PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : طراحي نمايشگر روزنامه الکترونيکي قابل انعطاف



mahdishata
16-01-2010, 12:10
نمايشگر روزنامه الکترونيکي قابل انعطافي از سوي LG Display طراحي شده که به اندازه يک روزنامه نيم قطع است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نمايشگر 25 در 40 سانتيمتر اندازه داشته و با ضخامت 0.3 ميليمتر قابل خم شدن است. ال جي با استفاده از ورق نازک فلزي به جاي لايه شيشه‌اي مرسوم موفق شده اين نمايشگر را قابل انعطاف سازد.

بنا بر اعلام اين شرکت کره جنوبي، اين نمايشگر بزرگ‌ترين نمايشگر ورق الکترونيکي است که تا به حال توليد شده است؛ ورق الکترونيک در کتابخوان‌هاي الکترونيکي مانند کيندل آمازون و ريدر سوني به‌کار رفته و درجه کنتراست بالايي دارد که خواندن آن را راحت کرده و متکي بر نور محيط بوده در نتيجه خستگي چشم به علت مدت طولاني استفاده را به همراه ندارد.

به علاوه تنها به هنگام تغيير صفحه نيازمند مصرف نيرو است که اين ويژگي موجب مي‌شود دستگاه‌هاي ورق الکترونيکي معمولا عمر باتري طولاني داشته باشند.

طراحان در حال بررسي نمايشگرهاي ورق الکترونيکي قابل انعطاف به‌عنوان مبناي احتمالي براي روزنامه‌هاي آينده هستند. چنين روزنامه‌هايي مي‌توانند بدون نياز به چاپ شدن يا توزيع فيزيکي به طور مرتب به‌روز شده و دربردارنده عکس و ويديو باشند.

بر اساس اين گزارش ال جي قصد دارد توليد انبوه نمايشگرهاي ورق الکترونيکي قابل انعطاف 11.5 اينچي را در نيمه اول سال جاري ميلادي آغاز کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

isna.ir