مشاهده نسخه کامل
: ورود 7 خودروی چينی جايگزين پيكان
فارس: قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در كيفيت و محصول با اشاره به واردات 7 دستگاه خودروي چيني جايگزين پيكان به كشور، پيش بيني كرد توليد و عرضه اين خودرو از نيمه دوم سال آينده آغاز شود.
مير جواد سليماني با اشاره به ورود كشتي حامل خودروي چيني به كشور گفت: هم اكنون تست و انجام آزمونهاي مختلف بر روي خودروهاي وارداتي در حال انجام است تا تأييديههاي لازم از مراكز مربوطه اخذ شود.
وي با بيان اينكه انجام تست سه هزار كيلومتر اين خودرو شروع شده است، افزود: نمونههاي وارد شده به دستگاههاي مختلف از جمله سازمان استاندارد، وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط زيست ارائه شده است.
وي پيش بيني كرد نتايج آزمايشات مربوط به خودروي چيني جايگزين پيكان طي دو تا سه هفته آينده مشخص شود.
سليماني تصريح كرد: منتظريم نتايج نهايي آزمايشات مشخص شود تا مذاكره با شركت چيني را ادامه دهيم.
به گفته وي تاكنون 7 نمونه از خودروي چيني جايگزين پيكان به كشور وارد شده و در اختيار دستگاههاي مربوطه قرار گرفته است.
وي پيشبيني كرد: توليد خودروي چيني جايگزين پيكان از نيمه دوم سال آينده آغاز و اين خودرو به بازار عرضه شود.
سليماني در ادامه در خصوص تشكيل كميتهاي در سازمان گسترش براي استفاده حداكثري از توان ساخت داخل و نقش ايران خودرو در اين زمينه گفت: وظيفه خودروسازان اين است كه از قطعهسازان داخلي حمايت كنند و در اين راستا از حداكثر توان ساخت داخل بهره گيرند.
وي ادامه داد: اين مسئله در برنامه كلان ايران خودرو قرار دارد و در ساخت خودروهاي داخلي از حداكثر توان توليد قطعه در كشور استفاده خواهد شد.
وي در پايان در مورد تصميم گيري هيأت مديره ايران خودرو در خصوص توليد رانا نيز گفت: اين مسئله در برنامه هيأت مديره قرار دارد ولي با توجه به حجم بالاي كارها، هنوز تصميمگيري در اين مورد صورت نگرفته است.
MoHaMaD ZaNd
20-02-2010, 13:30
آقا ما بگيم پيكان غلط كرد بس ميكنيد ؟؟؟؟ عجب گيرايي هستن اينا !!!
به خدا ارزش اون پيكان از 1000 تا از اين چيزي ها بهتره !!!
hamed malekpour
20-02-2010, 18:50
به نظر من یه چیزی پروندن با ور نکنید من پیکان دارم وازش راضی هستم.
DJ POLESTAR
20-02-2010, 18:56
کاش کی عکسهای اون خودروهایی که قراره بیان میزاشتین.
در ضمن بنظر من ارزش یه خودروی چینی از هزارتا پیکان برتره!
پیکان هم شد ماشین!!!
mehryazdan
20-02-2010, 18:56
بابا شما برید فرغونتون رو درست کنید هرچند فرغون هم درست کنند باز قیمتش 10 میلیون میشه پس لطف کنید به هیچ چی دست نزنید
GAME-GTR
25-02-2010, 20:03
مگه پیکان چنتا بود که 7تا بجاش وارد کردن ؟
7تا ؟؟؟
7تا؟؟؟؟؟
Amin-Nasim
25-02-2010, 20:24
در ضمن بنظر من ارزش یه خودروی چینی از هزارتا پیکان برتره!
پیکان هم شد ماشین!!!
پیکان از هزار خودروی بنجل چینی هزار بار بهتره
همه ی این حرفا که پیکان بهتره از روی تعصبه !!!
DJ POLESTAR
25-02-2010, 22:08
پیکان از هزار خودروی بنجل چینی هزار بار بهتره
احتمالا من اشتباه کردم و دلیلی هم که نداشتم!
شما میشه چند دلیل برای این حرفتون بفرمایید!؟
rami_hemi
26-02-2010, 08:50
اینا فکر میکنن تنها دلیل اینکه پیکان بین مردم جا افتاده بود قیمتش بود ولی اصلا اینطوری نیست .
