برنامه بودند.

اينم فركانس روي هاتبرد:
فركانس:11116
Vertical
SR:27500
3/4

یعینی راحتتر از حد معمول صحبت میکنن ؟؟

Hamid Hamid
27-08-2010, 23:16
یعینی راحتتر از حد معمول صحبت میکنن ؟؟
نه دوست عزيز.صحبت هاي كاملآ محاوره اي و خيلي با لحجه ي عالي.
اين شبكه واسه كساني هست كه در حد Upper Intermediate ميدونن و دنبال تقويت ليسنينگ هستند.ديگران هم گوش بدن مطمئنآ نتيجه ميگيريد.قول ميدم عادت كنيد.
از يه تجربه بگم واستون:من خودم اون اوايل شايد وقتي گوش ميدادم تو هر جمله2 تا كلمه رو متوجه ميشدم اما اين چند ساله هر روز و هر روز دارم گوش ميدم و الان به جرآت ميتونم بگم 90% كلمه ها رو كاملآ متوجه ميشم و اون درصد بقيه رو هم معني كلمه ها رو نميدونم.
اينيم كه گفتم هر روز گوش دادم نه فقط اين شبكه بلكه همه چيز. و راجب همه ي موارد مثل فيلم و سريال و مستند و اخبار و ...

amir231
27-08-2010, 23:20
نيگاه کردن فيلم انگليسي زبان با زير نويس انگليسي ، مهارت listening رو به شدت بهبود ميده ...


نگاه کردن البته ولی درست گوش دادن خود خود رمز موفقیت است
البته همراه با تکرار

از اینکه در این انجمن به آموزش توجه میشود خوشحالم

adrian_h_r
29-08-2010, 22:58
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.... می خواستم ببینم برای بالا بردن مهارت Speaking شما چی پیشنهاد می کنید ؟ ممنون.

senaps
01-09-2010, 08:59
Speaking
راه حل خودمو بهت بگم؟! یه خورده احمقانه و طولانیه!!! خیلی هم سخته به نظرم......
باید تو یاهو یا هر شبکه ی اجتمعی دیگه که عضوی(من میبو بودم...ولی ایرانیا اکثرا عشق یاهون واسه همین گفتم یاهو!)
یه بابایی رو که خارجی باشه پیدا میکنی...معمولا برادر های چینی زیاد دنبلا زبون یاد گرفتن هستن....اگه امریکایی پیدا کنی که دیگه بهتر.....

کسانی که خدای انلاین شدن و کمک به دیگران هستن،میتونی تو روم ها باهاشون با میکروفن صحبت کنی و از هدست بشنوی....
خارق العاده هستش و با صحبت های معمولی و کوچه بازاریشون اشنا میشین....
من خودم این روش رو استفاده کردم،استفاده میکنم،استفاده خواهم کرد....البته من الان با دو تا چینی و یه امریکایی رفیقیم که هر هفته میشینیم با هم چند ساعت صحبت میکنیم به زبان انگلیسیو......خیلی برا پیشرفت خوبه!!!



-------------------
دیدن شبکه ی nbc روشدیدا پیشنهاد میکنم....مخصوصا یک شنبه ها ساعت 11 شب به بعد که سوپر شوی جی لنو به اسم تونایت شو هستش.و....
هم هنرمندان امریکایی دعوت میشن وصحبت میکنن و هم اینکه با مکالمه های معمولی اشنا میشین....البته تا دوماه احتمالا با فهمیدن جی لنو مشکل خواهید داشت ولی ناامید نشین چون خود امریکایی هم هاش هم باهاش مشکل دارن انقد تند حرف میزنه لامصب!!!
تکرار میشه،دیدن تونایت شو،شدیدا پیشنهاد میشه.....کلیک انگلیسی رو هم ببنید و بعدش 5شنبه کلیک فارسی رو که ترجمه ی همون هست...با این کار هم میتونید زبانتو رو در بخش لسنینگ تقویت کنین....
یه بار دیگه روی قدرت eslpod.com تکرار میکنم...دکترای زبان،دکتر جف مک کولان هزاران نفر خارجی رو با زبان انگلیسی اشنا کرده و برای تافل بسیار کاربرد داره....ولی سعی کنین در هر صورتی از درس های اولش شروع کنین....چون درس های 60 به بالا سطح بالایی دارن....

adrian_h_r
03-09-2010, 00:24
سلام. ممنون از جوابتون. فقط می خواستم بدونم منظورتون پادکست های سایت eslpod.com هست ؟؟ یا درس های آنلاین ؟ مرسی.

tired friend
07-09-2010, 21:33
راه حل خودمو بهت بگم؟! یه خورده احمقانه و طولانیه!!! خیلی هم سخته به نظرم......
باید تو یاهو یا هر شبکه ی اجتمعی دیگه که عضوی(من میبو بودم...ولی ایرانیا اکثرا عشق یاهون واسه همین گفتم یاهو!)
یه بابایی رو که خارجی باشه پیدا میکنی...معمولا برادر های چینی زیاد دنبلا زبون یاد گرفتن هستن....اگه امریکایی پیدا کنی که دیگه بهتر.....

کسانی که خدای انلاین شدن و کمک به دیگران هستن،میتونی تو روم ها باهاشون با میکروفن صحبت کنی و از هدست بشنوی....
خارق العاده هستش و با صحبت های معمولی و کوچه بازاریشون اشنا میشین....
من خودم این روش رو استفاده کردم،استفاده میکنم،استفاده خواهم کرد....البته من الان با دو تا چینی و یه امریکایی رفیقیم که هر هفته میشینیم با هم چند ساعت صحبت میکنیم به زبان انگلیسیو......خیلی برا پیشرفت خوبه!!!



-------------------
دیدن شبکه ی nbc روشدیدا پیشنهاد میکنم....مخصوصا یک شنبه ها ساعت 11 شب به بعد که سوپر شوی جی لنو به اسم تونایت شو هستش.و....
هم هنرمندان امریکایی دعوت میشن وصحبت میکنن و هم اینکه با مکالمه های معمولی اشنا میشین....البته تا دوماه احتمالا با فهمیدن جی لنو مشکل خواهید داشت ولی ناامید نشین چون خود امریکایی هم هاش هم باهاش مشکل دارن انقد تند حرف میزنه لامصب!!!
تکرار میشه،دیدن تونایت شو،شدیدا پیشنهاد میشه.....کلیک انگلیسی رو هم ببنید و بعدش 5شنبه کلیک فارسی رو که ترجمه ی همون هست...با این کار هم میتونید زبانتو رو در بخش لسنینگ تقویت کنین....
یه بار دیگه روی قدرت eslpod.com تکرار میکنم...دکترای زبان،دکتر جف مک کولان هزاران نفر خارجی رو با زبان انگلیسی اشنا کرده و برای تافل بسیار کاربرد داره....ولی سعی کنین در هر صورتی از درس های اولش شروع کنین....چون درس های 60 به بالا سطح بالایی دارن....
منم از روش اولت یکمی استفاده می کنم......:18:خوندن روزنامه هم خیلی موثر با دید زدن سایتای خارجی.....

Atefe_72
07-09-2010, 22:08
سلام
یکی از مشکلای من تو یاد گرفتن زبان حفظ کردن لغته:42:
قبلنا وقتی یه لغت جدیدو توی یه متن می دیدم فقط همون معنیشوحفظ میکردم ولی بعدا وقتی اون لغتو یه جای دیگه با یه معنی دیگه میدیدم و دوباره مجبور میشدم سرچش کنم اعصابم خورد میشد
بعد روشمو عوض کردم مثلا یه لغت حدود ۹تا معتی داره همرو توی یه برگه مینویسم بعدم میذارمش تو لایتنر ولی به نظرم این روشم زیاد خوب تیس....
کمکم کنید ممنون میشم

Ninjai
07-09-2010, 23:18
من فکر میکنم هر کس تو یارگیری لغت باید بره سراغ اونهایی که پیش زمینه نسبت بهش داره . مثلا خیلی لغات هستن که من خیلی زیاد شنیدم ولی معنیشون رو نمیدونم !!
من نظرم روی کتابهایی مثل 504 هست که نه به قصد یادگیری تمام کلماتش بلکه بصورتی باشه که لغات آشنا یاد گرفته بشه .

نظر بقیه رو میخوام !

Highbury
08-09-2010, 11:57
سلام دوستان
من سال آخر دانشگاهم.قصد دارم زبان انگلیسی خودم رو به شدت تقویت کنم.
سطحم زمانی متوسط بود یعنی 6-7 سال پیش از اون به بعد دیگه زبان نخوندم.یعنی 7 ترم را 7 سال گذشته گذراندم الان تقریبا زیر متوسط هستم.
یونیت 20 استریم لاین سبز را قبلا خواندم.
متاسفانه وقت زیادی برای کلاس رفتن ندارم.خواهشا من را راهنمایی کنید که چی بخونم.

javadpoor
12-09-2010, 18:24
من خودم برای اینکه speaking ام خوب بشه هر روز یه موضوع جالب انتخاب میکردم .اتفاقات روز مره رو با خودم تو اینه حرف میزدم. این طور باعث میشه اعتماد به نفست برای صحبت کردن با دیگران هم افزایش یابد. برای listening هم اخبار رو اول گوش میکردم اول هیچی نمیفهمیدم اما به مرور زمان کلمات براتون اشنا میشن.اگر بخواهید کلمات انگلیسی را یاد بگیرید علاوه بر این که باید تو جمله به کار بگیرید که این کار حتما به speaking کمک میکنه سعی کنید هر روز 50 تا کلمه را ضبط کنید بهش مرتب گوش بدید .انعکاس صداتون باعث میشه ملکه ذهنتان شود . من تمام این کارا امتحان کردم به صورت 100 درصد تضمینی.البته ناگفته نماند برای شروع کار یه چند سطحی باید کلاس برید. من همراه کلاس این کار ها را تکرار میکردم. موفق باشید:11::8::40:

saeed_cpu_full
12-09-2010, 19:13
Speaking : بهترین روش برای Speaking کلاس مکالمه هست با تعداد شاگرد کم و استاد خوب. روش بعدی فیلم دیدن هست به شرط اینکه به حرف هایی که میزنن دقت کنید و از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید و جملاتی که به نظر پر کاربرد میان رو یادداشت کنید و در طول روز اونهارو در مواقع مختلف تکرار کنید. روش بعدی که خیلی مفید هست اینه که با یه سرچ ساده توی گوگل یه عکس منظره ی پر جزئیات گیر بیارین و شروع کنید به جمله سازی. به عکس دقت کنید و جمله های متنوع بسازید و اونهارو تکرار کنید و اگه توی عکس چیزی هست که شما نمیدونید به انگلیسی بهش چی میگن ، حتما بعد از پیدا کردن لغت اون رو حفظ کنید. روش بعدی هم استفاده از چت روم هست

اینم لینک یه چت روم خیلی عالی :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Speaking رو نمیتونید با نصرت و نرم افزار هایی که فارسی و انگلیسی رو با هم قاطی میکنن یاد بگیرید . همین نصرت رو خودم استفاده کردم و باید بگم اولش فکر میکنید که Speaking شما خیلی عالی شده. بعد از یه مدت میفهمید که به یه روش بسیار افتضاح عادت کردید که ترک کردن اون خیلی سخته. اون روش اینه که هر جمله ای رو که میخواین به انگلیسی بگید اول به فارسی میسازید و بعد اون جمله رو از فارسی به انگلیسی تبدیل میکنید و همین تبدیل فارسی به انگلیسی بسیار عذاب آور هست و سرعت صحبت کردن شما رو به شدت پایین میاره. پیشنهاد میکنم اصلا دنبال نصرت نرید

Listening : دیدن فیلم و شبکه های خارجی و گوش کردن به آهنگ ها و ... همگی به مهارت شما اضافه میکنن. اما من پیشنهاد میکنم از پادکست ها استفاده کنید. واقعا عالی و مفید هستن. برای مبتدی ها ESLpod و برای متوسط و سطح های بالاتر Englishpod ...

Vocabulary: روش وایت برد کاربر عزیز hfj واقعا عالی هست. به جز اون یه دفترچه برای خودتون تهیه کنید و لغت های جدید رو برای خودتون یادداشت کنید و در وقت های آزاد به اون یه نگاه بندازید. لغت هارو روی کاغذ کوچیک بنویسید و اون رو توی جیبتون قرار بدید تا در مواقعی که در دستشویی به سر میبرید و مشغول کار هستید ( :31: ) از اون وقت ها هم استفاده کنید ... برای حفظ لغت بهترین کار جمله سازی هست و بعد از اون مجسم کردن اون لغت توی ذهن و ساخت یه داستان خیلی کوتاه با اون ( خیلی تأثیر داره ! ) ... برای یادگرفتن لغت میتونید از کتاب های Vocabulary in use و 504 و کتاب های دیگه استفاده کنید

Writing : چت روم زیر توصیه میشه :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


استفاده از نرم افزار ها : این رو بگم نصرت و یه سری از برنامه ها که فارسی و انگلیسی رو با هم قاطی میکنن فایده نداره هیچ ضرر هم داره ! من از نرم افزار Tell me more استفاده میکنم و باید بگم این نرم افزار ها برای تمرین هستن و خیلی هم مفیدن ولی به تنهایی نمیتونن انگلیسی رو به شما یاد بدن.

Arrowtic
12-09-2010, 22:53
من بيشتر از همه از سايت:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
استفاده ميكنم.سايت عالي هستش.در اون افرادي كه هر يك زبان هايي رو بلدن و ميخوان زبان ديگه اي ياد بگيرن با هم آشنا ميشن.من دنبال كسايي ميگردم كه ميخوان فارسي ياد بگيرن ولي انگليسي بلدن و باهاشون چت ميكنم.به اين ترتيب رابطه ي شاگردي و استادي دوطرفه به وجود مياد و از هم چيز ياد ميگيريم.

adrian_h_r
13-09-2010, 19:35
Speaking : بهترین روش برای Speaking کلاس مکالمه هست با تعداد شاگرد کم و استاد خوب. روش بعدی فیلم دیدن هست به شرط اینکه به حرف هایی که میزنن دقت کنید و از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید و جملاتی که به نظر پر کاربرد میان رو یادداشت کنید و در طول روز اونهارو در مواقع مختلف تکرار کنید. روش بعدی که خیلی مفید هست اینه که با یه سرچ ساده توی گوگل یه عکس منظره ی پر جزئیات گیر بیارین و شروع کنید به جمله سازی. به عکس دقت کنید و جمله های متنوع بسازید و اونهارو تکرار کنید و اگه توی عکس چیزی هست که شما نمیدونید به انگلیسی بهش چی میگن ، حتما بعد از پیدا کردن لغت اون رو حفظ کنید. روش بعدی هم استفاده از چت روم هست

اینم لینک یه چت روم خیلی عالی :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدSpeaking رو نمیتونید با نصرت و نرم افزار هایی که فارسی و انگلیسی رو با هم قاطی میکنن یاد بگیرید . همین نصرت رو خودم استفاده کردم و باید بگم اولش فکر میکنید که Speaking شما خیلی عالی شده. بعد از یه مدت میفهمید که به یه روش بسیار افتضاح عادت کردید که ترک کردن اون خیلی سخته. اون روش اینه که هر جمله ای رو که میخواین به انگلیسی بگید اول به فارسی میسازید و بعد اون جمله رو از فارسی به انگلیسی تبدیل میکنید و همین تبدیل فارسی به انگلیسی بسیار عذاب آور هست و سرعت صحبت کردن شما رو به شدت پایین میاره. پیشنهاد میکنم اصلا دنبال نصرت نرید

Listening : دیدن فیلم و شبکه های خارجی و گوش کردن به آهنگ ها و ... همگی به مهارت شما اضافه میکنن. اما من پیشنهاد میکنم از پادکست ها استفاده کنید. واقعا عالی و مفید هستن. برای مبتدی ها ESLpod و برای متوسط و سطح های بالاتر Englishpod ...

Vocabulary: روش وایت برد کاربر عزیز hfj واقعا عالی هست. به جز اون یه دفترچه برای خودتون تهیه کنید و لغت های جدید رو برای خودتون یادداشت کنید و در وقت های آزاد به اون یه نگاه بندازید. لغت هارو روی کاغذ کوچیک بنویسید و اون رو توی جیبتون قرار بدید تا در مواقعی که در دستشویی به سر میبرید و مشغول کار هستید ( :31: ) از اون وقت هم استفاده کنید ... برای حفظ لغت بهترین کار جمله سازی هست و بعد از اون مجسم کردن اون لغت توی جسم و ساخت یه داستان خیلی کوتاه با اون ( خیلی تأثیر داره ! ) ... برای یادگرفتن لغت میتونید از کتاب های Vocabulary in use و 504 و کتاب های دیگه استفاده کنید

Writing : چت روم زیر توصیه میشه :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
استفاده از نرم افزار ها : این رو بگم نصرت و یه سری از برنامه ها که فارسی و انگلیسی رو با هم قاطی میکنن فایده نداره هیچ ضرر هم داره ! من از نرم افزار Tell me more استفاده میکنم و باید بگم این نرم افزار ها برای تمرین هستن و خیلی هم مفیدن ولی به تنهایی نمیتونن انگلیسی رو به شما یاد بدن.

سلام .
از توضیحاتی که دادین ممنونم.
می خواستم بدونم که سایت Englishpod پادکست برای دانلود هم داره ؟
باید عضوش بشم ؟
مرسی.

saeed_cpu_full
13-09-2010, 19:38
سلام .
از توضیحاتی که دادین ممنونم.
می خواستم بدونم که سایت Englishpod پادکست برای دانلود هم داره ؟
باید عضوش بشم ؟
مرسی.

بله عضو بشید ... بعد از اون درس مورد نظر رو انتخاب کنید و فایل صوتی رو با Internet Download Manager دانلود کنید

xxxj
13-09-2010, 19:54
بهترین راه ایدگیری زبان اینه ابتدا فیلم ببینید البته در ابتدا بازیرنویس انگلیسی سپس با بدون زینویس و فیلم را حداقل 5 بار ببینید . البته این خیلی کمه این برای همه چیز خوبه و البته یه دیکشنری لانگمن معاصر بگیرید البته حجمش زیاده ولی می ارزه کتاب های انگلیسی هم زیاد بخونید.

B a r a n
13-09-2010, 21:59
سلام دوستان

بهترین مرجع فارسی برای یادگیری گرامر زبان و کلیه نکات دستوری و ...

چه کتابی هست ؟

Squall Leonhart
14-09-2010, 09:13
سلام دوستان

بهترین مرجع فارسی برای یادگیری گرامر زبان و کلیه نکات دستوری و ...

چه کتابی هست ؟

من نرم افزار روزتا استون (Rosetta Stone) رو برای همه سطوح پیشنهاد میکنم. البته چند ترم هم بیرون کلاس رفتن وونت هرت!

M3lody
14-09-2010, 22:12
کلاس کجا خوبه؟؟؟ تهرانن

قیمتشم مناسب باشه

مثلا من کلاس دیدم یه ماه 80 تومن

خوب خیلی زیادههههه

اصلا نمی صرفه

negar00
15-09-2010, 01:12
من بيشتر از همه از سايت:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
استفاده ميكنم.سايت عالي هستش.در اون افرادي كه هر يك زبان هايي رو بلدن و ميخوان زبان ديگه اي ياد بگيرن با هم آشنا ميشن.من دنبال كسايي ميگردم كه ميخوان فارسي ياد بگيرن ولي انگليسي بلدن و باهاشون چت ميكنم.به اين ترتيب رابطه ي شاگردي و استادي دوطرفه به وجود مياد و از هم چيز ياد ميگيريم.

من عضو شدم ممنون خیلی خوبه

Tenacious
15-09-2010, 23:27
من یه نظری دارم.
هر کسی که این تاپیک رو میخونه به نحوی قصد بهبود بخشی به وضعیت زبان انگلیسی خودش داره. حالا یکی می خواد قوی بشه و یکی دیگه قوی تر.
می تونیم آی دی های همدیگرو داشته باشیم، یا اصلاً آی دی مخصوص این کار بذاریم و یک زمانی رو واسش در نظر بگیریم و با هم کنفرانس چتی بذاریم و جمع شیم دور هم، موضوع بدیم و انگلیش صحبت کنیم.
محل قرار گذاشتنمون هم باشه همین تاپیک.

AliTavakoli7
19-09-2010, 20:14
Kamelan movafegham. albate dar sotoohe ebtedaee.

fcb1990
25-09-2010, 12:39
حالا که دارین در مورد همه چی صحبت میکنین.........
اگه میشه به معرفی چند موسسه آموزشی خوب بپردازین تا بتونیم درکناراین مسائل ازاونها استفاده کنیم.
باتشکر

++morteza
13-10-2010, 18:18
حالا که دارین در مورد همه چی صحبت میکنین.........
اگه میشه به معرفی چند موسسه آموزشی خوب بپردازین تا بتونیم درکناراین مسائل ازاونها استفاده کنیم.
باتشکر



ببینید کلا یادگیری زبان بستگی به خود ادم داره(مخصوصا تو سطوح بالا) و اینکه روزی چقدر کار کنه ....

علاقه هم خیلی مهمه.:20:

استاد ما می گفت 70 درصد کار با دانش اموزه...راست هم میگه چون کتاب هایی که اموزگاه به ما درس میدن رو خودمون هم می تونیم بخونیم ... :8:


:20:

hfj
14-10-2010, 00:32
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



حالا که من رسیدم به سطح Intermediate ، استاد ما یه چیزی رو اعتراف کرد و گفت که لزوماً به کلاس احتیاجی نیست!
اون گفت : هیچ چیزی به اندازه‌ی گوش کردن به Short Stories برای تقویت زبان خارجی موثر نیست !
یعنی هر چهار تا مهارت Listening، Speaking، Reading، Writing رو بصورت همزمان، تقویت می‌کنه !
درسته که شما چیزی نمی نویسید و صحبت نمی کنید، اما این مهارت ها هم بطور ناخودآگاه تقویت میشه.

حالا راهکار من :
من از زمان های مُرده‌ استفاده می‌کنم .. مثلاً صبح‌ها وقتی با اتوبوس دارم میرم سر کار، با هندزفری موبایل، این داستان‌های کوتاه رو گوش میدم و ازش لذت می برم..
شب‌ها هم وقتی دارم برمی‌گردم خونه، دوباره توی اتوبوس از این فرصت طلایی استفاده می‌کنم..
کلاس های زبانم رو هم روزهای جمعه ثبت نام کردم (به دلیل اینکه در طول هفته سر کار میرم)

آری عزیزان من !

از وقت های مُرده استفاده کنید :

1- توی اتوبوس، تاکسی، مترو، آژانس و ... (مخصوصاً توی ترافیک :31:)
2- مواقع انتظار در صف‌های گوناگون
3- مواقع پیاده روی
4- وقتی حوصله‌تون توی خونه سر میره! به جای اینکه از این اتاق به اون اتاق برید، بشینید با کامپیوتر (یا هر وسیله‌ی دیگه) از فرصت‌های طلایی زندگیتون استفاده کنید.
5- به جای دیدن سریال های بی سر و ته (که از بعضی کانال ها پخش میشه و ندیدنش بهتر از دیدنش هست!) چهار تا دونه لغت یاد بگیرید! مطمئن باشید چیزی ازتون کم نمیشه.
خلاصه اینکه از اون جایی که زندگی داره به سرعت برق و باد تموم میشه و این ثانیه‌ها دیگه بر نمی‌گرده، بهتره قدر وقتمون رو بیشتر بدونیم..

خوشبختانه برای هر سطحی از زبان، کتاب‌های Short Story وجود داره ..
دیگه بقیه‌اش با شما ..
سعی کنید خودتون مدیر خودتون باشید :11:

Sha7ab
14-10-2010, 01:11
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



حالا که من رسیدم به سطح Intermediate ، استاد ما یه چیزی رو اعتراف کرد و گفت که لزوماً به کلاس احتیاجی نیست!
اون گفت : هیچ چیزی به اندازه‌ی گوش کردن به Short Stories برای تقویت زبان خارجی موثر نیست !
یعنی هر چهار تا مهارت Listening، Speaking، Reading، Writing رو بصورت همزمان، تقویت می‌کنه !
درسته که شما چیزی نمی نویسید و صحبت نمی کنید، اما این مهارت ها هم بطور ناخودآگاه تقویت میشه.

حالا راهکار من :
من از زمان های مُرده‌ استفاده می‌کنم .. مثلاً صبح‌ها وقتی با اتوبوس دارم میرم سر کار، با هندزفری موبایل، این داستان‌های کوتاه رو گوش میدم و ازش لذت می برم..
شب‌ها هم وقتی دارم برمی‌گردم خونه، دوباره توی اتوبوس از این فرصت طلایی استفاده می‌کنم..
کلاس های زبانم رو هم روزهای جمعه ثبت نام کردم (به دلیل اینکه در طول هفته سر کار میرم)

آری عزیزان من !

از وقت های مُرده استفاده کنید :

1- توی اتوبوس، تاکسی، مترو، آژانس و ... (مخصوصاً توی ترافیک :31:)
2- مواقع انتظار در صف‌های گوناگون
3- مواقع پیاده روی
4- وقتی حوصله‌تون توی خونه سر میره! به جای اینکه از این اتاق به اون اتاق برید، بشینید با کامپیوتر (یا هر وسیله‌ی دیگه) از فرصت‌های طلایی زندگیتون استفاده کنید.
5- به جای دیدن سریال های بی سر و ته (که از بعضی کانال ها پخش میشه و ندیدنش بهتر از دیدنش هست!) چهار تا دونه لغت یاد بگیرید! مطمئن باشید چیزی ازتون کم نمیشه.
خلاصه اینکه از اون جایی که زندگی داره به سرعت برق و باد تموم میشه و این ثانیه‌ها دیگه بر نمی‌گرده، بهتره قدر وقتمون رو بیشتر بدونیم..

