PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تحریم SourceForge.net علیه ایران ...



nightmare
22-01-2010, 12:55
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سلام دوستان . امروز میخواستم یه برنامه ای رو از سایت SourceForge.net دانلود کنم اما صفحه دانلود به یه صفحه ی دیگه منتقل شد و در صفحه مقررات سایت دیدم ظاهرا ایران و چند کشور دیگه رو تحریم کردن ... :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدتاپیک جهت اطلاع رسانی ایجاد شد و ....
واقعا متاسفم ... !

--------------------------------------------------------
ویرایش :
با تشکر از کاربر h4x0r در انجمن های اوبونتو ، میتونید آدرس های دانلود از سایت SourceForge.net رو به کمک آدرس زیر تبدیل و دانلود کنید :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

:10:

تا بعد ...

C0OPeR
22-01-2010, 12:59
WTF !! :18:
بدبخت شدیم :41:

nightmare
22-01-2010, 13:10
بچه ها بیاید یه تیم بشیم و به آدرس ساپورتشون ایمیل بفرستیم شاید توجهی کنن ... گرچه ... :41:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

cdcenter
22-01-2010, 13:14
به اسم کشورهای تحریم شده توجه کنید !!!
Cuba, Iran, North Korea, Sudan and Syria

C0OPeR
22-01-2010, 13:30
کلا زندگیمون فی لتر شده از داخل و خارج رحم نمیکنن :دی
بهترین راه همون استفاده از پ روک سی ه :27:

nightmare
22-01-2010, 14:36
دَم بچه های لینوکس کار گرم ! به خصوص کاربر h4x0r در انجمن های اوبونتو ... :11:

راه حل فعلی که برای این تحریم ارائه شده :



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Luxe
22-01-2010, 15:02
این صفحه رو همون کاربر h4xor ساخته،برای راحت تبدیل کردن لینک.



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

دستش درد نکنه.

Gita
22-01-2010, 15:13
من هم دو سه روز پیش متوجه شدم.

و جدا تاسف خوردم. بیشتر برای مسئولین این سایت تا خودمون

گویا کاملا یادشون رفته فلسفه ی این سایت رو، فرهنگ Open Source رو که چقدر نه فقط مصرف کنندگان برنامه های متن باز بلکه، برنامه نویسان متن باز براش ارزش قائلن و روش تعصب دارن.

آیا این ها که این کار رو کردن، مطمئنن تک تک هزاران برنامه نویسی که محصولاتشون اینجاست راضی اند، یکسری کشورها از اون محروم باشن؟
مطمئنم که بالای 90 درصد راضی نیستن چون این با فلسفه کارشون هماهنگ نیست، و این کار یه جورایی نه تنها توهین به ما بلکه توهین به همه Developer ها و خط بطلانی بر همه داستان سرایی های قشنگی که در زمینه آزادی نرم افزار شنیدیم بوده.

------------
این صحبتم جدا از این مطلب هست که نادانی دیگرشون این بوده که ملت رو به خاطر کارهای دولت محروم کردن.
به این یکی که دیگه عادت کردیم سایت های زیادی ما رو محروم کردن
اما سایتی که داعیه Find and Develop Open Source Software داره، واقعا جالبه محرومیت بذاره

mahpesar
22-01-2010, 15:20
منم بعضی اوقات در سایتهای poker آنلاین بازی میکنم قبلا یک دو تا ایران تحریم بود بود ماه پیش

اکثر سایتا رو بر روی ایرانیا بستن ....معروفترینشون pokerstars - 888.com - bwin.com

فقط با زحمت تونستم یک سایت پوکر باز پیدا کنم بنام cdpoker.com که فعلا ایران رو تحریم نکرده...
حالا هرچی فکر کردم متوجه نشدم تحریم های ایرانی چه دخلی به حال پوکربازهای ایرانی
چه گناهی کردن چه تحریمهای عجیبی .....!

