PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اعلام جزئيات خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم | وایمکس ایرانسل



mahdishata
23-01-2010, 10:22
عرضه خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم از طريق وايمکس ايرانسل براي نخستين بار در ايران در هفت شهر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام ايرانسل اين سرويس نوين ايرانسل به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز دهه مبارك فجر، براي اولين بار در ايران با پهناي باندهايي بين 64 کيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه، در شهرهاي اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج و مشهد مقدس راه‌اندازي و عرضه آن آغاز شد.
پس از تجربه ايرانسل در زمينه ارايه خدمات مختلف تلفن همراه، اکنون اين اپراتور قصد دارد تجربه‌اي کاملاً متفاوت از اينترنت پرسرعت بي‌سيم را با سرويس جديد وايمکس و با کيفيتي مطلوب در اختيار کاربران اينترنت كشور قرار دهد. متقاضيان مي‌توانند با استفاده از وايمكس ايرانسل و تنها از طريق يک مودم وايمکس و با استفاده از رايانه خود، به اينترنت پرسرعت بي‌سيم دسترسي داشته باشند.
بر اساس اين گزارش مشتركان اين سرويس نوين و منحصر به فرد هميشه و در هر مکاني که تحت پوشش شبکه وايمكس ايرانسل باشد، به اينترنت با سرعت و استانداردي مناسب دسترسي خواهند داشت. ايرانسل امکان دسترسي و بهره‌مندي از اين سرويس منحصر به فرد را در تمامي شهرها و مناطقي که تحت پوشش شبکه وايمکس ايرانسل هستند، فراهم کرده است.
طبق اعلام، براي استفاده از وايمکس ايرانسل، نيازي به نزديکي و يا ديد مستقيم نسبت به آنتن ارسال کننده نيست و با بهره گيري از انواع مودم‌هاي وايمکس ايرانسل، امکان دسترسي به اين سرويس چه در داخل ساختمان و چه در فضاي باز فراهم خواهد بود.
هزينه اندک توسعه و نگه‌داري، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنيت بالاي شبکه، يکپارچگي مودم، ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفيت تجارت الکترونيک، عدم نياز به کابل کشي و خطوط تلفن از جمله مزايا و برتري‌هاي فن‌آوري وايمکس به شمار مي‌روند.
براساس اين گزارش، ثبت‌نام آسان، عرضه پهناي باندهاي مختلف بين 64 کيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزينه‌ها، امکان پرداخت هزينه اينترنت از طريق کارت‌هاي شارژ ايرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندين مودم براي يک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خريد در صورت عدم رضايت کاربر و پشتيباني نصب و راه‌اندازي مودم‌هاي وايمکس از جمله مزاياي اشتراک وايمکس ايرانسل هستند.
طبق اعلام ايرانسل، در فاز بعدي، خدمات پيشرفته تلفن اينترنتي (VoIP) نيز به کاربران خانگي و تجاري وايمكس ايرانسل عرضه خواهد شد.
ايرانسل همچنين اعلام كرده كه مناسبت سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تعرفه‌هاي استفاده از سرويس وايمکس، از تاريخ 1 تا 22 بهمن‌ماه، به صورت تشويقي ارائه شده و پس از اين تاريخ، مشتركان اين سرويس مي‌توانند در صورت تمايل و تا هر زمان که مايل باشند، با همان طرح تعرفه فعال به استفاده از سرويس وايمکس ايرانسل ادامه داده و يا در غير اين صورت، با انتخاب يکي از طرح‌هاي تعرفه تشويقي جديدي که متعاقباً اعلام خواهد شد، نسبت به تغيير طرح تعرفه خود اقدام کنند.
طرح تعرفه در واقع بسته‌اي است متشکل از سرعتي که مشترك براي اتصال انتخاب مي‌كند و ميزان ترافيک ماهانه‌اي که مايل به استفاده از آن است، به‌عنوان مثال مشترکان، امکان انتخاب طرح تعرفه‌اي با سرعت 128 کيلوبيت بر ثانيه و ترافيک ماهانه 3 گيگابايت را خواهند داشت.
بنا بر اعلام کاربران وايمکس ايرانسل مي‌توانند بر اساس تمايل خود نسبت به نحوه پرداخت، از ميان دو گزينه اشتراک اعتباري و يا دائمي يکي را انتخاب کنند. همچنين تمامي کاربران اين سرويس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابي خود، مي‌توانند در هر زمان به ريز صورتحساب و جزئيات استفاده خود از خدمات دسترسي داشته باشند.
تعرفه استفاده از وايمكس ايرانسل با سرعت 64كيلوبيت بر ثانيه با آبونمان رايگان، 100 ريال به ازاي هر مگابايت تبادل اطلاعات به عنوان نرخ مصرف آزاد تعيين شده است.
هزينه آبونمان ماهيانه استفاده از اين سرويس با سرعت 128كيلوبيت برثانيه با طرح تعرفه پايه به همراه 3 گيگابايت ترافيك رايگان 150هزار ريال و با ترافيك نامحدود 450هزار ريال است. اين تعرفه براي سرعت 256 كيلوبيت بر ثانيه به همراه 3 گيگابايت ترافيك رايگان 290هزار ريال و با ترافيك نامحدود 850هزار ريال است.
هزينه آبونمان ماهيانه سرويس وايمكس ايرانسل با سرعت 512 كيلوبيت بر ثانيه با 4 گيگابايت ترافيك رايگان 350هزار ريال و با ترافيك نامحدود يک ميليون و 200هزار ريال خواهد بود.
هزينه آبونمان ماهيانه اين سرويس براي سرعت 1 مگابيت بر ثانيه با طرح تعرفه پايه به همراه 10 گيگابايت ترافيك رايگان 800 هزار ريال و براي استفاده با ترافيك نامحدود دو ميليون ريال است. اين تعرفه براي سرعت 2 مگابيت برثانيه با 20 گيگابايت ترافيك رايگان، يک ميليون 400هزار ريال و با ترافيك نامحدود سه ميليون و 600هزار ريال است.
گفتني است امكان استفاده از ترافيك اضافه با تعرفه 100ريال به ازاي هر مگابايت به عنوان نرخ مصرف آزاد و يا خريد بسته هاي افزايشي 1، 2، 3، 5 و يا 10 گيگابايتي براي تمامي مشتركين اعتباري و دائمي وايمكس ايرانسل فراهم شده است.
بر اساس اين گزارش زماني که ميزان مصرف مشترك يكي از طرح‌هاي تعرفه پايه، بيش از ميزان حجم اينترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابي وي باشد يا زماني که وي احتمال مي‌دهد در يك بازه زماني نياز به حجم بيشتري ترافيك خواهد داشت، مي‌تواند ميزان ترافيك طرح تعرفه پايه خود را با استفاده از بسته افزايشي، اضافه كند.
بسته‌هاي افزايشي وايمکس ايرانسل حجم مشخصي از ميزان دسترسي به اينترنت هستند که به وسيله آن‌ها مي‌توان با بهاي تخفيفي و براي مدت زماني محدود، حجم ترافيک طرح تعرفه اوليه انتخابي خود را افزايش داد. به عنوان مثال، مشتركان وايمكس ايرانسل با سرعت 64كيلوبيت بر ثانيه مي‌توانند با پرداخت مبلغ 72هزار و 816 ريال يك بسته افزايشي يك گيگابايتي خريداري و استفاده کنند.
براساس اين اطلاعيه، در حال حاضر مودم‌هاي وايمکس ايرانسل در دو نوع داخلي و فضاي باز عرضه مي‌شوند که مودم‌هاي داخلي، با ابعادي کوچکتر و قابليت نصب و کاربرد بسيار آسان، متناسب با فضاي منزل و يا دفاتر کار کوچک طراحي شده اند.
مودم فضاي باز که در خارج از ساختمان نصب مي‌گردد، به علت قدرت بالا در دريافت و ارسال امواج، براي مکان‌هايي که به علت فشردگي ساختمان‌ها، پيچيدگي ساخت و ساز و يا دلايل ديگر، فرکانس‌ها ضعيف‌تر است، طراحي شده و توصيه مي‌شود.
بر اساس اين گزارش درحال حاضر مودم داخلي ايرانسل با بهاي يک ميليون و 100هزار ريال و مودم فضاي باز با بهاي دو ميليون و 200هزار ريال به متقاضيان عرضه مي‌شود.
بنا بر اعلام اطلاعات بيش‌تر درخصوص فن‌آوري وايمكس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌هاي تعرفه متنوع، بسته‌هاي افزايشي و مصرف آزاد، نحوه تهيه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرويس وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید قابل مشاهده است.
همچنين كارشناسان مركز تماس ويژه وايمكس ايرانسل با شماره تلفن 707 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ساير خطوط در تمامي ساعات شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگويي به سوالات متقاضيان سرويس وايمكس ايرانسل و خدمات مربوط به آن هستند.