خوشبختانه برای هر سطحی از زبان، کتاب‌های Short Story وجود داره ..
دیگه بقیه‌اش با شما ..
سعی کنید خودتون مدیر خودتون باشید :11:


دوست من شما کتاب خاصی سراغ داری تهیه کنیم؟ این کتاب ها با فایل صوتی هستن؟

hfj
14-10-2010, 19:59
دوست من شما کتاب خاصی سراغ داری تهیه کنیم؟ این کتاب ها با فایل صوتی هستن؟

بله، این کتاب ها همراه با CD صوتی هستن ..
مثلاً سری کتاب های Oxford Bookworms که فایل های صوتی با کیفیتی هم دارن ..

srh124
28-10-2010, 17:00
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

کمممممممممممممککک
من تو سایت بالا عضو شدم ولی هیچ نتیجه ای نمی گیرم
به هر کی Hi میفرستم جوابش نمیاد.حتی وقتی اسم خودم رو هم سرچ می کنم نمیاره.
واسه شما هم همین جوره؟
کسی سایت بهتری میشناسه برای پیدا کردن native speaker ؟؟؟؟؟؟

BoOghz
16-11-2010, 00:13
درضمن من سایت خیلی خوبی رو بهتون معرفی میکنم که اگه از دوستان پایه باشن توی یه قسمتیش با هم همکاری میکنیم و گسترش میدیم؟!
eslpod.com
این سایت،توسط اقای جف مک کولان اداره میشه که دکترای زبان شناسی داره و از لس انجلس برنامه پخش میکنه!!برنامه هاش فایل های صوتی سبک و چند دقیقهای هستن که مکالمه های جالب و عمومی امریکایی رو میذاره....
در قسمت اول،شما می شنوید خود مکالمه رو و بعدش هم در قسمت دوم،میشینه یک به یک کلمات کلییدی و جدید متن رو براتون خیلی رووووون توضیح میده! سطح مکالماتش هم کم کم بالا و بالاتر میره و در حدی که الان من مقاله ی 601 رو نمی تونم کامل بفهمم ولی فایل مثلا 300رو بدون مشکل متوجه شدم!
من با این فایل ها خیلی کار کردم (حجدود یه ماه!) و واقعا خیلی موثرن....[/QUOTE]

از معرفی سایت eslpod خیلی ممنون ولی ممکنه یکم راجب طرز گرفتن این پادکست ها توضیح بدین ؟
تا اونجا که به وسیله iTunes دانلود میسه را پیش رفتم ولی تو اجراش مشکل دارم
باید ان لاین باشیم تا اجرا بشه ؟ text هر پادکستو باید از کجا بگیریم ؟ لطفا راهنماییم کنین:11:

mohiaj67
23-11-2010, 12:09
این سایتی که دوستمون معرفی کرد واقعا عالیه مخصوصا برای کسانی که درر سطح متوسط هستند
آقای جف مک کولن دکترای زبان شناسی داره و هر ایمیلی که بهش یزنین سریع جواب میده


طرز گرفتن فایل ها خیلی راحته و کافیه دکمه دانلود رو بزنین . البته فیل ها از شماره 12 به بعد موجودن.
متن راهنما شون رایگان نیست ولی خود فایل ها جوری ساخته شده اند که متنشون به عنوان زیر نویس درون خود فایل صوتی موجوده.
از این سایت هم میتوانید متنشون رو به صورت فایل متنی دریافت کنین


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

درضمن من سایت خیلی خوبی رو بهتون معرفی میکنم که اگه از دوستان پایه باشن توی یه قسمتیش با هم همکاری میکنیم و گسترش میدیم؟!
eslpod.com
این سایت،توسط اقای جف مک کولان اداره میشه که دکترای زبان شناسی داره و از لس انجلس برنامه پخش میکنه!!برنامه هاش فایل های صوتی سبک و چند دقیقهای هستن که مکالمه های جالب و عمومی امریکایی رو میذاره....
در قسمت اول،شما می شنوید خود مکالمه رو و بعدش هم در قسمت دوم،میشینه یک به یک کلمات کلییدی و جدید متن رو براتون خیلی رووووون توضیح میده! سطح مکالماتش هم کم کم بالا و بالاتر میره و در حدی که الان من مقاله ی 601 رو نمی تونم کامل بفهمم ولی فایل مثلا 300رو بدون مشکل متوجه شدم!
من با این فایل ها خیلی کار کردم (حجدود یه ماه!) و واقعا خیلی موثرن....

از معرفی سایت eslpod خیلی ممنون ولی ممکنه یکم راجب طرز گرفتن این پادکست ها توضیح بدین ؟
تا اونجا که به وسیله iTunes دانلود میسه را پیش رفتم ولی تو اجراش مشکل دارم
باید ان لاین باشیم تا اجرا بشه ؟ text هر پادکستو باید از کجا بگیریم ؟ لطفا راهنماییم کنین:11:[/QUOTE]

jahanifara
22-12-2010, 19:40
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



حالا که من رسیدم به سطح Intermediate ، استاد ما یه چیزی رو اعتراف کرد و گفت که لزوماً به کلاس احتیاجی نیست!
اون گفت : هیچ چیزی به اندازه‌ی گوش کردن به Short Stories برای تقویت زبان خارجی موثر نیست !
یعنی هر چهار تا مهارت Listening، Speaking، Reading، Writing رو بصورت همزمان، تقویت می‌کنه !
درسته که شما چیزی نمی نویسید و صحبت نمی کنید، اما این مهارت ها هم بطور ناخودآگاه تقویت میشه.

حالا راهکار من :
من از زمان های مُرده‌ استفاده می‌کنم .. مثلاً صبح‌ها وقتی با اتوبوس دارم میرم سر کار، با هندزفری موبایل، این داستان‌های کوتاه رو گوش میدم و ازش لذت می برم..
شب‌ها هم وقتی دارم برمی‌گردم خونه، دوباره توی اتوبوس از این فرصت طلایی استفاده می‌کنم..
کلاس های زبانم رو هم روزهای جمعه ثبت نام کردم (به دلیل اینکه در طول هفته سر کار میرم)

آری عزیزان من !

از وقت های مُرده استفاده کنید :

1- توی اتوبوس، تاکسی، مترو، آژانس و ... (مخصوصاً توی ترافیک :31:)
2- مواقع انتظار در صف‌های گوناگون
3- مواقع پیاده روی
4- وقتی حوصله‌تون توی خونه سر میره! به جای اینکه از این اتاق به اون اتاق برید، بشینید با کامپیوتر (یا هر وسیله‌ی دیگه) از فرصت‌های طلایی زندگیتون استفاده کنید.
5- به جای دیدن سریال های بی سر و ته (که از بعضی کانال ها پخش میشه و ندیدنش بهتر از دیدنش هست!) چهار تا دونه لغت یاد بگیرید! مطمئن باشید چیزی ازتون کم نمیشه.
خلاصه اینکه از اون جایی که زندگی داره به سرعت برق و باد تموم میشه و این ثانیه‌ها دیگه بر نمی‌گرده، بهتره قدر وقتمون رو بیشتر بدونیم..

خوشبختانه برای هر سطحی از زبان، کتاب‌های Short Story وجود داره ..
دیگه بقیه‌اش با شما ..
سعی کنید خودتون مدیر خودتون باشید :11:


سلام
شما لغات انگلیسی رو چه جوری یاد میگیرین؟
به نظرتون بهترین راه چیه؟ فلش کارت؟ آیا استفاده از دیکشنری انگلیسی به فارسی اشکال داره؟

saman428
09-01-2011, 12:54
بله عضو بشید ... بعد از اون درس مورد نظر رو انتخاب کنید و فایل صوتی رو با Internet Download Manager دانلود کنید

و یک راه آسونتر هم اینه همشو یک جا تهیه کنید easy to use

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

SHMF
11-01-2011, 13:52
استادی داشتیم که می گفت سعی کنید همیشه تو خونتون یه صدای انگلیسی بلند باشه ، ترجیحاً اخبار یا فیلم...نیازی نیست که گوش بدید یا بفهمید چی میگه! همین که گوشتون هر چند ثانیه متوجه یه کلمه بشه ، به مرور زمان باعث میشه با کلمات و تلفظ اونا آشنا بشین ، به علاوه ی چندین و چند مزیت دیگه...
salam dooste aziz man bedoone agahi be in matlab va faghat az rooye alaghe be safar hamishe tv roo channele TRAVEL bood va vaghean baed az chand mah motevaje in ghazie shodam va be in kar edame dadam alan listening haye ielts ro daram tamrin mikonam.:8: dar hali ke zamani fekr mikardam listening man hargez khoob nakhahad shod ba inke chand sale class zaban miraftam
va jaleb az hame inke in ghazie be speaking man besiar komak kard:20:.

ramin5749
16-01-2011, 19:21
سلام من یه سری از تجربیاتم در مورد یادگیری انگلیسی را می نویسم امیدوارم مفید باشه



1)قبل از مطالعه سعی کنیم که یاد بگیریم چه جوری یاد بگیریم چند تا کتاب مفیدی که در این زمینه خوندم 1)تصویر سازی ذهنی از دکتر علی شمیسا 2امپراطوری اقای حافظه از احد سلماسی زاده و این مقاله از وب که جالبه



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



2)سعی کنیم لغات را در جمله یاد بگیریم و براشون تداعی هم بسازیم و روش جالبترش اینه که اگه لغت را در فیلم یاد می گیریم مثلآ در لحظه 45:7 به وسیله نرم افزار 5 ثانیه قبل و بعدش را ببریم



بعد با استفاده از هر نرم افزاری که خواستید این تکه های بریده شده را به فرمت قابل اجرا در موبایلتون تبدیل کنید و نگاه کنید.



سعی کنیم لغت ها را یاد داشت کنیم و بعد یادداشت های خود را به وسیله ضبط صدای موبایل ضبط کنیم و بعد هر موقع که ذهنمان آرام شد در واقع در حالت فرکانس مغزی آلفا و تتا این صداها را گوش بذیم این یکی از مراحل روش دکتر لوزانف است که در23 روز به شاگرداش زبان یاد میده با بازده 97 درصد(برای اطلاعات بیشتر به کتاب هنر فراگیری اسان پرفسور کورت تپرواین مراجعه کنید)



3)برای گرامر یه دفترچه تو جیب جاشو بخرید و هر چی که یاد می گیرید را یادداشت کنید (اصول یادداشت برداری را هم یاد بگیریم)البته 4 رنگ برای شروع بهترین کتاب گرامر گرامر عمومی انتشارات دانشگاه آزاده هر کی خونده واقعآ سود برده.



4)به قول عربها درس یک بار تمرین هزار بار سعی کنیم اصول مرور را بیاموزیم علی خصوص در 24 ساعت اول و یک هفته ی اول مرور زیاد کنیم مرور موقعی فایده داره که ما با اصول یاد گرفته باشه وگرنه مرور طوطی وار فایده ی زیادی نداره

MOHAMMAD_ASEMOONI
26-02-2011, 14:52
سلام بر همگي
:)
ممنون از همگي براي اطلاعات مفيدي كه درج كردند
:11:
برنامه هاي كودكان و فيلمها و كارتونهاي مخصوص خردسالان هم خيلي مفيده چون آروم و شمرده شمرده و ساده حرف ميزنند

:)
=============-==============
اگر در ياد گيريِ يك زبان به سطحِ بالایی رسیدین
وقتی که تنها هستین و ناخودآگاه در موردِ مسائلِ مختلف روزمره فکر میکنید به اون زبان

دوم اینکه به اون زبان خواب ببینید
=============

اگر گرامرِ زبانِ مادریتون رو خوب بلد نیستین , در یاد گرفتنِ زبانِ خارجی هم موفقیتتون زیاد نخواهد بود .
=====================
به برنامه های خارجی با دقت گوش کنید
حداقل استفاده ای که میبرین اینه که تلفظ صحیحِ کلمات رو یاد میگیرین .
==========================
اگر در یک کشور دیگه زندگی میکنین و هنوز زبانشون رو خوب بلد نیستین , مبادا سعی کنین با حدس و تخمین بفهمین چی میگن وگرنه ممکنه به دردسر بیافتین
اگر کسی چیزی گفت یا چیزی خوندین و مطمئن نیستین معنیش چیه حتماً سوال کنین .
=============================

ترجمه ی کلمه کلمه گاهی اوقات معنیهای ناخوشایندی داره
قبل از حرف زدن مطمئن بشین که میدونین معنیش چیه
مثال :
در ایران میگیم " تو سلیقه نداری "
در مصر این جمله یعنی " تو شعور نداری " !!!
==========================
گوشهاتون رو خوب تیز کنین درست مثل یک موسیقی دان تا فرقِ کلماتِ شبیه به هم رو خوب تشخیص بدین
مثال :
clod و cloud
six و s•e•x

مثال2 :
به تلفظِ ضَمِّه (ُ) در این دو کلمه دقت کنین
گُل
شوق
اولی رو سریع میگیم اما در دومی حرفِ اُ رو میکشیم

در برخی کلمات اینکار معنیِ کلمه رو کاملا عوض میکنه
مثال :
اسبِ آبی (بدونِ کشیدنِ آ )

اسبِ آبی (با کشیدنِ حرف آ )
دومی یعنی اسبی که رنگش آبیه اما اولی اسمِ یک حیوان هست .

یا did و deed
lake و like
بيشترِ مردم در تلفظِ کلمه ها مشکل دارند

برنامه ی شتاب دیکشنری رو نصب کنین . هم ناطق هست هم مجانی هم نسبتاً سبک

فقط از سایتِ خودش دانلودش کنید و فایل صداش رو هم دانلود کنین

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سایت گوگل ترجمه هم صدا دار هست اما حتما باید مرورگر و adob flash player بروز باشه

سایت dik.ir برای ترجمه خوبه

موفق باشيد
:10:

malkemid
26-02-2011, 15:10
من هیچوقت کلاس زبان نرفتم (غیر از مدرسه)....چیزی که باعث شد من یاد بگیرم درگیر بودن با زبان انگلیسی بود...خصوصا تو کامپیوتر و اینترنت و فیلم و موسیقی...

موضوع دیگه اینه که به نظر من برای اینکه بتونید صحبت کنید یا بفهمید طرف چی می گه...نیاز نیست حتما گرامر بلد باشید(اگه بلد باشید که چه بهتر)...خودم از گرامر چیزی نمی دونم ولی انقدر جملات مختلف با ساختار های مختلف در جاهای مختلف دیدم که نا خود آگاه می تونم ترکیب درست رو ردیف کنم...

به نظرم یاد گرفتن جمله می تونه خیلی شیرینتر و عملی تر از گرامر باشه

MOHAMMAD_ASEMOONI
26-02-2011, 15:27
من هیچوقت کلاس زبان نرفتم (غیر از مدرسه)....چیزی که باعث شد من یاد بگیرم درگیر بودن با زبان انگلیسی بود...خصوصا تو کامپیوتر و اینترنت و فیلم و موسیقی...

موضوع دیگه اینه که به نظر من برای اینکه بتونید صحبت کنید یا بفهمید طرف چی می گه...نیاز نیست حتما گرامر بلد باشید(اگه بلد باشید که چه بهتر)...خودم از گرامر چیزی نمی دونم ولی انقدر جملات مختلف با ساختار های مختلف در جاهای مختلف دیدم که نا خود آگاه می تونم ترکیب درست رو ردیف کنم...

به نظرم یاد گرفتن جمله می تونه خیلی شیرینتر و عملی تر از گرامر باشه

سلام
بله شکی نیست که بدون گرامر هم میشه یادگرفت
درست مثل آدمهایِ بی سواد که حتی الفبا رو هم بلد نیستند اما راحت به زبانِ خودشون صحبت میکنند
اما کمکی که گرامر به ما میکنه اینه که باعث میشه سریع تر یاد بگیریم

گرامر یعنی قالب
اگر قالبها رو بلد باشین و کلمات رو هم از حفظ کنین میتونین ملیونها ملیون جمله ی درست بسازین
اما اگر بخواین با زندگی کردن یاد بگیرین , باید ملیونها ملیون جمله از حفظ کنین که وقت گیر هست و فقط میتونین چیزهایی رو بگین که قبلاً شنیدین

تاثیرِ گرامر در سرعتِ یادگیری کاملاً ثابت شده به همین دلیل هم هست که در مدارس و دانشگاهها گرامر یاد میدند
:)
:11:

Lord007
26-02-2011, 16:03
1.برای یاد گرفتن هر زبانی در درجه اول شما باید زبان مادریتونو خوب بشناسید.مخصوصا زمان ها رو که توی دوران راهنمایی و دبیرستان توی کتاب های ربان فارسی بهمون یاد داده شده ولی اغلب به طور دسته بندی شده و دقیق اونا رو یادمون نیست.
2.هر جمله ای که میخواید به انگلیسی بگید رو اول فارسیش رو تو ذهنتون مرتب کنید بعد سعی کنید معادل انگلیسیش رو با ترجمه کلمه به کلمه پیدا کنید.در بسیاری از موارد با همین روش، معادل صحیح انگلیسی رو پیدا می کنید.و ازینکه فارسی و انگلیسی چقدر می تونند مشابه هم باشند شگفت زده میشید.البته در خیلی از موارد هم این روش جواب نمیده و نیاز به تصحیحاتی هست که کم کم با مطالعه متون انگلیسی شما اون تصحیحاتو هم به تدریج یاد میگیرید.
خوبی این روش اینه که شما تقریبا نیازی ندارید که چیزی رو حقظ کنید که بعدا بخواد یادتون بره.
من با این روش کنکور کارشناسی رو 89 زدم.بدون اینکه پامو تو کلاس کنکوری بذارم.

smit.doctor
27-02-2011, 22:04
یه توصیه برادرانه.. هر موقع کلمه جدیدی میخواید یاد بگیرید با تلفظ صحیحش یاد بگیرید.

من دیکشنری صوتی کمبریج رو توصیه میکنم که میتونید رو موبایلتون نصب کنید و همه جا استفاده کنیذ.
از امکانات بی نظیر این دیکشنری میشه موارد زیر رو اشاره کرد:

1.تلفظ جداگانه هر کلمه از فایل های از پیش ضبط شده به دو لهجه امریکایی و انگلیسی
2. اضافه کردن تصاویر به بعضی موارد
3. امکانات زیاد برای پیدا کردن یک کلمه بدون دانستن املای صحیح آن!
4. مثال های متعدد از کاربرد کلمات در جمله های مختلف
5. سازگاری کامل با تمامی گوشی ها و مخصوصا گوشی های تاچ!
و …

خلاصه هر چیزی که احتیاج داید این یه دونه دیکشنری به تنهایی پوشش میده
اطلاعات بیشتر + لینک دانلود در صفحه ی خود این دیکشنری:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدحجم فایل ها حدود 150 مگابایت میشه که لینک دانلود مستقیم هست و قابلیت resume هم داره پس نگران نباشید
نکته: این نسخه ازمایشی هستش و بعد از7 روز استفاده باید نسخه اصلی رو بخرید!

MOHAMMAD_ASEMOONI
27-02-2011, 22:32
یه توصیه برادرانه.. دیکشنری صوتی کمبریج رو برای موبایلتون دانلود کنید و هر موقع کلمه جدیدی میخواید یاد بگیرید با تلفظ صحیحش یاد بگیرید.

از امکانات بی نظیر این دیکشنری میشه موارد زیر رو اشاره کرد:

1.تلفظ جداگانه هر کلمه از فایل های از پیش ضبط شده به دو لهجه امریکایی و انگلیسی
2. اضافه کردن تصاویر به بعضی موارد
3. امکانات زیاد برای پیدا کردن یک کلمه بدون دانستن املای صحیح آن!
4. مثال های متعدد از کاربرد کلمات در جمله های مختلف
5. سازگاری کامل با تمامی گوشی ها و مخصوصا گوشی های تاچ!
و …

خلاصه هر چیزی که احتیاج داید این یه دونه دیکشنری به تنهایی پوشش میده
اطلاعات بیشتر + لینک دانلود در صفحه ی خود این دیکشنری:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدحجم فایل ها حدود 150 مگابایت میشه که لینک دانلود مستقیم هست و قابلیت resume هم داره پس نگران نباشید
وقتی که این فایل رو دانلود کردید 7 روز وقت دارید تا نسخه اصلی رو بخرید!

سلام
:)
دستتون سلامت باشه
اگر برای ویندوز موبایل 6.5 بخوایم از کجا دانلود کنیم ؟
:11:

smit.doctor
28-02-2011, 02:02
سلام
:)
دستتون سلامت باشه
اگر برای ویندوز موبایل 6.5 بخوایم از کجا دانلود کنیم ؟
:11:
متاسفانه برای ویندوز موبایل ورژن صوتی رو نداره ولی ورژن غیر صوتی این دیکشتری اینجا هست:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

موفق باشید.

OSEN
20-03-2011, 20:52
سلام دوستان .
پیشاپیش سال نو رو بتون تبریک میگم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ما تصمیم گرفتیم یه حرکت + تو این سال ۹۰ بزنیم و بجانکه اوقاتمون رو پای پی سی بشینیم ، بریم کلاس زبان [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلا در حد My Name Is A Book و اینا بلدم ها [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ولی میخوام برم از زیر صفر شروع کنم دوباره .
حالا سوالم اینه که کجا برم ؟ تقریبا نزدیکای خونمون یه مجتمع فنی تهران هست ؟ اینجا کارش چطوریاس ؟
نکته ی مهم اینه که من ۲۳ سالمه . میخوام جایی که میرم و میخوام از ابتدا یاد بگیرم، همسن و سالای خودم باشن . یعنی ییهو نریم تو کلاس کلی بچه بوچه ریخته باشن تو کلاس ... اینجوری شیم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دو زار آبرومونم بره یوقت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ممنون میشم اگه جای خوبی رو میشناسید معرفی کنید بم (اگه اینجا نمیشه لطفا پ.خ کنید). و اینکه هزینش برای تازه کارا چطوریاس کلا ؟


پ.ن : مهمترین نکتش رو یادم رفت . دست گلم درد نکنه واقعا :31:. نکته ی مهم اینه که کلاس هاش بعد از ۸ شب باید باشه که بتونم بعد از کار برم کلاس .


خیلی ممنون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

powerslave
20-03-2011, 22:24
اگه جایی رفتی بچه مچه هم بودن ایراد نداره. میخوای یاد بگیری دیگه. این جور فکر کردن ها باعث شده که وضع مملکت ایران اینطوری بشه. همه قیافه ها شبیه مهندس ها ولی بالاخونه ....

