مشاهده نسخه کامل
: ماشین با 15 میلیون تومن چی پیشنهاد میکنید؟
اقایون و
ما یه پراید سفید داریم میخوایم بذاریمش کنار بریم با همون قیمتی که بال گفتم یه چی تو مایه های پرشیا بخریم
نظرات اساتید مهمه پس بفرمایییییییید
D r i v e r
30-12-2009, 23:27
اقایون و
ما یه پراید سفید داریم میخوایم بذاریمش کنار بریم با همون قیمتی که بال گفتم یه چی تو مایه های پرشیا بخریم
نظرات اساتید مهمه پس بفرمایییییییید
شما انتخاب های مختلفی دارید
اول باید انتظاراتتون رو از ماشین بیان کنید
برای این کار میتونید از قوانین مشاوره خرید خودرو کمک بگیرید :
{ قوانین بخش مشاوره خرید خودرو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) }
:46:
mania2000
31-12-2009, 00:08
خب یک پرشیایی کارکرده بگیر با این هزینه چون گفتی مثل برشیا باشه فکر کنم مدل 86 تمیزی گیرت بیادش
MoHaMaD ZaNd
31-12-2009, 12:50
من با پرشيا كاملا مخالفم !!!
شما ماشين هايي كه توي اين رنج ميتوني بگيري اينا هستن :
1 - تندر 90 مدل E2 فول
2 - سمند ال ايكس سال
3 - چري
4 - 405 SLX
اگه هم كاركرده ميخواي بگيري كه اميرخان استادن !!!
ess_1362
31-12-2009, 12:53
اینم نظر من هست ولی در کل پرشیا نخر :
1-تندر90 E2LP اسپرت 16000000
2-206 SD V8 حدود 18000000-19000000
3-سمند LX سال
amanofnoname
31-12-2009, 13:17
من با پرشيا كاملا مخالفم !!!
شما ماشين هايي كه توي اين رنج ميتوني بگيري اينا هستن :
1 - تندر 90 مدل E2 فول
2 - سمند ال ايكس سال
3 - چري
4 - 405 SLX
اگه هم كاركرده ميخواي بگيري كه اميرخان استادن !!!
اینم نظر من هست ولی در کل پرشیا نخر :
1-تندر90 E2LP اسپرت 16000000
2-206 SD V8 حدود 18000000-19000000
3-سمند LX سال
مشکل پژو پارس چیه که اینقدر مخالفید؟
نظر دوستان دیگه درباره پارس چیه؟
ممنون
MoHaMaD ZaNd
31-12-2009, 14:30
مشکل پژو پارس چیه که اینقدر مخالفید؟
نظر دوستان دیگه درباره پارس چیه؟
ممنون دوست من توي كشور ما چندتا خودرو هستن كه با توجه به قيمتشون اصلا ارزش خريد ندارن !!! يكيشون همين پارسه !!!
شما امكانات پارس رو كه 18 تومنه رو با پژو 206 SD مدل V8 كه اونم 18 تومنه مقايسه كن !!! ميبيني كه پارس در برابرش هيچه !!!
حتي اونو با ماشيني مثل سمند ال ايكس و تندر 90 فول هم مقايسه كني بازم كم مياره !!!
به نظر من كسي كه ميخواد پارس بخره بهتره يه 405 بگيره بقيه پولش رو هم بده ميتونه 100 برابر قشنگ تر از پارس بكنه !!
سيد امير
31-12-2009, 14:57
سلام دوست عزيز
من نميگم اينو بگير يا اونو بگير
فقط به نظرم ميگم كه فقط و فقط صفر بگير هرچي ميخاي بگيري.
همين
MoHaMaD ZaNd
31-12-2009, 15:13
سلام دوست عزيز
من نميگم اينو بگير يا اونو بگير
فقط به نظرم ميگم كه فقط و فقط صفر بگير هرچي ميخاي بگيري.
همين
متاسفانه الان خودروهاي صفر ما بيشتر از ماشين هاي كاركرده مشكل دارن !!!
نمونش همين ماشين شوهر خالم !!! تا الان كه يكسال هم از عمرش نميگذره لاستيك تركونده ، سر سيلندر سوزونده ، گيربكسش صداهاي ناهنجار ميده و... كه نميشه شمرد .
mostafa1989
31-12-2009, 15:57
میشه بگید ماشین شوهرخالتون چیه؟!
سلام دوست عزيز
من نميگم اينو بگير يا اونو بگير
فقط به نظرم ميگم كه فقط و فقط صفر بگير هرچي ميخاي بگيري.
همين
از توصیه ممنونم ولی ما اکثر ماشینهایی که تا الان استفاده کردیم 3 تا 8 ماه کار کرده بوده و راضی هم بودیم و هستیم.
اینم نظر من هست ولی در کل پرشیا نخر :
1-تندر90 E2LP اسپرت 16000000
2-206 SD V8 حدود 18000000-19000000
3-سمند LX سال
باشه پرشیا نمیخریم.:31:
من همون اولشم پرشیا رو مثال زدم.
1. حالم از تندر 90 بهم میخوره.
2. قیمتش بالاست
3. سمند که واسه مسافرکشی شده (چه معمولی چه LX(
واسه احترام به دوستی که گفت قوانین رو بخون (البته هنوز نخوندما)
از ریو خوشم نمیاد (دخترانه هستش یه چی تو مایه های رنو):2:
206 کوچیکه.:20:
GLX دیگه خیلی قدیمیه.:41:
پرشی هم که همه بهش لطف دارین.:31:
حالا چی میگین(نظرات)؟؟:13:
واسه چی از ال لگن بدت میاد...؟؟؟ یه ال لگن بگیر حالشو ببر... ماشین به این باحالی... مخصوصاً مدل ونش خیلیم خوشگله و توشم بسیار خوبه...!!! البته ما نداریم ولی قراره داشته باشیم...!!! ولی به دقعات زیاد تجربه ش کردم...! ال لگن کلاً در حال حاضر ماشین خوب و مقرون به صرفه ایه...
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداین خداییش چیز باحالیه... قیمتشم خوبه... :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
EF7 OR TU5
??????????????????
میشه یه عکس بذارین
??????????????????
میشه یه عکس بذارین
دوست من منظورم این 2 موتور بود که من تجربه رانندگی با tu5 رو دارم که واقعا لذت بخشه که روی SD v8 و 206 هاچبک تیپ 5 هست که هر دو گزینه خوبی هستند
ef7 هم روی LX ها هست البته LX موتور tu5 هم دارد ولی بهترین موتور LX موتور EF7 هست
واسه چی از ال لگن بدت میاد...؟؟؟ یه ال لگن بگیر حالشو ببر... ماشین به این باحالی... مخصوصاً مدل ونش خیلیم خوشگله و توشم بسیار خوبه...!!! البته ما نداریم ولی قراره داشته باشیم...!!! ولی به دقعات زیاد تجربه ش کردم...! ال لگن کلاً در حال حاضر ماشین خوب و مقرون به صرفه ایه...
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداین خداییش چیز باحالیه... قیمتشم خوبه... :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بابا بیخیال بیخود نارو وسوسه نکن !
این ماشینو میبینم همیشه یه چی تو دلم بهش میگم.
تنفر بالاست پس بیخیال
دوست من منظورم این 2 موتور بود که من تجربه رانندگی با tu5 رو دارم که واقعا لذت بخشه که روی SD v8 و 206 هاچبک تیپ 5 هست که هر دو گزینه خوبی هستند
ef7 هم روی LX ها هست البته LX موتور tu5 هم دارد ولی بهترین موتور LX موتور EF7 هست
اهاا زودتر میگفتی فکر من رو تاکجاها که نبردی!:31:
از LX منظورتون پرشیا و سمند از نوع LX هستش؟؟؟
به نظر من ریو خوبه..ابربگ داره..ترمز abs و ... .اصلا هم دخترونه نیست یا حداقل فعلا پسرا سوارش میشن:31:
MoHaMaD ZaNd
01-01-2010, 16:39
به نظر من ریو خوبه..ابربگ داره..ترمز abs و ... .اصلا هم دخترونه نیست یا حداقل فعلا پسرا سوارش میشن
دوست عزيز اين امكاناتي كه گفتيد احيانا مربوط به اون ريويي نبود كه چند وقت پيش رونمايي كردن ؟؟ ( همون كه قيمتش 16 تومن بود )
-----------------------------------------------------------------------------------
دوست عزيز توي اين رنج قيمت چري هم هست كه فكر نميكنم خوشتون ازش بياد .
به هر حال من ميگم يه سمند ال ايكس سال با موتور EF7 بگير !!!