isna.ir

hamed malekpour
23-01-2010, 10:58
آيا در شهرستان هاي اين شهر ها هم فعال مي شه؟

sasan816
23-01-2010, 12:03
بنا بر اعلام اطلاعات بيش‌تر درخصوص فن‌آوري وايمكس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌هاي تعرفه متنوع، بسته‌هاي افزايشي و مصرف آزاد، نحوه تهيه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرويس وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني
من که چيزي از سايت ايرانسل پيدا نکردم اگه کسي لينک داره بده

satttanism
26-01-2010, 15:03
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل - ام تی ان دیروز با ارسال خبری به رسانه‌های گروهی از راه‌اندازی سرویس وایمکس در هفت شهر کشور خبر داد؛ خبری که به بسیاری از سوالات کلیدی مخاطب پاسخ نمی‌دهد.
در خبر مورد نظر به هیچ وجه اشاره‌ای به نقاط تحت پوشش این سرویس نشده‌ و تنها به این توضیح بسنده شده که «کسانی که اطلاعات بیشتری در این رابطه می‌خواهند به سایت این شرکت مراجعه کنند».
جالب آنکه پس از اینکه به توصیه خبر به سایت مراجعه می‌شود، در نقشه پهناور تهران بزرگ تنها قسمت‌هایی از حاشیه‌های شمال شرقی، جنوب شرقی، شمال غربی، جنوب غربی و قسمت محدودی از مناطق مرکزی شهر تهران با رنگ سبز مشخص شده که نماد پوشش مناسب فضای داخلی سرویس وایمکس است. البته اطراف این رنگ سبز با رنگ‌های زرد و قرمز احاطه شده که به ترتیب هر کدام نماد پوشش فضای داخلی ضعیف ولی فضای خارجی خوب و پوشش فضای داخلی و خارجی ضعیف است.
موضوع دیگر این است که براساس پروانه اپراتورهای وایمکس، آنها باید پس از 9 ماه از زمان دریافت پروانه آن هم به شرط مهیا بودن تمامی امکانات اقدام به ارایه سرویس کنند. حال که ایرانسل پس از اتمام مهلت 9 ماهه تنها در برخی از مناطق شهری اقدام به ارایه سرویس کرده این سوال مطرح می‌شود که این اقدام برای فرار از جریمه شدن توسط رگولاتوری بوده است؟
در قسمت دیگری از خبر ارایه وایمکس به برخی از مزیت‌های سرویس وایمکس اشاره شده که عدم نیاز به کابل‌کشی (احتمالا تلفن ثابت) و کوچک و قابل حمل بودن مودم به عنوان مزیت های این سرویس یاد شده است.
در تماسی تلفنی با یکی از نمایندگان فروش وایمکس ایرانسل که آدرس آنها در سایت این شرکت اعلام شده، مشخص شد که مودم 110 هزار تومانی وایمکس این شرکت کاربر را از خط تلفن ثابت بی‌نیاز می‌کند اما مشترک به کابل برق شهری برای روشن کردن مودم محتاج می‌شود و این یعنی شما نمی‌توانید در مکان‌هایی که برق شهری ندارید، از این سرویس استفاده کنید.
علاوه بر این، آنطور که نماینده فروش شرکت می‌گوید اندازه این مودم حدودا نصف کله قند است! که طبیعتا اندازه یک مودم قابل حمل نیست.
نکته جالب‌تر اینکه دیروز معاون رگولاتوری در خبری اعلام کرد که تعرفه سرویس های وایمکس به زودی از سوی این سازمان مصوب می‌شود که گویا ایرانسل با اعلام تعرفه سرویس وایمکس خود قبل از مصوب شدن در رگولاتوری، دست پیش گرفته تا بتواند تعرفه‌های مورد نظر خود را برای ارایه این سرویس بر کرسی بنشاند.
سوال دیگری که در این رابطه مطرح است، اینکه آیا مشترکان می‌توانند با استفاده از سایر مودم های وایمکس به شبکه متصل شوند یا نوع سیستمی که در شبکه به کار گرفته شده به نحوی طراحی شده که حتما باید از مودم‌هایی که توسط ایرانسل عرضه می‌شود، استفاده کرد.تمامی اینها مواردی است که انتظار می‌رفت روابط عمومی شرکت ایرانسل فرصت طرح‌شان را در یک برنامه خبری فراهم می‌کرد، نه اینکه صرفا با ارسال یک خبر، اتفاقی با این اهمیت را پشت سر بگذارد.
لازم به توضیح است که دیروز برای دریافت جواب سوال‌هایی که در این نوشته مطرح شده بارها با مدیر محترم روابط عمومی ایرانسل تماس حاصل شد که تمامی تماس‌ها بی‌پاسخ ماند.

itanalyze.com

ghasem13
02-02-2010, 16:20
من که چيزي از سايت ايرانسل پيدا نکردم اگه کسي لينک داره بده
یا مراجعه به این لینک تمام اطلاعاتی که دنبالشی رو پیدا می کنی.