M A M M U T
21-03-2011, 00:02
هر لغتی که به ذهنتون اومد اما معنیش رو بلد نبودین زود برین معناش رو چک کنید...این کار باعث میشه معنیش تو ذهنتون تثبیت بشه

نکته ی مهم اینه که من ۲۳ سالمه . میخوام جایی که میرم و میخوام از ابتدا یاد بگیرم، همسن و سالای خودم باشن . یعنی ییهو نریم تو کلاس کلی بچه بوچه ریخته باشن تو کلاس ... اینجوری شیم
به خدا این فکر غلطه....
من کانون زبان میرفتم.... کلاس سوم راهنمایی بود که یه آقایی با من کلاس میومد حدودا 35 ساله تازه تو اداره برق هم کار میکرد...همین طوری بالا اومد و آخرش هم تموم کرد و رفت...هیچ وقت هم برا ما تعجب آور نبود....تازه هرچی سن بیشتر باشه راحت تر ترم ها رو میگذرونید...با معلما دوست میشید و.....
مطمئن باشید هیچ کس به این موضوع توجه نمیکنه....

sajjad1973
21-03-2011, 10:40
آقا اصلا به این چیزا فکر نکن از عواملی که به عنوان یکی از موانع یادگیری زبان معرفی شده دقیقا همین چیزی هست که شما ازش می ترسی هیچ جای نگرانی نیست . ببین عوضش شما تجربتون بیشتر هست و میتونی تو کلاس فعال تر باشی و این کمک میکنه که سریع تر از بقیه پیشرفت کنی من هیچ وقت یادم نمیره من وقتی دبیرستان بودم یه کلاس زبان میرفتم ( کیش) یکی از کسایی که اونجا با ما سر کلاس بود رییس یه شرکت تجاری بود میدونی موقع بحث کردن که میشد شاید من انگلیسیم بهتر بود ولی اصلا نمیدونستم که چی بگم یعنی منظورم اینه که موضوع بحث رو اطلاعات زیادی راجعبش نداشتم ولی در عوض اون اقا راجعبه همه چیز کلی اطلاعات داشت و کلی حرف برای گفتن همین باعث شده بود که اون همیشه بخواد حرف بزنه و خب استادمون هم کمکش می کرد و اون هم همیشه اماده بحث بود وکلی مطلب داشت

به نظرم تازه این که شما توکلاسی باشی که بقیه از شما کوچیک تر باشن مزیت هم هست چون شما میتونی دائم با استاد بحث کنی و صحبت کنی عین کلاس خصوصی و مطمئن باش که بقیه هم زیاد چیزی برای گفتن ندارن یعنی اطلاعاتی ندارن که بخوان حرف بزنن .رو تجربه خودم میگم اکثرشون بیشتر زمان کلاس رو میشینن و فقط نگاه معلم میکنن و این بهترین فرصت برای شماست که سعی کنی خودت رو بالا بکشی و پیشرفت کنی

OSEN
21-03-2011, 13:34
سلام .
آقا ممنون از نظراتتون . متحول شدم :31:. کاملا حق با شماس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا لطف میکنین یه جای مناسب رو طرفای مرکز شهر بم معرفی کنین با اون شرایط زمانی که گفتم ؟ یعنی ۸ شب به بعد برم کلاس . و کلا هر ترم چقدر طول میکشه و هزینه ی هر ترم برای مبتدی چقدره ؟
راستی همون مجتمع فنی تهران که گفتم نزدیکمون هست کارش چطوریاس ؟ از ساعت کارش اطلاع دارید که به من میخوره یا نه ؟ (چون الآن تعطیل هستن، نمیتونم تحقیقات کنم ازشون)

سال نوتون مبارک و خیلی ممنون ازتون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

.:PAR3A:.
21-03-2011, 18:59
بری تو کلاس بشینی ، همه کوچیک تر باشن ، مشکلی نیس...
هیشکی نمی تونه دستت بندازه...
عین یه V.I.P می ری ، عین یه V.I.P بر می گردی!!!
من کلاس چهارم ابتدایی بودم ، می رفتم کلاس زبان ، همه دوم دبیرستان بودن :دی خیلی وحشتناک بود ، خوشبختانه کلا از لحاظ روحی سنم در همون حد بود که همین باعث می شد زیاد تیکه بارونم نکنن ، ولی بازم در یه حدی می کردن!!!
با این چیزا کاری نداشته باش ، برو بشین سر کلاس ، ریدیف میشه بقیش...
هر چند توی تجربه ای که من داشتم ، خونه خوندن واسم خیلی بهتر جواب داد...
هر چند اینکه خودت لولت دستت بیاد سخته ، ولی خوب بازم انعطاف پذیری بیشتری از کلاس داره :دی

aseman.62
31-03-2011, 23:18
سلام نکات جالبی بود نرم افزارmaximum learning برای حفظ لغت چطوره؟

amirfiri
05-04-2011, 10:26
بچه ها کسی سفیر یا جهاد دانشگاهی کلاس رفته؟


سلام .
آقا ممنون از نظراتتون . متحول شدم :31:. کاملا حق با شماس [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا لطف میکنین یه جای مناسب رو طرفای مرکز شهر بم معرفی کنین با اون شرایط زمانی که گفتم ؟ یعنی ۸ شب به بعد برم کلاس . و کلا هر ترم چقدر طول میکشه و هزینه ی هر ترم برای مبتدی چقدره ؟
راستی همون مجتمع فنی تهران که گفتم نزدیکمون هست کارش چطوریاس ؟ از ساعت کارش اطلاع دارید که به من میخوره یا نه ؟ (چون الآن تعطیل هستن، نمیتونم تحقیقات کنم ازشون)
سال نوتون مبارک و خیلی ممنون ازتون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سال نوی خودتم مبارک.
منم 23سالمه می خوام برم کلاس زبان. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مجتمع فنی قیمتش نسبت به جاهای دیگه گرونتره.با کلاس تره و از همه مهمتر(اصلا هم مهم نیست:31:) مختلطه.کیفیتش شنیدم خوبه.قیمت که زنگ بزن بپرس ولی چیزی حدود ترمی 120تومن تو ذهن من هستش.
برای از صفر شروع کردن من خودم از کیش شروع کردم که راضی هم بودم.
دیگه ببین کدوم موسسه به خونتون نزدیکه و با ساعت کاریت جوره و قیمتشم به جیبت می خوره.
در مورد اینکه با فنچولا تو یه کلاس باشی هم اتفاقا به خودت انگیزه بده که جلوشون کم نیاری.
اگرم مختلط میری یه وقت به این فکر نکنی "خاک به سرم.جلو دختره ضایع شدم!"

D o l f i n
05-04-2011, 14:34
وقت دوستان بخیر
واسه خرید کتابهای short story سایت معتبری هست بشه آنلاین خرید کرد؟

sajjad1973
05-04-2011, 14:58
وقت دوستان بخیر
واسه خرید کتابهای short story سایت معتبری هست بشه آنلاین خرید کرد؟


من خودم همیشه کتابهام رو از اینجا میخرم . جای خوبی هست . حد اکثر دو روزه کتاب رو میاره - همه جور کتابی هم داره . اول تو قسمت جستجو کتابی رو که میخوای سرچ کن و بعد سفارش بده - اگه تو تهران هستی میتونی پیک ویژه بگیری که همون روز تحویلت بده

کاملا هم معتبر هست من حد اقل چهار سالی هست هر ترم دارم ازش خرید میکنم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

chemical -m
23-04-2011, 16:11
سلام ، چه طور می شه زبان رو بدون رفتن به کلاس به طور کامل یاد گرفت جوری که به زبان مسلط شد و

راحت حرف زد و فهمید ؟ آیا سایت یا کتابی برای این کار وجود داره که انگلیسی رو در سطح عالی یاد بده ؟

3d-meysam
06-05-2011, 10:52
سلام
خواستم افرادی که نحوه استفاده از آموزش effortless رو بلد هستند، یه توضیحی واسم بدن. من این آموزش رو دانلود کردم و به ترتیب زیر (حجم 6.48 گیگابایت) :

Learn The 7 Rules For Excellent English
Flow English (Intermediate Level Lessons)
Success Business Lessons
New method learning English
Power English Now
Real English Conversation Pack

همش همیناست یا هنوز داره؟ ترتیبشون درسته؟

3d-meysam
08-05-2011, 21:18
از راهنمایتون ممنون:20: ، کامل بود. شروع کردم به کار، واقعاً جادو میکنه، دمشون گرم :8:

setaresky
11-05-2011, 11:18
لطفا بگویید من چگونه میتونم زبان رو به صورت خودخوان بخونم باتشکر

amir69_k
18-05-2011, 07:44
هر چیزی به مقدمه نیاز داره حالا چه برسه به زبان ولی آموزش مکالمه نصرت برای صحبت کردن در حد کار راه انداختن خوبه ولی اینکه زبان را کامل یاد بگیرید نشدنی هست شما خودتون الان زبان فارسی را کامل بلدنیستید چه برسه اینگلیسی من خودم ترم 6 مترجمی زبان هستم و هنوز حتی جرات نکردم بگم 20 درصد از این زبان را یاد گرفته ام

younes_ysf
26-05-2011, 03:24
سلام
خواستم افرادی که نحوه استفاده از آموزش effortless رو بلد هستند، یه توضیحی واسم بدن. من این آموزش رو دانلود کردم و به ترتیب زیر (حجم 6.48 گیگابایت) :

Learn The 7 Rules For Excellent English
Flow English (Intermediate Level Lessons)
Success Business Lessons
New method learning English
Power English Now
Real English Conversation Pack

همش همیناست یا هنوز داره؟ ترتیبشون درسته؟

لطف میکنی شما که فهمیدی به ما هم بگی جریان این روش چیه چطوریه از کجا دانلود میکنی؟

shahab1992
27-05-2011, 17:20
فیلم های زبان اصلی با زیرنویس انگلیسی نگاه کنین البته اگه زبانتون خیلی خوب نیست حتما کلاس برید.به هر حال نباید انتظار داشته باشید خیلی سریع و بدون زحمت یه زبان خارجی رو یاد بگیرید.اگه علاقه داشته باشید راحت یادا میگیرید

misaghilb
10-06-2011, 18:30
دوستانی که تهیه کردن یا اطلاع دارند
میشه کمی توضیح بدین(کیفیت آموزشی ، زبان آموزش و...)در کل خوبه یا خوبتر :20:
با تشکر

shahab1992
12-06-2011, 17:54
البته من نمیدونم زبان شما در چه سطحیه اما لازمه شما اول چند ترم کلاس زبان برید تا چم وخم کار دستتون بیاد بعد خودتون میتونید با رمان یا فیلم های زبان اصلی خودتون رو تقویت کنید.

helplab
13-06-2011, 07:28
سلام
من به علت مشغله کاری نمیتونم کلاس زبان برم ولی دلم میخواهد زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه نمیدونم باید چه کاری انجام دهم .دوستان راههای پیشنهادی شون را که تجربه کردن را بیان کنند ممنون میشم.:10:

در ضمن بنده از نظر تلفظ بسیار ضعیف میباشم اگر برای این موضوع راهکاری ارائه دهید ممنون میشم.:41:

sajjad1973
13-06-2011, 07:56
سلام
من به علت مشغله کاری نمیتونم کلاس زبان برم ولی دلم میخواهد زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه نمیدونم باید چه کاری انجام دهم .دوستان راههای پیشنهادی شون را که تجربه کردن را بیان کنند ممنون میشم.:10:

در ضمن بنده از نظر تلفظ بسیار ضعیف میباشم اگر برای این موضوع راهکاری ارائه دهید ممنون میشم.:41:


میتونید بااستفاده از انواع مختلف نرم افزار ها - بسته های اموزش زبان و...........تا حدودی انگلیسی رو یاد بگیرید


کلا یادگیری زبان نیازمند

1 - دونستن گرامر
2- واژگان وسیع ( اگه کاربردی تر بخواید حتی دونستن اصطلاحات و عبارات slang)
3- تمرین شامل به کار گیری گرامر و لغات در جمله هست

اولی و دومی رو بدونه رفتن به کلاس هم میشه بهشون رسید ولی سومی که از همه مهم تره کاری نیست که تنهایی بشه انجام داد نیازمند یه مرجع - دوست - استاد - هرکسی هست که قدرت تشخیص دادن ایرادات شما رو داشته باشه و بتون فرم صحیح جملات رو بهتون بگه و راهنمایتون کنه

اما بزرگترین ایرادات این روش ( اگه به تنهایی بخوای کار کنید)

1- لهجتون( تلفظ) اصلا پیشرفت نمیکنه
2- قدرت شنیدار چندان تقویت نمیشه

راه حل : این دوتا چندان هم از هم جدانیستن و قتی بتونید تلفظ صحیح رو یاد بگیرید تا حدود زیادی قدرت شنیداریتون هم پیشرفت میکنه مگه اینکه کلمه ای کاملا جدید باشه و اصلا معنیش رو ندونید. ساده ترین راه به غیر از در جمع بودن و کلاس رفتن یه چیز خیلی ساده هست گوش دادن تا جایی که میتونید به رادیو - تلوزیون - فیلم - کارتون ( البته بعضی ها فیلم رو پیشنهاد نمیکنن) گوش بدید به قول یکی از استادامون این گوش رو بذار تو معرض انگلیسی. هی بشنوه - اگه خوب گوش بدی یواش یواش هم قدرت تلفظ میره بالا هم قدرت شنیدار


اینجا یه سری سخنرانی از افراد مختلف هست که یه منبع خوب برای افزایش قدرت شنیداری و تلفظ هست

اول بشنو - دوم تکرار کن

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

xmixx
13-06-2011, 15:18
نرم افزارهای آموزش زبان مثل
Tell me more
Rossete stone
چقدر موثرند؟
یعنی میشه به پشتوانه ی اونها زبان یاد گرفت؟
نمیدونم چرا ولی زیاد به این نرم افزارها اعتقاد ندارم
آیا کسی تا حالا استفاده کرده؟ چقد موثر بوده براش؟

Reza9_4
13-06-2011, 18:33
سلام
من به علت مشغله کاری نمیتونم کلاس زبان برم ولی دلم میخواهد زبان یاد بگیرم ولی متاسفانه نمیدونم باید چه کاری انجام دهم .دوستان راههای پیشنهادی شون را که تجربه کردن را بیان کنند ممنون میشم.:10:

در ضمن بنده از نظر تلفظ بسیار ضعیف میباشم اگر برای این موضوع راهکاری ارائه دهید ممنون میشم.:41:
به نظر من بهترین روش واسه آموزش شما "آموزش زبان نصرت" چون آموزش زبان از اول شروع میکنه و رو تلفظ هم خیلی موثره.(زبان نصرت 90 فایل صوتی نیم ساعته برای 90 روزه):10:

Reza9_4
13-06-2011, 18:47
به نظر شما بهترین برنامه آموزش زبان چیه؟:8:

Soalziad
14-06-2011, 09:32
با سلام. بنده نمیخوام در آزمون یا فرآیندی خاص شرکت کنم. فقط برای استفاده شخصی میخوام گرامرم رو تقویت کنم. مدت ها پیش برای تقویت لغات مجموعه های 504 کلمه و اون سری فلش کارت های 1000 کلمه ای رو به مرور یاد گرفتم و حالا به دنبال یادگیری گرامر هستم. در اصل کتاب یا کتاب هایی میخوام که اولا توضیحات فارسی هم داشته باشند و بعد هم از مقدماتی شروع کنند و سریع از مقدماتی رد بشن و برسن به مراحل بالاتر. با تشکر از شما

sepid12ir
14-06-2011, 12:37
سلام...

دوست عزیز برای گرامر، کتاب های grammar in use به نظر من یکی از بهترین ها هستند که شما در شهر کتاب ها و مطمئنا" انقلاب میتونید نسخه ی فارسیش را هم پیدا کنید که از مقدماتی شروع میشه تا آخر...

نسخه ی اصلی این کتاب اگر اشتباه نکنم در سه چهار سطح مختلف و جدا چاپ شده.
ولی نسخه ی فارسی، یک مجموعه از تمامی سطوح است.

در ضمن ممنون میشم از این به بعد سوالاتتون را در تاپیک مخصوص به خودش بپرسید.:10:
در این تاپیک فهرست کامل موضوعات انجمن زبان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) هست
این تاپیک شما هم به زودی منتقل میشه به اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

:11:

sepid12ir
14-06-2011, 13:01
دوست عزیز در این تاپیک خیلی در این باره بحث شده:

تجربیات شما در یادگیری زبان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

و همینطور این دو تاپیک:

یادگیری زبان به صورت خودآموز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

خودآموزي يا شركت در كلاسهاي آموزشي؟؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


برای نظم انجمن ممنون میشم از این پس، قبل از زدن تاپیک جدید در انجمن زبان فهرست انجمن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را مطالعه کنید :10:
در صورت داشتن سوالهای بیشتر هم ممنون میشم در تاپیک های مربوطه ادامه بدید :20:

موفق باشید :11:

sepid12ir
14-06-2011, 13:29
سلام

دوست عزیز با مرور این چهار تاپیک مطمئنا" به نتایج خوبی میرسید:

یادگیری زبان به صورت خودآموز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

تجربیات شما در یادگیری زبان انگلیسی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

انگلیسی در خواب ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

خودآموزي يا شركت در كلاسهاي آموزشي؟؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

در صورت داشتن سوالات بیشتر مربوط به یادگیری به صورت خودآموز هم در تاپیک مربوط به خودش ادامه بدید

ممنون :11:

Soalziad
14-06-2011, 19:15
با تشکر از پاسخ شما. پس همین کتاب را تهیه میکنم.

Alamate Soal
19-06-2011, 08:17
به LTSE نميرسه :20:

midnight1234
19-06-2011, 23:54
به نظرم کلاس رفتن و اموزشگاه فقط برای کسایی خوبه که علاقه به زبان ندارن و باید یه چیزی حولشون بده
اگه واقعا کسی علاقه به زبان داشته باشه می تونه با برنامه های اموزش انگلیسی به انگلیسی خوبی که برای این منظورا ماده شده به لهجه امریکایی و همچنین موزیک وفیلم زبانشو خیلی خوب کنه!

دو نکته شاید به درد خیلی ها بخوره
اگه زبان برای یک مکالمه کوتاه و معمولی با یک توریست و یا سفر خارجی ... هست نصرت خیل کمه باید بیشتر تمرین کنید حدااقل 1 سال

اگه هم برای لذت بردن از فیلم و موزیک امریکایی می خواین باید تا ته خط برید یعنی چندین سال!!

befermatooo
20-06-2011, 07:29
اگه بتونی فیلم سخنرانی علی آبادی رو تو اوپک گیر بیاری تا 90 درصد پیشرفت پیدا میکنی تو اسپیکینگ :دی

========= جدای از شوخی ===========


نصرت هم میتونه خوب باشه البته نه زیاد ولی میتونه بستر رو در شما فراهم کنه .

از همون اول باید لغات رو صحیح تلفظ کنید تا بعدا مشکلی واست پیش نیاد ! چون ممکنه نتونی تلفظ جدید رو جایگزینش کنی !

پیدا کردن کسی که بتونی باهاش انگلیسی صحبت کنی که خیلی خوبه .

البته علاقه و اشتیاق جای خودش رو داره که فکر کنم رفتن به کلاس های موجود ، این مورد رو پرورش میده و البته پایدار نگه میداره اگه خودت بخوای .

1navid
20-06-2011, 09:43
بهترین راه آموزشگاه چون باید از پایه شروع کنید

h!tman
20-06-2011, 09:48
شما میتونی جز اون
از نصرت استفاده کنی که حداقل زبان رو یاد بگیری
بعد از اون از rosetta stone (درست نوشتم ؟:دی) استفاده کنی که یکم اسپیکینگت قوی بشه
ولی بهترین راه بعد از این اینه که یک ماه بری خارج :دی
غیر از اون باید فیلم و کتاب و سی دی انگلیسی ببینی یاد بگیری
فیلم اکشن هم نه!:)) فیلمای درام که زیاد حرف میزنن

Reza Azimy_RW
20-06-2011, 15:52
دوستان این اموزش فارسیه دیگه )English Today ( ؟
اخه نوشته ساخت فرانسه میگم نکنه انگلیسی رو با زبان فرانسه توضیح بده ! اننوقت باید اول فرانسه یاد بگیریم !

misaghilb
23-06-2011, 08:56
یه قسمت ازش رو دان کردم زبانش انگلیسی بود!
فک کنم انگلیسیه
اگه انگلیسی باشه یعنی با انگلیسی انگلیسی یاد می ده !!:41:

bahar009
25-06-2011, 14:21
دوستان این اموزش فارسیه دیگه )English Today ( ؟
اخه نوشته ساخت فرانسه میگم نکنه انگلیسی رو با زبان فرانسه توضیح بده ! اننوقت باید اول فرانسه یاد بگیریم !
همش انگلیسیه :8:

8286
29-06-2011, 10:45
لطف میکنی شما که فهمیدی به ما هم بگی جریان این روش چیه چطوریه از کجا دانلود میکنی؟

توی سایتهای مختلف لینک دانلودش هست از جمله میهن دانلود یک سرچ کوچولو نیازه

saba321
06-07-2011, 16:25
من این شیوه رو امتحان کردم و نه تنها خودم بلکه شوهر و فرزندم زبان یاد گرفتند و حتی مهمانان هم استقبال کردند شما هم امتحان کن برای بالا بردن محفوضات عمومی خوب است
به نظر من شاید یکم بچه گانه بیاد اما خوب جواب میده

جستجو و پیدا کردن کلیه چیزای که تو خونه داریم...
مثلا کنار میز یه کاغذ بچسبونید Table
یا کتاب یا اسپری یا ادکلن البته بیشتر سعی کنید وسایل شخصی رو انجام بدید...

چون ممکن مورد تمسخر قرار بگیرید... اما باید قوی باشید و ادامه بدید...
نیازی نیست حفظ کنید فقط نگاه کنید همین حتی با صدای بلند هم نخونید... بهترین روش هست از نظر من

zamani1385
25-07-2011, 14:16
دوستان عزیز سلام لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه وبا چه کتابی به سرعت زبان انگلیسی را بیاموزم ؟
سه ترم را در یکی از آموزشگاهای زبان گذراندم ولی به دلیل سرعت پائین در حال حاضر شک دارم که باز کلاس
بروم یا خودم بخوانم البته اگر خودم بخواهم بخوانم با چه کتابی ادامه بدهم مناسب است؟بیشتر مکالمه مد نظرم هست. منتظر جواب دوستان خوبم هستم :40::40::40:

sepid12ir
25-07-2011, 20:03
سلام دوست عزیز

اول اینکه به پی سی ورلد خوش اومدین :11:

و بعد اینکه در مورد این سوال بارها و بارها مفصلا" بحث شده.
و فکر میکنم خواندن این چند تاپیک بتونه کمک زیادی بهتون بکنه:

یادگیری زبان به صورت خودآموز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
تجربیات شما در یادگیری زبان انگلیسی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
خودآموزي يا شركت در كلاسهاي آموزشي؟؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
..

ولی با وجود تمام این بحث هایی که شده، مهمترین نکته اینه که شما خودتون باید راه مناسب را پیدا کنید برای یادگیری.
و از همه بیشتر پشتکار و علاقه ی خودتون موثر خواهد بود در یادگیری سریع.
کلاس زبان ، ممکن هست روند نسبتا" کندی داشته باشه ولی شخصا" فکر میکنم بهترین محرک میتونه باشه .
و از طرفی کم کم روزی دو سه ساعت خودآموزی داشته باشید. (با توجه به اینکه دوست دارین سریع هم یادبگیرید ، حتی بیشتر از دو سه ساعت باید روش وقت بذارید)

با این حال این تاپیک هارو مطالعه کنید امیدوارم بتونه بهتون کمک کنه. سوالی هم بود همگی در خدمتیم : )

:11:

M O B I N
25-07-2011, 21:00
من یک چیزی بگم !

اینو از یک آدمی که سالها روی زبان آموزی واینا کار میکرد شنیدم
کودکان دیرتر زبان رو یاد میگیرن ولی دیرتر هم فراموش میکنن
دوست عزیز شما که بزرگسال هستی ممکنه زود یاد بگیرین ولی از فراموشی زود غافل نشید ، گاهی اوقات زمان باید دیر بگذره :46:

ali_phd71
28-07-2011, 02:44
با سلام خدمت دوستان
خوب تابستون داره تموم میشه منو دوستم هنوز موندیم واسه بهتر شدن زبان انگلیسیمون از چه راهیی استفاده کنیم دوستان لطفا کمک کنید چیکار کنیم بریم کلاس زبان انگلیسی یا از جی 5 استفاده کنیم من نظرم جی 5 هست و دوستم هم میگه کلاس زبان دوستان لطفا به ما کمک کنید چیکار کنیم؟
قربونتون

ali_phd71
29-07-2011, 03:18
یکی نیست کمک کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

sepid12ir
30-07-2011, 00:01
سلام...

دوست عزیز فهرست انجمن زبان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) فکر میکنم بتونه تا حدود زیادی کمکتون کنه، بخصوص که این سوال بارهاو بارها تکرار شده

آخرین بار هم در این تاپیک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در این مورد بحث شد، امیدوارم به دردتون بخوره

:11:

maxtor11
30-07-2011, 20:38
بسیارمفیده ممنون

---------- Post added at 09:38 PM ---------- Previous post was at 09:36 PM ----------

دوست عزیزهمه اینا بستگی به خودت داره.بطورکلی بگم زبان انگلیسی روباید هرجور راحتی یادبگیری.
نباید موقع یادگیری احساس سختی واجباربکنی.باید باانگیزه باشی/خودتو محدودنکن هرچی گیرت اومدبخون البته هرچی که شوق بیاره تورو

eshghe abi
30-07-2011, 23:59
مسلما کلاس رفتن بهتره اما اگه کسی بخواد خودآموز کار کنه سوالم اینه نظرتون در مورد اینکه یکی از موسسات رو انتخاب کنیم و کتاباشونو بگیریم ترم های مختلفو و خودمون کار کنیم چیه؟میشه؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد این کتابا پاسخ ندارن چک کنیم ببینیم تمریناشو درست حل کردیم یا نه؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===
یه سوال دیگه هم دارم ، زبان که انقدر فراره مثلا کسی که 20 ترم میخونه اون ترم 20 لغات ترمای اولو چطور یادش میمونه(اون لغاتی که خیلی تابلو نیستن) ؟دائما میشینین اونارو مرور میکنید؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

poorshirazi
31-07-2011, 13:02
سلام دوستان
می خواستم بدونم تو مشهد موسسه خوب سراغ دارین؟
من کیش ایر میرم اما از کتاب هاش راضی نیستم حس می کنم پر محتوا نیست
میشه کمک کنین چه کا رکنم؟!

anti-military
12-08-2011, 18:27
من چند ساله که دنبال یادگیری تمام لغات انگلیسی هستم . اما بارها وسطش ول کردم و دوباره شروع کردم
الان هم همینطور دوباره شروع کردم به استخراج تمام لغاتی که ممکنه تو جمله های انگلیسی بکار بره
این جمله هارو با معنی و تلفظش اینجا هم میزارم که اگه کسی لغاتش ضعیف بود بتونه استفاده کنه
هر سری 30 تا لغت میزارم ( اگه کسی وقت داشته باشه 60 - 70 تا هم میتونه به خوبی حفظ کنه تو روز )

1- prove ------------------------------------------------------ ثابت کردن
پروو
2- reinforcement --------------------------------------------------- تقویت
ریین فورسمنت
3- courage ------------------------------------------------------------- شجاعت
4- ancient ------------------------------------------------------------------ باستانی
ای نت شنت
5- mysterious --------------------------------------------------------------- مرموز
مس تیوریاس
6- reveal ---------------------------------------------------------------------- آشکار
7- compliment------------------------------------------------------------------- تعریف
کام پلمنت
8- investment ---------------------------------------------------------- سرمایه گذاری
این وست منت
9- ulcer ----------------------------------------------------------------------زخم معده
آلسر
10- congratulation ---------------------------------------------------------تبریک
11- odd ----------------------------------------------------------- عجیب و غریب
آد
12- plus ------------------------------------------------------------ به علاوه
پوآُس
13- melted------------------------------------------------------------- ذوب
14- generally ----------------------------------------عموما . بطور کلی
جنرالی
15- species ---------------------------------------------------گونه . نوع
اسپی شیز
16- rigid ---------------------------------------------------- سفت و محکم
ری جد
17- platoon -------------------------------------------------------جوخه . گروه
پلاتون
18- actual------------------------------------------------------------------- واقعی
اکجوآل
19- pollution--------------------------------------------------------------------- آلودگی
پولوشن
20- gorgeous---------------------------------------------------------------- زرق و برق دار
گورجس
21- treat---------------------------------------------------------------------------------- درمان
تریت
22- serene --------------------------------------------------------------------- بی سر و صدا
سیرین
23- establish---------------------------------------------------------------------- ایجاد کردن
استاب لیش
24- newcomer ---------------------------------------------------------------------تازه وارد
نیوکامر
25- vanished -----------------------------------------------------------------از بین رفته
ونیشد
26- legacy----------------------------------------------------------------------- میراث
له گاسی
27- proper------------------------------------------------------------------- مناسب
پراپر
28- interests ----------------------------------------------------------------منافع
اینترست س
29- selfish ------------------------------------------------------------خودخواه
سل فیش
30- unpredictable----------------------------------- غیر قابل پیش بینی
آن پری دیکتبول

shayan2011
13-08-2011, 14:20
سلام
کسی میتونه یه کتاب در رابطه با اصطلاحات یا مکاتبات بازرگانی معرفی کنه؟

anti-military
13-08-2011, 23:44
31- improve ---------------------------------------- بهبود دادن
ایم پروو
32- expertise ----------------------------------------------- تخصص
اکسپرتیز
33- evaluate ----------------------------------------------- ارزیابی کردن
اوال یو ایت
34- represent ---------------------------------------------------- نشان دادن
ر پریزنت
35- to forge ... --------------------------------------------------- برای ایجاد ...
تو فورج
36- evolution --------------------------------------------------------------- تکامل
اوو لوشن
37- casualties ------------------------------------------------------------------ تلفات
کژوال تیز
38- reverse --------------------------------------------------------------------- معکوس
ری ورس
39- objective -------------------------------------------------------------------- هدف
آب جک تیوو
40- priority ------------------------------------------------------------------- اولویت
41- throughout ----------------------------------------------------------- سراسر
تورو آوت
42- burial ----------------------------------------------------------------- دفن
بریال
43- communication ------------------------------------------------ ارتباط
کمیو نکییشن
44- ambush ------------------------------------------------------ کمین
ام باش
45- labor ---------------------------------------------------------- کار
لیبر
46- exile ------------------------------------------------------------- تبعید
اکزایل
47- routine --------------------------------------------------- روال . امر عادی
روتین
48- swarm ----------------------------------------------------------------- ازدحام
اس وارم
49- extinction --------------------------------------------------------- ----- انقراض
اکستینک شن
50- unstable ----------------------------------------------------------- بی ثبات
آنستیبول
51- genius --------------------------------------------------------------- نابغه
جی نییس
52- sane --------------------------------------- دارای عقل سالم . عاقل
سیین
53- eternity --------------------------------------------------------- ابد
اترنیتی
54- armed --------------------------------------------------- مسلح
آرم د
55- smuggle --------------------------------------- قاچاق کردن
اسماگل
56- greedy ----------------------------------------- حریص
گریدی
57-snitch -------------------------------------- خبرکش
اسنیچ
58- nap -------------------------------- چرت زدن
نپ
59- lazy ------------------------------ تنبل
لییزی
60 - supervisor ----------------- ناظر
سوپر وایزور

mojtaba2321
18-08-2011, 14:28
من قراره تقریبا تا یه ماه دیگه تو یه فروشگاه بزرگ مشغول به کار فروشندگی بشم.
بهم گفتن تا اون موقع زبانت رو خوب کن در حد همون حرفایی که یه فروشنده باید بلد باشه.
میخوام راهنماییم کنید. زبانم خیلی معمولیه.