اهاا زودتر میگفتی فکر من رو تاکجاها که نبردی!:31:
از LX منظورتون پرشیا و سمند از نوع LX هستش؟؟؟
سمند lx! اگر با ظاهر l90 و SD مشکل داری همین LX بهترین گزینه هست
ولی من خودم با 15 تومان بی شک type 5 7.4.4 میخردیم و خرجش میکردم ! البته برای خودم!:31:
BLACK-BLACK
01-01-2010, 17:32
به نظر من ال 90 بهترینه حیف نیست ادم پول رو حروم ریو و از این چیزا بکنه
به نظر من ال 90 بهترینه حیف نیست ادم پول رو حروم ریو و از این چیزا بکنه
همونطور که بارها اشاره کردم از ریو و ال90 خوشم نمیاد.
شما هم لطفا بیخیال این دو شید.(در دادن نظرات )
راستی میشه برتریهای سمند LX نسبت به 405 رو بگین خیلی کوتاه لطفا
BLACK-BLACK
01-01-2010, 20:12
همونطور که بارها اشاره کردم از ریو و ال90 خوشم نمیاد.
شما هم لطفا بیخیال این دو شید.(در دادن نظرات )
راستی میشه برتریهای سمند LX نسبت به 405 رو بگین خیلی کوتاه لطفا
اگه اهل کار کشیدن و گاز دادن به ماشینی سمند بعد از چند سال بد جور به خرج میفته
حتی اگه هیچ برتری ای هم نسبت به405 نداشته باشه همیشه یهبرتری داره اونم تکنولوژی جدیدترشه.
همون سمند خوبه
D r i v e r
01-01-2010, 20:20
لطفا در هنگام پست دادن یه خورده رعایت کنید
قوانین رو گفتم بخونی که نه بخاطر قانون بودنش برای اینکه انتظارتت رو بیان کنی
توی این رنج قیمت که شما از همه ماشین ها ایراد گرفتی
از ریو خوشم نمیاد (دخترانه هستش یه چی تو مایه های رنو):2:
206 کوچیکه.:20:
GLX دیگه خیلی قدیمیه.:41:
پرشی هم که همه بهش لطف دارین.:31:
حالا چی میگین(نظرات)؟؟:13:
مگه اینکه سراغ ماشین دست دوم بخوای بری که اونم با توجه به نیاز ها و .... ماشین های زیادی برای معرفی هست
نظر شخصی من اگه ماشینی میخواید که از مصرف خوب و جاداری و ایمنی مناسب برخوردار باشه و تا چند سال اذیت نکنه میتونید روی تندر 90 حساب باز کنید
راستی میشه برتریهای سمند LX نسبت به 405 رو بگین خیلی کوتاه لطفا
اگه GLX منظورتون باشه میشه به ترمز ABS اشاره کرد و رینگ های 15 اینچی آلومینیومی (اسپرت)
و اگه LX با موتور TU5 مد نظر باشه خوب مصرف کم هم جزش میاد
بعدشم به نظر من ریو اصلا ماشین دخترانه ای نیست چون خصوصیات یه ماشین به اصطلاح دخترانه رو نداره
تعجب میکنم چطور با رنو مقایسش میکنید
لطفا در هنگام پست دادن یه خورده رعایت کنید
تعجب میکنم چطور با رنو مقایسش میکنید
مقایسه من از لحاظ کسانی هست که پشت این دو ماشین میشینن.
(تعداد بیشتره)
راستی من چی رو رعایت نمیکنم؟:41:
عزیزم هر ماشینی رو که دوستان فرمودن شما یه ایرادی بهش گرفتی.شما فکر کردی کجا زندگی میکنی عزیزم؟اینجا ایرانه شما هیچ حق انتخاب متنوعی نداری.نهایت انتخاب شما میتونه در خوشبینانه ترین حالت به 5 یا 6 مورد ختم بشه که اونو هم دوستان فرمودن.حالا اگه شما چیز دیگه ای سراغ داری نشون ما هم بده.
عزیزم هر ماشینی رو که دوستان فرمودن شما یه ایرادی بهش گرفتی.شما فکر کردی کجا زندگی میکنی عزیزم؟اینجا ایرانه شما هیچ حق انتخاب متنوعی نداری.نهایت انتخاب شما میتونه در خوشبینانه ترین حالت به 5 یا 6 مورد ختم بشه که اونو هم دوستان فرمودن.حالا اگه شما چیز دیگه ای سراغ داری نشون ما هم بده.
من اگه سراغ داشتم اینجا نبودم.
در ضمن ایرادی که گرفتم نظرم بود.
در ضمن 2 شما اگر نظری داری بگو تا ازون هم ایراد بگیریم:31:
اگه GLX منظورتون باشه میشه به ترمز ABS اشاره کرد و رینگ های 15 اینچی آلومینیومی (اسپرت)
و اگه LX با موتور TU5 مد نظر باشه خوب مصرف کم هم جزش میاد
خوب قیمتشم لطف کنین بگین تا از لحاظ قیمت هم یه بررسی بکنم.
با این وضع سمند LX رو اکثر دوستان توصیه میکنن.( غیر ال 90 )
فکر کنم شما به مصرف سوخت خیلی توجه میکنین !!!
مگه ال90 چقدر میسوزونه؟؟
206 V8 فکر کنم حدود 7 باشه درسته؟؟
Lx چطوره؟
mehdi-2009
02-01-2010, 11:34
مصرف تندر90 اون طوری که توسایت پارس خودرو اومده 9/6 لیتر توسیکل ترکیبی. وبه علت همین مصرف پایین وهمین طور قدرتش که 105 اسب بخاره .تورنج قیمتی 15 میلیون بهتریت انتخاب میتونه باشه .ضمنا قیافش هم به نظرمن قشنگه.اگه اهل اسپرت کردن هم باشی میتونی با یه کاهش ارتفاع منطقی تبدیلش کنی به یه ماشین جوان پسند وشیک.
این هم نقد l90 از دنیای خودرو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دنيايخودرو- امین آزاد : جاده اصفهان- قم، خودرو با سرعت 200 كيلومتر در ساعت در حركت است. آمپر بنزين هشدار ميدهد كه ديگر بنزينی براي ادامه مسير نمانده است. در سرعت 200 كيلومتر خودرو همچون پر كاهي شده است. پيچ تندي در پيش داريم، احتمالاً با اين سرعت اگر ادامه دهيم خودرو چپ ميشود.
سرعت را تا 140 كيلومتر در ساعت پايين ميآورم. پيچ را رد ميكنيم حال دو كاميون پشتسر ما و يك كاميون در پيش رو است كه به ناگاه موتور ماشين از بيبنزيني خاموش ميشود. سرعت كاهش مييابد و به 120 كيلومتر در ساعت ميرسد در این زمان ترمز هم که از نوع ABS است از دور خارج ميشود، حال دیگر نه ترمز موتوري داريم و نه ترمز پدالي تنها ترمز دستي مانده است، اما اگر در اين سرعت ترمزدستي را بكشيم مانند فرفره چرخان به دل كاميون جلویی ميرويم. با خاموششدن موتور، فرمان هيدروليك خودرو نيز كارايياش كم شده است.
دو كاميون پشتي بوق شيپوري زنان با سرعت به سمت ما می آیند ، گويا نعرهكشان آماده بلعيدن ما هستند و از طرفي خودرو به سرعت در حال رفتن به زير كاميون جلويي است. در اين لحظه تنها يك راه باقي مانده، نگه داشتن خودرو با ترمز دستي، شانس زندهماندن 50درصد است. ترمز دستي را تا ميانه ميكشم، سرعت خودرو شروع به كم شدن ميكند. چند بار اين كار را انجام ميدهم و وقتی سرعت كاهش يافت. اين عمل را به طور متناوب انجام ميدهم سرعت به 20 كيلومتر در ساعت ميرسد كه محكمترمز دستي را ميكشم و خودرو كنار جاده متوقف ميشود.
اين رویداد بخشي از تست 1200 كيلومتري تندر90 است كه توسط تيمي از خبرنگاران به مدت سه روز از تهران به اصفهان و بالعكس انجام شد. تستي كه درست است مدتها پس از ورود به بازار اين خودرو انجام شده، اما بسياري از مزايا و برخي از معايب اين خودرو كه هنوز هم براي مشتريان خريدش سوالهاي زيادي را ايجاد ميكند را معلوم كرد پس براي آنكه بدانيد مزايا و معايب تندر90 چيست تا انتهاي اين گزارش با ما باشيد.
روز هفت آذرماه، تيپهاي مختلف آمادهاند كه خبرنگاران آن را از پاركينگ فني شرکت رنوپارس واقع در جاده مخصوص درآوردند و به سمت قم و سپس سلفجگان، دليجان، محلات، گلپايگان، گوگد، خوانسار، و نجفآباد و پس از آن به اصفهان رهسپار شوند. گروه دنيايخودرو و دنياي اقتصاد خودروي تندر90 فول با نام LP را انتخاب ميكند. اين خودرو كاملترين مدل تندر90 است كه دو ايربگ، ترمز ABS، شیشه و آينههاي برقي، كامپيوتر سفر، CD Player، رينگ آلومينيومي 15 اينچي، سوئيچ ريموتدار دارد.