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mr.reza
02-02-2010, 19:05
اصفهان - اهواز - تبریز - تـــــهران - شیراز - کرج - مشهد

شهرهایی که فعلا میتونند از وایمکس استفاده کنند !


---------- Post added at 07:05 PM ---------- Previous post was at 07:01 PM ----------

توجه: ارائه خدمات به متقاضیان استفاده از سرعت های بیشتر از 128 کیلو بیت بر ثانیه، مشمول قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور می باشد.

mahdishata
05-04-2010, 08:52
سه شهر شهريار، شهر قدس و خميني شهر تحت پوشش خدمات پيشرفته وايمكس ايرانسل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، روابط عمومي ايرانسل اعلام كرد: پيش از اين كلانشهرهاي اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج و مشهد مقدس تحت پوشش شبكه وايمكس ايرانسل قرار گرفته بودند و با اضافه شدن اين سه شهر جديد، تعداد شهرهاي تحت پوشش خدمات پيشرفته وايمكس ايرانسل به 10 شهر رسيد.

بر اساس اين گزارش وايمکس، يک فن‌آوري نوين براي انتقال بي‌سيم و پرسرعت اطلاعات است که با پوشش منطقه وسيع تحت پوشش دکل‌هاي وايمکس، شهر، شهرک‌هاي صنعتي و مناطق راهبردي را پوشش مي‌دهد و اينترنت پرسرعت را براي سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌هاي تجاري و همچنين منازل مسکوني و تمامي افراد، در هر نقطه‌اي از مکان‌هاي تحت پوشش شبکه وايمکس ايرانسل فراهم مي‌آورد، به طوري که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتي در شهرهاي ديگر تحت پوشش وايمکس ايرانسل، توسط رايانه‌اش به اينترنت پرسرعت بي‌سيم متصل شود.

بنا بر اعلام کاربران خانگي که به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند، مي‌توانند با دسترسي به شبکه وسيع وايمکس ايرانسل، دسترسي خود را به اينترنت تامين کنند، همچنين کاربراني که به دنبال کيفيت برتر اينترنت هستند و مي‌خواهند در محل‌هاي مختلف از جمله محل کار، منزل و يا منزل دوستان و آشنايان به اينترنت پرسرعت بي‌سيم دسترسي داشته باشند، مي‌توانند بدون نياز به خط تلفن و با بهره‌گيري از کيفيت بالاي امواج وايمکس و امکانات مودم‌هاي داخلي وايمکس ايرانسل، از اينترنت پرسرعت بي‌سيم استفاده کنند.

همچنين شرکت‌هاي بزرگ و يا درحال توسعه نيز که فن‌آوري ADSL ديگر پاسخگوي نيازهاي آنان نيست و يا شرکت‌هايي با شعب و دفاتر مختلف در شهرها و مناطق مختلف مي‌توانند تمامي نيازهاي تجاري خود را با استفاده از فن‌آوري وايمکس ايرانسل و خدمات متنوع آن برطرف کنند.

ايرانسل اعلام كرد كه با وايمکس امکان گسترش موسساتي مثل بانک‌ها، شرکت‌هاي تجاري و موسسات آموزشي که به اينترنت پر سرعت نياز دارند، امکان‌پذير مي‌گردد اما با ADSL مشترکان تنها مي‌توانند در منزل يا محل کار و به عبارتي در يک مکان ثابت و محدود از اينترنت استفاده کنند.

بنابر اين گزارش قابليت سيار و بي‌سيم بودن وايمکس اين امکان را به کاربر مي‌دهد که در تمامي نقاط تحت پوشش تنها با استفاده از مودم و اتصال آن به منبع برق و رايانه شخصي، از اينترنت پرسرعت استفاده كنند، با اين آزادي عمل مشترکان در تمامي نقاط از جمله محل کار، جلسات و حتي مسافرت به ديگر شهرهاي تحت پوشش وايمکس ايرانسل، در تمامي طول شبانه روز قادر به اتصال به اينترنت پرسرعت بي‌سيم خواهند بود.

در حال حاضر استفاده از خدمات وايمكس ايرانسل در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج، مشهد، شهريار ، خميني شهر و شهر قدس با پهناي باند 64 كيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس درخواست ممكن مي‌باشد.

بنا بر اعلام، اطلاعات بيش‌تر درباره فن‌آوري وايمكس، نحوه ثبت نام و پرداخت، طرح‌هاي تعرفه متنوع، بسته‌هاي افزايشي و مصرف آزاد، نحوه تهيه مودم، نقشه مناطق تحت پوشش و فهرست فروشندگان مجاز سرويس وايمكس ايرانسل در وب سايت رسمي اين شركت به نشاني irancell.ir قابل مشاهده است.

همچنين كارشناسان مركز تماس ويژه وايمكس ايرانسل با شماره تلفن 707 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ساير خطوط در تمامي ساعات شبانه روز و هفت روز هفته آماده پاسخگويي به سوالات متقاضيان سرويس وايمكس ايرانسل و خدمات مربوط به آن هستند.

mahdishata
10-04-2010, 11:09
جزئيات طرح‌هاي تعرفه جديد وايمكس ايرانسل اعلام شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، روابط عمومي ايرانسل اعلام كرد: با عرضه اين طرح‌هاي تعرفه جديد، مشتركين و متقاضيان استفاده از سرويس وايمكس ايرانسل، گزينه‌هاي بيش‌تري براي انتخاب طرح تعرفه متناسب با نياز خود خواهند داشت.

براساس اين گزارش، پيش از اين، طرح‌هاي تعرفه وايمكس ايرانسل براي سرعت‌هاي 128، 256 و 512 كيلوبيت بر ثانيه، در دو نوع "طرح تعرفه پايه" با ترافيك رايگان مشخص و "طرح تعرفه نامحدود" عرضه شده بود و اكنون با آغاز جشنواره بهاري وايمكس ايرانسل، "طرح تعرفه پيشرفته" با حجم ترافيك رايگان بيش‌تر نيز به مشتركين و متقاضيان عرضه مي‌شود.

بنابر اعلام، هزينه آبونمان ماهيانه سرويس وايمكس ايرانسل با سرعت 128 كيلوبيت بر ثانيه، با طرح تعرفه "پيشرفته" به همراه 12 گيگابايت ترافيك رايگان، ماهيانه 30هزار تومان و اشتراك اين سرويس با سرعت 256 كيلوبيت بر ثانيه و با طرح تعرفه پيشرفته به همراه 20 گيگابيت ترافيك رايگان، 45هزار تومان است.