هر چقدر هم تلاش کنن دیگه بازار پیکان از دستشون رفته و این کار رو موقعی باید میکردن که داشتن پیکان رو از تولید خارج میکردن یعنی قبل زا پیکان جایگزینی واسش پیدا میکردن .
پیکان شرایط خاصی داشت در کنار ارزانی نسبی تعمیر و نگهداری ارزان و آسان و از همه مهمتر نفوذ تو فرهنگ جامعه بود و یکی از مهمترین مشخصاتش مناسب بودن برای یک خانواده متوسط و متوسط پایین ایرانی بود .پیکان تاکسی بود ماشین اداری بود ماشین پلیس شد و هر جایی سر در می آورد .
امروز این نقش رو پراید داره و این ماشین بعد از سالها که زیر سایه پیکان مونده بود با رفتن پیکان و نبود جایگزینی واسه پیکان از طرف سازنده پراید تونست موفق بشه .مطمئن باشید موفق نخواهد شد ایرانخودرو با وجود سالها تولید 405 و مشتقاتش هنوز نتونسته در مورد این ماشین کاری انجام بده ماشینی که میتونست با یک موتور ضعیفتر و بدون تغییرات اعمال شده روی اون که منجر به تولید
آر دی و روا شد اتومبیل موفقی باشه ولای به خاطر اینکه جامعه ما این ماشینر و به عنوان یه ماشین سطح بالا میدونستن حتی مشتقات دو رگه این ماشین هم نمیتونن توی رده پایین موفق باشن .
شاید همه فکر کنیم که موفقیت یک خودرو در پایینتر سطح بازار یعنی رده قیمتی پایینتر از 10 میلیون خیلی راحته و اگه مثلا قیمتی 6 میلونی داشتهب اشه موفق میشه ولیی مطمئن باشید به خاطر حساسیت و زیاد بودن مشتری تو این رده و اینکه این رده از مشتری بیشتر به نظرات اطرافیان خودشون اهمیت میدن و تبلیغات فرد به فرد توی این رده زیاد موثر هستش موفق شدن در سطح پایین بازار خودروی ایران خیلی سخت هستش .
مثلا پیکان با 40 سال سابقه این موفقیت رو به دست آورده بود .پراید بعد از نزدیک 10 سال موفق شد تا خودش رو به عنوان یه خودروی خانوادگی به مردم معرفی کنه که بازم میبینیم که هنوز نتونسته انتظارات مشتری خودش رو بر آورده کنه و هنوز خیلی از ایرانی ها هستن که موقع رانندگی با یک پراید خاطرات پیکان رو تعریف میکنن و از دوام و مقاومت پیکان که نسبت به پراید برتری داره حرف میزنن .
ما همه حداقل یک بار پیکان روندیم و حتی توی خانواده ما یک پیکان بوده این پیکان همه فن حریف بوده یک بارکش یک ماشین برای عروسی یک ماشین برای گردش آخر هفته که شاید برای عبور از جاده های خاکی و حتی سنگلاخی هم مورد استفاده قرار میگرفت ولی حالا کدوم یکی از شما که پراید سورا میشید این جرائت رو دارید پیراد یا پژو خود رو ببرید و از یه جاده خاکی با خیال راحت عبور کنید .شاید روا با کمی ملاحضات میتونست جای پیکان رو بگیره ولی روا قیمت بالایی داشت و بدنه اون سنگین بود توان موتور پیکان در اون حد نبود .
دوستان برای اینکه ماشینی جای پیکان رو بگیره تنها قیمت ملاک نیست .با اینکه میگیم پراید جای پیکان رو گرفته ولی باز هم با تمام برتری هایی که نسبت به پیکان داره هنوز جای خودش رو توی ذهن مردم باز نکرده همیشه پیکان خاطره وار باقی خواهد موند .
یکی از دلایل اینکه پیکان رنو و ژیان جیپ بیویک ایران کادیلاک ایران توی جامعه ما هنوز با گذشت سالها از عمرشون و پایان تولیدشون هنوز هم جایی توی ذهن همه مردم ایران دارن به شرایط زمان تولیدشون و این ویژگی ما ایرانی ها که به سنتها و ارزشهای گذشته خودمون اهمیت میدیم (این مورد ذاتی هستش هر چقدر هم ادعای مدرن شدن بکنیم این یک خاصیت شرقی هستش)بر میگرده .
