PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازار دايل‌آپ محفوظ مي‌ماند؟



mahdishata
17-02-2010, 12:04
مدير يك شركت اينترنتي:
كاربران دايل‌آپ هيچ وقت كم نمي‌شوند :41:
فراگيري، ارزان و در دسترس بودن سرويس بسيار مهم است

كاربران تازه وارد به حوزه اينترنت كه ورودي و استفاده آن‌ها از سرويس دايل‌آپ است هميشه وجود دارند و در بازار فعال خواهند بود؛ بنابراين سبد دايل‌آپ براي كاربران جديد و كساني كه به اين ميزان اينترنت و با شرايط دايل‌آپ نيازشان تامين مي‌شود هميشه محفوظ خواهد ماند.

باقر افخمي - مدير يك شركت اينترنتي - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: با ورود اپراتورهاي وايمكس بازار شركت‌هاي كوچك اينترنتي براي ارائه سرويس دايل‌آپ براي كاربران جديد و مبتديان و كساني كه نيازشان با دايل‌آپ برطرف مي‌شود، حفظ خواهد شد.

وي گفت: نگاهي به روند رو به رشد دسترسي به اينترنت در جوامع مختلف و به ويژه كشورهاي درحال توسعه، نشان‌دهنده اين است كه سرويس‌هاي قديمي تحت هيچ شرايطي با ارائه سرويس‌هاي نوين، زياد دستخوش تحول و تغيير قرار نمي‌گيرند زيرا كاربران و كساني كه از سرويس دايل‌آپ استفاده مي‌كنند بعد از مدتي و برحسب نياز خود به سرويس ADSL روي مي‌آورند.

اين كارشناس ادامه داد: كساني كه از سرويس اينترنت پرسرعت استفاده مي‌كنند وقتي دايره فعاليتشان گسترده شده و به سرويس باكيفيت و امكانات بالاتري نياز داشته باشند، به سمت وايمكس روي مي‌آورند زيرا اين سرويس از طريق بي‌سيم بسيار راحت‌تر دريافت مي‌شود.

به گفته افخمي بايد توجه داشت كه اين تعداد كم يا زياد مي‌شود اما هيچ وقت از بين نمي‌رود و در جوامع صنعتي و پيشرفته نيز اين حرف مصداق دارد و هنوز بسياري از كساني كه از سرويس اينترنت استفاده مي‌كنند فراگيري، ارزان و قابل دسترس بودن برايشان بسيار مهم است.

افخمي خاطر نشان كرد: قوانين و مقررات دست و پاگير موجود در ساختار كشور هميشه باعث كند شدن روند رو به رشد مواردي از جمله اينترنت شده است و از طرفي مردم در كشورمان به طور كلي هر زمان كه نيازشان برطرف شود، ديگر به فكر موضوع ديگري نمي‌افتند و در همان حد از اينترنت استفاده مي‌كنند كه نيازشان برطرف شود.

عضو اصلي شوراي حل اختلاف رسيدگي به جرائم رايانه‌يي و اينترنتي دادگستري استان تهران گفت: كاربراني كه از دايل‌آپ استفاده مي‌كنند هميشه وجود خواهند داشت ولي تعدادشان متفاوت است و بايد گفت كاربراني كه از سرويس‌هاي پايين‌تر استفاده مي‌كنند هيچ وقت كاهش پيدا نمي‌كند.

اين كارشناس تاكيد كرد: يكي از شاخص‌هاي رشد جامعه علاوه بر درآمد ملي، موضوع دسترسي به اينترنت است و اين باعث شده ما خيلي مواقع با مشكل مواجه شويم زيرا رشد تعدادي كاربران برايشان مهم‌تر از رشد كيفي كاربران است. بنابراين دولت بايد توجه كند كه علاوه بر بالا بردن تعداد آدم‌ها و كاربران كيفيت اينترنت را هم افزايش دهد.

isna.ir