همچنين استفاده از وايمكس ايرانسل با سرعت 512 كيلوبيت بر ثانيه و با طرح تعرفه پيشرفته، به همراه 45 گيگابايت ترافيك رايگان، 80هزار تومان در ماه هزينه خواهد داشت.

بنا بر اعلام در طول اين جشنواره، تمامي کاربراني که از تاريخ 21 فروردين‌ماه تا 31 خردادماه 89، نسبت به اشتراک سرويس وايمکس ايرانسل اقدام كنند، مي‌توانند از 10 درصد تخفيف در هزينه اشتراک ماهيانه دوره آتي سرويس خود بهره‌مند شوند.

همچنين 10 درصد تخفيف مذکور در حساب وايمکس کاربر ذخيره شده و از هزينه اشتراک ماه بعدي کاربران اعتباري کسر شده و يا در قبض دوره بعد کاربران دائمي منظور مي‌شود. كاربران وايمكس ايرانسل مي‌توانند از مبلغ تخفيف مذکور جهت خريد بسته افزايشي استفاده كنند.

براساس اين گزارش، در حال حاضر خدمات وايمکس ايرانسل با پهناي باند 64 كيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس درخواست، در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج، مشهد مقدس، شهريار، شهر قدس و خميني شهر عرضه مي‌شود.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر و سفارش اشتراك مي‌توانند در تمامي ساعات شبانه‌روز با مركز تماس وايمكس ايرانسل به شماره تلفن 707 براي تماس از خط ايرانسل و 09377070000 براي تماس از ساير خطوط، تماس بگيرند.

mahdishata
10-04-2010, 11:16
امکان به اشتراك‌گذاري يک مودم بين کاربران متعدد، به‌عنوان سرويسي منحصر به فرد، براي اولين بار در ايران در اختيار کاربران وايمکس ايرانسل قرار گرفت.

آرش کريم بيگي - مدير روابط عمومي ايرانسل - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب گفت: استفاده مشترک و همزمان از مودم وايمکس ايرانسل براي کاربران متعدد، بدون افت سرعت و کيفيت از سوي ايرانسل ممکن شد.

به گفته وي با ارائه اين سرويس به‌عنوان مثال افرادي که در يک مجتمع مسکوني ساکن هستند و به همراه چند تن از همسايگان خود، قصد استفاده از خدمات وايمکس ايرانسل را دارند، ديگر هر کدام به تنهايي نياز به خريد يک مودم جداگانه ندارند، چرا که فن‌آوري وايمکس ايرانسل، اين امکان را مي‌دهد تا چندين کاربر بدون کاهش سرعت، به‌طور همزمان از يک مودم وايمکس مشترک و از سرعت و ترافيک اختصاصي طرح تعرفه انتخابي خود استفاده کنند.

وي تصريح کرد: اين تکنولوژي نوين براي اشتراک مودم بدون مداخله در پهناي باند ديگر کاربران، مي‌تواند در شرايط بسياري مورد استفاده قرار گيرد، چراکه ديگر مهم نيست کاربر کجا است، زيرا مي‌تواند با دسترسي و استفاده از يک مودم وايمکس ايرانسل و شناسه خود، به راحتي به اينترنت متصل شود.

او ادامه داد: يعني کاربران در هر يک از شهرهاي تحت پوشش وايمکس ايرانسل و در هر جايي که يکي از کاربران سرويس وايمکس ايرانسل باشد، مي‌توانند به سادگي و تنها با وارد کردن شناسه کاربري خود، از طريق مودم وي به اينترنت بي‌سيم پرسرعت اختصاصي خود دسترسي داشته و از اعتبار حساب خود استفاده كنند.

کريم‌بيگي تصريح کرد: در به اشتراک گذاشتن مودم، هيچ‌کس از پهناي باند ديگري استفاده نمي‌کند و کاربر پهناي باند خود را با ديگران به اشتراک نمي‌گذارد. درصورتي که کاربران از يک مودم مشترک استفاده كنند، بايد تنها هزينه طرح انتخابي خود را بپردازند و نيازي به پرداخت هزينه‌هاي اضافي نظير بهاي مودم و غيره نيست.

به گفته وي با عرضه اين سرويس، درصورتي که متقاضيان در هنگام ثبت نام وايمکس ايرانسل، گزينه مودم اشتراکي را انتخاب کنند، لازم است شناسه وايمکس مالک مودم و آدرس MAC مودم وي را نيز ارائه كنند که در اين حالت مالک مودم پس از درخواست متقاضي، از طريق پورتال کنترل حساب اينترنتي وايمکس ايرانسل و يا از طريق پيام کوتاه از ارسال درخواست استفاده اشتراکي از مودم خود مطلع خواهد شد و تائيديه ارسالي از جانب وي نيز از طريق پيام کوتاه، پست الکترونيک و يا پورتال کنترل حساب اينترنتي براي کاربر جديد ارسال مي‌شود.

وي تاکيد کرد: بديهي است که استفاده اشتراکي از مودم فقط در صورت تاييد مالک مودم مجاز است، در غير اين صورت کاربر جديد بايد با مراجعه به سرويس کنترل حساب اينترنتي وايمکس ايرانسل خود، نحوه مالکيت مودم در فرم پيش ثبت‌نام را تغيير داده و يا آدرس MAC جديدي را معرفي كند.

به گفته وي در حال حاضر خدمات وايمکس ايرانسل با پهناي باند 64 كيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس درخواست، در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج، مشهد مقدس، شهريار، شهر قدس و خميني شهر عرضه مي‌شود.

javadpoor
10-04-2010, 11:18
وایر فا بگیرم یا وایمکس کدوم را ترجیح می دهید؟

joe_satriani
10-04-2010, 19:16
وایر فا بگیرم یا وایمکس کدوم را ترجیح می دهید؟

بستگي به هزينت داره دوست عزيز؟!

mahdishata
20-06-2010, 11:10
ایرانسل از عرضه مودم جدید وایمکس خود با امکانات Wi-Fi و عرضه دیگر مدل‌های مودم‌های وایمکس خود با بهای تخفیفی در طول تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در تابستان 89، ایرانسل مودم جدید وایمکس خود را با ابعادی کوچک و ظاهری ساده و زیبا، با امکانات Wi-Fi به کاربران ارائه می‌کند.

این مودم امواج اینترنت پرسرعت را از طریق فناوری وایمکس ایرانسل دریافت و به صورت بیسیم و با استفاده از فناوری Wi-Fi در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدین ترتیب، کاربرانی که از رایانه همراه و سایر سامانه‌های مجهز به فناوری Wi-Fi، در منزل و یا محل‌کار خود استفاده می‌کنند و در این محدوده جابجا می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به کابل، به مودم Wi-Fi متصل شده و از وایمکس ایرانسل استفاده کنند.