ابتدا از فاصله 20 متري با ريموت درها را باز ميكنيم، به سمت خودرو ميرويم و بارمان را در داخل صندوق عقب ميگذاريم، صندوق بسيار جادار است (حجم صندوق عقب 510 ليتر است) داخل خودرو ميشويم با شادي تمام سيدي خود را «MP3» داخل سيدي پلير ميگذاريم اما دستگاه پیغام خطا ميدهد. ناراحت ميشويم و پس از كمي پرسوجو متوجه ميشويم CD پلير كه ساخت زيمنس آلمان است، مانند سيستمهاي پخش پايونير يا جيويسي نيست كه بيشتر وقتها فرمتهاي فايلهاي صوتي را پخش كند، بلكه تنها فرمت Audio را پخش ميكند.
اما باز هم خوششانس هستيم چرا كه يكي از معدود آهنگهايي كه مجاز شده و سيدي آن هم فرمتش قابل پخش است در اختيار ما است. آن را داخل سيستم صوتي ميگذاريم، ولی انتخاب ما از 100 آهنگ به 10 آهنگ كاهش يافته است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در خودرو را ميبنديم و خودرو را روشن ميكنيم. دور آرام خودرو بسيار كم صدا است و صدايي به داخل كابين راه نمييابد. كلاچ خودرو هم نرم و تيز است. خودرو را در دنده يك ميگذاريم، دسته دنده هم بسيار نرم است البته كيفيت فرمان و دسته دنده به دليل استفاده از پلاستيك ارزان قيمت كمي در ذوق مي زند. خودرو به آرامي حركت ميكند. چرخش فرمان هيدروليك عملكرد خوبي را از خود نشان ميدهد. شكل قربيلك فرمان جذاب است اما گرفتن آن در دست کمی سخت است و جنس به کار رفته در فرمان هم سبب می شود تا چندان خوش دست نباشد و به قولي كاملاً يك فرمان شهري است.
شتاب خودرو نيز تا سرعت 100 كيلومتر بالا است و كاملاً احساس ميكنيد از خودروهاي شهري ديگر مانند پژوپارس و پژو405 از اين نظر سر است وارد اتوبان قم ميشويم، حال اينجا مكان مناسبي براي تست سرعت است البته در جلوي ما تعداد زيادي دوربين سرعتسنج قرار دارد. پس بايد به دو سمت خيابان دقت كنيم. سمت راست كه دوربينهاي سرعت كار گذاشته شده و سمت چپ نيز به پليسهاي بزرگراه توجه ميكنيم پدال گاز را تا آخر فشار ميدهيم. عملكرد دنده چهار تا سرعت 140 كيلومتر مناسب است اما با رسيدن به سرعت 140 دنده پنج عملكرد بهتري نشان ميدهد.
با گذر از سرعت 140 كيلومتر احساس ميكنيم خودرو آن پايداري قبلی را ندارد گويا خودرو در حال سبكترشدن است. از طرفي ارتفاع بالاي خودرو كه به جهت افزايش حجم صندوق عقب و فضاي داخلي است سبب شده تا مركز ثقل خودرو نسبت به خودروهاي ديگر بالاتر باشد. پس به همين خاطر هندلينگ خودرو مخصوصاً با افزايش سرعت به بيش از 140 كيلومتر كمي كاهش مييابد. سرعت به 160 كيلومتر در ساعت ميرسد و با گذر دور موتور از چهار هزار، صداي موتور در داخل كابين كاملاً شنيده ميشود.
سرعت به 180 كيلومتر در ساعت ميرسد كه به ناگاه از دور دوربين سرعت سنج ديده ميشود. به سرعت پا را بر روي ترمز ميگذارم تا در نزديكي دوربين سرعتسنج سرعت به 120 كيلومتر در ساعت برسد. عملكرد ترمز تندر90 با توجه به مجهزشدن به ABS در اين اتفاق كاملاً بينقص و مناسب است. دوباره پا را بر روي گاز ميگذاريم و پس از چند بار ترمزگرفتن به دليل قرارگرفتن در شعاع دوربينهاي سرعتسنج بالاخره در سرازيري با شيب 10درصد سرعت خودرو به 200 كيلومتر در ساعت ميرسد. غرش موتور در اين لحظه بسيار رعبآور است. بعد از سرعت 160 كيلومتر در ساعت كه دور موتور در دنده پنج به نزديك پنج هزار ميرسد صداي موتور بسيار مهيب و گوشآزار ميشود. در سرعت 200 كيلومتر در ساعت نيز خودرو همچون پر كاهي از كنترل خارج به نظر ميرسد.
البته طبيعي هم هست چرا كه ما سوار يك سوپراسپرت نيستيم، بلكه سوار خودرويي هستيم شهري كه حداكثر سرعت آن توسط كارخانه 170 اعلام شده و قطعاً در چنين سرعتي نبايد هم چندان پايدار باشد.
سرعت را با ترمز پايين ميآورم تا به 180 كيلومتر در ساعت برسد. در اين زمان كولر خودرو را روشن ميكنيم سرعت خودرو در اين لحظه به 160 كيلومتر در ساعت كاهش پيدا ميكند كه نشان ميدهد كولر خودرو بين 12 تا 15درصد توان موتور را كاهش ميدهد. البته سرماي هواي مناطق كويري ايران سبب ميشود كه كولر خودرو را خاموش كنيم.
خودرو تندر90 همچنان در حال حركت است ، جاده كويري و كاملاً صاف كه كمي هم خستهكننده و خوابآور پيشروي ماست به شيب 15درصدي ميرسيم. در اينجا سرعت خودرو از 180 كيلومتر به كمتر از 170 كيلومتر كاهش مي یابد. بعد از گذر از شيب متوجه ميشويم آنقدر تند رفتهايم كه تقريباً از باقي افراد گروه جلو افتادهايم اما در اين هنگام پشت آمپر خودرو كه نمايشگر بنزين، دماي آب و كيلومترش ديجتالي است نشان ميدهد كه ديگر بنزين در باك خودرو باقي نمانده است.
پس با دلهره راه را طي ميكنيم تا به پمپ بنزين شهر محلات ميرسيم. بعد از دليجان ديگر جاده آن حالت يكنواختي قبلي را ندارد، چرا كه هر كدام از شهرهاي پيشروي ما هم داراي تاريخچه مردم و طبيعتي جالب هستند. از گلخانههاي محلات گرفته تا كوههاي معدني اطراف جاده، كوههايي كه يكي از غنيترين معادن سنگهاي تزئيني دنيا را در خود دارد. به همين دليل برخي از مردم شهرهاي اطراف معدن چياني ماهرند و يا كشاورزان و گلپروراني کاردان، طبيعت و مردم جاده ما را در خود می برد تا بالاخره به گلپايگان و پس از آن شهر گوگد ميرسيم.
در اين زمان تمامي خودروها در كنار قهوهخانه داخل شهر گوگد كه در اصل يك كاروانسراي قديمي بازسازي شده است توقف ميكنند. قهوهخانهاي كه در قديم میزبان كاروانهاي از شتر و اسب بوده. حال كارواني از تندر90 را در خود ميبيند. پس از استراحتي كوتاه در كاروانسرا، كاروان تندريان دوباره به راه ميافتد. مسير بعدي خوانسار است اما اين بار تقريباًتمامي كاروان از راه اتوبان به سمت اصفهان ميروند ولي ما كه متوجه اشتباه ديگر خودروها در مسير طبق نقشه شدهايم به سمت خوانسار كه شهري كوهپايه است ميرويم. اين شهر بسيار زيبا است و پر از درختان گردو، زردآلو، آلو، سرو و صنوبر است. برگ های زرد پاييزي کف باغها و كوچه باغها را پوشانده و رنگ زرد، سرخ، و سبز درختان جلوهاي زيبا را به وجود آورده است. آفتاب در حال غروب است و نم باراني هم ميزند و هوا كوهستان فضا را پر کرذه است . تمام اين زيباييها سبب ميشود با تندر به كوچه باغهاي خوانسار برويم.
كوچههايي كه كنار جاده اش كمي بيشتر از عرض خودرو است. حدود يك كيلومتر در يكي از اين كوچه باغها به پيش ميرويم زيبايي هوش از سرمان پرانده و متوجه نيستيم كه در بازگشت باید اين مسير را دنده عقب برگرديم. اما در زمان دنده عقب متوجه يكي از اصليترين ايرادات خودرو ميشويم. ديد كور عقب خودرو و عدم پوشش لازم توسط آينهها سبب ميشود به هيچ عنوان نتوانيم با خودرو دنده عقب كوچه باغ باريك و پر پيچ و خم را طي كنيم، گويي كه آچمز شدهايم كنار كوچه باغ يك جوي رواني وجود دارد كه يك پل خراب هم بر روي آن جوي است. سعي ميكنيم با دور چند فرمان خودرو را برعكس كنيم. در اين زمان به ناگاه خودرو در چاله آب فرو ميافتد و ما هم مجبور ميشويم زير خودرو را با سنگ و چوپ پر كنيم، بالاخره بعد از چند بار فرمان دادن خودرو به جاده بازميگردد.
