PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سری جدید پردازنده‌های همراه اینتل عرضه شد



mahdishata
07-01-2010, 12:00
شرکت اينتل 11 پردازنده جديد براي سيستم‌هاي رايانه‌اي قابل‌حمل عرضه کرد که از ميان آن‌ها 5 محصول مربوط به سري پردازنده‌هاي Core i7، چهار محصول براي سري پردازنده‌هاي Core i5 و دو محصول براي سري پردازنده‌هاي Core i3 خواهند بود.


تفاوت ميان اين پردازنده‌هاي با يکديگر و با مدل‌هاي قبلي، استفاده از ساختار و معماري جديد در آن‌ها است که بر اساس آن پردازنده 32 نانومتري و يک سيستم کنترلي گرافيکي 45 نانومتري داخلي به صورت واحد روي يک تراشه قرار گرفته‌اند.


سري پردازنده‌هاي جديد Arrandale اينتل از دو فناوري Hyper-threading و Turbo Boost بهره مي‌برد. فناوري Hyper-threading قادر است تعداد پردازشگر در هر هسته مرکزي CPU را دو برابر کند و امکان اجراي چندين برنامه به صورت همزمان بدون مصرف انرژي بيشتر را فراهم آورد.


فناوري Turbo Boost اينتل نيز نوعي سيستم خودکار است که مي‌تواند در صورت نياز به قدرت بيشتر، توان پردازنده i5-540M را از 53/2 گيگاهرتز به 06/3 گيگاهرتز افزايش دهد. اين سري از پردازنده‌ها مي‌توانند در زماني که فعاليت رايانه‌اي سبک انجام مي‌شود، هسته‌هاي ديگر را به‌صورت خودکار غيرفعال کنند تا انرژي کمتري مصرف شود. کارشناسان براي مشخص شدن کيفيت اين پردازنده‌هاي جديد، يکي از مدل‌هاي آن‌ها را که روي لپ‌تاپ جديد Asus موسوم به K42F ارايه شده است، مورد آزمايش قرار داده‌اند. اين لپ‌تاپ پردازنده Core i5-540M را با توان 53/2 گيگاهرتز در خود جا داده است و شامل نمايشگر 14 اينچي مي‌شود که تصاوير در آن با کيفيت 1366 در 768 پيکسل به نمايش درمي‌آيند. اين لپ‌تاپ همچنين رم 4 گيگابايتي DDR3، هاردديسک 500 گيگابايتي و نسخه 64 بيتي سيستم‌عامل Windows 7 Ultimate را نيز در خود جا داده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

براي بررسي بهتر، لپ‌تاپ NP-Q320 سامسونگ با مشخصات نسبتا مشابه نيز مورد مقايسه قرار گرفته است. اين لپ‌تاپ شامل نمايشگر 4/13 اينچي، پردازنده 53/2 گيگاهرتزي Core 2 Duo P8700، رم 4 گيگابايتي، هاردديسک 320 گيگابايتي، نسخه 64 بيتي سيستم‌عامل Windows Vista Home Premium و پردازنده گرافيکي nVidia GeForce G105M همراه با 256 مگابايت حافظه رم مي‌شود.
گفته مي‌شود که در مجموع سري جديد پردازنده‌هاي اينتل کارايي بهتري داشته‌اند و در مقابل، انرژي کمتري در آن‌ها مصرف شده است.

systemgroup.net