PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : IBM تراشه 8 هسته‌ای عرضه می‌کند



mahdishata
09-02-2010, 17:44
شرکت IBM پردازنده Power7 را با تعداد هسته‌هاي پردازشگر بيشتر نسبت به مدل‌هاي پيشين و قابليت‌هاي چندگانه براي اجراي همزمان دو يا چند برنامه براي سرورها روانه بازار کرد.


به گفته IBM، تراشه Power7 شامل هشت هسته پردازشگر مجزا مي‌شود که هر کدام از اين هسته‌ها قادرند چهار فعاليت مجزا را به‌اجرا برسانند. تراشه Power7 به گونه‌اي طراحي شده است که در آن واحد مي‌تواند 32 کار مجزا را به صورت همزمان انجام دهد و بر اين اساس، توان فعاليت آن نسبت به مدل پيشين خود موسوم به Power6 چهار برابر شده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اين تراشه به فناوري جديدي با نام TurboCore مجهز شده است که به کاربران امکان مي‌دهد سرعت هسته فعال و در حال استفاده را کنترل و مديريت کنند. اين فناوري به پردازنده کمک مي‌کنند تا حافظه و پهناي باند لازم براي فعاليت‌هاي رايانه‌اي را از هشت هسته، به چهار هسته در حال استفاده انتقال دهد تا قابليت‌هاي هر يک از هسته‌هاي پردازشگر ارتقا يابند.


شرکت IBM همچنين سروري را مبتني بر چهار پردازنده Power7 به بازار عرضه کرده است. سرورهاي Power 780 و Power 770 که از پيشرفته‌ترين محصولات IBM محسوب مي‌شوند، همراه با 64 هسته پردازشگر Power7 در اختيار کاربران قرار مي‌گيرند. اين شرکت سرورهاي 750 Express و 755 Express را نيز از 19 فوريه روانه بازار مي‌کند. دو سرور Power 780 و Power 770 از تاريخ 16 مارس عرضه مي‌شوند.

systemgroup.net