دوباره راه را ادامه ميدهيم پس از طي چند كيلومتر به كوههاي اطراف خوانسار ميرسيم. كولاك برف جاده را فرا گرفته در اين زمان برف پاككن خودرو را روشن ميكنيم متوجه ميشويم عملكرد برف پاككن بسيار عالي است و مهشكن نيز جاده را كاملاً روشن كرده. خودرو نيز كه ارتفاع بالايي دارد مانند يك شبه SUV اين جاده را پشتسر ميگذارد. پس از گذر از اين جاده كوهستاني و گذشتن از شهر نجفآباد به شهر اصفهان ميرسيم اما پس از ساعتها رانندگي واقعاً يك چيز آزارمان ميدهد و آن نيز قرارگرفتن در ترافيك وحشتناك اين شهر است كه گوي سبقت را از تهران ربوده. البته با اينكه صندلي خودرو كمي سفت است و از نظر راحتي نميتوان نمره بالايی به آن داد ولي عملكرد مناسب دندهها و كلاچ و فرمان نرم خودرو در ترافيك ميتواند كمي از خستگي قرارگيري در چنين شرايطي بكاهد.
البته با اينكه موتور و گيربكس خودرو در سفر 600 كيلومتري بين تهران و اصفهان عملكرد عالي در هماهنگي با هم را از خود نشان دادهاند اما نزديكی دندهها به هم در هنگام تعويض كمي در ذوق ميزند.
روز دوم
پس از رسيدن به اصفهان و خوابيدن صبح زود همه گروه بيدار ميشوند تا چند جاي ديدني در اصفهان مانند چهل ستون ، کلیسای وانک و منار جنبان را ببينند . چند تن از مهندسان فرانسوی رنو نيز همراه ما هستند. آنها از ديدن معماري و مهندسي بناهايي مانند چهل ستون و همچنين منارجنبان تعجب ميكنند. عصر هم گروه باز برنامه استراحت دارد ولي خودرو در اختيار گروه دنيايخودرو و مجله ماشين است تا تستي خاصي را انجام دهند. دو خودرو E0 و E2 كه يكي دارايABS و ديگري فاقد ABS است مورد آزمايش ترمز قرار ميگيرند. در يك خودرو من از دنيايخودرو در مدل E2 و در مدل E0 مصطفي ممقانی از مجله ماشين نشسته است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هر دو خودرو آناً تيكآف ميكنند و در كنار هم در نقطه مشخص شده به ناگاه پدال ترمز را هر دو راننده فشار ميدهيم، صداي جيغ شديدي از لاستيكها بلند ميشود خودرو ها به شدت و لرزشكنان روي آسفالت حركت ميكنند و پس از چند ثانيه متوقف ميشوند. شايد باوركردنش سخت باشد آزمايشي كه در برخي خودروهاي داخلي به منحرفشدن شديد خودرو و حتي چپشدن آن ممكن است منتهي شود در مدل ABS دار بدون انحراف و در مدل بدون ABS به انحراف كمي منجر شده است.
طول خط ترمز حدود 30 متر است و اختلاف مدل ABS و بدون ABS نيز حدود هفت متر است. آزمايش تمام ميشود و حالا نوبت حركات نمايشي است با سرعت 80 كيلومتر در ساعت به اصطلاح دستي ميكشيم كه عملكرد و چرخش مناسب خودرو نشاندهنده جلوبندي قوي خودرو است كه بعيد به نظر ميرسد به راحتي به صدا بيفتد و پس از انجام حركات نمايشي به سرعت به هتل بازميگرديم. اما به دليل باد كم لاستيك خودرو مجله ماشين، لاستيكهایش به شدت خورده شده و چرخ از حالت بالانس خارج و فرمان به شدت ميلرزد. در این تست خودرو با ترمزهاي ABS دندههايش كه به صورت متناوب قطع و وصل ميشد و مانع از قفلشدن ترمز ميشد صداي عجیبی دارد گويی در زير چرخ خودرو شيشههایي در حال خردشدن است این صدا در خودروها دیگر دارای این گونه ترمز بسیار کم و غیر ملموس تر است.
روز سوم
صبح زود به سمت مراكز خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا می رویم كه گويي طبق استانداردهاي رنو وضعيت بهتري پيدا كرده اند ، اما در تمام اين بازديدها تنها يك نكته جالب به نظر ميرسد و آن قيمت ارزان تعمير تندر است.
به گفته يكي از مديران تعميرگاه ايرانخودرو، هزينه تعمير تندر90 به طور متوسط چه از نظر اجرت و چه از نظر قطعه يدكي 15درصد ارزانتر از خودروهاي ديگر است. به عنوان مثال قیمت لنت پژو206، 36 هزار تومان است در حالي كه لنت ترمز تندر90، 25 هزار تومان ارزش دارد. براي همين تندر90 را خودروي مقرون به صرفه ميداند و ميگويد اين خودروي شهري مناسبي است. به همین خاطر افرادي كه خودروهاي لوكس و بالطبع گران قيمت دارند كه هزينه تعميرشان نيز پرخرج است. تندر90 خودروي دومشان است چرا كه هم كمخرج است و هم كم استهلاك. پس از اين صحبتها و بازديد از مراكز تعميراتي كه به نظر منتظم تر از جاهاي ديگر هستند سوار خودروها ميشويم و مسير بازگشت آغاز ميشود.
حال بهترین زمان براي تست شتاب و سرعت خودرو است چرا كه در جاده بازگشت تعداد دوربينهاي سرعتسنج بسيار پايين است. ابتدا شتاب صفر تا 50 خودرو را آزمايش ميكنيم. پس از چند بار آزمايش به عدد حدود چهار ثانيه ميرسيم پس از آن شتاب صفر تا 100 كه حدود 11.2 است را در بهترين حالت با تيكآف بدون بکسواد لاستيك و قرارگيري دندهها در بهترين حالت به دست ميآوريم البته اعلام كارخانه عدد 10.2 است كه احتمالاً به خاطر وزن دو سرنشينه خودرو و قرارگيري در ارتفاع بالاتر از سطح دريا وکاهش قدرت موتور ناشي از اين حالت غيرقابل دسترسي براي ما بوده است.
با گذر از سرعت 100 كيلومتر به شدت شتاب خودرو كاهش مييابد چرا كه شتاب صفر تا 120 خودرو 16 و شتاب صفر تا 140، 24 ثانيه است. با گذر از سرعت 140 شتاب به شدت کند ميشود و طي مدت بيش از 40 ثانيه به سرعت 160 كيلومتر در ساعت ميرسد.
پس از تست سرعت در كنار پليسراه خودروها دور هم جمع ميشوند البته لاستيكسابي تندر90، E0 مجله ماشين سبب ميشود لاستيكهاي خودروها عوض شود. لاستيك خودروها از نوع بارز است و شايد همين جا است كه به راحتي ميتوان متوجه كيفيت كم لاستيكهاي داخلي با نمونه خارجي آن شد.
در بين تعويض لاستيك به فضاي زياد داخل خودرو تزئينات ساده درب هایی که با زاويه 90 درجهاي باز و بسته می شوند توجه ميكنيم و متوجه ميشويم اين خودرو با توجه به امكاناتش بهترين گزينه در خودروهاي داخلي براي تاكسيشدن است اما جالب است به این نکته تاكنون كمتر دقت شده است.
پس از تعويض لاستيك و وارسي خودروها دوباره حركت آغاز ميشود. در حركت پس از چند بار آزمايش متوجه ميشويم خودرو با دنده يك تا 50 با دنده دو تا 95 و با دنده سه ميتواند به حداكثر 135 كيلومتر در ساعت برسد و اگر دراين دنده پيش از اين سرعتها گاز دهيم، موتور دچار پديده كات اف ميشود و تزريق سوخت را به دليل جلوگيري از سوختن موتور قطع ميكند. اين روند در دنده چهار تا 165 كيلومتر در ساعت است. البته در دنده پنج هر كاري كه كرديم به كاتآف نرسيديم حتي سرعت خودرو تنها در يك مورد كه بسيار هم خطرناك بود تا 210 كيلومتر در ساعت رسيد اما كاتآفي مشاهده نشد.
