PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : درآمد AMD در سه ماهه آخر ۲۰۰۹



mahdishata
25-01-2010, 19:41
AMDگزارش نتایج مالی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی را اعلام کرد. این گزارش، نتایج سود این مدت زمان را نسبت به ۱۳ کوارتر قبلی نشان می دهد.

به رغم اینکه Advanced Micro Devices (AMD) در سال ۲۰۰۹ نقطه ای ثابت را در بازار دارا نبود، اما توانست یک تصفیه حساب جانانه در رقابت با Intel را از خود بر جای گذارد.

این برند پر تلاش و خستگی ناپذیر که طرفدارانی بسیار را در این عرصه به دست آورده است، توانست ۱٫۲۵ میلیارد دلار را از فروش و عرضه محصولاتی نظیر چیپ های Santa Clara، پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی در سه ماهه مذکور به دست آورد. رقمی که نسبت به سه ماهه آخر سال قبل، رقمی چشم گیر می باشد.

بر اساس بیانیه رسمی شرکت، درآمدAMD به ۱٫۶۵ میلیارد دلار رسید، که نشان از رشد ۴۲ درصدی AMD در این زمینه می باشد. درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران شرکت، طبق این گزارش به رقم ۱٫۱۷۸ میلیارد و به عبارتی ۱٫۵۲ دلار در هر سهم رسیده است.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸، AMD ‌ شاهد یکی از ملال انگیز ترین تجربیات خود در بازار سود و سرمایه بود. زیان عملیاتی بالغ بر ۱٫۲۷۴ میلیارد دلار، از دست دادن سود پیش بینی شده به مبلغ ۱٫۴۳۶ میلیارد دلار، ضربه ای سخت بر پیکره عظیم این شرکت بود. اما عملکرد بازاریابی بسیار خوبی که در سال ۲۰۰۹ از این شرکت شاهد بودیم، توانست قامت این شرکت را در مقابل رقیب دیرینه اش، یعنی Intel به رخ همگان بکشد. باید گفت که AMD در حال پیشرفتی بسیار سریعتر نسبت به قبل است.

آنگونه که پیداست، AMD برای تحکیم نتایج مالی خود در بین شرکت های بزرگ هم رده اش، چشم اندازی خوب را مورد توجه قرار داده است. سرمایه گذاری بر رو چیپ های ارزان قیمت و تراشه های گرافیکی پر بازده که باز هم از دید منظر هزینه پرداختی، از سمت مشتریان، امتیازات بسیاری نسبت به رقبایش دارد را می توان جزو هدف های اصلی این شرکت بر شمرد.

البته Intel و nVIDIA که رقبای اصلی این شرکت محسوب می شوند نیز بیکار نخواهند نشست. سال جاری، رخدادهای عظیمی را در بازار پردازنده ها و تراشه های گرافیکی ازران قیمت تر شاهد خواهیم بود.

Dirk Meyer، عضو هیات مدیره اجرایی AMD در مورد نقطه عطف در پیشرفت و روند رو به رشد AMD ، چنین گفته است:

با ورود به سال ۲۰۱۰ میلادی، قصد اصلی ما استفاده از مدل کسب و کار fabless می باشد. آنگونه که ما می بینیم، با این روش خواهیم توانست رشد و پیشرفتی قابل توجه را در ترازنامه های پایانی، بر جای بگذاریم.

استراتژی های نوآورانه ما در طراحی ها و معماری های در دست، به گونه ای خواهد بود که جهانی دیجیتال و بسایر پویاتر از قبل را به دوستداران مان عرضه کنیم. تولید و تقاضا در این برهه تاریخی باید به سوی این چشم انداز حرکت کند.

winbeta.net