مودم جدید وایمکس ایرانسل که در طول تابستان سال جاری با بهای تخفیفی 99 هزار و 900 تومان به فروش می‌رسد، علاوه بر امکان اتصال از طریق فناوری Wi-Fi، به چهار درگاه اترنت برای اتصال تجهیزاتی نظیر رایانه، هاب و سوئیچ از طریق کابل شبکه محلی (LAN) مجهز است.

این مودم همچنین مجهز به دو درگاه برای اتصال گوشی تلفن به منظور مکالمه از طریق بستر تلفن اینترنتی (VoIP) می‌باشد.

بنابر اعلام، خدمات متفاوت و منحصر به‌فرد VoIP ایرانسل به زودی به کاربران عرضه می‌شود.

در طول جشنواره تابستانی وایمکس ایرانسل، مودم‌ های داخلی و فضای‌باز وایمکس نیز با بهای تخفیفی به متقاضیان عرضه می‌شوند.

مودم داخلی وایمکس ایرانسل با ابعادی کوچک و کاربردی آسان، متناسب با فضای منزل و یا دفاتر کار کوچک طراحی شده است و کاربران می‌توانند با اتصال کابل این مودم به درگاه شبکه محلی رایانه خود، به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

این مودم که پیش از این به قیمت 110هزار تومان عرضه می‌شد، در طول تابستان 89 با بهای تخفیفی 69هزار و 900 تومان به متقاضیان عرضه می‌گردد.

مودم فضای باز وایمکس ایرانسل نیز که پیش از این به قیمت 220هزار تومان عرضه می‌شد، در طول تابستان سال جاری با بهای تخفیفی 199 هزار و 900 تومان خواهد شد. این مودم که در خارج از ساختمان نصب می‌شود، به علت قدرت گیرندگی بالا، برای مکان‌هایی که به علت تراکم ساخت‌ و سازها و یا دلایل فنی، فرکانس دریافتی ضعیف می‌باشد، طراحی شده است.

در حال حاضر خدمات وایمکس ایرانسل با پهنای باند 64 كیلوبیت بر ثانیه تا 2 مگابیت بر ثانیه و بر اساس درخواست، در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج، مشهد مقدس، شهریار، شهرقدس و خمینی‌شهر عرضه می‌شود.

ITIRAN.COM

mahdishata
28-06-2010, 14:34
آي‌تي‌ايران- ایرانسل از کاهش قیمت طرح‌های تعرفه فعلی و عرضه طرح‌های تعرفه 6ماهه برای سرویس اینترنت پرسرعت بیسیم خود خبر داد.
در کنار کاهش هزینه اشتراک ماهیانه وایمکس ایرانسل، متقاضیان استفاده از این سرویس با طرح تعرفه اعتباری می‌توانند با انتخاب هر یک از طرح‌های تعرفه با سرعت‌های 128 و 256 کیلوبیت بر ثانیه و عقد قرارداد 6 ماهه، از 25 درصد تخفیف و متقاضیان پهنای باند 512 کیلوبیت بر ثانیه با اشتراک 6ماهه از 17 درصد تخفیف در هزینه اشتراک ماهیانه خود بهره‌مند شوند. براین اساس، هزینه آبونمان سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه با ترافیک ماهیانه 3 گیگابایت از 15 هزار تومان به 12 هزار تومان در ماه کاهش پیدا کرده است. همچنین در صورت اشتراک 6 ماهه، هزینه اشتراک این سرویس به ماهیانه 9 هزار تومان کاهش می‌یابد.هزینه آبونمان سرویس وایمکس با همین سرعت و ترافیک نامحدود در اشتراک 6 ماهه با 66 هزار تومان تخفیف از ماهیانه 44هزار تومان به 33 هزار تومان کاهش می‌یابد. آبونمان استفاده از وایمکس ایرانسل با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه با 3 گیگابایت ترافیک ماهیانه هم از 29 هزار تومان به 15 هزار تومان کاهش پیدا کرده، ضمن آنکه این آبونمان برای اشتراک 6 ماهه به ماهیانه 11 هزار و 250 تومان می‌رسد. هزینه اشتراک این پهنای باند با ترافیک نامحدود از ماهیانه 85 هزار تومان به 48 هزار تومان کاهش پیدا کرده و متقاضیان می‌توانند با اشتراک 6 ماهه، هزینه آبونمان این سرویس را با 72 هزار تومان کاهش، به ماهیانه 36 هزار تومان برسانند. آبونمان وایمکس ایرانسل با پهنای باند 512 کیلوبیت بر ثانیه و 4 گیگابایت ترافیک ماهیانه نیز از 35هزار تومان به 20 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و کاربران در صورت انتخاب اشتراک 6 ماهه می‌توانند آبونمان سرویس خود را به ماهیانه 16 هزار و 600 تومان کاهش دهند. اشتراک این پهنای باند با ترافیک نامحدود نیز از ماهیانه 120 هزار تومان به 59 هزار تومان کاهش پیدا کرده و در صورت انتخاب اشتراک 6 ماهه، این هزینه با 60 هزار و 180 تومان تخفیف به ماهیانه 48 هزار و 970 تومان می‌رسد. از سوی دیگر، تعرفه استفاده از وایمکس ایرانسل با سرعت 1 مگابیت بر ثانیه از ماهیانه 200 هزار تومان به 79 هزار تومان کاهش پیدا کرده و تعرفه اشتراک ماهیانه این سرویس با پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه هم از 360 هزار تومان به 125 هزار تومان رسیده است. براساس این گزارش، در طول تابستان سال جاری، کاربران اعتباری وایمکس ایرانسل می‌توانند با انتخاب هر یک از طرح‌های تعرفه نامحدود با سرعت‌های 128، 256 و 512 کیلوبیت بر ثانیه با اشتراک 6 ماهه، از مودم داخلی رایگان بهره‌مند شده و در صورت تمایل به انتخاب انواع دیگر مودم‌های وایمکس ایرانسل شامل مودم فضای باز و یا مودم داخلی با امکانات Wi-Fi، معادل قیمت یک مودم داخلی، از تخفیف استفاده کرده و با پرداخت هزینه مشخص شده، مودم مورد نظر خود را تهیه کنند. در حال حاضر خدمات وایمکس ایرانسل با پهنای باند 64 كیلوبیت بر ثانیه تا 2 مگابیت بر ثانیه و بر اساس درخواست، در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج، مشهد مقدس، شهریار، شهرقدس و خمینی‌شهر عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر و برقراری اشتراک می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز با مركز تماس ویژه وایمكس ایرانسل به شماره تلفن 707 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377070000 برای تماس از سایر خطوط، تماس حاصل نمایند.