در سرعت 210 كيلومتر خودرو همچون پر كاه سبک شده بود و هرگونه فرماندادن حتي ناچيز به راننده القاء ميكرد كه تو حتماً ماشين را چپ خواهي كرد. البته قطعنشدن سيستم هيدروليك در بالاي سرعت 140 كيلومتر هم از ضعفهاي اين خودرو است چرا كه فرمان بسيار تيز به همراه بدنهاي ناپايدار به خاطر مركز ثقل بالا هر لحظه امكان چپ شدن يا انحراف خودرو را فراهم ميكند چرا كه خودرو براي سرعت بالاي 140 كيلومتر گويا طراحي نشده است البته اين مشكل حتي در خودروهايي مانند 206 نيز وجود دارد در توليدات 206 ايران سيستم هيدروليك فرمان در سرعت بالاي 140 كيلومتر قطع نميشود در حالی که در توليدات 206 خارج ايران سنسوري وجود دارد كه سيستم هيدروليك فرمان را در سرعت بالاي 140 كيلومتر از مدار خارج ميكند.
فشار بر روی موتور در تست سبب شده تا بنزین خودرو به سرعت تمام شود درجه بنزين هنوز نشان ميدهد 5 و 6 ليتري بنزين داريم. مدتها است كه پمپ بنزين نديدهايم. سرعت خودرو به 200 كيلومتر در ساعت رسيده كه به پيچ تندي ميرسيم. سرعت را تا 140 كيلومتر كاهش ميدهيم. دو كاميون پشتسر و يك كاميون پيشروي ما است كه موتور از بيبنزيني خاموش ميشود.
این حادثه خطرناک همان اتفاقی است که در شروع گزارش به آن اشاره کردیم و حال به اتفاقات پس از این حادثه می پردازیم
خودرو متوقف شده است و ما جان سالم به در ميبريم و اين را تنها مديون ترمزهاي قوي دستي اين خودرو هستيم. چند استارت ميزنيم فايدهاي ندارد منتظر ميشويم تا دوستانمان به ما برسند. تيم تندريان فرا ميرسند باك را باز ميكنند و بنزين از باك خودروها مي كشيم به اندازه چند ليتر تا به پمپ بنزين نزديكتر برسيم.
در اين بين كلهر نويسنده سايت Carnp خودرو را برميدارد و در تپههاي بيابانهاي خاكي اطراف جاده شروع به حركت ميكند. خودرو مانند SUV از تپهها بالا ميرود گاهي بكسو ادی ميكند و باز راه ميافتد. اينجا است كه ارتفاع بالاي خودرو نشان ميدهد كه تندر90 يك شبه اسيووي است. پس از كمي خنده و چند ليتري بنزين زدن دوباره به راه ميافتيم. خودروي ما داراي باک 60 ليتري بنزين بود كه در مصرف تركيبي بين جاده بيرون و درون شهري طي 618 كيلومتر آن را مصرف كرده. البته چون دور موتور ما به دليل قرارگيري در حالت تست اکثراً بالاي چهار هزار دور بوده اين تست بسيار شديد است. مصرف تقریبی خودرو در اين حالت در هر 100 كيلومتر حدود 10 ليتر است. حال آنكه اين عدد طبق اعلام كارخانه در حالت تركيبي هفت و در حالت شهري 9 ليتر است. خودروي ما تنها پنج ليتر بنزين دارد.
با اين حساب ما تنها 50 كيلومتر ميتوانيم طي كنيم. ترس از خاموش شدن دوباره خودرو و عمل نكردن ترمزها سبب ميشود سرعتمان را به سختي به بالاي 60 كيلومتر برسانيم. به شهري كنار جاده ميرسيم شهري كه نامش را تاكنون نشنيدهايم. شهري كه مردماني بسيار فقير دارد و خانههايي كه بيشتر شبيه زاغه های قديمي تهران است. در اين شهر بنزين ميزنيم و از كنار مردم فقير شهر ميگذريم. مردمي كه با تعجب ما را نظاره ميكنند. قم پيشروي ما است و پس از قم به تهران ميرسيم. باز هم اين شهر شلوغ و پرازدحام شهري كه خيابانهاي آن در گذشته پر از پيكان و حال پر از پرايد است.
خودروهايي كه يكي يعني پيكان قرار بود تندر90 جايگزينش شود و يكي يعني پرايد در موفقنشدن تندر90 و نرسيدن آن به تيراژ 300 هزار دستگاهی تاكنون جاي پيكان را گرفته، با حسرت به اين پيكانها و پرايدها نگاه ميكنيم حسرتي ناشي از آنكه چرا خودرويی مانند تندر90 كه گذشته از برخي ايراداتش بسيار ايمن و راحتتر از اين دو خودرو است نتوانست يا نگذاشتند جايگزين اين دو خودرو تاريخ گذشته شود.
روغن موتور خودرو ELF است كه تا 10 هزار كيلومتر كار ميكند
مزايا:
خودروي شهري مناسب، هندلينگ خوب تا سرعت 140 كيلومتر، شتاب صفر تا 100 ، 11.2 آزمايش شده توسط دنيايخودرو 10.2 اعلام شده از سوي كارخانه، مصرف مناسب تركيبي هفت ليتر اعلام شده از سوي كارخانه 10 لیتر آزمايش شده توسط دنيايخودرو، عملكرد مناسب و هماهنگي موتور 1600 سيسي، 105 اسببخاري با گيربكس پنج دنده ، عملكرد ترمزهاي عالي، ايمني مناسب سه ستاره ايمني ، جاداری اتاق و صندوق و راحتي باز و بسته شدن دربها و سوار و پياده شدن، همچنان قيمت مناسب نسبت به محصولات مشابه در بازار ، يك خودروي شبه شاسي بلند، قدرت بالاي جلوبندي، ايمني بالا، ارزان بودن تعميرات نسبت به خودروهاي مشابه حدود 15درصد كمتر.
معايب:
طراحي كسل كننده و داراي خطوط شكسته، نزديكی دندهها بر روي دست دنده به هنگام تعويض، از كار نيفتادن سيستم هيدروليك فرمان در بالاي سرعت 140 كيلومتر عدم پايداري در سرعت بالاي 160 كيلومتر و ديد نامناسب عقب در هنگام دنده عقب و پارك، ديد ضعيف آينههاي كناري، نامناسب بودن شکل قربیلک فرمان و دست دنده، هندلينگ ضعيف در سرعت بالاي 140 كيلومتر، صندلي راننده در سفرهاي طولاني سفت و خستهكننده، سيديپلير ضعيف
در این تست دو خودرو یکی با ABS و دیگری بدون ABS مورد آزمایش قرار گرفتند. هر دو خودرو در سرعت 120 کیلومتر در ساعت آناً ترمز کردند که خودروی تندر90 با ABS خط ترمزش حدود هفت مترکمتر بود و البته انحنای خط ترمز بدون ABS نیز بسیار بیشتر از خودروی ABSدار بود. در این تست هیچ کدام از خودروها دچار انحراف زیاد نشدند، این درحالی است که برخی از خودروهای داخلی در این تست ممکن است چپ شوند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لاستیک سابی بالا در تندر90 بدون ABS سبب تعویض آن شد. مارک لاستیک های دچار لاستیک سابی شده بارز بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ارتفاع بالای خودروی تندر90 آن را شبیه یک شبه SUV کرده، به گونه ای که این خودرو می تواند از برخی موانع خاکی به راحتی عبور کند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
behjooei
02-01-2010, 13:40
به نظر من هم تو اين رنج فقط ال 90 . حيف كه قطعات يدكي اش كمه.
واقعا فکر نمیکردم ال 90 اینقدر خواهان داشته باشه !!
چشم و گوشم باز شد
ali racer
02-01-2010, 15:06
واقعا فکر نمیکردم ال 90 اینقدر خواهان داشته باشه !!
چشم و گوشم باز شد
اگه با فیس ال 90 حال نمیکنی هیچ وقت نخرش
چون ماشین درجه اول زیبایش باید انسان رو ارضا کنه
اگرم میخوای بت15 تومن یه ماشین خوب بخری من توصیه میکنم
یه هیوندای ورنای کارکرده بگیری
که رانندگی باهاش آدم رو یاد مرحوم سی یلو میندازه
mehdi-2009
02-01-2010, 15:34
اگه با فیس ال 90 حال نمیکنی هیچ وقت نخرش
چون ماشین درجه اول زیبایش باید انسان رو ارضا کنه
اگرم میخوای بت15 تومن یه ماشین خوب بخری من توصیه میکنم
یه هیوندای ورنای کارکرده بگیری
که رانندگی باهاش آدم رو یاد مرحوم سی یلو میندازه
اتفاقا به نظرمن اگه از قیافش هم خوشت نمیاد بخر چون بعدا عاشقش میشی وازکیفیتش لذت میبری
راستی ایران خودرو به تازگی داره تندر ثبت نام می کنه اینم پوسترش:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
تقريبا مجاب شده بودم که ال۹۰ رو حتما بگيرم ولى تا از دانشگاه زدم بيرو ديدمش که حالم بازم بهم خورد..
