PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تشكيل كميته ويژه براي رسيدگي به شكايات مشتركان از اپراتورها



wichidika
26-01-2010, 18:56
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
مدير كل دفتر نظارت سازمان تنظيم مقررات در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
تشكيل كميته ويژه براي رسيدگي به شكايات مشتركان از اپراتورها
خبرگزاري فارس: مدير كل دفتر نظارت بر سرويس هاي فناوري اطلاعات رگولاتوري از تشكيل كميته‌اي به نام «كنترل و پايش عملكرد بازار» با عضويت تمام نهادهائي كه وظيفه رسيدگي به شكايت و سالم‌سازي فضاي بازار را دارند، در دفتر نظارت رگولاتوري خبر داد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


عليرضا اصغريان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در خصوص سازوكارهاي سازمان قانون گذار و نظارتي رگولاتوري در رسيدگي به شكايات بازار فناوري اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر كميته‌ي «كنترل و پايش بازار» در دفتر نظارت رگولاتوري تشكيل شده كه در اين كميته تمام نهادهاي اجرايي و رسيدگي كننده به شكايت‌ها و نيز دستگاه هايي كه عهده دار سالم‌سازي فضاي بازار هستند شركت دارند كه با تفكيك وظايف در اين كميته رسيدگي به شكايات مشتريان با سرعت بيشتري انجام مي شود.
وي در توضيح روند بررسي شكايات حوزه فناوري اطلاعات در رگولاتوري گفت: در صورت بروز مشكل بين مشترك و شركت هاي خدماتي، قدم اول و بهترين راه‌حل، مراجعه به اپراتور موردنظر است. زيرا اكثر اپراتور‌ها خود را موظف به حل مشكل مشتري مي دانند كه با مراجعه به اپراتورها در مرحله اول نزديك به 50 درصد مواقع نتيجه مطلوب مشترك حاصل مي‌شود.
مدير كل دفتر نظارت بر سرويس هاي فناوري اطلاعات رگولاتوري افزود: در صورت برطرف نشدن مشكل، مشترك مي‌تواند به يكي از نزديك ترين ادارات كل منطقه‌اي سازمان تنظيم مقررات در تهران، مشهد، بندر عباس، شيراز، قزوين، اهواز و اصفهان مراجعه يا مكاتبه كند.
اصغريان ادامه داد: همچنين چندي پيش و با توجه به رشد خدمات ارتباطي و مخابراتي، رگولاتوري اقدام به ايجاد لينك "رسيدگي به شكايات " براي ارسال الكترونيكي شكايات كاربران نهايي از شركتهاي ارائه كننده خدمات اينترنتي بر روي پايگاه اينترنتي اين سازمان كرد.
به گفته وي، شكاياتي كه به صورت الكترونيكي دريافت مي شوند براي رسيدگي به مناطق مربوطه ارجاع داده شده و از سوي منطقه رسيدگي مي‌شود و پاسخ و چگونگي پيشرفت كار نيز براي شكايت كننده، ارسال خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: در صورت ارتباط با مناطق، مراحل رسيدگي به گزارشات سريعتر پيش خواهد رفت زيرا مناطق 7 گانه بازوي اجرايي در فعاليت‌هاي نظارتي و بازرسي‌هاي سازمان هستند.
مدير كل دفتر نظارت بر سرويس هاي فناوري اطلاعات رگولاتوري تاكيد كرد: عليرغم اين روند رسيدگي در صورت عدم رضايت مشترك از نوع حكميت سازمان و يا عدم تمايل به طرح شكايات از طريق رگولاتوري، مشترك مي‌تواند با مراجعه مستقيم به مراجع قضايي و سازمان تعزيرات حكومتي شخصا شكايت خود را پيگيري كند كه تعرفه ها در تعزيرات حكومتي موجود است و بر مبناي اين تعرفه ها قضاوت خواهد شد.
اصغريان افزود: در صورت اثبات تخلف اپراتور، پس از اخذ حقوق مشتري، پرونده براي اعمال قانون به دستگاه هاي اجرايي تعزيراتي و گزارش اين تخلف اپراتور نيز براي ثبت و نگهداري در سابقه اپراتور، براي صادر كننده پروانه كه سازمان تنظيم است فرستاده مي شود.
وي تاكيد كرد: براساس قانون، اعمال اخطار، محدوديت، تعليق و لغو ها براي متخلفين بر عهده سازمان تنظيم مقررات و اعمال جرايم و استرداد حقوق مشتريان بر عهده ي سازمان تعزيرات حكومتي است.
انتهاي پيام/ح