مشاهده نسخه کامل
: texturing مدلهای 3بعدی و نظرخواهی از متخصصان 3d
سلام به همه 3بعدی کارهای p30world
این چند وقته توی p30world کلی اطلاعات خوب رو از اعضای این انجمن فعال گرفتم
حالا یه سوال اساسی از همه شما دوستان عزیز:
توی تحقیقاتم در مورد texturing به این نتیجه رسیدم که کار با unwrap کردن مدل توی مکس و درست کردن تکسچر توی فوتوشاپ زمان زیادی رو می گیره و رفتم دنبال ابزارهای جانبی.
ولی بین اونها موندم که کدوم رو انتخاب کنم چون واقعا مشکله.
اگه نظرتون رو در مورد انتخابم بگید ممنونتون میشم.
(با مکس کار می کنم و حتی الامکان low poly - زمان هم برام بیش از حد مهمه، چه در مورد آموزش وچه در مورد کار برر روی مدل)
ابزارهایی که تا حالا پیدا کردم اینا بودن: zbrush, mudbox, 3d coat, silo, body paint 3d
3d cost نه 3D coat
از کمک بزرگتون خیلی ممنونم
کس دیگه ای نمی خواد کمکم کنه؟
فکر می کردم روز اول حداقل پنج شش تا نظر توپ دریافت می کنم.:37:
این دوتا (zbrush، body paint 3d)فعلا نسبت به اون دوتای دیگه بهتر هستن،البته mudbox ممکنه از این دوتا جلو بزنه.
با اون دوتا هر کدوم راحت تری کار کن.
موفق باشی.
سلام دوست عزیز
نرم افزارهای body paint 3d برای ساخت تکسچرهای سه بعدی روی مدل استفاده میشه.
نرم افزاری رو هم که من بهتون معرفی میکنم اسمش headus UVLayout هستش که برای گرفتن UVlayot حرفه ای و سریع استفاده
میشه برا این کار شما مدلتونو از مکس Export میکنید و تو این نرم افزار import میکنید و پس چند مرحله با استفاده از دکمه space
کارتون unwrap میشه .
نرم افزارهای modbox , Zbrush هم که میدونید برا حکاکی روی مدل سه بعدی استفاده میشه که Zbrush بیشتر مورد استفاده قرار میگیره.واسه آموزشها هم که آموزشای شرکت Digital-Tutors همیشه بهترین هستش.
وآموزشای شرکت Gnomon هم برا حرفه ای ها خوبه.
موفق و پاینده باشید.
به نظره من در کناره قدرت نرافزارا ، اینکه بتونید آموزش از اون نرم افزارو هم پیدا کنید ، مد نظرت باشه
مثلا آموزشای زیبراش زیاد توی نت پیدا میشه
شاید برای نرم افزارای دیگه کم باشه
البته شاید
منم زیبراش و بادی پینت رو پیشنهاد میکنم
ماشالله توی p30world حرفه ای های 3d زیادن
اگه شما هم نظراتتون رو بدید ممنون میشم.
Borhan72
04-03-2010, 16:02
من بهت BodyPaint رو پيشنهاد ميكنم....
البته من با مودباكس كار نكردم...
ولی بين زيبراش و بادی پينت ، نظرم اينه....
چون خودم با Bodypaint راحت ترم....
من بهت BodyPaint رو پيشنهاد ميكنم....
البته من با مودباكس كار نكردم...
ولی بين زيبراش و بادی پينت ، نظرم اينه....
چون خودم با Bodypaint راحت ترم....
bodypaint می تونه fbx رو هم export و inport کنه.
می خوام بعد از Texturing مدل رو با تکسچرش ببرم توی مکس.
zbrush چطور؟
مثل اینکه باید به این نتیجه برسم که بی خیال texturing با uv واینجور چیزا بشم و از zb , bodypaint استفاده کنم.
و یه سوال دیگه اینکه body paint , zbrush رو اگه بخوام برای تکسچرینگ یاد بگیرم حدودا چقدر وقت لازمه؟
ویرایش: چرا به من ....:37: .... :37:..... :37:..... کمک نمی کنید؟
body paint , zbrush رو اگه بخوام برای تکسچرینگ یاد بگیرم حدودا چقدر وقت لازمه؟
بستگی به پشت کار و وقتی که براش میزاری داره،هر چی بیشتر وقت بزاری ،زود تر یاد میگیری.
اگه بخوای باهاش را بیفتی فکر کنم یک ماهی طول بکشه،البته برای تکسچر نه برای مدل سازی،چون مدل سازی خیلی وقت میخواد(تمرین زیاد)
موفق باشی.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.