PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : طرح اتصال اينترنت با سرعت 100 مگابيت در ثانيه براي آمريکايي‌ها



mahdishata
20-02-2010, 11:46
در حال حاضر بحث‌هايي مبني بر عقب ماندن آمريکا از ديگر کشورهاي صنعتي در افزايش دسترسي مردم به اينترنت پرسرعت مطرح شده است. به گفته "کميسيون فدرال ارتباطات"(FCC) بيش از 100 ميليون آمريکايي در منازل خود به خطوط پهن‌باند اينترنتي دسترسي ندارند،‌ زيرا قابليت ارايه اين خدمات هنوز براي آن‌ها فراهم نشده است و يا هنوز از مزاياي اين سرويس مطلع نيستند.


در کنار اين رقم گفته مي‌شود که 65 درصد خانه‌هاي آمريکا به خطوط پهن‌باند اينترنتي متصل شده‌اند که اين رقم از ميزان دسترسي ساکنان ديگر کشورهاي صنعتي به اينترنت پرسرعت کمتر است. طبق آمارها، در سنگاپور 88 درصد و در کره جنوبي 95 درصد خانه‌ها متصل به خطوط پهن‌باند اينترنتي شده‌اند.


"جاليوس جناچوسکي"(Julius Genachowski) مدير "کميسيون فدرال ارتباطات آمريکا" هم‌اکنون پيشنويس "طرح خطوط پهن‌باند ملي" که دسترسي مردم اين کشور به اينترنت پرسرعت را افزايش مي‌دهد، آماده کرده است. او طي سخنراني خود در "کنفرانس اعضاي کميسيون قانونگذاري کاربردي آمريکا" ضمن توضيحاتي در مورد پيشنويس طرح خود اظهار داشت که اين طرح را "100 به توان 2" نام‌گذاري کرده است. بر اساس اين طرح، 100 ميليون خانه در آمريکا که به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند، تا سال 2020 مي‌توانند با سرعت 100 مگابيت در ثانيه به اينترنت متصل شوند.


البته بايد توجه داشت که اين طرح منتقداني نيز داشته است. "ادوارد مولر"(Edward Mueller) مدير مرکز Qwest Communications در اين خصوص به خبرگزاري رويترز توضيح داد که نه تنها اين يک طرح غيرواقعي بوده است، بلکه اين مردم نيز خواستار اتصال به اينترنت با سرعت 100 مگابيت در ثانيه نيستند.

systemgroup.net