فکر نميکنين ا ايکس ظاهر و کارش بهتره؟ گفتم واسه مسافر کشيه شوخى کردم
D r i v e r
02-01-2010, 17:27
راستی من چی رو رعایت نمیکنم؟:41:
پست های پشت سر هم :46:
تقريبا مجاب شده بودم که ال۹۰ رو حتما بگيرم ولى تا از دانشگاه زدم بيرو ديدمش که حالم بازم بهم خورد..
فکر نميکنين ا ايکس ظاهر و کارش بهتره؟ گفتم واسه مسافر کشيه شوخى کردم
منظورتون رو از این جمله نفهمیدم
در کل نظر شخصی من میشه ماشین های صفر کیلومتر زیادی توی این رنج قیمت نداریم و شما از هرکدومشون یه ایراد خاص گرفتین
تندر 90
ریو
206 تیپ 2
206 SD V20
405
نمیدونم چیز دیگه ای هم هست؟
پست های پشت سر هم :46:
چشم رعایت میشه .
اخه شما خودت رو بذار جای ما پول کمی نیست که!!!
هی سوال به ذهنم میاد سریع میام مطرح میکنم.:20:
دوستان نظرشون در مورد هیوندا ورنایی که گفته شد چیه؟؟؟
D r i v e r
02-01-2010, 19:34
چشم رعایت میشه .
اخه شما خودت رو بذار جای ما پول کمی نیست که!!!
هی سوال به ذهنم میاد سریع میام مطرح میکنم.:20:
دوستان نظرشون در مورد هیوندا ورنایی که گفته شد چیه؟؟؟
چشمت بی بلا
سوال پرسیدن عیب نیست
من برای نظم و به جواب رسیدن راحت خودت میگم
برای این کار میتونی از گزینه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) استفاده کنی
هیوندا ورنا ماشین خیلی نرم کم اسطحلاک کم مصرفی هست
ولی نمیدونم شما که با قیافه تندر کنار نمیای چطور میخوای با قیافه ورنا کنار بیای
من خودم قیافه تندر 90 رو بیشتر از ورنا دوست دارم
هیوندا ورنا ماشین خیلی نرم کم اسطحلاک کم مصرفی هست
ولی نمیدونم شما که با قیافه تندر کنار نمیای چطور میخوای با قیافه ورنا کنار بیای
من خودم قیافه تندر 90 رو بیشتر از ورنا دوست دارم
راستشو بخواین من گفتم اگه الان از این یکی هم ایراد بگیرم با اردنگی میندازینم بیرون.
و میخواستم زشتی ماشینو یکی مثل شما بگه تا منم تایید کنم.( حالا بهتر شد )
بهترین کار اینه 15 تومن شما بزاری 15 تومن من یه ماشین شریکی بخریم 3 روز هفته دست شما 3 روز هم دست من جمعه ها هم استراحت.اینجوری شاید رضایت بدی یه ماشینی بخری.:31:
تا جایی که تونستم کل تاپیک رو یه دور دیگه خوندم .
واقعا ممنونم.
تصمیم تقریبا نهاییمم شد Samand Lx
حالا موندم بین قیمت رنگ مشکی و نقره یش ؟؟
میشه قیمت دقیق رو بدین!
ممنون
متاسفانه دوستان سرعت قدیمشون روو در پاسخگویی از دست دادن هنوزززززززززز منتظرما
تو كه هرچي بهت گفتن يه ايرادي ازش گرفتي . آخرش هم گفتي كه تصميم تقريبا نهايي شده . ديگه چي ميخواي؟
D r i v e r
14-01-2010, 09:22
متاسفانه دوستان سرعت قدیمشون روو در پاسخگویی از دست دادن هنوزززززززززز منتظرما
شما که گفتی میخوای سمند LX بگیری و تصمیمت تقریبا نهایی شده
پیشمون شدی؟
یک بار دیگه انتظاراتت رو از ماشین به ترتیب و الویت بندی بنویس
سعی کن کامل بنویسی
بودجه هم همون 15 تومن هست دیگه؟
-----------------
با این حرف ها با توجه به اینکه شما از تندر 90 که ماشین خیلی خوبی هست کنار نمیای بهتره همون سمند LX رو بگیری :46:
Bs_panzer
14-01-2010, 09:44
مگه نگفتی ماله مسافر کشیه ؟ :دی
مزدا 323 کارکرده و زانتیا کارده هم فکر کنم تو این رنج باشن
چون از سمند بدم میاد گفتم :دی وگرنه منو چه به انجمن اتومبیل :)
شما که گفتی میخوای سمند LX بگیری و تصمیمت تقریبا نهایی شده
پیشمون شدی؟
یک بار دیگه انتظاراتت رو از ماشین به ترتیب و الویت بندی بنویس
سعی کن کامل بنویسی
بودجه هم همون 15 تومن هست دیگه؟
-----------------
با این حرف ها با توجه به اینکه شما از تندر 90 که ماشین خیلی خوبی هست کنار نمیای بهتره همون سمند LX رو بگیری :46:
من فکر کردم اون پستم رو ویرایش کردم در حالی که سیستم هنگ کرده بود.
الویتام:
قیافه ظاهری خوب!
کارایی قابل قبول!
جادار!
عملکرد خوب تووو اتوبانها!
تحمل هوای گرم رو داشته باشه ( زود جوش نیاره )
کم مصرف باشه هم بد نیست.
ممنون
راستی رنج قیمتم حول 15 !!!!
MoHaMaD ZaNd
15-01-2010, 22:19
آقا تو هنوز ماشين نگرفتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :31:
آقا ما هر ماشيني كه گفتيم شما يه ايراد ازش گرفتي !!! از تنها ماشيني كه كم ايراد گرفتي همين سمند ال ايكس بود !!!
برو همين LX رو بگير !!!
آقا شريك عمرت كه نميخواد بشه !!! دو روز بعد حالتو به هم ميزنه ميفروشي يكي ديگه ميخري !!!:31:
mehdi-2009
15-01-2010, 22:25
محمدراست میگه بابابرو بخر اگه خوشت نیومد برو عوضش کن. میترسی مهریه اش بیفته گردنت؟
mehdi-2009
15-01-2010, 22:30
البته من بازهم تندر e2 فول را بهت پیشنهاد می کنم .همین الان هم سایت پارس خودرو داره پیشفروش میکنه. تحویلش هم اردیبهشت وخرداده فکرکنم.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
تا جایی که تونستم کل تاپیک رو یه دور دیگه خوندم .
تصمیم تقریبا نهاییمم شد Samand Lx
حالا موندم بین قیمت رنگ مشکی و نقره یش ؟؟
میشه قیمت دقیق رو بدین!
همونطوور که معلومه شما بدون خوندن پستهای قبل میاین یه چی میگینو میرین.:13:
مهریه چیه !!!! طلاق کیه!!!!:31:
حالا قیمت چقدر شد بالاخره؟؟
mehdi-2009
16-01-2010, 17:15
دوست عزیز برای اطلاع از قیمت انواع مدل های سمند صفحه زیر را بخونیین
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمنا اگه واسه محضر و طلاق دادن شاهد خواستی خبرکن:10:
MoHaMaD ZaNd
16-01-2010, 17:20
دوست من چرا من ميگم مشكي رو بي خيال شو . خيلي زود از قيافه ميفته !!!
نقره اي هم خدايي ديگه خيلي خز شده !!!!
من ميگم يا سفيد بگير يا خاكستري !!!!
دوست من چرا من ميگم مشكي رو بي خيال شو . خيلي زود از قيافه ميفته !!!
نقره اي هم خدايي ديگه خيلي خز شده !!!!
من ميگم يا سفيد بگير يا خاكستري !!!!
راستش سفید واسه ما تکراری شده!!!
حالا چرا مشکی زود از قیافه میفته!!
خوب میدونم نسبت به سفید باید بیشتر بشورم ولی خدایی قشنگتره!!!:46:
قیممممممت ؟؟ ؟ ؟:41:
MoHaMaD ZaNd
16-01-2010, 17:38
راستش سفید واسه ما تکراری شده!!!
حالا چرا مشکی زود از قیافه میفته!!
خوب میدونم نسبت به سفید باید بیشتر بشورم ولی خدایی قشنگتره!!![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قیممممممت ؟؟ ؟ ؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عزيزم من نميتونم واست توضيح بدم كه چه طوري از قيافه ميفته ولي اگه به ماشينهاي مشكي رنگ توي خيابون نگاه كني خودت متوجه ميشي !!!
در ضمن الان سمند ال ايكس سال با موتور XU7 حدودا 15 تومنه !!! البته سفيد حدودا 100 تومن گرونتره كه شما نميخويد !!!
Mehdi جان تو هم که تمام آدرسات به بیراهست.
هیچکدوم قیمت نداره کهههه!!!
ولی اطلاعاتش خوب بود.
mehdi-2009
17-01-2010, 17:13
Mehdi جان تو هم که تمام آدرسات به بیراهست.
هیچکدوم قیمت نداره کهههه!!!
ولی اطلاعاتش خوب بود.
