PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حمله داس فروشگاه‌هاي آنلاين را به تعطيلي كشاند



satttanism
27-12-2009, 11:36
به‌دنبال حمله داس به فراهم‌كننده خدمات سرور آمازون و فروشگاه‌هاي اينترنتي ديگر، مشتريان منطقه آمريكاي شمالي براي مدتي از دسترسي به سايت‌هاي خريد آنلاين محروم شدند.

به گزارش ایسنا، شركت Neustar كه خدمات DNS سايت آمازون، وال مارت و ايكس پديا را فراهم مي‌كند، مورد حمله انكار سرويس يا داس قرار گرفت كه در نتيجه دسترسي به سايت‌هاي تحت پشتيباني خدمات اين شركت مسدود شد.

در طول اين حمله داس، كاربران اينترنتي در منطقه آمريكاي شمالي پيام خطا يا پاسخ با تاخيري را از وب سايت‌هاي استفاده كننده از خدمات Neustar دريافت كردند.

به گفته سخنگوي اين شركت، اين خدمات‌دهنده سرور توانست با تحليل مدل حمله اقداماتي را براي محدود كردن آن انجام دهد و پس از يك ساعت كنترل اوضاع را به‌دست بگيرد.

satttanism
28-12-2009, 14:26
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily سایت خرید و فروش آنلاین آمازون تحت حملات DDOS قرار گرفت.
شرکت Neustar Inc که خدمات ترافیک اینترنتی و UltraDNSرا انجام می‌دهد در گزارشی گفت حملات موسوم به DDOS که با افزایش ترافیک ورودی به سایت‌ها انجام گرفته و باعث قفل شدن سایت می‌گردند به مدت یک ساعت باعث بروز اشکال جدی در سایت آمازون و سایت‌های زیر مجموعه آن گردیده است و اکثر کاربران این سایت را تحت تاثیر قرار داد.
این حمله DDOS در ساعت ۷:۴۵ به وقت EST در ۲۳ دسامبر شروع شده و سایت آمازون و سایت‌های زیر مجموعه آن را به مدت یک ساعت غیر قابل دسترسی نموده بود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


گفتنی است که حملات DDOS یا حمله عدم سرویس‌دهی یک حمله به سایت‌ها با توزیع سیل گونه است که در زمانی کوتاه می‌تواند تمامی منابع محاسباتی و ارتباطی سیستم هدف را با استفاده از ترافیک مجاز شبکه مصرف کرده و دسترسی سایر کاربران را به سایت غیر ممکن کند.
شایان ذکر است که اکثر این حملات به خاطر داشتن IP جعلی غیر قابل شناسایی و رد گیری هستند.