PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سامسونگ بزرگترين توليدکننده تلويزيون در دنيا شد



mahdishata
21-02-2010, 12:03
شرکت تحقيقاتي DisplaySearch با بررسي در بازار جهاني گيرنده‌هاي تلويزيوني گفت، تقريبا از هر 5 تلويزيون فروخته شده در دنيا طي سه ماهه سوم 2009 يک دستگاه تلويزيون ساخت شرکت سامسونگ بوده است.


روزنامه وال‌استريت نيز با انتشار گزارشي اعلام کرد که سامسونگ 2/17 درصد از بازار جهاني گيرنده‌هاي تلويزيوني را از آن خود کرده و همچنان در حال افزايش اين سهم است. لازم به ذکر است، از زمان ورود نخستين تلويزيون به بازار تاکنون، هيچ شرکتي موفق نشده است سهم خود در اين بازار را به 20 درصد برساند.


سرعتي که سامسونگ با آن از رقباي خود در صنعت توليد تلويزيون پيشي گرفته بسيار قابل توجه است. گفته مي‌شود که سامسونگ چهار سال قبل در بازار جهاني گيرنده‌هاي تلويزيوني بعد از سوني قرار داشت و سوني در آن زمان بزرگترين توليدکننده تلويزيون‌هاي تخت در دنيا محسوب مي‌شد. سامسونگ پس از پشت‌سر گذاشتن سوني در تعداد تلويزيون‌هاي فروخته شد، تعداد تلويزيون‌هايي که سالانه به بازارهاي جهاني عرضه مي‌کرد را نيز تا 2 برابر افزايش داد.


به گفته شرکت تحقيقاتي DisplaySearch، شرکت کره‌اي سامسونگ در سال گذشته 38 ميليون دستگاه گيرنده تلويزيوني را روانه بازارهاي جهاني کرد و در نظر دارد تا پايان سال جاري ميلادي 45 ميليون دستگاه تلويزيون را در دنيا به فروش برساند.


شرکت سوني که زماني بزرگترين توليدکننده تلويزيون در دنيا محسوب مي‌شد، هم‌اکنون با کاهش سهم خود در اين بازار مواجه شده است. سهم کنوني سوني از بازار جهاني تلويزيون‌هاي تخت 9/5 درصد است و عقب‌تر از ديگر شرکت‌هاي رقيب است. شرکت‌هاي LG با 8/14 درصد، پاناسونيک با 9/6 درصد و TCL با 6/6 درصد از بازار جهاني تلويزيون‌هاي تخت، در موقعيت بهتري نسبت به سوني قرار دارند.

systemgroup.net