با این اوصاف فکر کنم یک دور جدید از تحریم های اینترنتی بر علیه ایران شروع شده.....
خدا بخیر بگذرونه هم از داخل دارند میبندند هم از خارج با هم مسابقه گذاشتن...کی اول میشه...:31:

ولی جالب بدونید سایتای بزرگی مثل گوگل و توییتر با اینکه از جانب ایران و چین مورد حمله اینترنتی
هم قرار گرفتن از بسته شدن لینک سایتاشون در این کشورها اعتراض هم کردند...

hamed malekpour
22-01-2010, 18:11
استارت تحريم اينترنت ايران خورد از فردا شاهد تحريم هاي ديگه باشيد.

eAmin
22-01-2010, 20:44
بنده از همون روز اولی که این تحریم آغاز شد از این موضوع اطلاع داشتم، حتی حدود 5 ساعت پیش یک پروژه رو از sf دانلود کردم، بلاک کردن IP های ایران، در این سایت از طرف SF نبوده، بلکه از چند وقت پیش دولت آمریکا با فشار آوردن به SF اون رو مجبور به اینکار کرد! حتی SF در مورد تحریم، خیلی مقاومت کرد تا از اینکار جلوگیری کنه ولی...

از همه دوستان خواهش می کنم، این نقل قول رو بصورت کامل بخونند ( مربوط به همین بحث هست، که در فروم برنامه نویس مطرح شده. ) :



علی کشاورز:
اصل بحث تحریم ربطی به دولت یا جهت گیری های آن نداره، مگه کلینتون در زمان دولت اصلاحات کم ایران را تحریم کرد؟! اصلا یکی از تحریم های ایران در اون دوره لغو شدند؟! دولت ایران بخواد با جدیت رفتار کنه، تحریم میشه، میگن باید جلوی تندروی های دولت ایران را بگیریم. اگر هم دولت ایران از در گفتگو تمدن ها و سازش و مذاکره وارد بشه، باز هم تحریم میشه، چون میگن دولت ایران ضعیف شده، الان فرصت خوبی هست که ایران را سرنگون کنیم! در هر حال تاریخ 8 - 10 ساله کشور (لازم نیست خیلی در تاریخ عقب بریم) به خوبی گواه بر این مسئله هست که اینها مشکلشان با ایران فراتر از بحث دولت و اینجور بچه بازی های رایج در جامعه هست.

اصولا هر چیزی که بتونه به پیشرفت جامعه ایرانی، به خصوص در زمینه علمی کمک کنه، یا هر چیزی که بتونه زمینه تحقیر جامعه ایرانی (از دید خودشان) را فراهم کنه، دست مایه خوبی برای تحریم محسوب میشه.

در گذشته بارها شاهد رفتارهای تبعیض آمیز با دانشمندان و محققین ایرانی، و ایجاد محدودیت در کسب علم برای آنها در کشورهای غربی، یا حتی از دور خارج کردن آنها، بودیم. به عنوان نمونه:

1- اجلاس TNT 2006 Trend در زمینه نانو تکنولوژی در فرانسه؛ از حضور گروه 15 نفره دانشمندان ایرانی که در اجلاس شرکت کرده بودند، در محل برقراری اجلاس، توسط دولت فرانسه جلوگیری به عمل آمد:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

جالبه، در گزارشی که از Workshop سازمان ملل در حوزه نانوتکنولوژی در آسیا در سال 2009 برگزار شده، درباره پیشرفت های ایران در نانوتکنولوژی اینطور گفته شده:
The most rapid rising member country which has the most comprehensive national nanotechnology program is Iran.

کشوری که سریعترین رشد، و جامع ترین برنامه ملی نانوتکنولوژی را در بین کشورهای آسیایی در حال توسعه داشته.

2- موسسه IEEE در سال 2002 دسترسی اعضاء ایرانی این موسسه را به مقالات این موسسه را ممنوع کرد.

3- وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2004 هر گونه انتشار یا ویرایش مقالات دانشمندان ایرانی در آمریکا توسط ناشرین این کشور را مغایر با قوانین تجارت این کشور اعلام کرد!

4- در سال 2006 گروهی از اساتید دانشگاه شریف که به دعوت موسسه SUTA به آمریکا سفر کرده بودند، اجازه ورود به این کشور را پیدا نکردند.

5- در سال 2008 کشور هلند تحصیل هر دانشجوی با تابعیت ایرانی در رشته های مرتبط با انرژی هسته ایی را ممنوع کرد:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

همچنین دولت هلند و برخی دانشگاه های این کشور به غیر از مورد فوق، محدودیت های متعددی برای دانشجویان ایرانی اعمال کردند، به عنوان مثال، بعضی از دانشگاه های هلند به طور کامل پذیرش دانشجویان ایرانی را ممنوع کردند.

