mahdishata
13-03-2010, 13:38
شركت ايسر جايگاه دل به عنوان برترين سازنده رايانه هاي شخصي در جهان را به سختي به چالش كشيده و فاصله بسيار اندكي با اين شركت دارد.
به گزارش فارس به نقل از نت ورك ورلد، بررسي جديد موسسه پژوهشي iSuppli نشان مي دهد كه ايسر در سال 2009 معادل 38.46 ميليون واحد رايانه شخصي را روانه بازار كرد و 12.7 درصد از كل بازار جهاني را به خود اختصاص داد.
در مقابل دل معادل 38.96 ميليون واحد رايانه را در جهان عرضه كرد كه تنها 0.2 درصد بيشتر از شركت ايسر است.
ميزان عرضه رايانه هاي شخصي توسط ايسر در سال 2009 نسبت به سال 2008 حدود 21 درصد افزايش يافته و در مقابل عرضه رايانه توسط دل 99 درصد كاهش نشان مي دهد. پيشرفت ايسر در زمينه عرضه رايانه هاي شخصي در ميان 5 شركت بزرگ عرضه كننده رايانه هاي شخصي بي نظير بوده و جالب آنكه اگر چه دل رتبه اول را كماكان در اختيار دارد، اما تنها شركت در ميان 5 عرضه كننده برتر رايانه هاي شخصي در جهان است كه تعداد رايانه هاي عرضه شده توسط آن كاهش يافته است.
صاحب نظران معتقدند علت نزول جايگاه دل اصرار آن بر حفظ قيمت قبلي توليدات خود است، اين در حالي است كه شركت هاي رقيب همگي تلاش كرده اند تا هزينه تمام شده توليد رايانه و به تبع آن قيمت اين محصولات را كاهش دهند.
در مقابل ايسر به خصوص در زمينه عرضه لپ تاپ موفق بوده و تعداد لپ تاپ هاي عرضه شده توسط اين شركت در مقايسه با سال 2008 نزديك به 28 درصد افزايش يافته است.
به گزارش فارس به نقل از نت ورك ورلد، بررسي جديد موسسه پژوهشي iSuppli نشان مي دهد كه ايسر در سال 2009 معادل 38.46 ميليون واحد رايانه شخصي را روانه بازار كرد و 12.7 درصد از كل بازار جهاني را به خود اختصاص داد.
در مقابل دل معادل 38.96 ميليون واحد رايانه را در جهان عرضه كرد كه تنها 0.2 درصد بيشتر از شركت ايسر است.
ميزان عرضه رايانه هاي شخصي توسط ايسر در سال 2009 نسبت به سال 2008 حدود 21 درصد افزايش يافته و در مقابل عرضه رايانه توسط دل 99 درصد كاهش نشان مي دهد. پيشرفت ايسر در زمينه عرضه رايانه هاي شخصي در ميان 5 شركت بزرگ عرضه كننده رايانه هاي شخصي بي نظير بوده و جالب آنكه اگر چه دل رتبه اول را كماكان در اختيار دارد، اما تنها شركت در ميان 5 عرضه كننده برتر رايانه هاي شخصي در جهان است كه تعداد رايانه هاي عرضه شده توسط آن كاهش يافته است.
صاحب نظران معتقدند علت نزول جايگاه دل اصرار آن بر حفظ قيمت قبلي توليدات خود است، اين در حالي است كه شركت هاي رقيب همگي تلاش كرده اند تا هزينه تمام شده توليد رايانه و به تبع آن قيمت اين محصولات را كاهش دهند.
در مقابل ايسر به خصوص در زمينه عرضه لپ تاپ موفق بوده و تعداد لپ تاپ هاي عرضه شده توسط اين شركت در مقايسه با سال 2008 نزديك به 28 درصد افزايش يافته است.