PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : توقف فروش تلويزيون OLED سوني



mahdishata
17-02-2010, 11:55
سوني به دليل تقاضاي اندك به فروش محصول XEL-1 خود كه نخستين تلويزيون OLED عرضه شده به بازار بود، در ژاپن پايان مي‌دهد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوني تنها پس از دو سال از زمان عرضه شدن اين تلويزيون 11 اينچي كه نخستين محصول تلويزيون ديود نوري ارگانيكي يا OLED بود، اعلام كرد كه توليد تلويزيون‌هايي را كه از اين فن‌آوري استفاده مي‌كنند متوقف كرده اما قصد دارد به فروش اين تلويزيون‌ها در بازارهاي خارج از اين كشور ادامه دهد.

نمايشگرهاي OLED از ارگانيك يا تركيبات كربن داري كه نور منتشر مي‌كنند استفاده كرده و تصاوير واضحي توليد مي‌كنند و به منبع نور پس زمينه نياز ندارند به همين دليل باريك‌تر و از نظر مصرف انرژي نسبت به LCD ها كه نوع متداول‌تر از تلويزيون‌هاي مسطح‌اند، مقرون به صرفه‌ترند اما قيمت بالا مانع توليد انبوه اين فن‌آوري در بازاري شده كه تحت اختيار نمايشگرهاي LCD ارزان‌تر است.

سوني كه در بازار موسيقي قابل حمل از اپل و در بازي‌هاي ويديويي از نينتندو عقب افتاده، قصد دارد در اين فن‌آوري پيشتاز باشد و اين محصول را در دستيابي به شهرتش به‌عنوان يك نوآور مهم و حياتي مي‌داند.

سوني فاش نكرده چه تعداد دستگاه از تلويزيون‌هاي OLED را به فروش رسانده اما طبق برآورد DisplaySearch، حدود دو هزار دستگاه از تلويزيون OLED سوني در سال 2009 در سراسر جهان به فروش رفته است.

isna.ir

1364362
17-02-2010, 13:10
تشکر محمد از بابل