PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پهناي باند در ايران بايد افزايش پيدا كند



wichidika
17-01-2010, 15:03
استاد دانشگاه علم و صنعت ايران:
پهناي باند در ايران بايد افزايش پيدا كند
خبرگزاري فارس: استاد دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: تنها راه براي الكترونيكي كردن جامعه اين است كه پهناي باند در ايران افزايش پيدا كند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان:11: علي‌اكبر جلالي ظهر امروز در همايش شهر و شهروند الكترونيكي اظهار داشت: امروز 85 درصد اقتصاد و فرهنگي جهان با استفاده از IT صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه انتقال از وضعيت سنتي به وضعيت الكترونيكي نيازمند به آموزش است چراكه بدون آموزش به مشكل برمي‌خوريم، تصريح كرد: در همين راستا نخست بايد تجارت الكترونيكي به وجود بيايد و سپس بانك الكترونيكي ايجاد شود كه در كشورمان برعكس شده و به همين خاطر زياد موفق نبوده است.
استاد دانشگاه علم و صنعت ايران ادامه داد: بر اساس آمارهاي موجود 8/1 ميليارد نفر در جهان به اينترنت دسترسي دارند.
وي با اشاره به اينكه دين ما دين علم است و به كسب علم و دانش دعوت مي‌كند و به همين دليل يك زماني در دنيا سرآمد بوديم، افزود: كارهاي زيادي انجام داده‌ايم اما با علم و فكر انجام نشده و از علم و امكانات روز استفاده نشده است.
جلالي به صادرات سال گذشته محصولات نانو تكنولوژي اشاره كرد و گفت: اين نشان مي‌دهد به فناوري نانو تكنولوژي در كشورمان توجه شده و توانمندي‌هاي زيادي نيز وجود دارد.
وي با بيان اينكه دين ما دين علم است و جلوي ما را نگرفته است، اظهار داشت: خودمان جلوي خود را گرفته‌ايم و مشاركت اجتماعي و گروهي بلد نداريم.
استاد دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: گير ما گير پول و اعتبار نيست چراكه ما كارهايي با كمترين امكانات انجام داديم بلكه گير ما دانايي و اعتقاد و باور ما است كه بايد باور كنيم مي‌توانيم با كمترين امكانات كار كنيم.
انتهاي‌پيام/آ20

wichidika
17-01-2010, 15:45
استاد دانشگاه علم و صنعت : افزايش پهناي باند اينترنت درتوليد دانايي وايجاد اشتغال موثراست
زنجان - استاد دانشگاه علم و صنعت ايران ، افزايش پهناي باند اينترنت را در توليد دانايي و ايجاد کار و اشتغال مهم دانست و گفت : در زمان حاضر تنها راه پيشرفت کشور افزايش پنهاي باند اينترنت است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
"علي اکبر جلالي پور" روز پنجشنبه درهمايش شهر و شهروند الکترونيک، افزود: با افزايش هر10 درصد پهناي باند اينترنت درکشورهاي توسعه يافته 3/1 درصد به درآمد ناخالص ملي آن افزوده مي شود.
وي، توسعه اقتصاد IT را در جهان امري مهم بيان کرد و يادآورشد: در زمان حاضر 85 درصد اقتصاد و فرهنگ جهان IT است.
جلالي پور، به مقايسه جايگاه علمي ايران در گذشته و حال پرداخت و اضافه کرد: جمهوري اسلامي با برنامه ريزي مي تواند به افق هاي بالايي در بحث IT دست يابد.
پدرعلم IT درايران ، به خدمات متنوع شهرهاي الکترونيکي اشاره کرد و افزود: وقتي صحبت از شهرالکترونيکي مي شود ، مقصود کليه تعاملات بين مردم ، بخش خصوصي و دولتي يک شهر بصورت الکترونيکي به شيوه با ثبات، قابل اعتماد، امن و محرمانه است.
وي، اصل را در اسلام خانواده دانست و افزود: نگرش ها در شهر الکترونيکي جامعه اسلامي بايد بر اساس خانواده محوري باشد.
اين استاد دانشگاه، ايجاد فرصت تجاري، بهبود کيفيت زندگي، توسعه اقتصادي قابل رقابت، اشتغال، آموزش درطول عمر و دسترسي به خدمات جهاني را از توانمندي شهر الکترونيکي بيان کرد و گفت: درزمان حاضر بيش از ده‌ها پروژه دکترا و کارشناسي ارشد در دانشگاه‌ها در زمينه شهر الکترونيک اجرا مي‌شود که خود گام بسيار مثبتي است.
وي، با تاکيد بر اينکه فرآيند طولاني شهرالکترونيکي مي‌تواند از يک نقطه‌اي شروع شود، افزود: اين فرايند بايد آرام آرام تقويت شود تا بتواند به يک حد نهايي و ايده‌آل برسد.
به گفته جلالي پور، ايجاد فضاي فرهنگي لازم براي شکل‌ گيري يک شهر الکترونيکي درايران کار قابل تقديري است و امروزه در سطح جامعه، شاهد تمايلات غير قابل انکاري نسبت به پديده الکترونيک و امور مربوط به آن هستيم.
وي، آموزش، تجارت و بهداشت را از جمله ارکان خدمات الکترونيکي جامعه اطلاعاتي بيان کرد و يادآورشد: مصرف کنندگان، دولت و بنگاههاي اقتصادي، از مهمترين بازيگران تجارت الکترونيکي هستند.
جلالي پور، معروف‌ ترين کار تحقيقاتي خود را تاسيس روستاي شاهکوه، بعنوان نخستين روستاي الکترونيکي ايران و جهان بيان کرد و افزود: اين طرح توانست مهم‌ترين جايزه عرصه فناوري اطلاعات در آسيا را به‌دست آورد.
1495/522/595

Hessam_7800gtx
17-01-2010, 16:06
وقتی که بالاتر از 128 نمیدن به ملت چه فایده داره؟؟

satttanism
17-01-2010, 16:09
لطفا این مسائل رادر تاپیک زیر ادامه بدید
تلاش برای بهبود وضعیت اینترنت در ایران و مسائل و مشکلات ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])