MOHAMMAD_ASEMOONI
18-08-2011, 18:51
من قراره تقریبا تا یه ماه دیگه تو یه فروشگاه بزرگ مشغول به کار فروشندگی بشم.
بهم گفتن تا اون موقع زبانت رو خوب کن در حد همون حرفایی که یه فروشنده باید بلد باشه.
میخوام راهنماییم کنید. زبانم خیلی معمولیه.

سلام
شما سلام کردن در اوقاتِ مختلف رو باید بدونین
مثل
صبح بخير
بعد از ظهر ظهر بخير
شب بخير (براي سلام ) good evening

خداهافظيها :
bye
ba bye
good night

اعداد

جمله هاي تعارفی
مثل
حالتون چطوره
خوش آمدین
ممنون
تشکر
خوشبختم
من ... هستم

باز هم میبینمتون
اسم شریفتون؟

ممنون از خریدتون
بفرمایین (موقع پس دادن بقیه پول)
معذرت میخوام پول خورد دارین؟
یک لحظه لطفا
میبخشین که معطل شدین
لطفا پولتون رو بشمارید
پولتون رو شمردین ؟
درسته؟
لطفا این پول رو عوض کنین چون خرابه
چه رنگی میخواین؟
چند تا میخواین؟
چقدر میخواین؟
کرتون
کیسه نایلون
خلاصه همه ی اون چیزهائی که به ایرانی میگیم .

اسم کالاها (جمع و مفرد)

بعضی از اصطلاحات حسابداری
مثل
باضافه ی
منهای
ضربدر
تقسیم بر
مساویست با
کم کردن از قمیت deducting from the price

درزن
دانه
بسته
نقدی
چک
فاکتور نقدی
فاکتور اعتباری

mojtaba2321
19-08-2011, 13:26
سلام
شما سلام کردن در اوقاتِ مختلف رو باید بدونین
مثل
صبح بخير
بعد از ظهر ظهر بخير
شب بخير (براي سلام ) good evening

خداهافظيها :
bye
ba bye
good night

اعداد

جمله هاي تعارفی
مثل
حالتون چطوره
خوش آمدین
ممنون
تشکر
خوشبختم
من ... هستم

باز هم میبینمتون
اسم شریفتون؟

ممنون از خریدتون
بفرمایین (موقع پس دادن بقیه پول)
معذرت میخوام پول خورد دارین؟
یک لحظه لطفا
میبخشین که معطل شدین
لطفا پولتون رو بشمارید
پولتون رو شمردین ؟
درسته؟
لطفا این پول رو عوض کنین چون خرابه
چه رنگی میخواین؟
چند تا میخواین؟
چقدر میخواین؟
کرتون
کیسه نایلون
خلاصه همه ی اون چیزهائی که به ایرانی میگیم .

اسم کالاها (جمع و مفرد)

بعضی از اصطلاحات حسابداری
مثل
باضافه ی
منهای
ضربدر
تقسیم بر
مساویست با
کم کردن از قمیت deducting from the price

درزن
دانه
بسته
نقدی
چک
فاکتور نقدی
فاکتور اعتباری
ممنون ازتون دوست عزیز
کتابی جزوه ای چیزی نیست در این مورد که تو این 1 ماه بتونم مطالعه کنم ؟

jahan3764
24-08-2011, 15:15
above------------------------ بالای سر
abroad------------------------------------- خارج از کشور
absolutly--------------------------------------------------------- صد در صد , مطلقا
:5:

tarfandkhaneh
24-08-2011, 20:50
تجربه ای که برای من خیلی مفید بود، حفظ کردن کلمات با فلش کارت بود. به این شکل که یک طرف فلش کارت کلمه و تلفظش و هم چنین این که اسمه یا فعل یا قید یا صفت، رو می نویسیم و پتشتش معنی کلمه رو در حالت های مختلف (اگه اسم باشه یه معنی میده و اگه فعل باشه یه معنی و ...)
هم چنین یه کلمه رو که نوشتیم، هم خانواده هاشم در فلش کارت های دیگه ای می نویسیم مثلاً اگه کلمه direct رو نوشتیم، direction رو هم تو یه فلش کارت مجزا می نویسیم. این طوری هم سریع تر کلمه رو حفظ می کنیم و هم عیق تر. در ضمن به طور ناخودآگاه یاد می گیریم که کدوم پیشوند یا پسوند با کدوم کلمه میاد چون این چیزا قاعده نداره و باید حفظ بشه...
من از این روش خیلی نتیجه خوبی گرفتم و خیلی هم راضیم...

jahan3764
24-08-2011, 20:56
تجربه ای که برای من خیلی مفید بود، حفظ کردن کلمات با فلش کارت بود. به این شکل که یک طرف فلش کارت کلمه و تلفظش و هم چنین این که اسمه یا فعل یا قید یا صفت، رو می نویسیم و پتشتش معنی کلمه رو در حالت های مختلف (اگه اسم باشه یه معنی میده و اگه فعل باشه یه معنی و ...)
هم چنین یه کلمه رو که نوشتیم، هم خانواده هاشم در فلش کارت های دیگه ای می نویسیم مثلاً اگه کلمه direct رو نوشتیم، direction رو هم تو یه فلش کارت مجزا می نویسیم. این طوری هم سریع تر کلمه رو حفظ می کنیم و هم عیق تر. در ضمن به طور ناخودآگاه یاد می گیریم که کدوم پیشوند یا پسوند با کدوم کلمه میاد چون این چیزا قاعده نداره و باید حفظ بشه...
من از این روش خیلی نتیجه خوبی گرفتم و خیلی هم راضیم...

بله دوست عزیز راهه خوبیه من قبلا تجربه کردم, و تصمیم دارم دوباره برای تقویت زبانم شروع به کار کنم:46:

---------- Post added at 09:56 PM ---------- Previous post was at 09:55 PM ----------


تجربه ای که برای من خیلی مفید بود، حفظ کردن کلمات با فلش کارت بود. به این شکل که یک طرف فلش کارت کلمه و تلفظش و هم چنین این که اسمه یا فعل یا قید یا صفت، رو می نویسیم و پتشتش معنی کلمه رو در حالت های مختلف (اگه اسم باشه یه معنی میده و اگه فعل باشه یه معنی و ...)
هم چنین یه کلمه رو که نوشتیم، هم خانواده هاشم در فلش کارت های دیگه ای می نویسیم مثلاً اگه کلمه direct رو نوشتیم، direction رو هم تو یه فلش کارت مجزا می نویسیم. این طوری هم سریع تر کلمه رو حفظ می کنیم و هم عیق تر. در ضمن به طور ناخودآگاه یاد می گیریم که کدوم پیشوند یا پسوند با کدوم کلمه میاد چون این چیزا قاعده نداره و باید حفظ بشه...
من از این روش خیلی نتیجه خوبی گرفتم و خیلی هم راضیم...

بله دوست عزیز راهه خوبیه من قبلا تجربه کردم, و تصمیم دارم دوباره برای تقویت زبانم شروع به کار کنم:46:

MOHAMMAD_ASEMOONI
27-08-2011, 00:05
ممنون ازتون دوست عزیز
کتابی جزوه ای چیزی نیست در این مورد که تو این 1 ماه بتونم مطالعه کنم ؟

سلام

نيازی به کتاب نیست

تو گوگل ترجمه بنویسین

بعد اینجا درجش کنین دوستان با تجربه هستند اگه خطایی داشته باشه بهتون میگن

:10:

اما بهتره که گرامر رو یاد بگیرین

چون هر زبانی فقط از دو قسمت درست شده

گرامر ( قالبها ) که حدود 500 تا هست در انگلیسی ( با اهمیت هاش )

و لغت

بعد میتونین در کار کلمات جدید یاد بگیرین و با قالبها ملیونها جمله بسازین و

بعد با تماشای فیلم یا رفتن به فرومهای انگلیسی , اصطلاحات عامیانه رو هم یاد بگیرین

اما مراقب باشین که در فرومها همه جور آدمی انگلیسی مینویسه

ایرانی - عرب - ژاپنی - چینی - و غیره

بعضیاشون غلط غلوط مینویسند
نباید ازشون یاد بگیرین

برید تو فرومهای بریطانی یا امریکایی

alijigari
17-09-2011, 12:26
[QUOTE=Kurosh Nobody;5162743]اواسط دوران زبان آموزیم بود ، به پیشنهاد یکی از اساتید ، دیکشنری ای خرید از انتشارات Longman به نام Language Activator ... اون سال چون چندان به کارم نمی اومد ، حسرت اون 15-10 تومنی رو می خوردم که باهاش می تونستم چندین و چند کتاب مفید بخرم!! :14:

اما کمی که به زبان مسلط تر شدم و افتادم تو کار ترجمه ، کم کم و روز به روز بیش تر به ارزش بی حد این کتاب پی بردم...
به حدی رسید که این شد تنها دیکشنری همراه من! حتی زمان کار که گاهی چند دیکشنری ممکنه نیاز بشه ...


پروفسور راندولف کویرک (یکی از بزرگ ترین زبان شناس های دنیا) در مورد این کتاب میگه: این کتاب همونیه که دنیا سال ها منتظرش بود ...



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نسخه ای که من دارم ، حدود 1600 صفحه اس ...
دوستانی که استفاده کردن می دونن ، این کتاب مثل یک دیکشنری معمولی نیست که مقابل هر کلمه معنیشو نوشته باشه و بره سراغ بعدی ...
سیستم این کتاب فوق العاده به این شکله:



مثلاً کلمه ای مانند Friend رو پیدا می کنید...
زیر Friend رو که نگاه کنید ، 9 تا گزینه می بینید! چند تاشو با هم بخونیم:




someone that you like and know well, but who is not a member of your family
a very good friend
a group of friends
to have a friendly relationship with someone
....
....
....
....
to stop being friendly with someone


می بینید که علاوه بر خود واژه ، تمامی عبارات ، افعال و حالات مربوط به اون رو هم لیست کرده ... از متضاد و فعلش بگیرید تا اسم های مرتبط مثل "group"
خب ، حتماً میگین که چی؟ اینا رو چی کار باید بکنیم؟! خب سورپرایز این دیکشنری همین جاست!
9 که تموم شد ، حالا میاد زیرش شروع می کنه:



1-
someone that you like and know well, but who is not a member of your family



friend | buddy | mate | pal | friend of a friend




اینایی که دیدید سینومیم های شماره 1 هستن! به نوعی توی مدخل اصلی بهتون میگه منظورتون کدوم یک از این شماره های 1 تا 9 هست؟ اگه یکه ، بیاین! این 5 تا مرتبطن باهاش!
خب ، حالا به همین جا ختم نمیشه که! دونه دونه ی همین synomym ها رو باز می کنه و علاوه بر معنای دقیق ، دو سه خط هم مثال میاره واسش!!!
----------------------------------------------------------------


با سلام - سینونیم های شماره 1 چرا داخل برنامه نشون نمیده باید تنظیم خاصی کرد ؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Kurosh
17-09-2011, 13:59
با سلام - سینونیم های شماره 1 چرا داخل برنامه نشون نمیده باید تنظیم خاصی کرد ؟
سلام ...
دیکشنری‌ای که شما اون اول نتایجش رو می‌بینید، Essential English هست ... شما اول باید Activator رو که لینک دادم دانلود کنید، نصب که کردید، از سمت چپ برنامه، Dictionaries رو از زیر Options انتخاب و از توش Longman Language Activator رو با زدن گزینه‌ی Up (فلش رو به بالا) بیارید در صدر لیست)

ba maram
22-09-2011, 23:02
دوستان واسه اموزش زبان چه فیلمهایی رو پیشنهاد می کنید؟
دوستم میگه کارتون ببین ! مثل SHREK :31:
نظر شما چیه ؟!
فیلم آموزشی مختص زبان انگلیسی هست برم دانلود کنم یا بخرم؟

email9588
24-09-2011, 17:46
میخاستم نظر شما را در رابطه با نرم افزار های مترجم کامپیوتری بدونم ؟
من برای یادگیری زبان میخام یه نت بوک بخرم و فقط باهاش در کار اجرای بابیلون و دیگر نرم افزار های ترجمه استفاده کنم .
میخاستم بدونم این نرم افزار ها برای استفاده یک دانشجوی زبا خوبه یا بد.
دیکشنری کاغذی بهتره یا این نو ع نرم افزار ها.
این نرم افزار بابیلون برای تقویت تلفظ خوبه یا نه.

setare.paria
04-10-2011, 11:50
بهترین راه یادگیری زبان حرف زدن با کسیه که ایرانی نباشه چون مجبوری که یاد بگیری و به هیج وجه از فارسی استفاده نمیشه به نظرم این راه میونبر هس / حتی اگر که از چت کردن برا یادگیری استفاده میکنید بهتره که با کسی باشه که فارسی ندونه / به نظر من برا بهتر و زودتر یادگیری زبان نباید فارسی قاطیش باشه فقط و فقط زبانی که میخاید یاد بگیرید استفاده کنید

Dr.FANOOS
17-10-2011, 23:24
سلام.
می خوام زبان انگلیسی رو بطور کامل در کوتاه ترین مدت زمان ممکن یاد بگیرم.
می خواستم بدونم چه آموزشگاه هایی این کار رو می تونن انجام بدن و کدوم ها بهتر هستن؟؟
مدت زمانش هم می خوام بدونم + شهریه !!!
در ضمن من ساکن تهران هستم.

__________________________________________________ ____________________________

پ.ن: اگر نام بردن آموزشگاه تبلیغ محسوب می شه لطفا از طریق پیغام خصوصی من رو راهنمایی کنید.

arash66_2m
18-10-2011, 12:17
سلام دوستان من دارم لغات رو با j5 یا همون جعبه کار می کنم یه سایت پیدا کردم که کلی لغت داره با معنی فارسی می خواستم اینا رو به جعبه لایتنر اضافه کنم البته غیر دستی !
چجوری میشه ؟
اینا رو میگم

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

++++
+ اینکه من هم چنین می خوام جمله بندی انگلیسیم خوب بشه و بتونم یه چند سطری و ... بتونم انگلیسی بنویسیم آیا این کتاب به درد میخوره ؟ ( این کتاب مثل اینکه قدیمی هستش ) و اینکه به درد بخوره یا نه ؟
یه راهنمایی در این باره به من بکنید + سوال بالایی رو ...
ممنون /.
کتاب : English Sentence Structure
robert krohn

MusicManiac
18-10-2011, 12:41
دوستان واسه اموزش زبان چه فیلمهایی رو پیشنهاد می کنید؟
دوستم میگه کارتون ببین ! مثل SHREK :31:
نظر شما چیه ؟!
فیلم آموزشی مختص زبان انگلیسی هست برم دانلود کنم یا بخرم؟
فیلم آموزشی که زیاده. یکی از بهترین هاش English Today هست.

میخاستم نظر شما را در رابطه با نرم افزار های مترجم کامپیوتری بدونم ؟
من برای یادگیری زبان میخام یه نت بوک بخرم و فقط باهاش در کار اجرای بابیلون و دیگر نرم افزار های ترجمه استفاده کنم .
میخاستم بدونم این نرم افزار ها برای استفاده یک دانشجوی زبا خوبه یا بد.
دیکشنری کاغذی بهتره یا این نو ع نرم افزار ها.
این نرم افزار بابیلون برای تقویت تلفظ خوبه یا نه.
اگر منظورتون نرم افزارهای مترجم هست که به هیچ وجه بدرد نمیخورند. ولی اگر منظورتون دیکشنری هایی هست که به صورت نرم افزار هستند باید بگم که خیلی خیلی بهتر از دیکشنری های کاغذی هستند. به خصوص لانگمن که دیکشنریهاش امکانات زیاد و جالبی دارند.
دیکشنری بابیلون دیکشنری خوبی هست و گلاسوری های خیلی خوبی براش موجوده ولی تلفظش ماشینیه ولی لانگمن، کمبریج و آکسفورد تلفظ هاشون صدای واقعی انسان هستش و اکثراً هر دو تلفظ امریکن و بریتیش رو هم دارند.

Dr.FANOOS
18-10-2011, 18:25
کسی اطلاعات خاصی نداره؟؟

A M ! N
22-10-2011, 01:10
سلام..
تجربه ی من میگه که بهترین راههای افزایش مهارت از طریق تماشای فیلم هستش و همچنین خواندن کتاب داستان
اگه بخوای ذهن رو وادار به حفظ لغات بکنین تاثیر عکس میزاره و کلمات به دایره لغات غیر فعال یا اصطلاحا خام منتقل میشن..
در کلاس زبانی که من هستم کسی جرات فارسی صحبت کردن نداره حتی یک کلمه..باور کنین حتی باید فارسی نخندی!
در صورت گاف فارسی دادن باید به همه ی کلاس ساندویچ هایدا داده بشه توسط فردی که گاف داده!
Lecture های کلاسی خیلی موثر هست و باید مهارت داشته باشی تا سقف یک ساعت بدون وقفه صحبت کنی
که این هم با انجام زیاد Lecture در کلاس امکان پذیر میشه.
اگه یک کلمه رو چندبار چک کردین و معنیش رو میدونین ولی به خاطر نمیارین ، دوباره سریع نرین سراغ دیکشتری و سعی کنین به مغز فشار بیارین تا یادتون بیاد ، اگه یادتون بیاد دیگه یادتون نمیره، و اگه خیلی فشار آوردین و یادتون نیومد برین دوباره نگاه کنین ولی این بار به خودتون تلقین کنین که یادتون نمیره..
هر کلمه ای که یاد میگیرین رو در چند جمله ی مختلف به کار ببرین تا تصویرش توی ذهنتون ثبت بشه، و این باعث میشه که به دایره لغات فعال شما منتقل بشه.

موفق و :11:موئید باشین

M0RTEZA_R
30-10-2011, 16:57
اموزشگا ها این دوره ها دارن.شهریه ها هم فرق دارن ،باید بری بپرسی.
اگه بخونی یه ساله یا 6 ماهه.یاد میگیری.
برای چه کاری میخوای یاد بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

englishman
03-11-2011, 16:03
سوال منم هست
برای رفتن به خارج 1ساله یا 2ساله چه کاری خوبه؟
ممننون

arasb_1
04-11-2011, 09:57
سلام
اگر کسی اطلاعاتی راجع به این موضوع داره لطفا یک برنامه فشرده بنویسه که یک نفر رو از سطح صفر به صد برسونه
چه کتابهایی رو و در چه مدت بخونه از پایین ترین سطح به بالاترین سطح
اگر نرم افرار به درد بخور هم میشناسید بنویسید
با تشکر فراوان

oghyanoos
04-11-2011, 10:17
من فقط برای reading میخام. چه مدت طول میکشه؟

amirfiri
04-11-2011, 10:24
اگر بخواین کلاس برین که باید تعیین سطح بشین و همینجوری نمی شه گفت چه قدر طول می کشه.
من اریانپور و مجتمع فنی رو مناسب می دونم.
واسه مطالعه ازاد هم کتاب زیاده.
باید ببینی برای چه کاری و چه حدی از معلومات کتاب می خوای.

Dr.FANOOS
06-11-2011, 00:26
من برای رفتن به خارج از کشور می خوام.
خیلی زود می خوام تموم کنم.
حالا خودم رو به یه سطحی می رسونم.
زبانم بد نیست حداقل مطمئنم در سطح pre intermediate هستم.

f.dehghan1987
06-11-2011, 11:37
سعی کن خیلی کتاب داستان بخونی و خلاصه اون را بنویسی

Dr.FANOOS
07-11-2011, 01:31
اینکه می گم فشرده منظورم اینه که من کلا 9 ماه وقت بیشتر ندارم و باید زودتر این موضوع رو حل کنم!!!
ممنون می شم بیشتر راهنمایی کنید.

M0RTEZA_R
07-11-2011, 18:49
کلا هر قدر بخوای زودتر یاد بگیری باید بیشتر کار کنی.سعی کنید زیاد گوش کنید،حتی اگه نمی فهمیدم مهم نیست.
کتاب های زبان هم خوبه مثل تاپ ناچ و اینترچنج .کلاس هم که بعضی جاها از این دوره های فشرده دارن.:20:

saadeghi.n
21-11-2011, 11:18
چیزی که به من کمک کرده خیلی زیاد
این بوده که به انگلیسی فکر کردم

A M ! N
22-11-2011, 01:39
چیزی که به من کمک کرده خیلی زیاد
این بوده که به انگلیسی فکر کردم
درود

منظورتون چی هست دقیقا میشه بیشتر توضیح بدین دربارش عزیز؟

Take Care:40:

ArashMiniStar
06-12-2011, 20:01
درود

منظورتون چی هست دقیقا میشه بیشتر توضیح بدین دربارش عزیز؟

Take Care:40:

اینم فکر جالبی هست.فکر به انگلیسی!!:31:
(حاجی چرا فروم برای من اینجوری شده؟ کد میزنه بجای اینکه مثلا بولد کنه!!:2::2::2:)

A M ! N
06-12-2011, 20:07
اینم فکر جالبی هست.فکر به انگلیسی!!:31:
(حاجی چرا فروم برای من اینجوری شده؟ کد میزنه بجای اینکه مثلا بولد کنه!!:2::2::2:)
آرش ؛ تا حالا خیلی شده من خواب به انگلیسی دیدم باور کن!

فکر که خیلی عالیه اگه تمرین کنی


Take Care:40:

ArashMiniStar
06-12-2011, 20:16
آرش ؛ تا حالا خیلی شده من خواب به انگلیسی دیدم باور کن!

فکر که خیلی عالیه اگه تمرین کنی


Take Care:40:

واقعا؟:31: جی کار کنیم ما هم ببینیم؟:31: همین که فکر انگلیسی کنم؟

A M ! N
06-12-2011, 20:23
واقعا؟:31: جی کار کنیم ما هم ببینیم؟:31: همین که فکر انگلیسی کنم؟
نمیدونم.... هرکس یک راهی داره نسبت به شناختی که از خودش داره.
ولی من چون یک بار که میرم کلاس زبان یک لکچر میدم دیگه اصلا فارسی واقعا برای مدت یک ساعت یادم میره که البته به خاطر علاقه ی زیادی هست که دارم بهش.. شده که مثلا موقع برگشت به خونه اشتباهی به راننده ی تاکسی انگلیش صحبت کردم!
گاف اینطوری زیاد دادم
ولی وقتی همه چیزت میشه انگلیسی ، ذهنت ، علاقت ،آهنگ و فیلم زیاد ببینی انگلیسی ( این که میگم من اصلا آهنگ ایرانی یا فیلم نه گوش میدم نه روی هارد 1 ترا باتیم ایرانی دارم ، و همش خارجی هست )

اینطوری باید تازه جلوی خودتو بگیری که انگلیسی صحبت نکنی :31:

Take Care:40:

Переклад не
26-12-2011, 14:26
من همیشه تو پستهای امین آقا این take care رو میبینم.:دی حفظ ارزش کار خوبیه.اینکه همیشه امینو با take care میشناسیم و چیزی باعث نمیشه این روش خودشو فراموش کنه
من قربانی چشم هم چشمی شدم و این چیزی که برام ارزش شده بود رو کنار گذاشتم الان برام خیلی ضرر کرده
یعنی کلاس زبانمو کنسل کردم تا مثله بعضیا برم کلاس کنکور که تاثیر جالبی تو امتحان کنکور برام نداشت جز اینکه کلاس زبانم حیف شد
صب مدرسه بودم و عصر باید زبان میرفتم که به جاش کلاس کنکور جایگزین شد
تحت هر شرایطی کلاس زبان رفتنتون رو حفظ کنید!

