PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نوکيا سرويس ناوبري رايگان عرضه مي‌کند



mahdishata
23-01-2010, 10:19
نوکيا با هدف مقابله با اقدام مشابه گوگل، قصد دارد براي کاربران تلفن‌هاي هوشمندش در سراسر جهان، سرويس‌هاي ناوبري رايگان عرضه کند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين برنامه که نقشه‌هاي کامل بيش از 180 کشور را دارد همچنين داراي راهنماي صوتي به 46 زبان در 47 کشور است و به‌صورت فوري از سايت نقشه Ovi نوکيا قابل دانلود خواهد بود و از ماه مارس تمامي تلفن‌هاي هوشمند مجهز به GPS اين شرکت داراي نسخه جديد نقشه‌هاي Ovi خواهند بود.
اعلام اين خبر به دنبال اقدام مشابه از سوي گوگل براي فراهم کردن سرويس‌هاي ناوبري رايگان در گوشي‌هاي تلفن همراه صورت مي‌گيرد. اين اقدام همچنين چالشي براي سازندگان دستگاه‌هاي ناوبري مانند گارمين و تام تام خواهد بود که دستگاه‌هاي آن‌ها به رانندگان در يافتن مسير و رسيدن به مقصد کمک مي‌کنند.
صنعت تلفن همراه از اشباع بازارها به‌ويژه در اروپا و همچنين بحران مالي لطمه ديده و سازندگان گوشي مانند نوکيا را واداشته كه به طور فزاينده به فراهم کردن خدماتي مانند دانلود آهنگ و ويديو، نقشه‌هاي ناوبري و بازي روي آورند.
بررسي‌هاي موسسه Canalys کاناليز نشان داده در سال 2009 حدود 27 ميليون نفر در سراسر جهان از سيستم موقعيت‌ياب جهاني در گوشي‌هايشان استفاده کردند و بنا بر اعلام نوكيا، سرويس جديد اين شركت مي‌تواند شمار اين کاربران را به 50 ميليون نفر برساند.



isna.ir

Silver WereWOlf
23-01-2010, 23:41
ما اندر خم یه کوچه ایم حالا بگو ایرانسلم امکانات داره

sia-saketi
24-01-2010, 03:59
مگر اینکه همین رقابت های شرکت ها ما رو به یه جاهایی برسونه!