mahdishata
23-08-2010, 20:49
فناوری اینترنت پرسرعت بی سیم - وایمکس- که هم اکنون از سوی اپراتور ایرانسل عرضه می شود مشکلاتی را برای کاربران آن به وجود آورده است که نظارت بیشتر نهادهای مسئول در این حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفع مشکلات از سوی این اپراتور را می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون "وایمکس" به یکی از پرطرفدارترین فناوریهای موجود در جهان برای توسعه اینترنت پرسرعت تبدیل شده به گونه ای که بعضی از شهرهای بزرگ جهان با این فناوری توانسته اند پوشش کاملی را برای دسترسی به اینترنت شهروندان در هر نقطه ای که باشند فراهم کنند.
در کشور ما نیز که امکانات فیبرنوری تا داخل منازل وجود ندارد و سیستم های ADSL نیز موفقیت چندانی نداشته اند اگر بگوییم دسترسی از طریق وایمکس یکی از اساسی ترین ابزار مورد نیاز شهرهای الکترونیکی است بیراه نگفته ایم. بنابراین تلاش برای راه اندازی فناوری وایمکس در کشور یکی از راههای اساسی افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فراگیر شدن این تکنولوژی محسوب می شود.

تا قبل از واگذاری امتیاز بهره برداری از این فناوری در کشور گفته می شد اشکالاتی که در توسعه اینترنت پرسرعت با سیم (ADSL) در ایران وجود داشته و عموما از جانب شرکت مخابرات پیش می آمده دیگر در سیستمهای وایمکس وجود نخواهد داشت چرا که برای ارائه سرویس ADSL حتما شرکتها باید وارد فضای متعلق به مخابرات می شدند که به آنها نیز این اجازه داده نمی شد و یا محدودیت های زیادی در این زمینه وجود داشت اما در وایمکس این الزام وجود ندارد و اپراتورهای آن می توانند کاملا مستقل از مخابرات عمل کنند.

اما در حال حاضر با وجودی که اپراتور وایمکس ایرانسل موفق شده در موعد مقرر این سرویس را در 10 شهر کشور راه اندازی کند وجود برخی نارسایی ها و ناهماهنگیها از سوی این اپراتور و مسئولان نظارتی سبب شده تا مشتریان و کاربران این فناوری آنچنان که باید از آن راضی نباشند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که فناوری وایمکس هم اکنون تنها از سوی اپراتور ایرانسل عرضه می شود و ارائه سرویس سه اپراتور دیگر دارای مجوز فعالیت آنچنان محسوس نیست. به همین دلیل خبرگزاری مهر مشکلات متقاضیان این اپراتور را مورد بررسی قرار داده است.

داستان تکراری ورود فناوریهای جدید به کشور

داستان فناوری وایمکس ما را به یاد سالهای اولیه ورود تلفن همراه به کشور و در دست گرفتن گوشی های بزرگ موبایل از سوی افراد معدودی می اندازد که حاضر بودند ریسک استفاده از فناوری جدید و مشکلات ناشی از آن را بپذیرند.

استفاده از فناوری تلفن سیار به حدی جذاب بود که در کمتر از یک دهه توانست با تمام نارسایی هایی که هنوز هم به اتمام نرسیده محبوبیتی خاص در میان اقشار مختلف جامعه پیدا کند که استفاده بیش از 53 میلیون نفر در کشور نمود بارزی بر این ادعا است اما وضعیت وایمکس تا حدودی متفاوت است چرا که کاربرانی می خواهند از این فناوری استفاده کنند که به نوعی با اینترنت آشنا هستند و درصددند تا طعم استفاده از اینترنت بدون سیم را با سرعت دسترسی بالا و کیفیت به مراتب بهتر از اینترنت دایل آپ و ADSL بچشند.

هم اکنون برخی کاربران اینترنت برای رسیدن به این خواسته با مشکلاتی مواجهند که به عقیده کارشناسان به عدم پشتیبانی مناسب اپراتور سرویس دهنده، نحوه عملکرد نظارتی سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد متولی نظارت بر بازار و دست آخر نیز نبود اطلاع رسانی لازم برای کاربران مربوط می شود.

به اعتقاد کارشناسان مهم ترین شرطی که می تواند باعث موفقیت فناوری وایمکس شود اطلاع رسانی به موقع و تلاش در جهت ارزان بودن خدمات آن است که اپراتور ایرانسل به عنوان یکی از چهار اپراتور وایمکس توانسته تا حد قابل توجهی این بخش را به مرحله اجرا درآورد و سرویس های خود را با قیمت بسیار پایین تر از دیگر اپراتورهای دیتا در کشور ارائه دهد. اما با این وجود شواهد نشان می دهد که برخی مشترکان وایمکس از خدمات این اپراتور راضی نیستند و معتقدند وایمکس نیز مانند ADSL و دایل آپ نتوانسته خدمات اینترنت را با دسترسی آسان و ارزان در اختیارشان قرار دهد.

پشت خط بمان تا به اولین اپراتور وصل شوی!

یکی از مشکلاتی که هم اکنون کاربران و متقاضیان وایمکس ایرانسل با آن مواجه هستند دسترسی به مرکز تماس مشتریان این اپراتور و سیستم پاسخگویی این شبکه است که اگرچه این مرکز به صورت شبانه روزی و 24 ساعته دایر است اما گله مندی برخی از مشترکان را به همراه داشته است.

بررسی ها نشان می دهد که مدت زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتورهای مرکز تماس ایرانسل و عدم تسلط کافی برخی از این اپراتورها برای ارائه توضیحات و پاسخ به برخی ابهامات مورد نظر از جمله مواردی است که کاربران نسبت به آن شکایت دارند.

متقاضیانی که تماس با مرکز شبانه روزی وایمکس ایرانسل را به عنوان راهی برای ارائه تقاضای ثبت نام انتخاب می کنند باید دقایق زیادی را منتظر بمانند تا به اولین اپراتور آزاد این سرویس متصل شوند. البته دراین مورد گفته می شود که تنها هزینه تماس یک دقیقه برای تماس گیرنده محاسبه می شود اما با این وجود همین مدت انتظار نیز برای متقاضیان بسیار طاقت فرسا است.

آیا اینترنت بی سیم در عرض یک هفته به منازل شما می آید؟

برخی از کسانی که سرویس وایمکس ایرانسل را خریده اند و یا به نوعی در شرف خریدن این سرویس قرار دارند معتقدند که نمایندگی های فروش وایمکس ایرانسل در بحث ثبت نام و زمان دریافت سرویس با متقاضیان همکاری نمی کنند و این مسئله باعث شده تا متقاضیان این سرویس برای دریافت آن زمان زیادی را در انتظار بمانند.