عزیز این ادرسی که بهت دادم قیمت فروش فوری ایران خودرو کجاش بیراهه است مگه شما نمیخوای ماشین صفر بگیری؟؟:5:
D r i v e r
17-01-2010, 18:04
راستش سفید واسه ما تکراری شده!!!
حالا چرا مشکی زود از قیافه میفته!!
خوب میدونم نسبت به سفید باید بیشتر بشورم ولی خدایی قشنگتره!!!:46:
قیممممممت ؟؟ ؟ ؟:41:
ببین به نظر من مشکی رنگی هست که توی شب ها خیلی خودشو خوب نشون میده
اما
خط و خش رو خیلی نشون میده
نیاز به مراقبت داره و نباید زیاد در معرض کثیفی و آفتاب و... بمون وگرنه رنگش کدر میشه و احتیاج به پولیش پیدا میکنه ولی دوباره مثل روز اول میشه شایدم بهتر :31:
پیشنهاد من نوک مدادی یا دلفینی هست
رنگی هست که هنوز زیاد نشده ، بیشتر 206 و 405 این رنگی داریم
و خوب خوشگل هم هست
و قیمت چی رو میخوای؟
MoHaMaD ZaNd
17-01-2010, 19:11
امير جان منظورت از نوك مدادي همون خاكستريه ديگه . اره /؟؟
ببين دوست من خاكستري اينه !!! خدايي ببين چه خوشگله !!! توي هر هوايي يه رنگ داره !!! اين ماشين خودمونه !!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
D r i v e r
17-01-2010, 20:48
امير جان منظورت از نوك مدادي همون خاكستريه ديگه . اره /؟؟
ببين دوست من خاكستري اينه !!! خدايي ببين چه خوشگله !!! توي هر هوايي يه رنگ داره !!! اين ماشين خودمونه !!!
آره
ولی کلا 2 - 3 نوع رنگ داریم که هر کی یه چیز بهش میگه
مثلا دلفینی و نوک مدادی و خاکستری با هم فرق میکنن :31:
ببین به نظر من مشکی رنگی هست که توی شب ها خیلی خودشو خوب نشون میده
اما
خط و خش رو خیلی نشون میده
نیاز به مراقبت داره و نباید زیاد در معرض کثیفی و آفتاب و... بمون وگرنه رنگش کدر میشه و احتیاج به پولیش پیدا میکنه ولی دوباره مثل روز اول میشه شایدم بهتر :31:
پیشنهاد من نوک مدادی یا دلفینی هست
رنگی هست که هنوز زیاد نشده ، بیشتر 206 و 405 این رنگی داریم
و خوب خوشگل هم هست
و قیمت چی رو میخوای؟
گفتم که منظورم قیمت سمند ال ایکس بود که گفته شد 15 .
amanofnoname
18-01-2010, 18:22
منم یه سمند ال ایکس گرفتم هفته پیش، همین رنگی که دوستان عکس گذاشتن، نوک مدادیه، خاکستریه نمیدونم. قشنگه انصافا!
واسه من موتورش EF7 هست. 16650 بدون رادیو پخش.
عزیز این ادرسی که بهت دادم قیمت فروش فوری ایران خودرو کجاش بیراهه است مگه شما نمیخوای ماشین صفر بگیری؟؟:5:
آقا من که قیمت نمیبینم !!!
زیاد نمیتونم توش بچرخم دیال اپم اعصاب خورد کنه!!:13:
شما لطف کن آدرس دقیق بذار یک راست بره به همون صفحه قیمت.:27:
mehdi-2009
19-01-2010, 10:54
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقا دستت درد نکنه زحمت کشیدی!!
عجیبه که چرا دوستان سورن رو پیشنهاد نمیدادن؟؟؟
قیمت شد 17 . خدا رسوند
mehdi-2009
19-01-2010, 21:59
خواهش میشه عزیز.:46:خداراشکر شایدشما بالاخره یه ماشین اتنخاب کنی.:18:
MoHaMaD ZaNd
19-01-2010, 22:37
آقا دستت درد نکنه زحمت کشیدی!!
عجیبه که چرا دوستان سورن رو پیشنهاد نمیدادن؟؟؟
قیمت شد 17 . خدا رسوند
والله دوست عزيز من خودم شخصا از سورن خوشم نمياد و واقعا فكر ميكنم ارزش پرداخت پول اضافه تر رو نداره !!! به هر حال خودت ميدوني !!!
من فكر ميكنم اين 2 تومن باقي رو خرج ماشين كني خيلي بهتر باشه !!!
والله دوست عزيز من خودم شخصا از سورن خوشم نمياد و واقعا فكر ميكنم ارزش پرداخت پول اضافه تر رو نداره !!! به هر حال خودت ميدوني !!!
من فكر ميكنم اين 2 تومن باقي رو خرج ماشين كني خيلي بهتر باشه !!!
بابا اون 2 تومن فدای سرت... بیخیالش ....
من از سورن واقعن خوشم میاد .....
حالا خیلی مونده واسه مسافرکشی بشه::31
دوستان لطف کنن یه مقایسه بین این یمند LX سفارشی و سورن کنن ممنون میشم.
سورن کامله دیگه؟؟؟؟؟
MoHaMaD ZaNd
20-01-2010, 20:07
ديدي باز به سمند ال ايكس ايراد گرفتي :31:
سورن هم كامل نيست . ببين الان ايرانخودرو شرايط پيش فروش سورن ELX و سمند SE رو اعلام كرده . يه سري به نمايندگي هاي ايرانخودرو بزني خيلي بهتره !!!
من میگم پرشیا سفید با خرج اسپورت خز هم نیست خیلی هم با حاله :دی
:31:
ديدي باز به سمند ال ايكس ايراد گرفتي :31:
سورن هم كامل نيست . ببين الان ايرانخودرو شرايط پيش فروش سورن ELX و سمند SE رو اعلام كرده . يه سري به نمايندگي هاي ايرانخودرو بزني خيلي بهتره !!!
البته من مشکل اساسیم با خود سمند معمولیم تو این موضوع مسافرکشیه!!!
ولی خوب بی انصافی نکنین خیلی وقته از چیری ایراد نگرفتهه بودم.
دلم تنگ شده بود گرفتم
دوستان سورن قطعی شد .
سال 89 اومد اونم میاد فقط میمونه یه سوال.:
رفتیم نمایشگاه یه سورن ماله 87 بود فیمت رو میگفت 1420000..
ارزش داره بگیریم.؟
D r i v e r
30-01-2010, 02:09
دوستان سورن قطعی شد .
سال 89 اومد اونم میاد فقط میمونه یه سوال.:
رفتیم نمایشگاه یه سورن ماله 87 بود فیمت رو میگفت 1420000..
ارزش داره بگیریم.؟
چطور اینقدر ارزون؟؟
کارکرد؟
رنگ داشت؟
چطور اینقدر ارزون؟؟
کارکرد؟
رنگ داشت؟
چون آشنامونه بهش مشکوکم.
ولی نمای ظاهری ماشین هیچ مشکلی نداشت.
سفید هم بود..
پس خوبه؟؟؟؟
MoHaMaD ZaNd
30-01-2010, 16:51
دوست من قيمتش كه خوبه !!! ولي من فكر كنم كاسه اي زير نيم كاسش باشه !!!
توي خريد ماشين كاركرده خيلي دقت كن !!!
D r i v e r
30-01-2010, 20:58
چون آشنامونه بهش مشکوکم.
ولی نمای ظاهری ماشین هیچ مشکلی نداشت.
سفید هم بود..
پس خوبه؟؟؟؟
ببر پیش نقاش ببین یه موقع رنگ نداشته باش
یا از این قلم های تشخیص بتانه استفاده کن که بهش میگن tester رنگ :دی
گارانتی رو که هنوز داره ؟
محمد راست میگه باید توی خرید ماشین کارکرده خیلی دقت کرد چون بعضی وقته ها احتمال اینکه آدم توی این موارد ضدحال شدیدی بخوره زیاده!
ممنون
ولی عجب قیمتیههااااا
خودش میگه چون این ماشین تو بورس نیست واسه همین ارزونه..
من می خوام یه سمند EF7 ال ایکس بگیرم . به نظر شما می ارزه ؟
خیلی از این مدل تعریف میشه . چطوره ؟؟
به نظر من همون بهترین گزینس!!!