A M ! N
26-12-2011, 15:01
من همیشه تو پستهای امین آقا این take care رو میبینم.:دی حفظ ارزش کار خوبیه.اینکه همیشه امینو با take care میشناسیم و چیزی باعث نمیشه این روش خودشو فراموش کنه
من قربانی چشم هم چشمی شدم و این چیزی که برام ارزش شده بود رو کنار گذاشتم الان برام خیلی ضرر کرده
یعنی کلاس زبانمو کنسل کردم تا مثله بعضیا برم کلاس کنکور که تاثیر جالبی تو امتحان کنکور برام نداشت جز اینکه کلاس زبانم حیف شد
صب مدرسه بودم و عصر باید زبان میرفتم که به جاش کلاس کنکور جایگزین شد
تحت هر شرایطی کلاس زبان رفتنتون رو حفظ کنید!
مرسی ! آقا بهزاد چون بچه های پی سی ورد مث شما رو خیلی دوست دارم!

نوشتن کلمه ی Take Care برام عادت شده ، نه اینکه کپی کنم یا چیزی ، ولی دقیقا پستم رو که مینویسم ناخوداگاه مینویسمش!

گفتی کلاس زبان ، الان امتحانامون شروع شده ، تقریبا نه جلسه غیبت کردم ، استادم منو میکشه !

میرم حالا یه جوری ازش معذرت خواهی میکنم .

اما دقیقا درست گفتی هیچی کلاس زبان نمیشه ، البته ما فقط یک انگلیسی و اسپانول کار میکنیم ، شما مث اینکه Russian و ... اینام تروکوندی دیگه ؟:46:
:11:

و باز هم میگم که :


خیلی

Take Care:40:

east&west
26-12-2011, 17:15
Sometimes watching a subtitled movie jus for 20 minutes can be more helpful than wasting time for 1 hour in en class!! First of all watching subtitled movies makes you 2 get used to American/British accent 2nd it helps you to learn most of common words and idioms that English speaking peoples use to communicate with and 3rd … learning won’t be boring .. In most DVD/Blue Ray Videos subtitles are usually attached to the movie but you if you get your movie in other media formats like AVI, MP4, MPEG, Etc. … you can download its subtitle from Internet websites like [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] subscene.com –En Subtitles - or [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .com – Persian Subtitles - for free.

nafare_aval
26-01-2012, 21:15
سلام.
راهنمایی می خواستم در رابطه با انتخاب یک روش منظم و نسبتاً جامع برای یادگیری زبان انگلیسی. من می خوام یادگیری را از پایه شروع کنم. 23 سال دارم و بسیار علاقهمند به یادگیری. می خوام بعد از کنکور ارشد سراسری شروع کنم (دقیقاً 20 روز دیگر)

به نظر شما کدام یک از روش های زیر روش بهتری روش و متد برای یادگیری زبان انگلیسی است؟
لطفاً نظرتون رو در رابطه با هر یک از روشهای زیر برام بزارید. ازتون ممنون میشم.

1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو پیدا کردم.
5. روش هایی مثل G5. (آیا این روش کار آمد هست؟) لینک دسترسی به بسته سطح یک G5 رو می زارم. لطفا نظرتون رو بدین. بسیار ممنون میشم. لینک دسترسی به سایت G5. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

من متاسفانه وقت کلاس رفتن ندارم. و گزینه بالا رو برای مقایسه روشها گذاشتم.
به نظر خودم بسته G5 جالب هست و به صورت منظم برنامه کاری منو مشخص خواهد کرد. آیا کسی از روشهای G5 استفاده کرده است؟ کارایی لازم را در این زمینه دارد؟

پیشاپیش بابت راهنمایی و اطلاع رسانی دوستان تشکر می کنم.


ببین هیچ چیزی نمیتونه مثل کلاس رفتن مکالمتو قوی کنه...اگه وقت نداری حتما یه پارتنر پیدا کن برای مکالمه

چون هرچقدر هم قوی شی تو لغت و گرامر و اصطلاحات و...باز لنگ میزنی موقع صحبت

atlas-m
26-01-2012, 23:10
ببین هیچ چیزی نمیتونه مثل کلاس رفتن مکالمتو قوی کنه...اگه وقت نداری حتما یه پارتنر پیدا کن برای مکالمه

چون هرچقدر هم قوی شی تو لغت و گرامر و اصطلاحات و...باز لنگ میزنی موقع صحبت
البته فعلا وقت ندارم. امیدوارم بعد از اینکه توی پایه، گرامر، دایره لغت و نوشتن کمی راه افتادم توی بحثهای آزاد شرکت کنم. البته هدف من بیشتر توی انگلیسی درک مطلب و خوندن کتابهای تخصصی رشته خودم هست. (من کامپیوتر و IT می خونم.)
فعلاً نمی دونم از روشهای بالا کدوم بهتره. نمی دونم چطوری می تونم برای خودم یک روش منظم و مرتب برای یادگیری درست کنم.
به نظر خودم G5 بد نیست. البته کسی استفاده کرده باشه و راهنماییم کنه، ممنونش می شم.

amirfiri
27-01-2012, 00:03
سلام
کسی تجربه استفاده از کتابهای american english که در بعضی موسسات تدریس می شه داره؟
یکی از موسسات این کتاب رو تدریس می کنه. می خواستم بدونم در چه حدی ـه.
به تاپ ناچ نزدیکه یا اینترچنج؟


سلام

1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] om%2F) رو پیدا کردم.

پیشاپیش بابت راهنمایی و اطلاع رسانی دوستان تشکر می کنم.
1.موسسه که زیاده.ولی من پیشنهاد می کنم که جای نزدیک بری که دوری مسیر باعث نشه که بعد از یک ترم بی خیال بشی.
2.یه مجموعه ای بود برای longman که الان اسم مجمو عه اش رو فراموش کردم ولی هم دیکشنری بود و هم دوره های اموزشی داشت.
3.تو همین تالارها ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])خوداموز زیاد هست که من در این زمینه بی تجربه ام.:31:
4.سایت englishme هم چیز جالبی بود.

Mili_Robo
27-01-2012, 00:09
سلام شما اول مشخص کن که می خوای چه مهارت تو تقویت کنی ؟ :5:

atlas-m
27-01-2012, 00:16
سلام.
راهنمايي مي خواستم در رابطه با انتخاب يک روش منظم و نسبتاً جامع براي يادگيري زبان انگليسي. من مي خوام يادگيري را از پايه شروع کنم. 23 سال دارم و بسيار علاقهمند به يادگيري. مي خوام بعد از کنکور ارشد سراسري شروع کنم (دقيقاً 20 روز ديگر)

به نظر شما کدام يک از روش هاي زير روش بهتري روش و متد براي يادگيري زبان انگليسي است؟
لطفاً نظرتون رو در رابطه با هر يک از روشهاي زير برام بزاريد. ازتون ممنون ميشم.

1. کلاسهاي حضوري. (چه موسسه اي؟ چه دوره هايي؟ با چه متد آموزشي؟)
2. نرم افزارهاي کامپيوتري. (چه نرم افزاري، با چه ورژني؟)
3. کتابهاي خود آموز. (چه کتابي؟)
4. سايت هاي آموزش زبان. (چه سايتي بهترين هست در اين زمينه؟) من خودم سايت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو پيدا کردم.
5. روش هايي مثل G5. (آيا اين روش کار آمد هست؟) لينک دسترسي به بسته سطح يک G5 رو مي زارم. لطفا نظرتون رو بدين. بسيار ممنون ميشم. لينک دسترسي به سايت G5. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

من متاسفانه وقت کلاس رفتن ندارم. و گزينه بالا رو براي مقايسه روشها گذاشتم.
به نظر خودم بسته G5 جالب هست و به صورت منظم برنامه کاري منو مشخص خواهد کرد. آيا کسي از روشهاي G5 استفاده کرده است؟ کارايي لازم را در اين زمينه دارد؟

پيشاپيش بابت راهنمايي و اطلاع رساني دوستان تشکر مي کنم.

atlas-m
27-01-2012, 00:47
سلام.
راهنمایی می خواستم در رابطه با انتخاب یک روش منظم و نسبتاً جامع برای یادگیری زبان انگلیسی. من می خوام یادگیری را از پایه شروع کنم. 23 سال دارم و بسیار علاقهمند به یادگیری. می خوام بعد از کنکور ارشد سراسری شروع کنم (دقیقاً 20 روز دیگر)

به نظر شما کدام یک از روش های زیر روش بهتری روش و متد برای یادگیری زبان انگلیسی است؟
لطفاً نظرتون رو در رابطه با هر یک از روشهای زیر برام بزارید. ازتون ممنون میشم.

1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو پیدا کردم.
5. روش هایی مثل G5. (آیا این روش کار آمد هست؟) لینک دسترسی به بسته سطح یک G5 رو می زارم. لطفا نظرتون رو بدین. بسیار ممنون میشم. لینک دسترسی به سایت G5. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

من متاسفانه وقت کلاس رفتن ندارم. و گزینه بالا رو برای مقایسه روشها گذاشتم.
به نظر خودم بسته G5 جالب هست و به صورت منظم برنامه کاری منو مشخص خواهد کرد. آیا کسی از روشهای G5 استفاده کرده است؟ کارایی لازم را در این زمینه دارد؟

پیشاپیش بابت راهنمایی و اطلاع رسانی دوستان تشکر می کنم.

سلام شما اول مشخص کن که می خوای چه مهارت تو تقویت کنی ؟ :5:
من اولا از شما تشکر میکنم.
1. درک مطلب و خواندن کتابهای تخصصی رشته خودم. (رشته کامپیوتر و IT)
2. استفاده از سایت های مختلف حوزۀ IT و ترجمه مطالب آنها.
3. نگاه کردن فیلم!!!

من مهارت خاصی ندارم که تقویتش کنم. دستو پا شکسته متون تخصصی رشته کامپیوتر رو می فهمم. (البته کم!)

sepid12ir
27-01-2012, 14:06
کسی تجربه استفاده از کتابهای american english که در بعضی موسسات تدریس می شه داره؟
یکی از موسسات این کتاب رو تدریس می کنه. می خواستم بدونم در چه حدی ـه.
به تاپ ناچ نزدیکه یا اینترچنج؟

سلام...

تجربه ی تدریس این کتاب را دارم.
هم این کتاب و هم اینترچنج...

خوبی کتاب امریکن فایل اینه که ، خیلی سطح پایین نیست.
یعنی حتی در کتاب استارتر، شما با ریدینگ های نسبتا سخت روبرو هستین و این میتونه برای زبان آموز چلنجینگ باشه و موثر ...
من خودم فکر میکنم ، با زبان آموز و یا هر رشته ای، باید با اون شخص سطح بالا کار کرد تا در نهایت چیز خوبی بیرون بیاد ...

و در مقابل اینترچنج، دقیقا نکته ی عکس این مساله است. یعنی حتی شما اینترچنج سبز را بخوانی، مطالب سطحشون خیلی بالا نیست و خب این میتونه سبب بشه تا پایه ی زبان آموز پایین بمونه و بعد از چند سال زبان آموزی، انگلیسیش در یک سطح ساده ی مطلوب باقی بمونه ...

ایرادی که به امریکن فایل وارد هست. اینه که در عین حال که مطالب نسبتا سطح بالاست، با توجه به لول، ولی خیلی کند پیش میره در مبحث دستور زبان (گرامر)، یعنی حدود دو ترم طول میکشه تا شما با حال استمراری آشنا بشی، چه برسه به حال کامل :27: که به نظرم این دلیلش ، یک مقداری بازی ها و سیاست های اقتصادی ست ...

ولی در اینترچنج، این مشکل به چشم نمیخوره. دستور گرامر، به نظرم، خوب در کنار هم قرار گرفته و جلو رفته ...

به هرحال، خودم به شخصه بخوام بین این دو انتخاب کنم، american file را بخاطر سطح کیفیش انتخاب میکنم...


چقد حرف زدم، ببخشید :11:

sepid12ir
27-01-2012, 15:46
1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator رو پیدا کردم.
5. روش هایی مثل G5. (آیا این روش کار آمد هست؟) لینک دسترسی به بسته سطح یک G5 رو می زارم. لطفا نظرتون رو بدین. بسیار ممنون میشم. لینک دسترسی به سایت G5.


سلام...

شخصا فکر میکنم همه ی این موارد در کنار هم میتونه موثر باشه...
همیشه به دوستان گفتم، و نظرم این بوده که ، زبان را با علایق شخصیتون مخلوط کنید و یاد بگیرید...
مثلا شخصی علاقه به فیلم داره، به احتمال زیاد ، دیدن فیلم، و کار کردن روی یک فیلم، میتونه از روش های موثر یادگیری باشه براش...
حالا این مساله، بسته به شناختی که خودتون از خودتون دارین میتونه کاربردی باشه.
یعنی در صورت خودآموزی، علایقتون را مشخص کنید و زبان را در اون علایق سهیم کنید...


1. کلاس های حضوری، برای افراد مبتدی، به نظرم بسیار میتونه موثر باشه. چون محرک خوبی هست و تا حدودی راه و چاه را به آدم نشون میده. (شخصا فکر میکنم وسواس روی متد و کتاب و ... لزومی نداره) ... چون خود زبان آموز میتونه به کمک خودش حداکثر بهره را از یک کلاس ببره. و این حداکثر بهره بردن، بیشتر به گوش کردن و توجهش برمیگرده تا نوع کتاب و متد . نا گفته نماند که معلم هم در این بخش خیلی میتونه موثر باشه...

2. متاسفانه بی خبرم. ولی برای مبتدی، نرم افزار آموزشی را پیشنهاد نمیکنم...

3. خانواده ی in use خوب هست. چه در زمینه ی گرامر و چه لغات، میتونیم روش حساب کنیم...
ولی در کنارش، با توجه به سطح، خواندن و یا گوش کردن به کتاب های داستان میتونه خیلی خیلی مفید باشه ...

4. سایت آموزش زبان باز هم بی اطلاع هستم. من معمولا در English club و usingenglish دور زدم و گهگداری مشکلاتم رفع شده ولی برای آموزش مطلق ازش استفاده نکردم. مسلما برای رفع اشکالات سایت های اینترنتی میتونه مفید باشد

english club
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

using english
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

5. کاملا بی اطلاع هستم.
+

در نهایت، فکر میکنم ابتدا نیاز هست، زبان عمومی تقویت بشه و در کنار اون بتونید زبان تخصصی را تقویت کنید.
زبان تخصصی بیشتر در قالب لغات با زبان عمومی تفاوت داره.
و در عین حال که رو زبان عمومی تمرکز میکنید، زبان تخصصی هم مرور کنید تا از وقتتون بهره ی کافی را ببرید

موفق باشید :11:

ArashMiniStar
27-01-2012, 17:31
سلام...

تجربه ی تدریس این کتاب را دارم.
هم این کتاب و هم اینترچنج...

خوبی کتاب امریکن فایل اینه که ، خیلی سطح پایین نیست.
یعنی حتی در کتاب استارتر، شما با ریدینگ های نسبتا سخت روبرو هستین و این میتونه برای زبان آموز چلنجینگ باشه و موثر ...
من خودم فکر میکنم ، با زبان آموز و یا هر رشته ای، باید با اون شخص سطح بالا کار کرد تا در نهایت چیز خوبی بیرون بیاد ...

و در مقابل اینترچنج، دقیقا نکته ی عکس این مساله است. یعنی حتی شما اینترچنج سبز را بخوانی، مطالب سطحشون خیلی بالا نیست و خب این میتونه سبب بشه تا پایه ی زبان آموز پایین بمونه و بعد از چند سال زبان آموزی، انگلیسیش در یک سطح ساده ی مطلوب باقی بمونه ...

ایرادی که به امریکن فایل وارد هست. اینه که در عین حال که مطالب نسبتا سطح بالاست، با توجه به لول، ولی خیلی کند پیش میره در مبحث دستور زبان (گرامر)، یعنی حدود دو ترم طول میکشه تا شما با حال استمراری آشنا بشی، چه برسه به حال کامل :27: که به نظرم این دلیلش ، یک مقداری بازی ها و سیاست های اقتصادی ست ...

ولی در اینترچنج، این مشکل به چشم نمیخوره. دستور گرامر، به نظرم، خوب در کنار هم قرار گرفته و جلو رفته ...

به هرحال، خودم به شخصه بخوام بین این دو انتخاب کنم، american file را بخاطر سطح کیفیش انتخاب میکنم...


چقد حرف زدم، ببخشید :11:
عزیز نظرتون در مورد کتاب Passages چی هست؟ :11:

sepid12ir
27-01-2012, 18:21
عزیز نظرتون در مورد کتاب Passages چی هست؟ :11:


passage هم در ادامه ی اینترچنج معمولا قرار میگیره

و به نظرم، سطح کیفی کتاب معقول و خوب هست ...
یعنی برای یک دانش آموز سطح Intermediate و شاید upper intermediate میتونه گزینه های خوبی باشه...
یعنی توازن بین مباحث گرامری و ریدینگ ها و در عین حال لول دانش آموز برقرار هست...
کتاب بدی نیست ...

atlas-m
27-01-2012, 18:45
سلام.
راهنمایی می خواستم در رابطه با انتخاب یک روش منظم و نسبتاً جامع برای یادگیری زبان انگلیسی. من می خوام یادگیری را از پایه شروع کنم. 23 سال دارم و بسیار علاقهمند به یادگیری. می خوام بعد از کنکور ارشد سراسری شروع کنم (دقیقاً 20 روز دیگر)

به نظر شما کدام یک از روش های زیر روش بهتری روش و متد برای یادگیری زبان انگلیسی است؟
لطفاً نظرتون رو در رابطه با هر یک از روشهای زیر برام بزارید. ازتون ممنون میشم.

1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو پیدا کردم.
5. روش هایی مثل G5. (آیا این روش کار آمد هست؟) لینک دسترسی به بسته سطح یک G5 رو می زارم. لطفا نظرتون رو بدین. بسیار ممنون میشم. لینک دسترسی به سایت G5. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

من متاسفانه وقت کلاس رفتن ندارم. و گزینه بالا رو برای مقایسه روشها گذاشتم.
به نظر خودم بسته G5 جالب هست و به صورت منظم برنامه کاری منو مشخص خواهد کرد. آیا کسی از روشهای G5 استفاده کرده است؟ کارایی لازم را در این زمینه دارد؟

پیشاپیش بابت راهنمایی و اطلاع رسانی دوستان تشکر می کنم.

سلام شما اول مشخص کن که می خوای چه مهارت تو تقویت کنی ؟ :5:

من اولا از شما تشکر میکنم.
1. درک مطلب و خواندن کتابهای تخصصی رشته خودم. (رشته کامپیوتر و IT)
2. استفاده از سایت های مختلف حوزۀ IT و ترجمه مطالب آنها.
3. نگاه کردن فیلم!!!

من مهارت خاصی ندارم که تقویتش کنم. دستو پا شکسته متون تخصصی رشته کامپیوتر رو می فهمم. (البته کم!)

سلام...

شخصا فکر میکنم همه ی این موارد در کنار هم میتونه موثر باشه...
همیشه به دوستان گفتم، و نظرم این بوده که ، زبان را با علایق شخصیتون مخلوط کنید و یاد بگیرید...
مثلا شخصی علاقه به فیلم داره، به احتمال زیاد ، دیدن فیلم، و کار کردن روی یک فیلم، میتونه از روش های موثر یادگیری باشه براش...
حالا این مساله، بسته به شناختی که خودتون از خودتون دارین میتونه کاربردی باشه.
یعنی در صورت خودآموزی، علایقتون را مشخص کنید و زبان را در اون علایق سهیم کنید...


1. کلاس های حضوری، برای افراد مبتدی، به نظرم بسیار میتونه موثر باشه. چون محرک خوبی هست و تا حدودی راه و چاه را به آدم نشون میده. (شخصا فکر میکنم وسواس روی متد و کتاب و ... لزومی نداره) ... چون خود زبان آموز میتونه به کمک خودش حداکثر بهره را از یک کلاس ببره. و این حداکثر بهره بردن، بیشتر به گوش کردن و توجهش برمیگرده تا نوع کتاب و متد . نا گفته نماند که معلم هم در این بخش خیلی میتونه موثر باشه...

2. متاسفانه بی خبرم. ولی برای مبتدی، نرم افزار آموزشی را پیشنهاد نمیکنم...

3. خانواده ی in use خوب هست. چه در زمینه ی گرامر و چه لغات، میتونیم روش حساب کنیم...
ولی در کنارش، با توجه به سطح، خواندن و یا گوش کردن به کتاب های داستان میتونه خیلی خیلی مفید باشه ...

4. سایت آموزش زبان باز هم بی اطلاع هستم. من معمولا در English club و usingenglish دور زدم و گهگداری مشکلاتم رفع شده ولی برای آموزش مطلق ازش استفاده نکردم. مسلما برای رفع اشکالات سایت های اینترنتی میتونه مفید باشد

english club
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

using english
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

5. کاملا بی اطلاع هستم.
+

در نهایت، فکر میکنم ابتدا نیاز هست، زبان عمومی تقویت بشه و در کنار اون بتونید زبان تخصصی را تقویت کنید.
زبان تخصصی بیشتر در قالب لغات با زبان عمومی تفاوت داره.
و در عین حال که رو زبان عمومی تمرکز میکنید، زبان تخصصی هم مرور کنید تا از وقتتون بهره ی کافی را ببرید

موفق باشید :11:
ممنون بابت راهنمایی تون.
در بخشهایی که ایشون اطلاعی ندارن، کسی میتونه کمکم کنه.

atlas-m
28-01-2012, 22:36
سلام.
راهنمایی می خواستم در رابطه با انتخاب یک روش منظم و نسبتاً جامع برای یادگیری زبان انگلیسی. من می خوام یادگیری را از پایه شروع کنم. 23 سال دارم و بسیار علاقهمند به یادگیری. می خوام بعد از کنکور ارشد سراسری شروع کنم (دقیقاً 20 روز دیگر)

به نظر شما کدام یک از روش های زیر روش بهتری روش و متد برای یادگیری زبان انگلیسی است؟
لطفاً نظرتون رو در رابطه با هر یک از روشهای زیر برام بزارید. ازتون ممنون میشم.

1. کلاسهای حضوری. (چه موسسه ای؟ چه دوره هایی؟ با چه متد آموزشی؟)
2. نرم افزارهای کامپیوتری. (چه نرم افزاری، با چه ورژنی؟)
3. کتابهای خود آموز. (چه کتابی؟)
4. سایت های آموزش زبان. (چه سایتی بهترین هست در این زمینه؟) من خودم سایت pronunciator ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رو پیدا کردم.
5. روش هایی مثل G5. (آیا این روش کار آمد هست؟) لینک دسترسی به بسته سطح یک G5 رو می زارم. لطفا نظرتون رو بدین. بسیار ممنون میشم. لینک دسترسی به سایت G5. ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

من متاسفانه وقت کلاس رفتن ندارم. و گزینه بالا رو برای مقایسه روشها گذاشتم.

1. درک مطلب و خواندن کتابهای تخصصی رشته خودم. (رشته کامپیوتر و IT)
2. استفاده از سایت های مختلف حوزۀ IT و ترجمه مطالب آنها.
3. نگاه کردن فیلم!!!

من مهارت خاصی ندارم که تقویتش کنم. دستو پا شکسته متون تخصصی رشته کامپیوتر رو می فهمم. (البته کم!)

سلام...
شخصا فکر میکنم همه ی این موارد در کنار هم میتونه موثر باشه...
همیشه به دوستان گفتم، و نظرم این بوده که ، زبان را با علایق شخصیتون مخلوط کنید و یاد بگیرید...
مثلا شخصی علاقه به فیلم داره، به احتمال زیاد ، دیدن فیلم، و کار کردن روی یک فیلم، میتونه از روش های موثر یادگیری باشه براش...
حالا این مساله، بسته به شناختی که خودتون از خودتون دارین میتونه کاربردی باشه.
یعنی در صورت خودآموزی، علایقتون را مشخص کنید و زبان را در اون علایق سهیم کنید...

1. کلاس های حضوری، برای افراد مبتدی، به نظرم بسیار میتونه موثر باشه. چون محرک خوبی هست و تا حدودی راه و چاه را به آدم نشون میده. (شخصا فکر میکنم وسواس روی متد و کتاب و ... لزومی نداره) ... چون خود زبان آموز میتونه به کمک خودش حداکثر بهره را از یک کلاس ببره. و این حداکثر بهره بردن، بیشتر به گوش کردن و توجهش برمیگرده تا نوع کتاب و متد . نا گفته نماند که معلم هم در این بخش خیلی میتونه موثر باشه...

2. متاسفانه بی خبرم. ولی برای مبتدی، نرم افزار آموزشی را پیشنهاد نمیکنم...

3. خانواده ی in use خوب هست. چه در زمینه ی گرامر و چه لغات، میتونیم روش حساب کنیم...
ولی در کنارش، با توجه به سطح، خواندن و یا گوش کردن به کتاب های داستان میتونه خیلی خیلی مفید باشه ...