سردرگمی های برخی متقاضیان پس از پرداخت مبلغ مورد نظر خطوط وایمکس و عدم راه اندازی این سرویس از سوی اپراتور از جمله مواردی است که از سوی متقاضیان به آن اشکال وارد می شود و با وجودی که گفته می شود خطوط وایمکس ایرانسل یک هفته پس از پرداخت مبلغ راه اندازی اولیه نصب می شود اما برای برخی کاربران این امر اتفاق نیافتاده است و فعال سازی این سرویس بیش از یک هفته به طول می انجامد.

استفاده از مودم های پشت بامی از سر ناچاری

به گزارش مهر، عدم اطلاع رسانی مناسب در پوشش شبکه وایمکس از سوی سیستم پاسخگوی ایرانسل از دیگر مواردی است که باعث نارضایتی مشترکان شده است به گونه ای که برخلاف انتظار متقاضی عدم پوشش مناسب این شبکه رادیویی باعث می شود مشترک به ناچار از مودم های پشت بامی (Out door) که قیمتی به مراتب گرانتر از مودم های داخلی دارند استفاده کند.

برخی خریداران وایمکس می گویند که ایرانسل ابتدا مودم داخلی ارزان قیمت را به ما پیشنهاد می دهد اما در زمان نصب به دلیل عدم پوشش دهی تغییر موضع داده و نوع مودم دیگری را به ما پیشنهاد می دهد که به ناچار مشترک باید نسبت به خرید آن با هزینه بیشتر اقدام کرد.

هم اکنون مودم داخلی وایمکس 69 هزار و 900 تومان، مودم پشت بامی 199 هزار و 900 تومان و مودم وای فای ایرانسل که قابلیت اتصال 4 پورت برای شبکه، نوت بوک، پی سی و موبایل را دارد به قیمت 99 هزار و 900 تومان فروخته می شود که به غیر از مودم پشت بامی دو نوع دیگر قابلیت جابجایی خواهند داشت.

برخی کاربران وایمکس می گویند تا زمانی که ایرانسل در بازار وایمکس رقیبی نداشت و به تنهایی این بازار را در اختیار گرفته بود مشتریان مجبور بودند تنها از این شرکت مودم تهیه کنند اما در حال حاضر که دیگر اپراتورها نیز وارد بازار شده اند خرید مودم به عهده متقاضی نیز گذاشته می شود.

هزینه هایی که بابت نصب مودم از متقاضی گرفته می شود!

برخی خریداران وایمکس از دریافت مبالغ اضافه از سوی برخی کارشناسان وایمکس و نصابان سرویس خبر می دهند و می گویند بابت نصب مودم چندین بار به نصاب هزینه پرداخت کرده اند. این در حالی است که طبق اعلام شرکت ایرانسل هیچ گونه مبلغی بابت نصب و راه اندازی سرویس در محل نباید از خریدار اخذ شود چرا که این هزینه که مبلغ 8 هزار تومان است در اولین قبض پرداختی مشترک محاسبه می شود.

یکی از کاربران وایمکس ایرانسل در این باره به خبرنگار مهر گفت: نصاب شرکت ایرانسل که برای راه اندازی مودم به منزل ما مراجعه کرده بود به دلیل عدم آنتن دهی در زمان موردنظر موفق به نصب خط نشد اما 8 هزار تومان پرداخت شد. نصاب نیز برای تکمیل فعالیت خود تنها حضور در خارج ساعت کاری را پیشنهاد داد تا بتواند مبلغی نیز مجددا دریافت کند.

این سرویس در سبد خانوار شما جای می گیرد؟

ایرانسل در اوایل تیرماه و به صورت ناگهانی قبل ازآنکه رقیبی وارد عرصه وایمکس شود قیمت اینترنت وایمکس خود را به طرز قابل توجهی کاهش داد تا این سرویس در سبد خانوار جای گیرد. این امر اگرچه به ظاهر بسیار مقبول و مورد توجه است اما منتقدان معتقدند که این اپراتور برای جذب مشترک و رقابت با دیگر اپراتورهای وایمکس قیمت سرویس خود را کاهش داده است.

هم اکنون اینترنت وایمکس ایرانسل با دسترسی 128کیلوبیت بر ثانیه ماهانه 9 هزار تومان است و اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانبه در یک دوره 6 ماهه ماهی 48 هزار تومان خواهد بود. همچنین اینترنت وایمکس 1 مگابیت در ثانیه یک ماهه با دانلود نامحدود 79 هزار تومان و 2 مگا 125 هزار تومان است.

گفته می شود که صورتحساب قبوض مشترکان وایمکس ایرانسل در دو نوع پیش پرداختی و پس پرداختی عرضه می شود که مشترکان می توانند به صورت آنلاین و یا از طریق کارت شارژ سیمکارتهای ایرانسل نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام کنند.

وایمکس می رود که جای ADSL را بگیرد

هر فناوری در بدو ورود خود با مشکلات بسیاری روبرو است که تامین زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه وایمکس کشور نیز یکی از نگرانیهایی است که نسبت به این فناوری وجود دارد به نحوی که بسیاری از فعالان این عرصه خواستار تهیه تجهیزات مناسب برای توسعه وایمکس هستند.

افزایش پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای وایمکس از دیگر نگرانی هایی است که وزارت ارتباطات و نهادهای تصمیم گیر باید به آن بیندیشند. در همین حال برداشتن محدودیت فعلی سرعت اینترنت برای کاربران از جمله مسائلی است که موفقیت وایمکس را بی تردید تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان معتقدند با وجودی که وایمکس محدود به مکان نبوده و نیازمند به ظرفیت مرکز مخابرات و خط تلفن نیست به راحتی و به سرعت می تواند از سد ADSL بگذرد و ضریب نفوذ اینترنت را بزودی افزایش دهد.

با این حال آنچه که در این میان از سوی کارشناسان به آن انتقاداتی وارد است به عدم نظارت شفاف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عملکرد این اپراتور و دیگر اپراتورهای وایمکس مربوط می شود چرا که کاربرانی که با مشکلاتی در نحوه دریافت سرویس خود روبرو هستند هم اکنون هیچ اطلاعی از نهاد نظارتی این بخش ندارند و نمی دانند که برای اعلام شکایت باید به کجا مراجعه کنند.

water_lily_2012
27-08-2010, 10:22
اونهایی که می خواند از وایمکس استفاده کنند یه نگاهی هم به این صفحات بندازند.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

sei_pm
29-08-2010, 11:10
پاسخهای ایرانسل به نارضایتی‌های متقاضیان وایمکس


نارضایتی برخی متقاضیان وایمکس ایرانسل از نحوه خدمات دهی این اپراتور که هم اکنون تنها اپراتور ارائه دهنده این سرویس است در قالب گزارشی از خبرگزاری مهر مورد بررسی قرار گرفت که مدیر روابط عمومی ایرانسل به مشکلات مطرح شده در این گزارش پاسخ داده است.