دوستان اساتید نظرتون در مورد مزدا 323 تو رنج قیمت 15 تا 17 میلیون چیه؟
D r i v e r
29-03-2010, 23:12
دوستان اساتید نظرتون در مورد مزدا 323 تو رنج قیمت 15 تا 17 میلیون چیه؟
با 17 تومن بله
چون میتونید یه نمونه تمیز و سر حال بگیرین
از نظر سواری و فنی هم من میتونم فقط ازش تعریف کنم :46:
با 17 تومن هم فکر کنم بتونین آوانته تمیز پیدا کنین که اونم ماشین خیلی خوبیه و از کیفیت خوبی هم برخورداره
farshad bugatti
30-03-2010, 14:59
با 17 تومن هم فکر کنم بتونین آوانته تمیز پیدا کنین که اونم ماشین خیلی خوبیه و از کیفیت خوبی هم برخورداره
امیر جان فکر نکنم با 17 تومن بشه اوانته تمیز پیدا کرد دست کم 20 تومن باید باشه که با خیالت راحت بشه خرید.
hajHasan
01-04-2010, 04:26
سلام
با اجازه صاحب تاپیک
در بین ماشینهایی که دوستان پیشنهاد دادند, کدام مدل برای مسافرت خانوادگی 7-8 ساعته با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت , خستگی کمتری داره ؟ کدام مدل ایمنی بیشتری داره ؟
hajHasan
01-04-2010, 04:26
( پیغام تکراری )
با 17 تومن بله
چون میتونید یه نمونه تمیز و سر حال بگیرین
از نظر سواری و فنی هم من میتونم فقط ازش تعریف کنم :46:
با 17 تومن هم فکر کنم بتونین آوانته تمیز پیدا کنین که اونم ماشین خیلی خوبیه و از کیفیت خوبی هم برخورداره
مرسی از راهنماییت.
راستش من یه 405 مدل 87 دارم میخوام عوضش کنم و تقریبا میتونم 17 18 تومن جور کنم . خودم مزدا 323 خوشم میاد و از پارس و سمند و 206 خوشم نمیاد . پس نظر شما هم همون 323 هستش ؟ نقاط مثبت و منفی شو میشه بگید ؟ موقع خرید باید به چی توجه کنم ؟ با این 17 18 تومن چه مدلی میتونم بگیرم ؟
ببخشید که زیاد شد . بازم مرسی:10:
rami_hemi
03-04-2010, 11:45
دوست گلم شرمنده نمن دو روز نبودم نشد بیام به تاپیکا سر بزنم
مزدا با 17 18 تومن مشه راحت مدل 85 تیپ 5 تمیز رو خرید
مزدا به نظر من ماشین کم نقصی هستش تنها ایرادی که واسه مزدا تو زمان تولیدش گرفته میشد قیمت بالاش نسبت به کلاس ماشین بود
ولی الان نسبتا قیمتهای سر به راهی داره .
موتور 1600 16 سوپابه 106 اسب تو مدلهای FL
سانروف ABS گیربکس اتومات (کمی مشکلی دارن)تمام شیشه های برقی آینهای تا شو برقی و امکاناتی هستش که من از مدلهای تیپ 5 مدل FL یادم هستش .
تو خرید ماشن دست دوم بهتره به چند نکته توجه داشته باشید
اولین کارکرد ماشین هستش بعد ماشین نباید از جلو و عقب تصادف سنگینی داشته باشه (شاسی و سر شایس ضربه ندیده باشه )
رنگ ماشین تا حد ممکن فابریک باشه (کمترین میزان رنگ رو داشته باشه(لکه گیری هم مشکلی نداره)
موتور راحت روشن بشه یه دور باید با ماشین بزنی و ماشین رو به یه تعمیر کار خبره نشون بدی .گیربکس زوزه نکشه
موتور با کمترین فشار به استارت روشن بشه .ستونهای جانبی هو ضربه ندیده باشن .
شما برای ماشینی خوب و در حد 18-17 تومن مدل 85 بهتره دنبال ماشینی با کارکرد 50000 کیلومتر پایینتر باشید
ماشینی که تو 3 سال بالای این مقدار رونده شده باشه یعنی خیلی توی شهر ازش استفاده شده و استفاده تو شهر استهلاک بالا میره .
دوست گلم شرمنده نمن دو روز نبودم نشد بیام به تاپیکا سر بزنم
مزدا با 17 18 تومن مشه راحت مدل 85 تیپ 5 تمیز رو خرید
مزدا به نظر من ماشین کم نقصی هستش تنها ایرادی که واسه مزدا تو زمان تولیدش گرفته میشد قیمت بالاش نسبت به کلاس ماشین بود
ولی الان نسبتا قیمتهای سر به راهی داره .
موتور 1600 16 سوپابه 106 اسب تو مدلهای FL
سانروف ABS گیربکس اتومات (کمی مشکلی دارن)تمام شیشه های برقی آینهای تا شو برقی و امکاناتی هستش که من از مدلهای تیپ 5 مدل FL یادم هستش .
تو خرید ماشن دست دوم بهتره به چند نکته توجه داشته باشید
اولین کارکرد ماشین هستش بعد ماشین نباید از جلو و عقب تصادف سنگینی داشته باشه (شاسی و سر شایس ضربه ندیده باشه )
رنگ ماشین تا حد ممکن فابریک باشه (کمترین میزان رنگ رو داشته باشه(لکه گیری هم مشکلی نداره)
موتور راحت روشن بشه یه دور باید با ماشین بزنی و ماشین رو به یه تعمیر کار خبره نشون بدی .گیربکس زوزه نکشه
موتور با کمترین فشار به استارت روشن بشه .ستونهای جانبی هو ضربه ندیده باشن .
شما برای ماشینی خوب و در حد 18-17 تومن مدل 85 بهتره دنبال ماشینی با کارکرد 50000 کیلومتر پایینتر باشید
ماشینی که تو 3 سال بالای این مقدار رونده شده باشه یعنی خیلی توی شهر ازش استفاده شده و استفاده تو شهر استهلاک بالا میره .
خواهش میکنم. واقعا ازت ممنونم .ایشاالله اگه خریدم حتما به افتخارت یه بوق میزنم .:31::10:
راستی یه چیزه دیگه. تا چه سالی مزدا تولید شد؟ آخرین مدلش واسه چه سالیه ؟
rami_hemi
04-04-2010, 08:14
تا سال 86 که اون سال مزدا 3 جایگزین شد
آخرین تولیداتش 85 و تعدادی هم 86 هستن
تا سال 86 که اون سال مزدا 3 جایگزین شد
آخرین تولیداتش 85 و تعدادی هم 86 هستن
از زحمات شما دوست گرامی تشکر می کنم:10:
من همه ی پست های این تایپک رو خوندم. به نظرم تو رنج 15 تومن انتخابها بسیار محدودند که دوستان هم در -فکر کنم- صفحه 6 نام بردند.
نکته مهم دیگر در این رنج قیمت محدود شدن به خودروهای تولید داخل است.
اما در رنج 15-18 گزینه های قابل توجهی می توان یافت از جمله چند خودروی وارداتی. همینطورمحصولات باکلاس کرمان خودرو .مثل لیفان 1600 سی سی.
accelerate
06-04-2010, 11:01
تو رنج 15 ميليون من بخوام انتخابي كنم مي رم سراغ ماشيني كه كمترين درصد ايرانيزه شدن رو داشته باشه
تو اين رنج تا جايي كه خبر مطمئن دارم "ريو" كمترين درصد قطعاتش ايراني شدن يعني فقط 18 درصد از قطعاتش در ايران توليد مي شه . قيافشم بنظرم از بقيه بهتره
ال نود كه طراحيش مثل طراحي ماشيناي 40 سال پيشه
206 هم كه ديگه از پرايد هم بيشتر شده و مثل بقيه ماشيناي فرانسوي پرخرجه
فولكس گل هم گزينه خوبيه و طراحي بروز و هندلينگ مناسبي داره
سمند مصرف بالايي داره كه بخاطر وزن و قديمي بودن موتورشه
بنظرمن ريو شتاب و مصرفش هم از بقيه بهتر باشه ولي همينكه قطعاتش اصل هستن خودش خيلي مهمه
الان هم ريو گويا 600هزار تومني گرون شده و گير نمياد
206 تیپ 3 بهترین انتخاب هست
مزایا:کوچیکه و همه جامیشه پارکش کرد-ترمزش ای بی اس هست-ایربگ داره-شتاب عالی داره-محکم هست-شیشه ها برقی هست-امن هست و ماشین فرانسوی هست...
REGISTERED-USER
19-04-2010, 21:03
سمند EF7 بخر از همه ماشینای دیگه فعلی بهتره
قوی ، کم خرج و قیمت مناسب
parham lord
21-04-2010, 22:45
سلام دوست من.
من خودم پرشيا 84 دارم.
درسته امكانات نداره ولي
تسلط خوبي داره.
نسبت به بقيه خودروهاي داخلي امار چپ شدنش خيلي پايينه.
و اگه اهل لايي و دستي و كورس و دور امريكايي هستي حتما بخر .
در ضمن ماشيناي 86 به بعد داخلي روز به روز بيشتر چيني شدن.
من ماشينمو يه بارم واسه تعمير نبردم ولي دوستام كه جديدشو گرفتن هر هفته تامير گاه هستن.
تازه من خيلي بد با ماشين برخورد ميكنم.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.