4. سایت آموزش زبان باز هم بی اطلاع هستم. من معمولا در English club و usingenglish دور زدم و گهگداری مشکلاتم رفع شده ولی برای آموزش مطلق ازش استفاده نکردم. مسلما برای رفع اشکالات سایت های اینترنتی میتونه مفید باشد

english club
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

using english
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
5. کاملا بی اطلاع هستم.
+
در نهایت، فکر میکنم ابتدا نیاز هست، زبان عمومی تقویت بشه و در کنار اون بتونید زبان تخصصی را تقویت کنید.
زبان تخصصی بیشتر در قالب لغات با زبان عمومی تفاوت داره.
و در عین حال که رو زبان عمومی تمرکز میکنید، زبان تخصصی هم مرور کنید تا از وقتتون بهره ی کافی را ببرید



خب 4-5 تا سوال داشتيد كه انگار دوستان به همه ي اون ها جواب دادن به جز مورد 2 كه درباره ي نرم افزار سوال كرده بوديد ...

من با نرم افزار Rosetta Stone خيلي جالب و خوب هست و جوريه كه خود زبان آموز رو هم درگير يادگيري ميكنه و در همون لحظه از زبان آموز كار مي خواد ... مثلا اگه داره بهت كلمه ي Garcon رو يه شما ياد ميده شما بايد همون لحظه تلفظ كنيد اون كلمه رو ... مورد ديگه اينكه وقتي معنيش رو هم يادتون ميده كه اين كار با تصاوير هستش ازتون امتحان ميگيره كه چند تا تصوير هست و بايد انتخاب كنيد اون كلمه مناسب با چه تصويري هستش ...

من فرانسش رو خودم دارم ياد ميگيرم و خيلي ازش راضيم ... هيچ جور ديگه اي امكان نداشت برم سراغ فرانسه اما اين نرم افزار عالي هستش ...

راستي از مرحله ي 1 تا 5 داره ... نكته ي ديگه اينكه وقتي داريد مراحل رو ياد ميگيريد يه سري آمار و ارقام هم ازتون ميگيره ه مثلا يه مبحثي رو چند بار خونديد و تو حل تمريناش چند درست و چند غلط داشتيد.

در مورد انگليسيش هم بايد بگم كه يه ويدئويي ديدم ازش كه خيلي جالب بود ... درست مثل همون انگليسي.

پس براي برنامه حتما اين خودآموز رو تهيه كنيد


روش G5:
اين روش به نظر بدترين روش و كسالت آورترين روش براي يادگيري زبان هستش و به نظر من هيچ نتيجه ي مثبتي هم نداره. با اين روش قراره شما روزي چند تا لغت ياد بگيريد ... درسته؟

از اونجايي ميگم كاربرد و سودي نداره چون لغت ها رو بايد توي متن ياد بگيريم و شما 100 بار هم كه مثلا لغت Like رو بخونيد و معنيش رو حفظ كنيد تا اين لغت رو توي متن يا فيلم و سريالي نبينيد متوجه نميشيد كه كدوم معنيش مد نظر هست و خلاصه اينكه شما خيلي با كاربردش سر و كار نداريد.

مثلا تو اين 2 تا جمله اون كلمه اي كه گفتم معناهاي مختلفي داره :

Which one do you like best?! / How it's like to be a father

من بجاي استفاده از اين روش منسوخ و خيلي كسالت آور خوندن كتاب هايي رو پيشنهاد ميدم مثل Oxford Word Skills

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اينجور كتاب ها اولا 3 مرحله دارن : مقدماتي / متوسطه / پيشرفته

بعدش مورد ديگه اينكه موضوعي هستند ... يعني اومده تو هر درس در مورد يك موضوع صحبت كرده و لغاتش رو بيان كرده و علاوه بر اين هم مثال براش زده و هم تعريفش رو نوشته. خلاصه بجاي ْG5 خوندن اين نوع كتاب ها خيلي بهتره به نظرم.

atlas-m
29-01-2012, 11:20
مطالب پست شماره یک به روز رسانی شد. اطلاعات این پست هم به آن اضافه شده است.

Hamid Hamid
29-01-2012, 17:58
سلام.
از دوستان مدیر خواهشمندم که این پست را پاک نکنند تا من پاسخ خودم را دریافت کنم.
از تمامی افرادی که در رابطه با سوالات من تجربه دارند خواهشمندم که تجربیات خودشون رو در اختیار بنده قرار بدن.
ممنونم.


سلام دوست عزيز ...

خب 4-5 تا سوال داشتيد كه انگار دوستان به همه ي اون ها جواب دادن به جز مورد 2 كه درباره ي نرم افزار سوال كرده بوديد ...

من با نرم افزار Rosetta Stone خيلي جالب و خوب هست و جوريه كه خود زبان آموز رو هم درگير يادگيري ميكنه و در همون لحظه از زبان آموز كار مي خواد ... مثلا اگه داره بهت كلمه ي Garcon رو يه شما ياد ميده شما بايد همون لحظه تلفظ كنيد اون كلمه رو ... مورد ديگه اينكه وقتي معنيش رو هم يادتون ميده كه اين كار با تصاوير هستش ازتون امتحان ميگيره كه چند تا تصوير هست و بايد انتخاب كنيد اون كلمه مناسب با چه تصويري هستش ...

من فرانسش رو خودم دارم ياد ميگيرم و خيلي ازش راضيم ... هيچ جور ديگه اي امكان نداشت برم سراغ فرانسه اما اين نرم افزار عالي هستش ...

راستي از مرحله ي 1 تا 5 داره ... نكته ي ديگه اينكه وقتي داريد مراحل رو ياد ميگيريد يه سري آمار و ارقام هم ازتون ميگيره ه مثلا يه مبحثي رو چند بار خونديد و تو حل تمريناش چند درست و چند غلط داشتيد.

در مورد انگليسيش هم بايد بگم كه يه ويدئويي ديدم ازش كه خيلي جالب بود ... درست مثل همون انگليسي.


پس براي برنامه حتما اين خودآموز رو تهيه كنيد.

موفق باشيد.

atlas-m
29-01-2012, 22:00
مطالب پست شماره یک به روز رسانی شد. اطلاعات این پست هم به آن اضافه شده است.

senaps
30-01-2012, 23:30
1. درک مطلب و خواندن کتابهای تخصصی رشته خودم. (رشته کامپیوتر و IT)

این مربوط هسش به دایره لغت شما و همچنین پیش زمینتون از مبحث!!!!


2. استفاده از سایت های مختلف حوزۀ IT و ترجمه مطالب آنها.

مثل بالایی،ولی ترجمه برای فهم خودتون با ترجمه برای فهم دیگران خیلی فرق میکنه....این دومی که یعنی ترجمه برای فهم دیگران،واحد های درسی داره که دانشجو های مترجمی پاسش میکنن!!!!
من که هیچوقت نتونستم چیزایی که به انگلیسی میخونم یا میشنوم یا میبینم رو درست ترجمه کنم که دوستام هم بفهمند قضیه چیه!!شاید به خاطر دایره لغت ضعیف من در زبان فارسیه!


3. نگاه کردن فیلم!!!
این مورد،علاوه بر دایره لغت،نیاز به عادت کردن داره....
یه سری سریال ها مثل لاست،چطوری با مادرتون اشنا شدم،نیکیتا،پرسن اف اینترست هستن که سطح مکالمشون خوبه...اینها رو بدون زیر نویس من می بینم،سعی کنین اینها رو بدون زیر نویس ببینین تا گوشتون عادت کنه به شنیدن کلمات....

Amir Hossein
03-02-2012, 00:46
سلام:20:
از دوستان یه خواهشی داشتم...:46:

میخواستم بدونم بهترین راه برای یاد گیری زبان چیه.:13:
الان من یه متنی رو ببینم زوری یه چیزایی میفهمم(یعنی الان دانشگاه میرم و عمومی رو پاس کردم)

الان بین این همه روش که تو نت پخش شده..(یادگیری زبان زیر دریا-توخواب-تو کویر-بادیدن فیلم-با دیدن تآتر-با دیدن سیرک-آموزش نصرت -آموزش خوسرو و....:31::31::31:)

فعلا بهترین راه برای من چیه

خیـــــــــــــــــــــلی ممنون:11:
:40:

faraname
03-02-2012, 10:38
سلام . با توجه به اینکه رشته تحصیلی دانشگاه من مترجمی زبان انگلیسی بوده , خدمت شما عرض می کنم بهترین راه اینه که شما اول به کتاب های دبیرستان و عمومی های دانشگاه مسلط باشید که این میشه قدم اول . بعد باید برید زمینه نیاز خودتون . دیدن فیلم واسه یک مهندس که کارش تخصصی هست خیلی مناسب نیست . به طور مثال یک مهندس باید زمینه تخصصی خودش رو دنبال کنه . نه اینکه اصلا فیلم معمولی ندید و آهنگ گوش نکرد , مراد اینه اگه 10 تا تخصصی دیدی 1 دونه هم عمومی ببین که روی ارتباط عمومی واسه حرف زدن تقویت بشی . البته من بنا رو این گذاشتم می خوای روی کار خاصی قوی شی تو زبان وگرنه واسه برقراری ارتباط و صحبت معمولی هیچ چی جای فیلم و سریال و آهنگ رو نمیگیره , البته کنار زیرنویس فارسی , انگلیسی رو هم باید ببینی که بفهمی چه عبارتی چه مفهومی داره . کلا بخوای تخصصی قوی بشی خیلی زحمت داره ولی واسه عمومی بکوب وقت بزاری 6 ماهه خیلی پیشرفت می کنی . کلام آخر اینکه تا می تونی اخبار گوش کن که حسابی قوی میشه listening ات . اگر کتاب خاصی هم میخوای بگو راهنمایی ات کنم . موفق باشی

Amir Hossein
03-02-2012, 23:10
سلام
خیلی ممنون
من رشتم نرم افزاره ولی زیاد تخصصی بودن برام مهم نیست
بیشتر میخوام آهنگها فیلم ها و درک مطلبم قوی بشه
میخوام عین اینا که میرن خارج از کشور. زبانم خوب بشه

faraname
04-02-2012, 11:32
خب واسه این کار همون فیلم و سریال و موزیک بهتره راهه . الان کار نسبت به قدیم راحت تر شده . شما کافیه یک فیلم یا سریال یا آهنگ رو تو نت سرچ کنی و زیرنویس فارسی و انگلیسی اش رو بگیری . بعد اول انگلیسی اش رو ببینی چی گفت و ببینی چقدر اون طور که می بینی تو نوشته ها درست هم شنیدی . بعد در کنار شنیدن برو تو کار فهمیدن و معنی عبارت ها . یه پیشنهاد دیگه هم دارم . سعی کن خارجی ها رو که میدونی مال آمریکا هستن گیر بیاری تو یاهو و باهاشون چت کنی ( اگر امکان اش رو داری ) این کار به شدت قدرت درک مفهوم و برقراری ارتباط ات رو تقویت می کنه و بعد یک مدت کوتاه خیلی پیشرفت ات چشم گیر میشه .

وین رونی
04-02-2012, 23:30
سلام
من وقت کمی در طول روز دارم اما دوست دارم زبان انگلیسیم رو قوی کنم منظورم ترجمه هست.چکار کنم؟از g5 استفاده کنم؟

A M ! N
04-02-2012, 23:58
سلام
من وقت کمی در طول روز دارم اما دوست دارم زبان انگلیسیم رو قوی کنم منظورم ترجمه هست.چکار کنم؟از g5 استفاده کنم؟
با خوندن کلمه و اون هم از راه جی 5 به نظر من ترجمه قوی نمیشه ، ترجمه فقط خودشو در قالب متن نشون میده ، که اون هم فقط باید متن بخونید مث کتاب داستان و فیلم نیگا کنید..

اگه احساس میکنید یه چیزی آسون هست بدونین هیچ فایده ای برای شما نداره و باید Level تون رو بالاتر ببرین.

سبک جی 5 دیگه داره خیلی قدیمی میشه.. به نظر من کسایی از جی 5 استفاده میکنن که علاقه به زبان ندارن و میخوان با اجبار یاد بگیرن، زبان اولین شرطش علاقه هست.

موفق باشی../.

Hamid Hamid
05-02-2012, 21:45
حالا فقط بسته G5 مونده تا بتونم به یک جمع بندی و نتیجه گیری برسم.
آیا تا بحال کسی با بسته ها و روشهای G5 کار کرده؟

سلام دوست عزيز ...

خب كسي از دوستان نظري نداشت. من جوابتون رو ميدم كه نظر شخصي من هستش.

اين روش به نظر بدترين روش و كسالت آورترين روش براي يادگيري زبان هستش و به نظر من هيچ نتيجه ي مثبتي هم نداره. با اين روش قراره شما روزي چند تا لغت ياد بگيريد ... درسته؟

از اونجايي ميگم كاربرد و سودي نداره چون لغت ها رو بايد توي متن ياد بگيريم و شما 100 بار هم كه مثلا لغت Like رو بخونيد و معنيش رو حفظ كنيد تا اين لغت رو توي متن يا فيلم و سريالي نبينيد متوجه نميشيد كه كدوم معنيش مد نظر هست و خلاصه اينكه شما خيلي با كاربردش سر و كار نداريد.

مثلا تو اين 2 تا جمله اون كلمه اي كه گفتم معناهاي مختلفي داره :

Which one do you like best?! / How it's like to be a father


من بجاي استفاده از اين روش منسوخ و خيلي كسالت آور خوندن كتاب هايي رو پيشنهاد ميدم مثل Oxford Word Skills

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اينجور كتاب ها اولا 3 مرحله دارن : مقدماتي / متوسطه / پيشرفته

بعدش مورد ديگه اينكه موضوعي هستند ... يعني اومده تو هر درس در مورد يك موضوع صحبت كرده و لغاتش رو بيان كرده و علاوه بر اين هم مثال براش زده و هم تعريفش رو نوشته. خلاصه بجاي ْG5 خوندن اين نوع كتاب ها خيلي بهتره به نظرم.


موفق باشيد.

atlas-m
06-02-2012, 11:02
سلام.
با توجه به پاسخهای ارسال شده در این تایپیک و دیگر تایپیکها، پست اول را ویرایش کردم و تمام پاسخهارو در یک پست قرار دادم. لطفاً در صورتی که نظر یا پیشنهادی دارید بزارید تا به جمع بندی کامل برسم و پست رو ویرایش کنم تا برای استفاده دیگران هم مفید باشه.
ممنون از راهنمایی شما.

farhad_realmadrid
09-02-2012, 16:12
سلام

کتاب Interchange بهتره یا HEADWAY؟

فرق کتاب تیچر بوک و استودنت بوک در اینترچنج چیه؟

faraname
09-02-2012, 16:37
سلام

کتاب Interchange بهتره یا HEADWAY؟

فرق کتاب تیچر بوک و استودنت بوک در اینترچنج چیه؟

سلام . بین اینترچینج و هدوی , اینترچینج معتبر تر هست . در دانشگاه ها معمولا برای مترجم ها واسه آغاز کار شنیداری و گفتاری از اینترچینج استفاده میشه . در مورد تیچر و استیودنت هم باید به نوع کاربرد شون اشاره کرد . یکی واسه معلمین و دیگری واسه دانش آموزان طراحی شده . فرق شون همینه .

farhad_realmadrid
10-02-2012, 19:35
کسی کتاب World English خونده؟ در چه سطحیه؟ آیا به درد یه مبتدی میخوره؟

pro_translator
10-02-2012, 22:37
کسی کتاب World English خونده؟ در چه سطحیه؟ آیا به درد یه مبتدی میخوره؟

این کتاب با این که خیلی تبلیغ شده روش یه سری مزایا داره و خیلی معایب...
چون عکس‌های داخلش رو از مجله‌های National Geographic کشیده‌ان، قطعا تصویرها و Readingهای جذابی داره و Readingهاش هم بیشترشون با کتاب‌های دیگه فرق داره... کتاب‌های کار این سری (World English 1A و World English 1B و...) همون کاور رو داره که ایده‌ی فوق‌العاده جالبیه که باعث می‌شه معلم خیلی راحت‌تر به زبان‌آموزها تکلیف بده...

در کنار این‌ها، ایرادهای اساسی‌ای هم داره...
توی سری این کتاب‌ها این کم‌سطح‌ترینشونه، که خیلی از زبان‌آموزها توی خوندنش اذیت می‌شن... با این که خیلی روی ۴-مهارتی بودنش تاکید و تبلیغ کرده، اساسا با Reading و Writing جلو می‌ره... حتی اگه همینجوری هم پیش بری خیلی ناهماهنگه که به ندرت از Vocabulary در کنار خیلی نکات مبتدی و ضعیف Grammar استفاده کرده... اصلا همون گرامر ذکر شده خیلی ضعیف و مبهم توضیح داده شده و مثال به اندازه‌ی کافی نداره... مکالمه‌های نمونه یه دفعه از واژه‌های سنگین استفاده می‌کنن که معلوم نیست از کجا اومده‌ان که باعث می‌شن معلم توضیح‌های غیرضروری رو زیاد کنه و وقت کلاس بیخود گرفته بشه و اصلا کلاس از بحث اصلی منحرف بشه...استفاده از مستند با این که خیلی جذابن، درکشون برای یه زبان‌آموز مبتدی خیلی سخته... ایده‌ی تالیف این کتاب خیلی عالیه، ولی نیاز به بازبینی اساسی توی محتویاتش داره...

خلاصه که پیشنهاد نمی‌شه... (این متن عین نوشته‌ی یه مدرس ژاپنیه و من فقط جاهایی رو که باهاش موافق بوده اینجا گذاشتم... برادرم از روی این کتاب زبان می‌خونه و اصلا راضی نیست...)...

البته خواستن توانستنه و شاید شما با متد این کتاب موفق بشی... دوستان دیگه هم هستن و می‌تونن کمک کنن...

اطلاعات بیشتر از سایت ناشر این کتاب:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hkariman
18-02-2012, 12:35
با تشکر

میشه از سی دی ها و دی وی دی هایی که به یادگیری کمک می کنه و شما خودتون تجربه کردین رو نام ببرین

nafare_aval
25-02-2012, 15:01
با تشکر

میشه از سی دی ها و دی وی دی هایی که به یادگیری کمک می کنه و شما خودتون تجربه کردین رو نام ببرین

ببین دوست عزیز من خودم تا بحال از سی دی استفاده نکردم ولی میتونم بگم شاید یکی از بهترین راه ها برای

یادگیری مکالمه محاوره و روزمره تمرین فیلم و سریال هست... اول با زیر نویس انگلیسی همراه با یک

دیکشنری کامل کنارش و بعد از اون بدون زیر نویس برای تقویت لیسنینگ...هر جارو که متوجه نشدید زیر نویس

رو فعال کنید و ببینید و بعد دوباره غیر فعال تا از لحاظ شنیداری هم تقویت شید

برای تقویت دایره لغاتت هم مجله انگلیسی بخون تو اوقات فراغتت مثل teenager یا viva

elfy
25-02-2012, 16:24
با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز و گل

من ميخوام يادگيري زبان بعد از مدت ها شروع كنم هدفم گرفتن نمره ielts 7 هستش براي تحصيل در خارج از كشور تقريبا 8 9 ماه

وقت دارم قبلا كلاس زبان ميرفتم 6 7 سطح كانون زبان نويد رو طي كردم اما به دليل مشغله هاي كاري اونو ول كردم پدرم معلم زبان هست و ميتونم ازش كمك بگيرم ميخوام زبان رو به صورت خود آموز بخونم چه كتاب هايي به من پيشنهاد ميكنيد واسه خوندن؟

بيشتر تو speaking احساس ميكنم ضعف دارم كلا چه راهكار هايي براي گرفتن ايلس 7 به من پيشنهاد ميديد ؟

faraname
25-02-2012, 18:46
با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز و گل

من ميخوام يادگيري زبان بعد از مدت ها شروع كنم هدفم گرفتن نمره ielts 7 هستش براي تحصيل در خارج از كشور تقريبا 8 9 ماه وقت دارم قبلا كلاس زبان ميرفتم 6 7 سطح كانون زبان نويد رو طي كردم اما به دليل مشغله هاي كاري اونو ول كردم پدرم معلم زبان هست و ميتونم ازش كمك بگيرم ميخوام زبان رو به صورت خود آموز بخونم چه كتاب هايي به من پيشنهاد ميكنيد واسه خوندن؟ بيشتر تو speaking احساس ميكنم ضعف دارم كلا چه راهكار هايي براي گرفتن ايلس 7 به من پيشنهاد ميديد ؟

واسه آیلتس شما لازمه هدفمند مطالعه کنید. مجموعه های آموزشی اش رو بگیر. از آزمون و تست های صوتی و کلاس درس و ویدیو های آموزش همه چی داره . این واسه آیلتس از همه بهتره . ( اگر خواستی و مجموعه درست و حسابی گیر نیاوردی من خودم یک دی وی دی انواع جزوه و سوال و ویدیو و فایل صوتی آموزشی دارم ) واسه تقویت اسپیکینگ هم شما اول حسابی خودت رو ببند به فیلم و سریال درست و حسابی و اگر ماهواره داری بشین شبکه های خبری رو بیین که حسابی به کارت میاد و باعث میشه با اصطلاحات روز آشنا بشی حسابی ( اگر پرس تی وی رو هم ببینی خیلی عالیه) بعد با خودت یا پدرتون تمرین کن که روان بشه صحبت کردن ات . متعاقبا لیسنینگ ات هم تقویت میشه . فرصت چند ماهه خوبه ولی بدون یک مجموعه آموزشی خوب بعید می دونم راه به جایی ببری . بازم تاکید می کنم تقویت زبان واسه اسپیکینگ یه چیزه و آزمون آیلتس یه چی دیگه . هدف مند مطالعه کن .

elfy
25-02-2012, 22:04
با تشكر از شما دوست عزيز شما چه پكيجي رو به من معرفي ميكنيد من كلا هدفم ايلس هستش و فقط واسه اين

ميخوام زبان بخونم به نظرتون بهترين پكيج چي ميتونه باشه ؟ اون دي وي دي كه داريد شخصي هستش يا نه تو بازار

گيرم مياد ؟ اگر شخصي هست هزينه رو براتون ارسال ميكنم شما اون رو برام پست كنيد ممنون از كمك شما دوست

عزيز كه اينقدر سريع به سوال من پاسخ داديد

arash66_2m
25-02-2012, 22:26
سلام خوندن کتاب dictionary oxford که کلا انگلیسی هستش خوبه ؟ به درد میخوره ؟
می خوام هر روز چند صفحه تا اونجایی که هر روز می تونم بخونم رو بخونم کامل .. آیا خوبه کلا یا نه ؟ یا وقت تلف کردنه ؟
یه راهنمایی بکنید ممنون/.
کتاب ویرایش سال 2001 هستش با جدید ها چه فرقی داره ؟

Kurosh
25-02-2012, 22:40
سلام خوندن کتاب dictionary oxford که کلا انگلیسی هستش خوبه ؟ به درد میخوره ؟
می خوام هر روز چند صفحه تا اونجایی که هر روز می تونم بخونم رو بخونم کامل .. آیا خوبه کلا یا نه ؟ یا وقت تلف کردنه ؟
یه راهنمایی بکنید ممنون/.
کتاب ویرایش سال 2001 هستش با جدید ها چه فرقی داره ؟
سلام :20:

دیکشنری کتاب مرجع هست، برای مطالعه نیست.
فقط وقتی به مواردی برمی‌خورید که معنیش رو نمی‌دونید یا می‌خواید کاربردهاش رو پیدا کنید، به دیکشنری مراجعه می‌کنید.
تجربه ثابت کرده روخوانی دیکشنری فایده‌ای نداره، چون کلمات خیلی زود از خاطرتون میرن ...

من خودم در عرض سه ماه، از ساعت 12 هر شب تا 6 صبح روز بعد، یه دور کامل، به شکلی موشکافانه دیکشنری آکسفورد رو خوندم و چیزهایی که می‌خواستم از توش درآوردم، اما بعد از چند ماه هیچ یک از واژگانی که حتی نوت برداشته بودم هم یادم نموند !

اول مشخص کنید هدفتون از خوندن دیکشنری چیه ...
یادگیری لغات ؟!‌

برای این کار پیشنهاد می‌کنم از کتاب‌های یادگیری لغت مثل 504 استفاده کنید. نتیجه‌ی بسیار بهتری می‌گیرید

faraname
25-02-2012, 22:55
با تشكر از شما دوست عزيز شما چه پكيجي رو به من معرفي ميكنيد من كلا هدفم ايلس هستش و فقط واسه اين

ميخوام زبان بخونم به نظرتون بهترين پكيج چي ميتونه باشه ؟ اون دي وي دي كه داريد شخصي هستش يا نه تو بازار

گيرم مياد ؟ اگر شخصي هست هزينه رو براتون ارسال ميكنم شما اون رو برام پست كنيد ممنون از كمك شما دوست

عزيز كه اينقدر سريع به سوال من پاسخ داديد

برای دریافت این مجموعه و راهنمایی بیشتر از طریق ایمیلی که براتون ارسال کردم با من در ارتباط باشید. به علت تخصصی بودن بحث از ادامه این مطلب در این بخش خودداری می کنم .