هر کدوم از این ماشینا برای ما یاد آور یک چیزی هستن .
این همه حرف زدم که بگم هر ماشین زیر 7 میلیونی نمیتونه جای پیکان رو بگیره این رو مدیرانی که ادعا میکنن مدیران بزرگترین واحد صنعتی ایران هستن هنوز نفهمیدن .
بهتر بود به جای اینکه از چین این ماشین رو بیارن از یک طراح اینگلیسی میخواستن تا خاطراه پیکان رو برای ایرانی ها زنده کنه .
چون پیکان یک اینگلیسی تمام عیار بود .اگه مدلهای اولیه این ماشین رو دیده باشین داشبورد چوبی تزئینات چوبی داخل ماشین و کلا فضای جعبه مانند این ماشین همش تداعی کننده یک اینگلیسی بودش .
اینا فکر میکنن تنها دلیل اینکه پیکان بین مردم جا افتاده بود قیمتش بود ولی اصلا اینطوری نیست .
هر چقدر هم تلاش کنن دیگه بازار پیکان از دستشون رفته و این کار رو موقعی باید میکردن که داشتن پیکان رو از تولید خارج میکردن یعنی قبل زا پیکان جایگزینی واسش پیدا میکردن .
پیکان شرایط خاصی داشت در کنار ارزانی نسبی تعمیر و نگهداری ارزان و آسان و از همه مهمتر نفوذ تو فرهنگ جامعه بود و یکی از مهمترین مشخصاتش مناسب بودن برای یک خانواده متوسط و متوسط پایین ایرانی بود .پیکان تاکسی بود ماشین اداری بود ماشین پلیس شد و هر جایی سر در می آورد .
امروز این نقش رو پراید داره و این ماشین بعد از سالها که زیر سایه پیکان مونده بود با رفتن پیکان و نبود جایگزینی واسه پیکان از طرف سازنده پراید تونست موفق بشه .مطمئن باشید موفق نخواهد شد ایرانخودرو با وجود سالها تولید 405 و مشتقاتش هنوز نتونسته در مورد این ماشین کاری انجام بده ماشینی که میتونست با یک موتور ضعیفتر و بدون تغییرات اعمال شده روی اون که منجر به تولید
آر دی و روا شد اتومبیل موفقی باشه ولای به خاطر اینکه جامعه ما این ماشینر و به عنوان یه ماشین سطح بالا میدونستن حتی مشتقات دو رگه این ماشین هم نمیتونن توی رده پایین موفق باشن .
شاید همه فکر کنیم که موفقیت یک خودرو در پایینتر سطح بازار یعنی رده قیمتی پایینتر از 10 میلیون خیلی راحته و اگه مثلا قیمتی 6 میلونی داشتهب اشه موفق میشه ولیی مطمئن باشید به خاطر حساسیت و زیاد بودن مشتری تو این رده و اینکه این رده از مشتری بیشتر به نظرات اطرافیان خودشون اهمیت میدن و تبلیغات فرد به فرد توی این رده زیاد موثر هستش موفق شدن در سطح پایین بازار خودروی ایران خیلی سخت هستش .
مثلا پیکان با 40 سال سابقه این موفقیت رو به دست آورده بود .پراید بعد از نزدیک 10 سال موفق شد تا خودش رو به عنوان یه خودروی خانوادگی به مردم معرفی کنه که بازم میبینیم که هنوز نتونسته انتظارات مشتری خودش رو بر آورده کنه و هنوز خیلی از ایرانی ها هستن که موقع رانندگی با یک پراید خاطرات پیکان رو تعریف میکنن و از دوام و مقاومت پیکان که نسبت به پراید برتری داره حرف میزنن .
ما همه حداقل یک بار پیکان روندیم و حتی توی خانواده ما یک پیکان بوده این پیکان همه فن حریف بوده یک بارکش یک ماشین برای عروسی یک ماشین برای گردش آخر هفته که شاید برای عبور از جاده های خاکی و حتی سنگلاخی هم مورد استفاده قرار میگرفت ولی حالا کدوم یکی از شما که پراید سورا میشید این جرائت رو دارید پیراد یا پژو خود رو ببرید و از یه جاده خاکی با خیال راحت عبور کنید .شاید روا با کمی ملاحضات میتونست جای پیکان رو بگیره ولی روا قیمت بالایی داشت و بدنه اون سنگین بود توان موتور پیکان در اون حد نبود .