6- در چند سال اخیر تعدادی از دانشمندان ایرانی به شکل های مرموزی از دور خارج شدند، مثل مرگ مشکوک دکتر آشتیانی رئیس مرکز رویان، ترور دکتر علی محمدی، دزدیده شدن دانشمندی ایران در حین سفر حج، و موارد نامعلومی از دانشمندانی که در پروژه های مهمی نقش داشتند، و ناگهان به برخی کشورها پناهنده شدند.


با این همه مصادیق بارز و روشن، معلوم هست که عده ایی از هر بهانه ایی برای فشار علمی به ایران یا تحقیر مردم آن استفاده می کنند. البته در گزارش سایت Nanotechnology Now یکی از عوامل پشتکار و تلاش زیاد دانشمندان ایرانی در این حوزه، تحریم های اعمالی غرب بر علیه ایران ذکر شده.

در برابر اینگونه اقدامات نباید رفتار منفعلانه داشت؛ خیلی از مردم این کشورها اصلا از این موضوعات اطلاعی ندارند، یا وقتی بحث تحریم مطرح میشه، به آنها در رسانه اینطور گفته میشه که تحریم ها هدفمند بوده، و فقط دولتمردان ایران را هدف دادند، نه مردم ایران.
در برخی موارد که موضوع بیشتر رسانه ایی شد و حقایق بیشتر آشکار شدند، مثل موضوع تحریم ایرانیان توسط IEEE یا تحریم انتشار مقالات دانشمندان ایرانی، دیدیم که در خودِ آمریکا حرکت های اعتراضی زیادی ایجاد شد؛ بعضی از ناشرین زیر بار نرفتند، و برخی از دانشمندان اعتراض کردند. البته واکنش ها مقطعی بود و به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شدند.

اگر در برابر اینگونه اقدامات اعتراضات مناسب و روشنگری های مناسب صورت بگیره، هم میتونه منجر به عقب نشینی بشه، هم هزینه اقدامات مشابه در آینده را برای همچین کشورها یا شرکت هایی بالا میبره، و مجبورند با احتیاط بیشتری اینگونه رفتارهای خصمانه را بروز بدند.

برای این کار میشه راهکارهای مختلفی ارائه کرد، ولی اولین کاری که باید کرد، روشنگری هست، چه در داخل جامعه خودمان، چه در سایر جوامع. متاسفانه در جامعه ما، چه در سطح عوام، و چه در سطح افراد تحصیل کرده، افرادی بدون اینکه در زمینه خاصی مطالعه مناسبی داشته باشند (نمیگم تخصص داشته باشند)، در اون زمینه ها اظهار نظر می کنند؛ مثلا طرف اصلا به خودش زحمت نداده درباره تحریم های علمی بر علیه ایران در سال های گذشته تحقیقی بکنه، و فرضا ببینه که در کشوری مثل هلند، حتی تحصیل ایرانیان معترضی که به این کشور پناهنده سیاسی شدند هم با محدودیت همراه هست، آقا یک سری دیدگاه های سیاسی داخلی داره، از روی تعصب، و بدون مطالعه، به جای اینکه با اصل این قضیه مبارزه کنه، و اجازه نده که اینطور حق خودش و کشورش پایمال بشه، میاد همه چیز را از دید باریک جریانات سیاسی داخلی میبیند. اون وقت به جای اینکه در برابر استعمار علمی کشورها، و به خصوص کشور خودش اقدامی کند، از اینگونه مسائل جهت بهره برداری های سیاسی مقطعی استفاده می کند! طرف با پیشرفت علمی کشور ایران، و ایرانی، و مسلمان مشکل داره، و از هیچ کاری برای متوقف کردن این پیشرف چشم پوشی نمیکنه، این آقا در داخل کشور چشم خودش را میبنده، و دنبال کسب امتیاز سیاسی هست! متاسفانه از این مدل افراد در کشور زیاد داریم (در همه جریانات سیاسی). اگر هم باهاشون صحبت کنید، همگی روشن فکر و عقل کل تشریف دارند، و شما دچار توهم توطئه هستید!