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:53 PM ----------


سلام خوندن کتاب dictionary oxford که کلا انگلیسی هستش خوبه ؟ به درد میخوره ؟
می خوام هر روز چند صفحه تا اونجایی که هر روز می تونم بخونم رو بخونم کامل .. آیا خوبه کلا یا نه ؟ یا وقت تلف کردنه ؟
یه راهنمایی بکنید ممنون/.
کتاب ویرایش سال 2001 هستش با جدید ها چه فرقی داره ؟

این کار هیچ فایده ایی نداره . واسه تقویت لغت کتاب های بسیاری وجود داره که خیلی مفید تر هستن . به خاطر سپاری لغات تنها از طریق درک در متن ممکن و صحیح هست. اگر خواستید می تونم چند تا از کتاب های معروف تو این حوزه علاوه بر 504 واژه خدمت شما معرفی کنم .

arash66_2m
25-02-2012, 23:29
سلام :20:

دیکشنری کتاب مرجع هست، برای مطالعه نیست.
فقط وقتی به مواردی برمی‌خورید که معنیش رو نمی‌دونید یا می‌خواید کاربردهاش رو پیدا کنید، به دیکشنری مراجعه می‌کنید.
تجربه ثابت کرده روخوانی دیکشنری فایده‌ای نداره، چون کلمات خیلی زود از خاطرتون میرن ...

من خودم در عرض سه ماه، از ساعت 12 هر شب تا 6 صبح روز بعد، یه دور کامل، به شکلی موشکافانه دیکشنری آکسفورد رو خوندم و چیزهایی که می‌خواستم از توش درآوردم، اما بعد از چند ماه هیچ یک از واژگانی که حتی نوت برداشته بودم هم یادم نموند !

اول مشخص کنید هدفتون از خوندن دیکشنری چیه ...
یادگیری لغات ؟!‌

برای این کار پیشنهاد می‌کنم از کتاب‌های یادگیری لغت مثل 504 استفاده کنید. نتیجه‌ی بسیار بهتری می‌گیرید


برای دریافت این مجموعه و راهنمایی بیشتر از طریق ایمیلی که براتون ارسال کردم با من در ارتباط باشید. به علت تخصصی بودن بحث از ادامه این مطلب در این بخش خودداری می کنم .

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:53 PM ----------



این کار هیچ فایده ایی نداره . واسه تقویت لغت کتاب های بسیاری وجود داره که خیلی مفید تر هستن . به خاطر سپاری لغات تنها از طریق درک در متن ممکن و صحیح هست. اگر خواستید می تونم چند تا از کتاب های معروف تو این حوزه علاوه بر 504 واژه خدمت شما معرفی کنم .


راستش واسه یادگیری می خواستم
504 هم pdf شو هم فارسی هم انگلیسی دارم من اونو هم 5 درسشو خوندم من ! دیگه الان نخوندم ...
راستش می خواستم سواد انگلیسیم بره بالا و خوب بتونم مقالات یا اخبار انگلیسی رو بتونم بخونم .
و هم چنین سال آیند ارشد برام کار ساز باشه همین /. ولی در حالت کلی هم می خوام یاد بگیرم /.

arash66_2m
26-02-2012, 22:52
راستش واسه یادگیری می خواستم
504 هم pdf شو هم فارسی هم انگلیسی دارم من اونو هم 5 درسشو خوندم من ! دیگه الان نخوندم ...
راستش می خواستم سواد انگلیسیم بره بالا و خوب بتونم مقالات یا اخبار انگلیسی رو بتونم بخونم .
و هم چنین سال آیند ارشد برام کار ساز باشه همین /. ولی در حالت کلی هم می خوام یاد بگیرم /.

کسی جوابی نداره اصلا ؟

faraname
27-02-2012, 19:34
کسی جوابی نداره اصلا ؟
واسه تقویت زبان به منظور گوش کردن اخبار و ... شما اول باید یک دیکشنری مطبوعاتی خوب داشته باشید. اون خیلی بهتوون کمک می کنه . یکی از بهترین ها تو این حیطه کتاب فرهنگ مطبوعاتی آقای اسماعیل سلامی هست . اون رو حتما تهیه کن که حسابی به کارات میاد . یعنی بیشتر از 504 که اسم اش روش هست شما به یک کتاب مطبوعاتی باید داشته باشی . در مورد لغت هم 1100 واژه و GRE و کتاب هایی مشابه اون هم می تونه خیلی بدرد ات بخوره . اینها رو واسه این معرفی می کنم چون هدف ات قوی شدن درک مفهوم هست. تو ارشد هم این کتاب هایی که واسه لغت معرفی کردم حسابی ازشون سوال میاد.

test14
29-02-2012, 14:07
يه توصيه جدي به كساني كه تازه ميخوان زبان رو شروع كنن فريب تبليغات رو نخوريد ياد گيري هر زباني حداقل دو سال زمان ميخواد

majidabed
04-03-2012, 16:34
سلام به همه
یه راست می رم سر اصل مطلب:

اول باید بگم حتماً تو یه کلاس زبان ثبت نام کنید چون بدون کلاس زبان اجبار و برنامه ریزی زمانی و غلطگیری ندارید.
و اگه می خواید واقاً اوستای زبان بشید باید نیت استادی داشته باشید و نگید میخوام زبان یادبگیرم که فقط باش کلاس بذارم( منظورم اینه باید عشق زبان بشید و همه زندگیتون شبانه روز بشه زبان اونوقت بعد از دو سال می تونید ادعا کنید که یه چیزی بلدید)

برای شروع کار من با RosetaStone شروع کردم که مقدمات رو یادم داد و منو تاحد خیلی خوبی بالا کشوند (من روزایی بوده که تو 24 ساعت 8 درس از روزتا استون رو کار کردم، عشق زبان یعنی این[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و بعد از تموم کردنش رفتم سراغه محصولات Lingvosoft که دوتا نرم افزارش بیشتر از همه برام جالب و مفید بود یکیش دیکشنری عکسی بود که با فلش کارت کلی کلمه یادمون میده یکی دیگه دیکشنری جمله ای که با فلش کارت کلی جمله پرکاربرد یادمون میده. همین طوری که دارید اینا رو کار می کنید روش بومی شدن من رو هم امتحان کنید به این صورت که:
یه سریال انگلیسی گیر بیارید بعد نیت کنید که روزی یک قسمتش رو حتماً کامل جملاتش رو یادبگیرید و درک کنید و اگه دفعه بعد شنیدید متوجه بشید بعد برید زیرنویس فارسی و انگلیسی اون رو دانلود کنید
بعد نرم افزار subtitleEdit رو دانلود کنید و از منوی اولش گزینه compare رو بزنید حالا دوتا زیرنویس رو جلو هم میندازه که باهم مقایسه کنید
پیشنهاد من اینه که اول یه قسمت از سریال رو بدون زیرنویس ببنید و بعد زیرنویس انگلیسی اون رو اونایی که خودتون معنیشو میدونید که هیچ اونایی که نمیدونید با compare از معنی فارسیش حفظ کنید و بعد فیلم رو دوباره بدون زیرنویس کار کنید و بعد برید سراغ قسمت بعد اگه خواستید. اگه هم خواستید جفت زیرنویس ها رو با هم تو یه لحظه پخش کنید می تونید از KMPlayer استفاده کنید.
فقط بگم بهتره فیلم رو بازیرنویس نگاه نکنید منظورم اینه که زیرنویس فارسی رو جدا ببینید بعد فیلم رو ببنید خیلی بیشتر رو یادگیریتون تاثیر میذاره تا اینکه زیرنویس رو فیلم باشه و موقع دیدن فیلم متن فارسی رو زیرش بخونید این کار فقط باعث میشه زبان فارسی تون تقویت بشه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باورتون نمیشه من این روش رو انجام دادم تو قسمت اول 5 درصد حرفارو بی زیرنویس می فهمیدم ولی وقتی قسمت دهم رو دیدم بدون اینکه زیرنویس رو بخونم شاید 80 درصد یا بیشتر رو راحت درک می کردم.
پیشنهاد بعدی من برای تقویت نوشتارتونه دنبال سایت هایی که penpal یا همون دوست نامه ای برای یادگیری زبان دارن بگردید و تو یکیشون عضو بشید
من خودم از [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2F) استفاده کردم و راضی بودم و بعد از عضویت دنبال دوستای جدید بگردید و سعی کنید براشون نامه بنویسید بعد که نامه رو نوشتید متن نامه رو کپی کنید و دنبال یه سایت یا نرم افزار غلط گیر املایی بگردید من سایت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] et%2F) رو پیشنهاد می دم و متنتون رو توش بریزید و غلط گیری کنید و به نامه برگردید و دستی غلط هایی که اونجا داشتید رو درست کنید تا یادتون بمونه (متن درست رو کپی پیست نکنید چون غلط هاتون یادتون نمی مونه) اینجوری نوشتارتون خیلی قوی میشه و احتمالاً دوست خارجی تون خیلی بهتون تو نامه نگاری کمک می کنه و با جوابهاش می تونید چیزای جدید یادبگیرید. اگر هم نمی دونستید چجوری شروع کنید می تونید یه نامه فارسی بنویسید و با [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] om) سعی کنید کلمه های اونو به انگلیسی برگردونید و سعی کنید نامه انگلیسی بسازید بعد با سایت یا نرم افزار غلط گیر سعی کنید غلط اونو بگیرید راستی اون سایت اسپل چکر قابلیت بررسی گرامری رو هم داره . بعد نامه رو بفرستید، تا همینجاش که ترس رو کنار گذاشتید و از مسخره شدن نمی ترسید باعث میشه دوست خارجی تون کلی چیز بهتون یاد بده.
اینا عمده چیزایی بود که من یادم بود.
اگه باز یادم اومد میگم ولی باز تکرار می کنم بدون کلاس زبان اینا هیچ اجباری براتون درست نمی کنه که وقت برای یادگیری زبان بذارید.
هرجاهم هرکی مشکل داشت بگه راهنماییش کنم.
ضمناً من کم به اینجا سر میزنم باهام از طرق زیر در ارتباط باشین



دنبال دوستایی می گردم که در مورد زبان به هم کمک کنیم:
yahoo id: majidabed
msn: majidabed@live(dot)com
googletalk: majidabed

yahoo,live,google,facebook and ... ID: amirmohamad9270
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2Famirmohamad)

majidabed
04-03-2012, 17:03
در مورد استاد باید یه تجربه شخصی بهتون بگم
ما یه استاد داشتیم به نام خانم اگه اشتباه نکنم زهرا کوچعلی، همینجا ازش هزار بار تشکر می کنم که خیلی بهم تو زبان کمک کرد.
روز اولی که اومد سر کلاس آخر کلاس حالمون ازش بهم می خورد، حرف که میزدیم می پرید وسط حرفمون و غلطمونو میگرفت بعد می گفت حالا از اول بگو، حالمون گرفته می شد و همه چی از یادمون می رفت ولی بعد فهمیدیم اون ترم بخاطر اینکه مجبورمون می کرد غلطهامون رو همون لحظه درست کنیم غلط هامونو حفظ نمی کردیم و ایرادهای خودمونو دوستامونو پیدا می کردیم و بهترین شیوه بود، هرچند سخت بود و حال گیر ولی بیشترین بازدهی رو داشت
همون سال یه استاد دیگه هم داشتیم که اصلاً غلطامونو نمی گرفت و ما فکر می کردیم داریم درست می گیم و غلطهامونو حفظ می کردیم
و یه استاد دیگه هم داشتیم که صبر می کرد ما تمام بحثمون تموم بشه آخر سر می گفت که مثلاً فلان جا غلط داشتی و درستش اینه که باز باعث می شد ما یادمون نمونه که اون غلط هست و به غلط های دیگرون هم توجه نکنیم.
پس یادتون باشه که دنبال استادی بگردید که همون لحظه غلطهاتونو بگیره و صبر کنه و سختگیر هم باشه
این موضوع تو فری دیسکاژن خیلی مهمه چون هزار تا لغت از خودتو دوستات حفظ می کنی
ضمناً آموزشگاه به محض اینکه متوجه شد تمام بچه های کلاس می خوان دوباره با اون استاد برداردن دیگه اون استاد رو عمومی نداد و فقط کلاس خصوصی بهش می داد که باعث شد ما همه از اون آموزشگاه دربیایم.





دنبال دوستایی می گردم که در مورد زبان به هم کمک کنیم:
yahoo id: majidabed
msn: majidabed@live(dot)com
googletalk: majidabed

yahoo,live,google,facebook and ... ID: amirmohamad9270
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

majidabed
06-03-2012, 11:03
سلام
یکی از دوستای من که 4، 5 ساله داره زبان کار می کنه و یه امتیاز نسبتاً خوب تافل داره، همین الان که باهاش صحبت می کردم به من گفت دنبال تافل نباش، چون خز شده و گرفتنش هم راحت تر از آیلتزه و هیچ جایی هم قبولش ندارن گفت یه راست دنبال آیلتز باش،
یه چیزایی در موردش تو این صفحه ویکی پدیا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Fwiki%2F%25D8%25A2%25DB%258C%25D9%2584%25D8%25AA%2 5D8%25B3)نوشته گفتم بگم شاید به دردتون خورد.

amir h1999
08-03-2012, 02:28
راستش رو بخواید:
باید کلمات رو تکرار کنی
با کلمات توی ذهنت بازی کنی
حتما به 1سفر خارج برید و انگلیسی صحبت کنید(بعد از کمی یاد گیری)
سعی کنید متن های اینگلیسی رو هم بخونید.
متن آهنگ مورد علاقه ی شما که به زبون انگلیسی هست رو پیدا کنید بعد با آهنگ پیش برید.
این تجربیات من بود

ms368
09-03-2012, 20:27
یه راه شیرازی و آسونتر هم من بگم
انیمیشن ببینید
آره
طوری که هم زیرنویس فارسی داشته باشه و هم زیرنویس انگلیسی ( البته هارد ساب نباشه و بتونید اونو نمایش یا مخفی کنید )
تقریبا 90 درصد انیمیشن های هالیوودی زیرنویس فارسی و انگلیسیشون توی نت موجوده
انیمیشن های هالیوودی خیلی حرفه ای دوبله میشن ، طوری که حرکت لب شخصیت کارتونی برابر با دوبلره
سوالاتتون هم میتونید توی انجمن عظیم فیلم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])پی سی ورلد بپرسید

هم فانه هم یاگیری

hasanpsk
01-04-2012, 15:39
بادرودخدمت دوستان
به نظر من مهمترین نکته مهم قبل از یادگیری زبان این نکته مهم و طلایی است why doyou want to learn english?
به جوابش که رسیدید (حدود 20دقیقه عمیق فکرمیخواد)50%راه رو رفتید!!

alireza_ssp
01-04-2012, 15:53
تاپیک جالبی بود ممنون

hasanpsk
02-04-2012, 09:30
بعداز اینکه هدفتون از یادگیری زبان مشخص کردید بررسی کنید شرایطتون رو (زمانی که میتونید بذارید وهزینه ای که میخواید خرج کنید)البته به سنتون هم بستگی داره هرچی سن بیشتر باشه زمان بیشتری لازمه واسه یادگیری.البته با تلاش وجدیت این نقیصه رو میشه برطرف کرد.نکته طلایی در ابتدای یادگیری استاد خوبه حداقل یک سال لازمه برین کلاس.بعدش دایره لغاتتون رو بایست زیاد کنید وبهترین پیشنهادمن short storyهست(البته همراه سی دی)ابتدا سی رو گوش کنید چندبار بعد هر جمله ای رو گفت یادداشت کنیدبعد از روز کتاب چک کنید.بعد کتاب رو بخونید وموضوع داستان وکلماتی که نمیدونین رو حدس بزنیدسریع سراغ دیکشنری نرید.از دیکشنری موبایل و برادر بابیلون و...! استفاده نکنین(نظر شخصی) در مرحله بعد کلماتی که معنیشو ندونستید وزیرشون خط کشیدید بااستفاده از دیکشنریهای english to english پیدا کنید سر آخر برین سراغ دیکشنری انگلیسی به فارسی-مزیت استفاده از دیکشنریadvance اینه که ذهنتون رو کمی معطل می کنید واسه پیدا کردن معنی!!اینطوری ذهن مشتاق پیداکردن معنی میشه .مثالهای مختلف در قالب جمله هم کمک زیادی به درک معنی کلمه می کنه .هر کلمه رو با همراه با پرونانسیشن توی یک دفترچه یادگیری کلمات و یا فیش یادداشت کنید بعداز حفظ کلمات(به هر روشی که می تونید) دوباره کتاب رو بخونید ویا سی دی شو گوش کنید.

hamedjanam
08-04-2012, 00:08
نظر من اینه که در کوتاه مدت نمیشه زبان یاد گرفت نظر شخصی من برا خودم ! باید در طول زمان و نه بادید یاد گیری زبان بلکه بادید تفریحی و سرگرمی اینکارو انجام بدین . من اموزش زبان نصرت رو پیشنهاد میکنم همون که میگن نصرت در 90 روز البته اسمشو باید تغییر داد و به قول دوستم گذاشت نصرت در 90 سال !!اما من الان ددارم دو ساله که میخونمش !!!!!!!!!:31:اگه بگم یه دفتر 700 برگ از نصرت برا خودم نوشتم که کل مکالماتشو توش داره باور میکنید ؟
هرچی میشنوم مینویسم تا بعد موقع مرورش بهتر بتونم یاد بگیرنم درسته با این روش هر درس به جای یه روز حداقل 4 روز وقت میبره و شاید بعضی وقتا بشه که نخوایی زودتر از یه هفته بری سروقت درس دیگه یعنی حوصله ات نکشه ااما قول میدم نتیجه میده
من خودم یه بار نصرت یکو گوش دادم ببخشید دهنمو سرویس کرد با اون کیفیتش بعد اومدم نصرت 2رو گوش دادن دیدم نه بابا انگار هیچی حالیم نیست که از درس 30 ام به بعاد برگشتم از اول و این بار با نوشتن چیزایی که میشنویدم تونستم بهرت در کش کنم هم از نظر گرامی و هم از نظر تفهمی و حفظ کردن البته در کنارش هم یه سریال هست به اسم اکسترا اونم نگاه میکگنمو همون کارو باهاش میکنم که درسته الان بعد گذشت 2سال هنوز تمومش نکردم البته نصرتو زدم زمین اما با این وجود خوشم میاد بعد این که یه بار دیگه نصرتو از رو متنایی که خودم نوشتم و تموم کدرن اکسترا میرم دنبال یه کم پیشرفته تر شون خلاصه من 10 سال دیگه میام یه نظر دیگه میزرام براتون امیدوارمتااونموقع هممون زنده باشیم :5:

dsa dsa
17-04-2012, 07:50
با سلام .

من مجموعه BBC English Plus که 30 درسه کامل دیدم - سطح انگلیسیمم خوبه یعنی می توانم کتاب های انگلیسی را راحت بخونم و ترجمه کنم - لغات عمومی زبان و بعضی اصطلاحات رایج رو هم بلدم .

الان می تونم IELTS رو شروع کنم ؟ دوستان برای یاد گیری خود آموز چی پیشنهاد می کنید ؟ به صورت مولتی مدیا باشه عالیه ..

با تشکر .

dsa dsa
19-04-2012, 08:14
یه مجموعه 80 جلسه ای ویدئویی English For You هست که از پایه ای ترین تا پیشرفته ترین مکالمات رو یاد می ده - حتما دانلود کنید روی اینترنت با لینک مستقیم هستش . .

mojtaba2321
28-04-2012, 08:31
کسی مجموعه آموزشی اینترچنج رو گرفته؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تو توضيحاتش اينو نوشته:

خصوصيات بارز مجموعه به شرح زير مي باشد :

2 CD با برنامه نويسي پيشرفته و قابليت اجرايي بالا
-بي نياز از كتاب و سي دي هاي مرتبط
-مالتي مديا(بهره گيري از صدا ،تصوير، فيلم ،نوشتار و... براي درك بهتر مفاهيم)
-ديكشنري انگليسي به انگليسي و انگليسي به فارسي با تلفظ
-متن كامل كتابهاي دانش آموز ،معلم ، تمرين و فيلم
-پاسخ صحيح تمام تمرينهاي كتابهاي دانش آموز و تمرين
-متن تمامي گفتارها(Tape Scripts)
-گرامر فارسي كليه درسها و آموزش دستور زبان كاربردي به همراه تمرينات مربوطه
-5 ساعت گفتار با قابليت تكرار كليه درسها با كيفيت بسيار بالا
-ترجمه فارسي Conversation و مكالمه كوتاه جهت تمرين مهارتهاي شنيداري
-32 فيلم مرتبط با هر درس به همراه متن انگليسي و ترجمه فارسي هريك
-امكان انتخاب صداي مربوط به هر درس در صفحه كتاب
-ثبت نكات و ياداشت برداري براي يادآوري مطالب
-قابليت چاپ صفحات كتاب به همراه تمامي تغييرات و نوشته هاي كاربر
-فعاليتهاي شنيداري و گفتاري همراه با تمرين
-تمركز بر روي درستي و روان بودن مطالب
يادگيري تلفظ ها ،واژه هاي كاربردي جهت افزايش سطح اطلاعات گفتاري
-طبقه بندي درسها و نكات كتاب بر اساس نكات مفهومي
-طراحي مجموعه متناسب با نيازهاي زبان آموزان فارسي زبان
-داراي دوره هاي تكميلي تا 4 سطح
-محيطي كاملا چند رسانه اي
-خدمات و پشتيباني رايگان
-قابل استفاده در هر رده سني و به صورت خودآموز
-برگزيده اساتيد، موسسات و آموزشگاههاي زبان
-منطبق بر استاندارد كمبريج
-راهنماي فارسي
-امكان ركورد صدا جهت تقويت Speaking

dsa dsa
29-04-2012, 14:55
با سلام خدمت شما عزیزان . :5: در این پست می خوام تجربیات خودم را در زمینه یادگیری انگلیسی و پیشرفت در آن برای شما بگم .

اولین چیزی که برای آموختن زبان انگلیسی نیاز است داشتن علاقه جدی و هدف است یعنی شما باید به یادگیری انگلیسی به عنوان یک شغل و حرفه و فعالیت مهم نگاه کنید که حتی بتوانید بعدا از آن در آمد هم داشته باشید .

خب ما مجموعه های زیادی در سایت ها و فروشگاه های مختلف می بینیم مانند Tell Me More/Rosseta Stone/English For You/Follow Me و.. که هر کدام هم می گن بهترین و کامل ترین آموزش زبان .

من اکثر این مجموعه ها را دارم و و تست کردم :

BBC English Plus این مجموعه 30 درس تقریبا 10 دقیقه ای دارد که با استفاده از فیلم به شما مکالمات و لغات پرکاربرد را موقعیت های زندگی روز مره یاد می دهد . این مجموعه واقعا عالی است و به همه پیشنهاد می کنم از این مجموعه شروع کنند .

BBC Follow Me این مجموعه 60 درس دارد مانند مجموعه بالا اما با این تفاوت که قسمت پیشرفته هم دارد .

هر روز یک درس نگاه کنید و مکالمه های آن را یادداشت کنید و با خود تمرین کنید ( لغت / گرامر / تلفظ ) .:21:

گرامر یک بخش مهم برای مکالمه و نوشتن است که پیشنهاد بنده English Grammer in Use 3 Edition است که 400 صفحه است و تمامی گرامر مورد نیاز انگلیسی را دارد .

بعد از اینکه مجموعه های بالارا تمام کردید و به اون ها مسط شدید می توانیم بریم مرحله بعد استفاده از مجموعه های مثل English For You وسپس Effortless .( برای تکمیل مهارت )

هر 4 مهارت را باهم تمرین کنید - مثلا من توی خونه اخبار انگلیسی می زارم برای خودش می خونه - همین طوری گوش شما عادت می کنه و کلمات و تلفظ توی ذهن شما ثبت میشه .:8:

برای تقویت شنیداری سعی کنید هر شب یک فیلم انگلیسی ببینید یا حداقل 15 دقیقه به اخبار و یا هر مطلب انگلیسی گوش دهید .

نکته اصلی این است تا یک مطلبی را یاد نگرفته سراغ بحث بعدی نرید شرط یادگیری تکرار تکرار تکرار است .

برای اینکه مهارت ترجمه و درک مطلب شما بالا برود هر روز یک مطلب کوتاه انگلیسی بخوانید از ساده شروع کنید هی به مرور سخت ترش کنید . مانند Short Story ها:13:

خود آموزی یا آموزشگاه :

انگلیسی را خودمان هم می توانیم یاد بگیریم به شرط اینکه همت و تلاش کنیم . با هزینه کم خودمان یاد بگیریم بهتره یا پول خود را به آموزشگاه و مسیر و رفت و آمد بدیم ؟!

پس اگر واقعا علاقه دارید و تلاش خود آموزش برای شما است .

روزی یک ساعت مکالمه - یک ساعت تمرین لغت و گرامر - یک ساعت هم شنیداری و نوشتن و خواندن . در آخر هفته هم مرور کلی .

بعد از چند ماه نتیجه آن را خواهید دید .

امیدوارم این پست برای شما مفید بوده باشد .

ممنون .:40:

myleady
01-05-2012, 16:20
به نظر من تا نری بیرون از ایران انتظار یاد گرفتن رو نداشته باشید همین

waltz
01-05-2012, 17:55
به نظر من اقایون خانما تا یه جا گیر نکنی و مجبور نشی صحبت کنی یادگیری کشک ! کلاس،فیلم،موزیک،کتاب، تاثیرشون خیلی کمه

8nights&7days
03-05-2012, 17:24
باید یاد بگیرید که رووووووون صحبت کنید و بخونید

محمد88
23-05-2012, 03:52
زبان پروسه ی زمانی میخواد نباید برای روان صحبت کردن خیلی عجله داشته باشید
فیلم و کتاب و ... تاثیرشون سر جاش اما باید صحبت کنید تا گره هایی که موقع حرف زدن تو زبانتون ایجاد میشن رو بتونید باز کنید
مهمترین شرط اینه که از حرف زدن و البته غلط داشتن خجالت نکشید
بعد از مدتی اشتباهات خودتون رو موقع گفتمان کردن میفهمید خودتون باید درجا درستش کنید و خجالت نکشید !!!
هر زبانی که دارید یاد میگیرید سعی کنید خودتون رو به یک محیطی برسونید که بتونید تو اون محیط به اون زبون صحبت کنید ....
-----
اگر میخواید در سطح خیلی بالا یاد بگیرید باید با اون زبون زندگی کنید 1- کتاب های نویسنده هاشون رو بخونید 2- فیلمهاشون رو ببینید 3- تو انجمن های اینترنتی شون عضو بشید ! 4- صحبت کنید !!!

waltz
25-05-2012, 22:25
دوستان اگه براتون مقدوره راهنماییم کنید

من یکی از دوستانم میخواد انگلیسی یاد بگیره و فقط و فقط هم میخواد حرف بزنه ! براش مهم نیست که قواعد و فراگیری کنه،من راستش تجربه ای در این زمینه ندارم خودم انگلیسیو با معلم خصوصی یاد گرفتم و سابفه تدریس از همه مهمتر وقتشو ندارم که بهش اموزش بدم اگه میشه راهنماییم کنید،اصلا نمیدونم چی بهش بگم باهاش رودروایسی هم دارم خیلی شدید !

