PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نسل جديد پردازنده‌هاي همراه اينتل رونمائي مي‌شود



wichidika
16-12-2009, 16:17
دنياي موبايل و كامپيوتر؛
نسل جديد پردازنده‌هاي همراه اينتل رونمائي مي‌شود
خبرگزاري فارس: شركت اينتل در نظر دارد طي هفته جاري، نخستين پردازنده خود مبتني بر فناوري 32 نانومتري را كه Westmere نام گرفته، معرفي كند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس به نقل از الكترونيستا، اين پردازنده جديد كه در يك كنفرانس در روز جاري معرفي مي‌شود، نخستين پردازنده دوهسته‌اي اينتل براي رايانه‌هاي قابل‌حمل است كه بر پايه فناوري 32 نانومتري ساخته شده و مي‌تواند قابليت‌هاي بيشتري را در اختيار كاربران بگذارد.
اين تراشه از سري محصولات پردازنده‌هاي قابل‌حمل Core i3 و i5 اينتل محسوب مي‌شود و نخستين محصول اين شركت بزرگ است كه پردازنده گرافيكي را نيز در خود جا داده است.
سري جديد پردازنده Core i5 براي رايانه‌هاي همراه فناوري Turbo Boost را نيز در خود جا داده است تا به صورت خودكار، سيستم پردازشي از يك هسته مركزي به هسته ديگر انتقال يابد و كاربر بتواند از حداكثر توان پردازنده استفاده كند. با اين فناوري، زماني كه يكي از هسته‌هاي پردازنده در حال فعاليت است، هسته ديگر مي‌تواند به طور كامل خاموش باشد و هيچ گونه انرژي در آن مصرف نشود.
استفاده از فناوري 32 نانومتري باعث شده است تا اين سري از پردازنده‌هاي اينتل سرعت و قدرت بيشتري را در اختيار كاربران بگذارند و در عين حال انرژي كمتري مصرف كنند.
انتهاي پيام/ح