PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : روسیه، بزرگترین عامل حملات سایبر در جهان



satttanism
19-01-2010, 15:07
مرکز Akamai Technologies با انتشار گزارشي اعلام کرد که بيش از 13 درصد حملات سايبر دنيا طي فصل سوم سال 2009 ميلادي در کشور روسيه سازماندهي شد.

دو کشور آمريکا و چين که در فصل دوم سال گذشته عنوان خطرناک‌ترين کشورهاي جهان در حوزه امنيت سايبر را به خود اختصاص داده بودند، در فصل سوم رتبه‌هاي سوم و چهارم در اين ليست را از آن خود کردند و روسيه عنوان بزرگترين ترتيب‌دهنده حملات سايبر در دنيا را از آن خود کرد. در فصل سوم سال گذشته کشورهاي آمريکا و چين به‌ترتيب عامل 9/6 و 5/6 درصد از حملات سايبر در دنيا بودند.

مقامات مرکز Akamai در فصل سوم سال گذشته، حملات اينترنتي را در 207 کشور شناسايي کردند که اين رقم براي سه ماهه دوم در 201 کشور شناسايي شده بود. در ليست کنوني، برزيل عنوان دومين ترتيب‌دهنده حملات سايبر را به خود اختصاص داده و عامل 6/8 درصد از حملات صورت گرفته، شناسايي شده است.

اين گزارش نشان مي‌دهد که 10 کشور برتر دنيا در اين ليست عامل 61 درصد حملات اينترنتي و سايبر در جهان هستند. نام کشورهاي ايتاليا، تايوان، آلمان، آرژانتين، هند و روماني به‌ترتيب در ليست بزرگترين آسيب‌ديدگان حملات سايبر منتشر شده است.

شرکت‌هاي امنيتي نظير مکافي(McAfee) و سيمانتک(Symantec) در آخرين‌ گزارش‌هاي خود به‌صورت جدي به آژانس‌هاي دولتي و شرکت‌هاي حاضر در بخش خصوصي در مورد افزايش حملات اينترنتي سياسي هشدار دادند.

systemgroup.net