M0RTEZA_R
30-05-2012, 19:04
من یکی از دوستانم میخواد انگلیسی یاد بگیره و فقط و فقط هم میخواد حرف بزنه !
باید گوش کنه فقط.مثل بچه ای که تازه میخواد حرف بزنه.البته نمیدونم چقدر طول بکشه.هرچی بیشتر تو جو باشه زودتر حرف میزنه:6:

mrir65
03-02-2013, 18:35
دوستان در مورد listening اگه یه فیلم 10 دقیقه ای گوش دادم و چیزی نفهمیدم دوباره اون فیلم رو تکرار کنم یعنی انقدر تکرار کنم تا بفهمم چی میگه یا نه هرچی از اون فهمیدم بسه و برم سراغ یه فیلم یا یه اودیو دیگه؟

Auss
05-02-2013, 06:08
من خودم استرالیام درس دادنشو خیلی اسونه مثل ایران فشورده نیس اما خوب کم کم یاد میگه ادم
تا رو نداشته باشی و حرق نزنی
هیچ وقت یاد نمیگیری :n17:

Переклад не
05-02-2013, 09:54
دوستان در مورد listening اگه یه فیلم 10 دقیقه ای گوش دادم و چیزی نفهمیدم دوباره اون فیلم رو تکرار کنم یعنی انقدر تکرار کنم تا بفهمم چی میگه یا نه هرچی از اون فهمیدم بسه و برم سراغ یه فیلم یا یه اودیو دیگه؟

تو اون فیلم جمله ها و محاوراتی گفته میشه که اول نیاز هست حالت نوشتاریشو خودتون بنویسید و چنبار هم تلفظ صحیح و جداگانه شو بشنوید تا وقتی تو فیلم گفته شد بدونید منظورش کدوم جمله یا کلمس
اما بعد از مدتی از یاد میره.باید خودتون باهاش جمله بسازید یا همراه جملات حفظش کنید

mrir65
05-02-2013, 13:16
دوستان توی اپیزود 12 ESLPOD این جمله رو میگه:
every once in a while I'll treat myself
این یعنی هر چند وقت یک بار من رو مهمون میکنند؟یا یعنی هر چند وقت یکبار من خودم رو مهمون میکنم؟اگه دومی باشه خوب یعنی چی؟

mrir65
05-02-2013, 16:33
دوستان من توی موسسه کیش دارم زبان یاد میگیرم.ترم Pre Intermediate 1 هستم.میخوام ببینم podcast رو اگه از اپیزود های اول ESL podcast شروع کنم خوبه؟یکم سخته برام ،خیلی باید تکرار کنم تا از توش یه چیزی بفهمم.میخوام ببینم برای سطح پایینتر هم podcast هست؟اگه میشناسید میشه معرفی کنید

Kurosh
06-02-2013, 00:16
یکی از دوستان به صورت خصوصی سؤالی پرسید که فکر می‌کنم بشه جوابشو تو این تاپیک هم به اشتراک گذاشت
قبلاً این صحبتای من، هم از طرف خودم هم دوستان، مطرح شده ...
اما خب یادآوریش بد نیست ...

به هیچ وجه حضور در آموزشگاه و جو زبان آموزی رو با روش‌های خودآموز یا هر روش دیگه‌ای مقایسه نکن
حضور توی محیط آموزشی یه چیز دیگه است
استاد که کنارت باشه، اشکالاتت رو بگیره، بر اساس یه کتاب و سیستم آموزشی جلو بره، خیلی به تقویت زبانت کمک می‌کنه

من خودم آموزشگاه رو که تموم کردم، تونستم کار ترجمه رو شروع کنم ...
البته در کنار آموزشگاه کارای دیگه‌ای هم واسه تقویت زبانم می‌کردم

ولی اول باید ببینم تو چه زمینه‌ای دوست داری زبانت تقویت شه، بعد بهت پیشنهاد بدم

با این حال، دو تا پیشنهاد کلی ...

فیلم و سریال زیاد ببین، به خصوص با زیرنویس انگلیسی (اصلاً زیرنویس فارسی استفاده نکن)

توصیه اصلیم هم سریال Friends هست که احتمالاً دیدی
اما اگه ندیدی، هر 10 فصل این سریال رو از اول بشین ببین
هم کلی اوقاتت شاد میشه و حال و روزت رو به راه میشه، هم اینکه به شدت، به شدت به تقویت زبانت کمک می‌کنه

فرندز اون قدر تأثیرگذاره که بعد از یه دور دیدن این 10 فصل، شروع می‌کنی برای بار دوم می‌بینی و باز هم به تک تک سکانسا می‌خندی
توصیه‌ام اینه که برای بار دوم، زیرنویس انگلیسی رو هم قطع کنی و فقط گوش بدی و بفهمی
می‌تونی این کارو انجام بدی ... (حالا سریالو ببینی خودت می فهمی)

یکی دیگه از دوستان در مورد سریال فرندز دو نکته رو یادآوری کرد به من: یکی اینکه فردی با سطح لیسنینگ پایین مجبوره با زیرنویس فارسی ببینه سریال رو، در حالی که زیرنویسای فارسی اشکالات زیادی دارن، و دو اینکه زیرنویس انگلیسی این سریال اقتباسی هستن و دقیقاً واژه به واژه کلمات رو منتقل نمی‌کنن، بلکه گاهی هر چی دلشون می‌خواد می‌نویسن ...

پاسخ بنده این بود:

1- زیرنویسای فارسی حتی اگه غلط هم نداشته باشن، باز چون نمی‌تونن شوخیای سطح بالای سریال رو منتقل کنن، اصلاً ارزش خوندن ندارن ... چون مبنای درک فرندز درک همین شوخی‌هاست ...

برای اینکه اول بخوایم بریم سراغ زیرنویس انگلیسی نیازی نیست مترجم باشیم، کافیه پایه‌ی زبان رو داشته باشیم، در حد intermediate زبان رو بلد باشیم تا بشه 60 درصد از زیرنویس رو متوجه شد ... اگه سطحتون پایین‌تر از اونه، دیگه برای تقویت لیسنینگ این سریال پیشنهاد نمیشه ... چون باید حداقل ساختار جملات و معنای بعضی کلمات رو متوجه بشین تا بتونین از زیرنویس انگلیسی استفاده کنین

حالا اگه در این سطح از زبان هستید، اشکالی نداره که بخشی از زیرنویس رو متوجه نمیشید
اگه حوصله‌اش رو دارید، هر بخشی که متوجه نمیشید چک کنید. این جوری رفته رفته نیاز به چک کردن در شما کمتر میشه،‌ چون به مرور با شوخیای سریال آشنا میشید (و در واقع در لایه‌ی زیرین اونها رو یاد می‌گیرید)

2- زیرنویس انگلیسی پیدا کنید که دقیق باشه ... چیزی که می فرمایید رو من هم دیدم ... ولی آیا همه زیرنویس انگلیسیا رو تست کردید؟

مثلاً برای فصل اول این چند مورد رو بگیرید و تست کنید:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شاید هم تکراری باشن، تست نکردم
ولی ضرر نداره، ببینید شاید یکیش دقیق بود ...

این سریال یه پیشنهاد بود
حالا هر چیزی که بخوای، می‌تونی بشینی و با زیرنویس انگلیسی ببینی
پریزون برک، لاست، یا هر سریال دیگه‌ای ...

دیدن فیلم و سریال واسه تقویت قدرت شنوایی و دایره اصطلاحات و واژگانت بود
حالا برای تقویت خوندن و البته باز هم، تقویت دایره واژگان و گرامر، توصیه‌ام اینه که تو زمینه‌های مورد علاقه‌ات، متن بخون

به چی بیشتر علاقه داری؟! (ترجیحاً علمی، ادبی یا خبری)
تو همون زمینه مقاله و خبر و متن های انگلیسی بخون
هر جاش رو نفهمیدی چک کن
10 بار به اون کلمه برمی‌خوری، آخر یاد می‌گیری
چون به موضوع متن علاقه داری، خیلی بهت کمک می‌کنه

بشین متن رو بعد از خوندن، خلاصه کن
خلاصه‌اش رو به زبان انگلیسی بنویس
هر بار سرعت خوندن متن رو بالاتر ببر و حتی یه وقتایی متن رو روزنامه وار بخونی (فقط نکات مهم رو بخون)

به شدت به ریدینگ و رایتینگ و واژه و گرامرت کمک می‌کنه
رشته‌ام آموزش زبانه که بهت میگم ...

تو هنر هم می‌تونی از زبانت واسه تقویت ریدینگ استفاده کنی
بشین صفحات انگلیسی هنرمندای محبوبت در ویکی پدیا رو دوره کن
اصلاً هر هنرپیشه و خواننده محبوبی که داری برو صفحه انگلیسیش رو یه دوره بکن بیا واسمون تعریف کن به فارسی
به خدا معجزه می‌کنه !

برای اسپیکینگ هم بهترین راه همون آموزشگاه و صحبت کردن با همکلاسیاته

اگه به ترجمه هم علاقه داشتی، می‌تونی با ترجمه‌ی همین متنای ویکی پدیا شروع کنی، کم کم کتابای Stage دار (یعنی Simplified شده) که تو تمام کتاب فروشی های مربوط به زبان هست رو ترجمه کنی ...

Йeda
09-03-2013, 15:41
سلام به دوستان گرامی

با احترام به نظرِ دوست عزیز ...

واقعا دیدن فیلم فوق العاده کمک می کند.

ولی مثلا یکی مثل من که اصلا زیر بار آموزشگاه نمیره

به نظرمن Rosseta Stone خیلی عالی هست...

البته چون خودم تجربه اش کردم میگم ،مخصوصا اگه قصد داشته باشید

که به یک کشور دیگه سفر کنید..:n16:

Persi@1
14-03-2013, 22:06
سلام به دوستان گرامی

با احترام به نظرِ دوست عزیز ...

واقعا دیدن فیلم فوق العاده کمک می کند.

ولی مثلا یکی مثل من که اصلا زیر بار آموزشگاه نمیره

به نظرمن Rosseta Stone خیلی عالی هست...

البته چون خودم تجربه اش کردم میگم ،مخصوصا اگه قصد داشته باشید

که به یک کشور دیگه سفر کنید..:n16:

سلام

کاملا با حرف شما موافقم رزتا استون واقعا نرم افزار عالی هست:n12:

من الان دارم فرانسه رو با این نرم افزار یاد می گیرم که مطمئنم می خواستم کلاس برم ششصد ترم میکشوندنم تا بیشتر پول بگیرن بلایی که تو زبان انگلیسی سرم اومد:n29:

8nights&7days
14-03-2013, 22:54
من یه کاری می کردم.
همیشه 1 برگ کاغذ با خودکار تو جیبم بود. تا وقتی کلمه ی فارسی رو میشنیدم که انگلیسیشو نمی دونستم می نوشتمش از تو دیکشنری پیدا می کردم و دیگه همین!:n02:
ولی زیاد کمکم کرد

farzan311
15-03-2013, 00:08
من دو ساعت توی روز اصلا فارسی حرف نمیزنم با همه انگیلیسی حرف میزنم چه بفهمند چه نه برای بعضی از دوستان هم عذاب شده این قضیه ولی من ادامه میدم:n02:
اولش انگیلیسی حرف زدن توی جمع برام مسخره بود و خجالت میکشیدم ولی الان خیلی راحت تر میتونم صحبت بکنم
اکثر رمان ها رو هم فارسی دارم هم انگیلیسی و به هر دو زبان میخونم اینجوری با بهترین ترجمه ها به فارسی اشنا میشم ( البته همیشه هم اینجوری نیست)
یه سری بازی هم هستند مثل whats the word برای موبایل که یه سری عکس بهت میده باید یه کلمه رو پیدا کنی که به اون عکس ها ربط داشته باشه چون پیدا کردن اون کلمه بعضی موقع ها خیلی سخت میشه وقتی پیداش میکنم دیگه از یادم نمیره:n02:
فیلم و سریال هم دوستان زیاد اشاره کردند ولی من با سریال های ساخت انگلیس بیشتر نتیجه گرفتم صحبت کردنشون خیلی بهتر این امریکایی هاست:n02:

pro_translator
15-03-2013, 12:51
من دو ساعت توی روز اصلا فارسی حرف نمیزنم با همه انگیلیسی حرف میزنم چه بفهمند چه نه برای بعضی از دوستان هم عذاب شده این قضیه ولی من ادامه میدم:n02:
اولش انگیلیسی حرف زدن توی جمع برام مسخره بود و خجالت میکشیدم ولی الان خیلی راحت تر میتونم صحبت بکنم

خوب این که نشد کار!!!

اونوقت بقیه ناراحت نمی‌شن؟

ممکنه بعضی از چیزهایی که می‌گی به هر دلیلی درست و رایج نباشه، ولی چون خیلی زیاد به کار برده‌ایشون برات جا افتاده باشه...:n15:

الان به نظرت خودت سطحت چه طوریه؟ قابل قبول هست؟:n13:

farzan311
15-03-2013, 13:54
خوب این که نشد کار!!!

اونوقت بقیه ناراحت نمی‌شن؟

ممکنه بعضی از چیزهایی که می‌گی به هر دلیلی درست و رایج نباشه، ولی چون خیلی زیاد به کار برده‌ایشون برات جا افتاده باشه...:n15:

الان به نظرت خودت سطحت چه طوریه؟ قابل قبول هست؟:n13:
چرا ناراحت که میشند ولی خوب اونها هم ترغیب میشند برند یاد بگیرند الان خیلی هاشون یاد گرفتند
چیز هایی که میگم رو از خودم در نمیارم که یعنی اگه چیزی رو بخوام بگم ولی به انگیلیسی بلد نباشم میرم همون موقع یاد میگیرم یا اگه امکانش نباشه نمیگم تا زمان انگیلیسی حرف زدنم تموم بشه :n02:
الان سطحم بد نیست یه چیزی بین pre intermediate & intermediate هنوز خیلی راه مونده:n02:
راستی یادم رفت این سایتم اونایی که نمیدونند حتما سر بزنند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برنامه های خیلی خوبی داره

pro_translator
16-03-2013, 22:25
چرا ناراحت که میشند ولی خوب اونها هم ترغیب میشند برند یاد بگیرند الان خیلی هاشون یاد گرفتند
چیز هایی که میگم رو از خودم در نمیارم که یعنی اگه چیزی رو بخوام بگم ولی به انگیلیسی بلد نباشم میرم همون موقع یاد میگیرم یا اگه امکانش نباشه نمیگم تا زمان انگیلیسی حرف زدنم تموم بشه :n02:
الان سطحم بد نیست یه چیزی بین pre intermediate & intermediate هنوز خیلی راه مونده:n02:
راستی یادم رفت این سایتم اونایی که نمیدونند حتما سر بزنند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برنامه های خیلی خوبی داره

پس خیلی خوبه...:n01:

من این جوری ندیده بودم ولی گویا برای شما خیلی خوب جواب داده...:n05:

Keep it up, then...:n11:

MOHAMMAD_ASEMOONI
15-04-2013, 06:52
سلام .
درسته که هزاران زبان و لهجه وجود داشته و داره در دنیا اما احساس انسانها ثابت و تغییر ناپذیر هست .
شگردِ یک مترجم ماهر و توانمند اینه که موقع ترجمه , طوری ترجمه کنه که دقیقاً همون احساس منتقل بشه .
مثال :
در عربی میگن اونی که از آش دهنش سوخته ماست رو هم فوت میکنه .
برای انتقال همون احساس و منظور به زبان فارسی میگیم مار گزیده از ریسمون سیاه و سفید هم میترسه .
این قاعده حتی در ترجمه س مطالبِ علمی,سیا سی , دینی و هنری و مدارک و غیره هم صدق میکنه .

godfather_mk
04-05-2013, 22:20
اواسط دوران زبان آموزیم بود ، به پیشنهاد یکی از اساتید ، دیکشنری ای خرید از انتشارات Longman به نام Language Activator ... اون سال چون چندان به کارم نمی اومد ، حسرت اون 15-10 تومنی رو می خوردم که باهاش می تونستم چندین و چند کتاب مفید بخرم!! :14:

اما کمی که به زبان مسلط تر شدم و افتادم تو کار ترجمه ، کم کم و روز به روز بیش تر به ارزش بی حد این کتاب پی بردم...
به حدی رسید که این شد تنها دیکشنری همراه من! حتی زمان کار که گاهی چند دیکشنری ممکنه نیاز بشه ...


پروفسور راندولف کویرک (یکی از بزرگ ترین زبان شناس های دنیا) در مورد این کتاب میگه: این کتاب همونیه که دنیا سال ها منتظرش بود ...



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نسخه ای که من دارم ، حدود 1600 صفحه اس ...
دوستانی که استفاده کردن می دونن ، این کتاب مثل یک دیکشنری معمولی نیست که مقابل هر کلمه معنیشو نوشته باشه و بره سراغ بعدی ...
سیستم این کتاب فوق العاده به این شکله:


مثلاً کلمه ای مانند Friend رو پیدا می کنید...
زیر Friend رو که نگاه کنید ، 9 تا گزینه می بینید! چند تاشو با هم بخونیم:




someone that you like and know well, but who is not a member of your family
a very good friend
a group of friends
to have a friendly relationship with someone
....
....
....
....
to stop being friendly with someone




می بینید که علاوه بر خود واژه ، تمامی عبارات ، افعال و حالات مربوط به اون رو هم لیست کرده ... از متضاد و فعلش بگیرید تا اسم های مرتبط مثل "group"
خب ، حتماً میگین که چی؟ اینا رو چی کار باید بکنیم؟! خب سورپرایز این دیکشنری همین جاست!
9 که تموم شد ، حالا میاد زیرش شروع می کنه:



1-
someone that you like and know well, but who is not a member of your family


friend | buddy | mate | pal | friend of a friend




اینایی که دیدید سینومیم های شماره 1 هستن! به نوعی توی مدخل اصلی بهتون میگه منظورتون کدوم یک از این شماره های 1 تا 9 هست؟ اگه یکه ، بیاین! این 5 تا مرتبطن باهاش!
خب ، حالا به همین جا ختم نمیشه که! دونه دونه ی همین synomym ها رو باز می کنه و علاوه بر معنای دقیق ، دو سه خط هم مثال میاره واسش!!!
این یه حسن خیلی بزرگ داره! اونم وقتیه که یه مترجم یا دانش آموز معمولی ، می خواد یه کلمه ای رو استفاده کنه در جایی ، و نمی دونه که بهترین واژه برای اون چیه؟! حالا میاد اینجا بین synomym های friend می گرده ، معنی و کاربردشون رو می خونه و بهترین رو انتخاب می کنه ...
مثلاً :



Buddy /pronounciation/ an informal American word meaning a friend [n C]i

.................................................. ........
.................................................. ......
.................................................. ......



که نقطه چین ها مثالای buddy هستن ...

حالا این 5 تا که تموم شد ، تازه می رسیم به شماره ی 2 !!! واسه 2 که a very good friend باشه ، 4 تا سینومیم آورده!!



intimate | inseparable | good/close friend | best friend


و به همون شرح بالا معنا و مثال تک تکشون رو زیرش می آره ...
می بینید که فقط برای a good friend سینومیم نیاورده! (اگه می خواست فقط تو همون قالب معادل بیاره ، باید فقط اسم می اورد) بلکه دو تا صفت مرتبط هم آورده براش ...


و الخ تا شماره 9 ...
حالا من یه سری کلمه هم دیدم تا 20 تا گزینه داشتن!! هر کدوم از این ها اقلاً 5-4 تا کلمه ی مرتبط و هر کدوم چند خط مثال!!!
بی خود نیست 1600 صفحه اس!! ولی واقعاً غنیه ... و کاربردی...


حالا در مورد همین کلمه ای که صحبت شد ؛ به طور مثال شما میرین تو حرف m و واژه ی Mate رو پیدا می کنید ... مطمئناً انتظار ندارید واسه خودش مدخل داشته باشه که؟ پس میرید می بینید که جلوش نوشته:



mate: Friend 1 , Man 6 , Se*x/have se*x with 2


مطمئناً متوجه شدین که یعنی چی؟ یعنی توی هر سه ی این واژه ها ، mate یکی از سینومیم هاست ... برای تسریع جستجو هم ، شماره ی مدخل دقیقش رو نوشته ...

خودتون کار کنید باهاش دستتون میاد ...
من به شدت نسخه ی چاپی اش رو پیشنهاد می کنم ، اما خب احتمال دادم برخی دوستان به هر دلیل امکان خریداری اش رو نداشته باشن ، بعد از جستجوی فراوان ، تونستم نسخه ی اینترنتیش رو پیدا کنم ...

حجمی هم نداره به نسبت ارزش و قدرش ...

لذت ببرید و زبانتون رو به واقع activate کنید :



خود دیکشنری




Longman Language Activator

حجم : حدود 5 مگ | ( پسوند dl2 )



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
===================================

نرم افزار مورد نیاز برای اجرای این فرمت

Lingoes 2.8.1

حجم حدود 5 مگ


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



سلام خدمت دوستان عزیز

تصمیم داشتم نسخه چاپی این دیکشنری رو خریداری کنم که به صورت اتفاقی دیکشنری Longman Lexicon of contemporary English به دستم رسید. بعد از یک سری بررسی به نظرم رسید که از لحاظ ساختار خیلی

شبیه به دیکشنری Longman Language activator که شما معرفی و تعریف کردین میباشد. ممنون میشم اگر دوستان در خصوص دیکشنری Lexicon نظری دارند مطرح کنند که از لحاظ مقایسه کدام مناسب و کاربردی تر

هست؟

godfather_mk
13-05-2013, 12:12
كسي از دوستان در خصوص تفاوت كاربرد اين دو ديكشنري (
Longman Language activator و Longman Lexicon of contemporary English) نظري

نداره؟! من نسخه Activator رو ندارم ولي ظاهرا از لحاظ كاربرد شبيه Longman Lexicon هستش! ممنون ميشم نظر دوستان رو بدونم.

mfathi128
25-05-2013, 11:00
یکی از بهترین روش های به خاظر سپردن کلمات ساختن تصویر ذهنی است که من خودم از این روش نتیجه ی خیلی خوبی گرفتم.

ehsanphoenix
12-09-2013, 03:05
دوستان کسی با روش SG5 کار کرده؟
برای آموزش زبان خوب است یا نه؟:n27:

eatshitanddie
22-09-2013, 14:02
من الان تقریباً تمام انگلیسی رو می فهمم، اما حرف زدنم بده
علتش هم بد بودن اینترنتِ فارسی بوده، همه ی اطلاعاتی که می خوام تو سرچ گوگل فارسی وجود نداره و وبلاگ های بی ربط میاره
امّا همه ی اطلاعات تو سرچ انگلیسی هست
توصیه ی من استفاده از سرچ انگلیسی گوگل به جای فارسیه
Learn English with Google, don't search for farsi results, there is a lot of misinformations and copy pasted articles
Fact: using farsi Google search makes you dumber

HO55EIN
22-09-2013, 14:05
کسی از دوستان از روش سایت B15.IR استفاده کرده و یا توصیه میکنه ؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

aaaaaaab
22-11-2013, 16:15
تو زبان فقط سعی کنید مکالمه رو یاد بگیرید...
زبان مدرسه رو بی خیال شید... زبان یادگیریش توی اموزشگاه میباشد...
یکی که 3 ترم رفته باشه اموزشگاه از یه دانشگاهی هم مکالمش بهتره... باور کنید راست میگم...

M O H A MM A D
29-11-2013, 07:52
به نظره من یکی از روش های موثر در یادگیری لغات زبان(لا اقل واسه خودم) استفاده از جی 5 بود...نصف 504 رو با همین روش یاد گرفتم:n09:
به شما هم پیشنهاد میکنم:n11:
فقط یه جو اراده میخواد[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

pro_translator
29-11-2013, 11:41
به نظره من یکی از روش های موثر در یادگیری لغات زبان(لا اقل واسه خودم) استفاده از جی 5 بود...نصف 504 رو با همین روش یاد گرفتم:n09:
به شما هم پیشنهاد میکنم:n11:
فقط یه جو اراده میخواد[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Can you give us a demonstration؟

Anyway you can...

Just so we can see how effective it has been...

M O H A MM A D
29-11-2013, 14:59
Can you give us a demonstration؟

Anyway you can...

Just so we can see how effective it has been...

:n02:ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّچ ور ثابت کنم آخه...اثر داشت دوست عزیز،اثر داشت.

مهم خودم بودم که درکش کردم:n26:

pro_translator
29-11-2013, 15:36
:n02:ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّچ ور ثابت کنم آخه...اثر داشت دوست عزیز،اثر داشت.

مهم خودم بودم که درکش کردم:n26:

منظورم از demonstration این بود که یه چند خط بنویس ببینیم چقدر تاثیر داشته خوب!

واسه‌ی بقیه... نه خودم...