ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تفاوت قدرت am3 ها روی HT1



mojtabaalemi
21-02-2010, 10:13
با توجه به وجود مین بوردای ارزونی که توانایی پشتیبانی am3 را دارند ولی روی حالت hyper transport 1 . میخواستم بدانم کسی تستی کرده یا بنچی دیده که مقایسه کنه حالت ht1 و ht3 رو ؟ این تفاوت سرعت احتمالی چه قدر و روی چه کاربردایی هست ؟ مثلا amd athlon II x4 620 روی ht1 محدود نمیشه .؟

sir payman
21-02-2010, 11:40
من یک سری تست توی بخش مطالب عمومی پردازنده گذاشتم ولی الان نتونستم پیداش کنم اما یادمه که تفاوت زیر 10% بود.
پستمو پیدا کردم براتون میذارمش

sir payman
21-02-2010, 11:46
I decided to see how much the HT bus of the A64 actually effects performance. I have used 3DMark03, 3DMark01 and SiSoft Sandra 04. The speeds used for the HT are 800, 600 and 400 mhz. For the percentages, 800 mhz is the zero point.

<b>System Specs:</b>

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3200+ @ 2.0Ghz
Geil PC 3200 2x512mb CAS 2-4-4-6
2x Western Digital Raptors 36gb Raid 0
AIW ATI Radeon 9800 Pro @ 378/337.5
Onboard Sound

<b>Software and Drivers:</b>

Windows XP Pro SP1
Direct X 9.0
Cat 3.10 drivers
Via 4 in 1 v4.49
Performace selected in Direct 3D tab
No FSAA/No AA

<b>3D Mark03:</b>

Score
800 mhz - 5863
600 mhz - 5891
400 mhz - 5884

% Difference
800 mhz - 0%
600 mhz - +0.004%
400 mhz - +0.003%

<b>3D Mark01:</b>

Score
800 mhz - 19808
600 mhz - 19682
400 mhz - 19763

% Difference
800 mhz - 0%
600 mhz - -0.07%
400 mhz - -0.03%

<b>SiSoft Sandra 04:</b>

<b>Cpu Arithmetic Score</b>

800 mhz:
Dhrystone ALU: 8324 Mips
Whetstone FPU/SSE2:3157/4101 MFLOPS
600 mhz -
Dhrystone ALU: 8297
Whetstone FPU/SSE2: 3156/4091
400 mhz -
Dhrystone ALU: 8297
Whetstone FPU/SSE2: 3156/4098

% Difference
800 mhz -
Dhrystone ALU: 0%
Whetstone FPU/SSE2: 0/0 %
600 mhz -
Dhrystone ALU: -0.04%
Whetstone FPU/SSE2: <.01%/<.01%
400 mhz -
Dhrystone ALU: -0.04%
Whetstone FPU/SSE2: <.01%/<.01%

Cpu Mutli-Media Benchmark

800 mhz
Integer iSSE2 -14934
Float iSSE2 - 19682
600 mhz
Integer iSSE2 - 14932
Float iSSE2 - 19686
400 mhz
Integer iSSE2 - 14931
Float iSSE2 - 19692

% Difference
800 mhz
Integer iSSE2 - 0%
Float iSSE2 - 0%
600 mhz
Integer iSSE2 - <.01%
Float iSSE2 - <.01%
400 mhz
Integer iSSE2 - <.01%
Float iSSE2 - <.01%

I was kind of suprised at the results and I don't think 1000mhz HT is going to help the A64 much. More benchmarks should be run before this is completely concluded though. When I get time i want to run some more thorough ones.
همونطور که معلومه توی این باسها اختلافشون زیاد نبود پس فکر نمیکنم با HT3 هم تفاوت بیش از 10% باشه.
حالا چه بردی میخواید بخرید؟

ess_1362
21-02-2010, 13:19
در اکثر کاربردها تفاوت خیلی نامحسوس هست

مثلا در بازی ها تفاوت خیلی نامحسوس هست(می تونم بگم تقریبا فرقی ندارند)

ولی در کاربردهایی مثل رندرینگ و کارهای 3D MAX تفاوت بوجود میاد و اون هم بخاطر این هست که پهنای مسیر تبادل اطلاعات بین پردازنده و رم بیشتر میشه و کیفیت و پرفرمنس کار را افزایش میده

mojtabaalemi
21-02-2010, 18:06
این طور که من فهمیدم رم کلا جداست مسیرش .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

sir payman
21-02-2010, 19:51
HyperTransport رابط بین cpu و چیپ ست هست.

ess_1362
21-02-2010, 20:42
خوب در پردازنده های AMD هم پردازنده مثل پلتفرم P55 اینتل بطور کاملا مستقیم با رمها در ارتباط نیست و در حقیقت رابطش همین مسیر هست

mojtabaalemi
22-02-2010, 12:03
اتفاقا مستقیم وصله و ht برای ارتباط io ها و گرافیک و چیپست هست .توی عکسم مشخصه . عکس رسمیه .

sir payman
22-02-2010, 12:16
فکر میکنم این عکس کمک کنه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mojtabaalemi
22-02-2010, 19:31
با این حساب این کم شدن باس ht با ید روی گرافیک و هارد و درایوای نوری تاثیر بذاره و از اون جایی که 965 اش هم با 2000MHz کار میکنه و باید کراسفایر و چند ت هارد و ... رو بکشه پس 1000MHz باید راحت یه گرافیک قوی و یکی دوتا هارد با یه درایو نوری رو بکشه .

sir payman
22-02-2010, 20:32
نه اشتباه نکنید درایوهای نوری و هاردها به پل جنوبی مربوط میشه و اصلا به HT ربطی نداره.پل جنوبی اطلاعات رو میده به پل شمالی و از پل شمالی به گرافیک داده میشه و برای 965 چه 2000 باشه و چه 1000 باشه هاردها کار خودشونو میکنن و حتی به راحتی raid هم میشن در هر دو حالت چون با SB دارن کار میکنن و این sb هست که میگه از چند هارد و چه نوع ریدی پشتیبانی میشه.
و اینکه با 2000 میشه کراس کرد و با 1000 نمیشه هم درست نیست چون چیپ اصلی هست که این قابلیت رو باید داشته باشه برای کراس کردن که بتونه اطلاعات رو به طور مثال با همون 16x و بدون کم کردن سرعت بین اسلاتهای گرافیک تقسیم کنه.به طور مثال در چیپهای ضعیف نمیتونه دو اسلات گرافیک رو به صورت 2 * 16x پشتیبانی کنه و به همین خاطر به 2 تا 8x تبدیل میکنه.
و این عدد 2000 یا 1000 مربوط میشه به سرعت انتقال اطلاعات بین چیپست و cpu و همین سرعت هم به راحتی تمام اطلاعات لازم رو به چیپست میده و چیپ هم به گرافیک منتقلش میکنه.

mojtabaalemi
23-02-2010, 06:29
دقت نکردید تنها منظورم این بود که 1000 برای یه سیستم حتی قوی محدود کننده نیست .

mojtabaalemi
23-02-2010, 06:29
دقت نکردید تنها منظورم این بود که 1000 برای یه سیستم حتی قوی محدود کننده نیست .

sir payman
23-02-2010, 11:56
اهان من بد متوجه شدم ببخشید.نه اصلا محدود کننده نیست اصلا.