PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : موضوع اپراتور سوم تا حدود دو ماه آينده نهايي مي‌شود



mahdishata
15-01-2010, 10:48
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده موضوع اپراتور سوم تلفن همراه تا حدود دو ماه آينده نهايي شده و به جمع‌بندي مي‌رسد.

رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: موضوع اپراتور سوم تلفن همراه با مسائل و مشكلاتي رو به رو شد بنابراين آغاز به كار آن و انجام مراحل بعدي فعاليت اين اپراتور با تاخير مواجه شد.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بيان اينكه در بحث اپراتور سوم نيز بايد به بحث سرمايه‌گذاري خارجي توجه شود تصريح كرد: علاقه‌مندي براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي وجود دارد و بايد به اين موضوع توجه شود و از طرفي بايد گفت كه ساختارهاي خصوصي و قوي كه بتوانند سرمايه كافي براي اين كار را داشته باشند در كشور نداريم بنابراين بايد اين ساختارها تقويت شوند.

وي گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است تا پيش از پايان سال جاري اين موضوع نهايي شده و براساس قرارداد، پروانه اين اپراتور نهايي و از طرف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به صورت رسمي ابلاغ شود.

به گزارش ايسنا وزير ارتباطات پيش از اين هم گفته بود: توجه و اهميت به فرهنگ كار تيمي و كنسرسيومي براي كارهاي ملي بسيار مورد تاكيد است و اپراتور سوم نيز كه مجوز آن صادر شده سعي و پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال كار خود را آغاز كند.

چندي پيش رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز گفته بود: تكليف موضوع اپراتور سوم تلفن همراه و برنده مزايده آن تا هفته آينده تعيين مي‌شود.

محمود خسروي در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرده بود: پروانه اپراتور سوم تلفن همراه هنوز به‌صورت رسمي به كسي ابلاغ نشده و تا زماني كه اين كار رسما انجام نشود، نمي‌توانيم برنده را معرفي كنيم؛ طرف برنده بايد در مدت زمان مشخصي به تعهدات خود عمل کند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز در اين زمينه اقدامات و نظارت مورد نياز را انجام مي‌دهد.

او با بيان اين كه نمي‌توان گفت مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ابطال شده ابراز كرده بود كه اين مزايده منقضي شده است؛ بايد با روند قانوني ديگر نظير تجديد مزايده يا ترک تشريفات و از ديگر روش‌هاي قانوني برنده اپراتور سوم مشخص شود و درصورتي که پروانه اپراتور سوم طبق شرايط جديد تدوين شود، رگولاتوري به صورت رسمي اين موضوع را اعلام مي‌کند.

به گزارش ايسنا پس از اين که کنسرسيوم تامين اتصالات به‌دليل عدم انجام تعهداتش از روند مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران خارج شد، از کنسرسيوم زين ايران به‌عنوان حائز رتبه دوم پيشنهاد مالي در مزايده به منظور انجام پروژه دعوت شد، نفر دوم قيمتي با تفاوت زياد را پيشنهاد كرده بود، در حالي كه طبق قانون تفاوت قيمت نبايد بيش از 5 درصد باشد؛ سعي شد طي مذاكراتي قيمت‌ها تصحيح شود، ولي اين اتفاق هم رخ نداد، ضمن اين‌كه سپرده تامين اتصالات هم طبق قانون ضبط شد.

اين کنسرسيوم نيز در زمان مقرر به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پاسخ مثبت نداده و به اين ترتيب از روند مزايده کنار گذاشته شد؛ سرانجام اين موضوع به مجلس ارجاع داده شد تا تصميم‌گيري در اين رابطه توسط مراجع ذي‌صلاح انجام شود و پيشنهاد كميسيون صنايع مجلس ارجاع اين موضوع به دولت بود و مذاكره در اين زمينه ادامه دارد.

isna.ir