دوستان برای اینکه ماشینی جای پیکان رو بگیره تنها قیمت ملاک نیست .با اینکه میگیم پراید جای پیکان رو گرفته ولی باز هم با تمام برتری هایی که نسبت به پیکان داره هنوز جای خودش رو توی ذهن مردم باز نکرده همیشه پیکان خاطره وار باقی خواهد موند .
یکی از دلایل اینکه پیکان رنو و ژیان جیپ بیویک ایران کادیلاک ایران توی جامعه ما هنوز با گذشت سالها از عمرشون و پایان تولیدشون هنوز هم جایی توی ذهن همه مردم ایران دارن به شرایط زمان تولیدشون و این ویژگی ما ایرانی ها که به سنتها و ارزشهای گذشته خودمون اهمیت میدیم (این مورد ذاتی هستش هر چقدر هم ادعای مدرن شدن بکنیم این یک خاصیت شرقی هستش)بر میگرده .
هر کدوم از این ماشینا برای ما یاد آور یک چیزی هستن .
این همه حرف زدم که بگم هر ماشین زیر 7 میلیونی نمیتونه جای پیکان رو بگیره این رو مدیرانی که ادعا میکنن مدیران بزرگترین واحد صنعتی ایران هستن هنوز نفهمیدن .
بهتر بود به جای اینکه از چین این ماشین رو بیارن از یک طراح اینگلیسی میخواستن تا خاطراه پیکان رو برای ایرانی ها زنده کنه .
چون پیکان یک اینگلیسی تمام عیار بود .اگه مدلهای اولیه این ماشین رو دیده باشین داشبورد چوبی تزئینات چوبی داخل ماشین و کلا فضای جعبه مانند این ماشین همش تداعی کننده یک اینگلیسی بودش .
فق5ط میتونم بگم فوق العاده گفتید.هیچ حرف و سخنی وجود نداره تا فرمایشات شما رو رد کنه.:11:
سلام
من اواخر اسفند يكي شون رو توي اتوبان كردستان ديدم
اسمش chana بود
china نه ها پشتش نوشته بود chana
مقل قوطي كبريت روي ضلع بلند
يه mvm رو تصور كنيد كه قدش بلند شده باشه
واقعا ضايه بود چرخها كوچيكه كوچيك اونقدر ارتفاع بدنه
درب ها هم كاملا با گوشه هاي تيز
به خدا پيكان خوشگل تر بود
شايد تو چين قيمت اين ماشين 1500 دلار باشه كه بخرن
جدا زشت بود و كاملا اسباب بازي
Amin-Nasim
28-03-2010, 10:02
سلام
من اواخر اسفند يكي شون رو توي اتوبان كردستان ديدم
اسمش chana بود
china نه ها پشتش نوشته بود chana
مقل قوطي كبريت روي ضلع بلند
يه mvm رو تصور كنيد كه قدش بلند شده باشه
واقعا ضايه بود چرخها كوچيكه كوچيك اونقدر ارتفاع بدنه
درب ها هم كاملا با گوشه هاي تيز
به خدا پيكان خوشگل تر بود
شايد تو چين قيمت اين ماشين 1500 دلار باشه كه بخرن
جدا زشت بود و كاملا اسباب بازي
این ماشین رو مجله ماشین ازمایش کرده
SevenART
28-03-2010, 10:08
چه شود ... محصول کره که پراید بود اومد زیر دست ایرانیها چی شد ... حالا که جنس هم چینیه ... محصولی از چین و تولید ایران .. به به ... رکورد می شکونند حالا ....
hamed malekpour
28-03-2010, 10:39
به نظر من این خودرو های چینی هم یک بار مصرف هستتند؟
این ماشین رو مجله ماشین ازمایش کرده
ميشه يه نتيجه رو اينجا بذاريد ازش؟
مشخصات
ممنون از لطفت
hacker021
10-04-2010, 18:40
يه عكسم بزارين!اگه ميشه.
kiakianokia
15-04-2010, 00:57
بهتره واردات رو آزاد كنن تا ماشين ارزون خوب بخريم...
