PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بايد اعتماد مردم در مسير توسعه بانكداري و تجارت الكترونيكي جلب شود



wichidika
22-01-2010, 17:13
وزير ارتباطات تاكيد كرد: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بايد اعتماد مردم در مسير توسعه بانكداري و تجارت الكترونيكي جلب شود
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تاكيد كرد: يكي از محورهاي مورد توجه توسعه بانكداري و تجارت الكترونيكي است چرا كه هر روز با خريد و فرو‌ش‌هاي متفاوتي رو به رو هستيم بنابراين توسعه زيرساخت‌هاي فن‌آوري اطلاعاتي و امنيت فضاي تبادل از موارد مورد توجه است كه در اين مسير بايد اعتماد مردم را جلب كنيم.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رضا تقي‌پور اظهار كرد: بايد با شتاب بيش‌تري به سمت اهداف حركت كنيم كه اميدواريم با همكاري همه مديران مجموعه هر روز شاهد رشد و شكوفايي در اين حوزه باشيم؛ روال گذشته به اين صورت بود كه در رابطه با گزارش عملكرد در اين حوزه تعداد مشتركان تلفن همراه،‌ تلفن ثابت را عنوان مي‌كرديم ولي بايد اين تغيير را از خودمان آغاز كنيم و به هدف بزرگتري كه در رشد اين خدمات وجود دارد اشاره كنيم كه قطعا با اينكار يكپارچه‌سازي و تسريع در تبادل و پردازش اين اطلاعات به وجود آمده و سبك مديريت را تغيير مي‌دهد.
او با بيان اينكه تغيير سبك مديريت با يكپارچه‌سازي اطلاعات و تسريع در تبادل در پردازش آن بسيار مهم محسوب مي‌شود تاكيد كرد: ما براي دوره 5 ساله نام اولين دولت الكترونيكي را انتخاب كرديم، اين شعار شعار مستمر و پوياست و ما نام اولين را گذاشتيم كه شروع كار باشد و با همان جهت‌گيري، چابك‌سازي دولت عدالت محور را با توسعه فن‌آوري اطلاعات به عنوان هدف كلان انتخاب كرديم و با بررسي‌هاي انجام شده چند حوزه محوري در حال تعريف و طراحي شاخص است.
وي ادامه داد: اولين حوزه، دولت الكترونيكي است كه بتواند بسياري از خدماتي كه توسط دستگاه‌ها به مردم ارائه مي‌شود به صورت الكترونيكي عرضه شود و محور دوم محور سلامت الكترونيكي است.
تقي‌پور كه در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي سخن مي‌گفت، با بيان اين كه امروز جابه‌جايي درون خانواده ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات داريم و اميدواريم كماكان بتوانيم از خدمات و تجارب آقاي خسروي - رييس پيشين سازمان - بهره‌مند شويم اظهار كرد: زماني كه ايشان سكان رياست را به دست گرفتند مشكلاتي زيادي وجود داشت و مسووليت سنگيني بود و با توجه به فاصله‌اي كه ما در اين حوزه با اهداف تعيين شده داشتيم، با تلاش‌هاي ايشان و همكارانشان كارها تا حدود زيادي سازمان يافت ولي قطعا با وضعيت مطلوب هنوز فاصله زيادي داريم كه اميدواريم همكاران اين راه را به خوبي ادامه دهند و قطعا از تجربيات ايشان در شركت ارتباطات زيرساخت استفاده خواهيم كرد.
وي ادامه داد: همچنين آقاي كرمپور - رييس جديد سازمان - داراي تجارب فراواني هستند و اميدواريم با تجاربي كه ايشان در سمت‌هاي مختلفي داشتند و همه آن مهارت‌ها را در سازمان به كار خواهند بست، ما شاهد شكوفايي بيش از پيش اين سازمان و نقش موثرش در توسعه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به عنوان موتور متحرك اين حوزه باشيم.
او افزود: نقش سازمان در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بحثي است كه به بركت انقلاب اسلامي در كشور ما حاصل شده و وجود چنين سازماني كه عليرغم عمر كوتاه توانسته بسياري از روابط بين دولت و اپراتورها و يا اپراتورها با مردم را تنظيم كند، بسيار مهم و موثرمحسوب ميشود.
به گفته وزير ارتباطات زماني نقش سازمان بيش‌تر برايمان نمايان مي‌شود كه وقتي به حوزه‌هاي ديگر نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم از فقدان چنين سازماني رنج مي‌برند و اگر امروز مي‌بينيم بحث آزادسازي و خصوصي‌سازي مخابرات در اين حوزه بسيار خوب بوده نمي‌توان نقش موثر سازمان را انكار كرد.
او تاكيد كرد: خوشبختانه با اين اتفاق بزرگ در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات ما گام‌ها اساسي را براي آزادسازي و خصوصي‌سازي برداشتيم و با اين اصل كه از اين به بعد ما توسعه را در بخش خصوصي در اين حوزه مي‌بينيم قطعا كشور از ما انتظار دارد كه ما به سرعت در اين حوزه پيشرفت كنيم.
وي افزود: سازمان تنظيم مقررات در نقطه‌اي قرار دارد كه بايد نقش طراحي، نظارت و توسعه اين حوزه را بر عهده دارد و توقعمان از اين سازمان اين است حركت‌ها را توسعه دهد؛ لازمه پوياي محيطي اين است مديران با دانش و تجربه كافي بتوانند در اين جايگاه خدمت كنند.
وزير ارتباطات تصريح كرد: سازمان يك جايگاه كاملا تخصصي دارد كه بايد توسعه متوازن را در اين حوزه طراحي نظارت و مديريت كند همچنين توقعمان از مديريت جديد اين است كه فاصله زياد ما را با دنيا در حوزه مقررات را كاهش دهد و حضور موثري در مجامعه جهاني داشته باشيم.
انتهاي پيام