مرکز تماس ایرانسل هیچگاه اشغال نیست
آرش کریم بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وجود برخی مشکلات و ابهاماتی که بعضی از متقاضیان سرویس وایمکس با آن روبرو هستند و از آن به عنوان اشغال بودن مرکز تماس یاد می کنند گفت: مرکز تماس امور مشتریان وایمکس ایرانسل (کال سنتر) به صورت شبانه روزی و با ظرفیت بالا به تمامی ابهامات و سوالات مشترکان پاسخ خواهد داد اما ممکن است مشترکان در برخی مواقع در انجام ارتباط با اپراتورهای پاسخگو به نوعی منتظر و معطل بمانند که این امر ناشی از پیک ترافیک خواهد بود اما مرکز تماس ایرانسل هیچگاه اشغال نیست.

وی گفت: اگرچه این مسئله یکی از مشکلاتی است که ایرانسل با افزایش ظرفیت مراکز تماس در صدد بهبود آن است اما این اپراتور برای مشترکان خود تسهیلاتی ایجاد کرده که تنها هزینه یک دقیقه تماس اولیه محاسبه شود.

کریم بیگی در توضیح این مسئله گفت: مشتریان در صورت تماس از خطوط ایرانسل به مرکز تماس وایمکس تحت هر شرایطی تنها مبلغ یک دقیقه مکالمه از حسابشان کسر می شود و حتی اگر 10 دقیقه نیز پشت خط منتظر بمانند مبلغی نباید پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مشترکان علاوه بر مرکز تماس می توانند از طریق حساب E-CARE و به صورت تلفنی سرویس موردنظر خود را دریافت کنند ادامه داد: در بخش مرکز تماس وایمکس ایرانسل مشکلی وجود ندارد و این مرکز یکی از بزرگترین کال سنترهای خاورمیانه است اما طبیعتا باید ظرفیت آن افزایش یابد.

راه اندازی وایمکس حداکثر یک هفته طول می کشد

مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل در مورد شیوه خرید سرویس وایمکس از سوی متقاضیان نیز به مهر گفت: ارائه درخواست برای دریافت خطوط وایمکس از سه روش تماس با مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل (از شماره تلفن ثابت به 09377070000 و از خطوط ایرانسل به 77)، ثبت نام آنلاین از طریق سایت ایرانسل و مراجعه به نمایندگی های این شرکت امکان پذیر است و از زمان درخواست مشترک تا زمانی که پیمانکار برای نصب سرویس به محل مورد نظر متقاضی مراجعه می کند حداکثر یک هفته طول خواهد کشید.

وی گفت: پیشنهاد ما برای انجام سریعتر امور این است که متقاضیان از روش های الکترونیکی ثبت نام استفاه کنند که درخواست آنها به صورت آنلاین به شرکت ایرانسل ارائه می شود و این شرکت می تواند سریعتر نسبت به پاسخگویی به درخواست مشترکان اقدام کند.

کریم بیگی گفت: در نقشه وایمکس ایرانسل کاربران می توانند با توجه به موقعیت شبکه و محل اسکان خود در مناطق مختلف از مودم داخلی (In door) و یا مودم خارجی پشت بامی و یا وای فای استفاده کنند اما در زمان نصب دستگاه با توجه به امکان تبادل داده بی سیم، کارشناسان شبکه باید تست نهایی را در مورد نوع مودم انجام دهند که احتمال تغییر مودم نیز وجود خواهد داشت.

وایمکس نیازمند همکاری نهادهای شهری و شهروندان در نصب دکل

وی با تاکید بر اینکه شبکه رادیویی وایمکس تکنولوژی جدیدی است که هرچه پوشش آن کاملتر شود کیفیت آن افزایش می یابد، اضافه کرد: در عین حال ایرانسل تمام تلاش خود را به کار می بندد تا در مورد نقشه پوشش شبکه به روز رسانی کاملتری صورت دهد اما در هر حال افزایش کیفیت این شبکه نیازمند همکاری نهادهای شهری و شهروندان در نصب دکل خواهد بود.

مدیر روابط عمومی ایرانسل اضافه کرد: مودم داخلی باید در بهترین موقعیت آنتن دهی قرار گیرد که کارشناسان با توجه به موقعیت پنجره ها و دیوارها نسبت به قرار دادن آن در مکانی ثابت اقدام می کنند.

شبکه وایمکس ایرانسل به حد مطلوب پایداری رسیده است

مدیرروابط عمومی ایرانسل، سرویس وایمکس این اپراتور را ارزانترین سرویس باند پهن بی سیم و با سیم در کشور عنوان کرد و دلیل کاهش قیمت وایمکس از سوی ایرانسل را رسیدن به حد مطلوب پایداری این شبکه دانست.

وی گفت: در درجه اول باید هزینه های سرویس دیتا نسبت به سرویس های مشابه رقابتی شود و مورد دوم اینکه این تعرفه ها باید در سبد خانوار جای گیرد.

وی ادامه داد: ایرانسل برای مشترکانی که مورد مصرف خاص دارند نیز بسته افزایشی تعبیه کرده که مشترکان می توانند در مواقع خاص ترافیک اضافه خریداری کنند و حتی این ترافیک قابل انتقال نیز خواهد بود.

کریم بیگی قیمت بسته های یک ماهه وایمکس یک گیگا را 6500 تومان، 2 گیگا را 12 هزار و 800 تومان، 3 گیگا را 19 هزار تومان و 5 گیگا را 30 هزار و 10 گیگا را 57 هزارتومان اعلام کرد.

به گفته وی همچنین سرویسی برای مشترکان فعال شده که مشترک می تواند براساس حجم مصرف نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنند. این امکان نیز برای مشترکان وجود دارد که از طریق سایت ایرانسل نسبت به سنجش و آگاهی از سرعت سرویس وایمکس خود اطلاع یابند.

هزینه نصب سرویس وایمکس در صورتحساب مشتریان می آید

کریم بیگی در مورد بروز برخی نارضایتی های مشترکان از مبالغ پرداختی بابت نصب سرویس وایمکس به مهر گفت: هیچ نصابی حق ندارد مبلغی را بابت نصب سرویس از مشترکان در محل دریافت کند و مشتریان در صورت برخورد با چنین مواردی در همان لحظه مراتب را به مرکز تماس ایرانسل گزارش دهند.

وی با بیان اینکه هزینه نصب سرویس وایمکس مبلغ 8 هزار تومان است که آن هم یکبار و درصورتحساب اولیه مشترک دریافت می شود از مشتریان خواست در صورت برخورد با چنین خطاهایی به ایرانسل اعلام شکایت کنند و هیچ هزینه ای بابت نصب سرویس نپردازند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]