Amin-Nasim
16-04-2010, 10:01
ميشه يه نتيجه رو اينجا بذاريد ازش؟
مشخصات
ممنون از لطفت
در شماره 315 ازمایش شده
ون چانا
گنجایش موتور 3/1 لیتر
قدرت 80 اسب بخار
گشتاور 102 نیوتون متر
مصرف سوخت بنابر اظهار تولید کننده 4/6 لیتر در صد کیلومتر
طول 3856 میلیمتر
عرض 1568 میلیمتر
ارتفاع 1568 میلیمتر
خدایی من نمیدونم این دوستانی که میگن پیکان بهتر بود روی چه حساب و یه ملاکی این حرف رو میزنن، پیکان اصلاً چی داشت که بخواد بهتر باشه هیچی نداشت این ماشین، اینم شد حرف. پیکان از تنها ماشینی که بهتر بود خودش بود خدایی. مطمئناً هر مزخرف چینی هم که بیارن شکی نیست از یه ماشین ساخت 50 سال پیش خیلی بهتره.
rami_hemi
16-04-2010, 10:56
نمیشگم بهتر بودیم
میگیم پیکان یه چیز دیگه اشت که پیکان شد
نه فقط قیمت ارزون .مدیران خودرو سازی فکر میکنن فقط قیمت پیکان بودش که اون رو بین مردم جا انداخته بود
دلالیش رو تو هر چی به ذهنم رسیده توی صفحه قبل گفتم
باور کنید پیکان سواری واسه خودش یه فرهنگ بود و هستش .
منم موندم با اون همه کم کاستی ها چرا اینقدر طرفدار داره
برای خود منم جذابیت یه پیکان مدل پایین مثلا 47 با اون داشبورد چوبی و رو دری های چوبی خیلی بیشتر از یه 405 با تمام امکانات جذابیت داره .
حالا یک روز سعی میکنم یه بحث سر اینکه چرا پیکان اینقدر توی فرهنگ ایرانی ها جا افتاد.
من بازم میگم جایگزین پیکان باید یه انگلیسی باشه نه چینی یا کره ای چون پیکان یک انگلیسی بود
حداقل باید سبک طراحیش و تزئیناتش انگلیسی باشه .
خدایی من نمیدونم این دوستانی که میگن پیکان بهتر بود روی چه حساب و یه ملاکی این حرف رو میزنن، پیکان اصلاً چی داشت که بخواد بهتر باشه هیچی نداشت این ماشین، اینم شد حرف. پیکان از تنها ماشینی که بهتر بود خودش بود خدایی. مطمئناً هر مزخرف چینی هم که بیارن شکی نیست از یه ماشین ساخت 50 سال پیش خیلی بهتره.
من هيچ تعصبي رو پيكان نداشتم
منم موافق خودرو جديد هستم همه هستيم
ولي ايني كه من ديدم واقعا مزخرف بود
اول شما ببين بعد بگو هر چي از اون بهتره
با سلام خدمت دوستان :5:
پیکان ماشین نمیشه هرچی هم که به جاش بیارن بدرد نخوره واگرنه به نام پیکان چینی نمی اوردن یه اسم دیگه میذاشتن مگه اسم قعطه؟
hamed malekpour
18-04-2010, 09:21
من حدود7ماه پیکان دارم هردوهفته باید کم کمش 60هزار تومان خرجش کنی الان هم ماشینم تعمیر گاه است کاسه نمدش رون می داد وگیربکسش را با کردند وحدود25هزار تومان خرج کردم من قصد فروشش را دارم ماشین بدی است .
Amin-Nasim
18-04-2010, 14:02
چرا این قدر به این پیکان فحش می دید :41:
با سلام خدمت دوستان :5:
پیکان ماشین نمیشه هرچی هم که به جاش بیارن بدرد نخوره واگرنه به نام پیکان چینی نمی اوردن یه اسم دیگه میذاشتن مگه اسم قعطه؟
آقا شما بگو یه قوطی حلبی باشه بهش 4 تا چرخ وصل کردن بازم از پیکان بهتره، آخه پیکان چی داشت؟ هیچی نداشت هیچی؛ حالا فکر کن یه ماشین مزخرف دیگه بیارن که هیچی نداشته باشه بازم از پیکان بهتره.
behzad_zn
21-04-2010, 17:57
آقا پیکان زمان خودش ماشین شاخی بوده الان زمانش گذشته و با معیار های روز مطابقت نداره
اون زمان که ایران خرید یه شرکته انگلیسی رو به ورشکستگی بود
با این حال ما انقدر بدبخت و نجیبیم!!!!که هنوز سوار میشیم و به به چه چه میکنیم!!!!:41:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.