در حالی که اگر به اینگونه موضوعات با دیدی گسترده تر از جناح بندی های چرت و پرت سیاسی فعلی کشور نگاه می کردند، میشد از وقوع خیلی از این مسائل جلوگیری کرد. ما دیدیم که اعتراضات درباره خلیج فارس، و جو ناشی از آن، هم در داخل کشور و هم در خارج کشور موثر بود. در برخی زمینه ها فقط خبر را منتشر کردیم، و با رفتار منفعلانه زمینه اقدامات بعدی را فراهم کردیم، مثل تحریم های گوگل.

برای SourceForge هم میشه با انتشار این خبر، و تحلیل های مرتبط با آن در سایت ها، روزنامه ها، وبلاگ ها، و به طور کلی رسانه ها، و اعتراض به این عمل جو سنگینی بر علیه این موضوع ایجاد کرد. چندین پروژه ایرانی در SourceForge وجود دارند که صاحبان آنها یا می تونند منفعلانه دنبال سرویس های تغییر IP برند، و با IP یک کشور دیگه پروژه خودشان در این سایت را ادامه بدند؛ یا اعتراض فعالی نسبت به این موضوع داشته باشند، هم با ارسال نامه های اعتراض آمیز، هم با خارج کردن پروژه خود از این سایت.
کاربران ایرانی هستند که در برخی پروژه های این سایت به عنوان توسعه دهنده مشارکت داشتند، و می تونند هم خودشان، هم سایر توسعه دهندگان آن پروژه ها که با این ایرانیان همکاری می کردند، به این امر اعتراض کنند.
این همه برنامه نویس دارای سایت و وبلاگ در ایران وجود دارند که می تونند از طریق سایت یا وبلاگ خودشان به این موضوع اعتراض کنند، و اصل موضوع تحریم علمی ایران را برای خوانندگان خودشان به زبان فارسی یا هر زبان خارجی تببین کنند.
این همه برنامه نویس و کاربر ایرانی در انجمن های علمی و فنی خارجی عضو هستند؛ من دیدم افرادی رو که بعد از حوادث انتخابات تصویر کشته شدگان این حوادث را به عنوان امضاء یا آواتار استفاده می کردند، در حالی که هنوز حتی معلوم نیست چه کسی این افراد را کشته، و همه حرف های مطرح شده توسط هر جناح بدون دلیل و مدرک مستدل هست؛ ولی برای همچین موضوعاتی که بسیار مهم تر از اون موارد هستند، و به کل جامعه مربوط میشند، یک نفر نمیاد آواتار یا امضاء اعتراض آمیز ایجاد کنه. فلانی در کوچه پشتی خانه ما چاقو خورد را همه عالم باید بدانند، ولی اینکه از دسترسی یک ملت و یک قوم به اطلاعات و علم جلوگیری میشه، و در مسیر پیشرفت آن سنگ اندازی میشه را کسی نباید بداند!

در هر حال، فرصت های گذشته که سوخت شدند. اگر الان هم اقدامی صورت نگیره، و هر کس در حد خودش، و در حوزه کاری خودش فعالیتی نکنه، وضع روز به روز بدتر خواهد شد، و باید شاهد افزایش محدودیت های علمی بر علیه ایرانیان باشیم. فقط هم در زمینه علوم فنی و مهندسی نیست، بلکه حتی در زمینه های علوم انسانی هم اگر شما بیشتر از اون چیزی که برای شما معین کردند، جلو برید، با شما برخورد میشه.

Guts
22-01-2010, 23:37
بله نمیخوام بحث سیاسی بشه یا حرف سیاسی بزنم، فقط ایران به پیشنهاد غنی سازی خلوص بالا در روسیه جواب منفی داده و اینم نتیجه و احتمالاً این شروع دور جدید تحریم‌هاست متأسفانه، امیدوارم این به یاهو و گوگل و سایت‌های بزرگ دیگه نرسه (که البته احتمالش خیلی زیاده).

NabiKAZ
25-01-2010, 04:51
راستش من الان میخواستم این اسکریپت (
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید) رو به صورت یه اکستشن برای Greasemonkey در بیارم ولی گفتم بزار قبلش یه سرچ کنم. که بعد دیدم یه نفر قبل از من اینو نوشته و زحمت رو کم کرده :)

دوستان از اینجا دون‌لود کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

با نصب اون روی فایرفکس، براحتی در سراسر Sourceforge بچرخید و بگردید و دون لود کنید و لذت ببرید، بدون استفاده از هر ف.شکن یا v-p.n یا هر چیز دیگه ای، اون هم با هویت یک ایرانی پر افتخار!