مشاهده نسخه کامل
: چند تا سوال از منتال ری !
amir_3d_mad
15-12-2009, 13:47
سلام .
من یک پروژه با منتال ری در مکس کار کردم اما موقع import چندتا آبجکت حواسم نبود آبجکتها(متریالشون) از نوع Vray بودند !
حالا یادم نیست کدوم آبجکتها بودند ! فقط هر موقع فایل رو باز میکنم میگه V-ay++++1.50.sp1 vrender90.dll گم شده ! (missing dlls) .
چطوری میتونم این مشکل رو برطرف کنم ؟
یک ارور دیگه هم برای Xrefها میگیره ! ( Missing Xrefs)
موقع رندر هم با مشکل Missing Map Coordinates مواجه میشم !
مثلا مینویسه :
(UVW 1) : Object02
با نورها هم مشکل دارم !
من چندتا نور از نوع free light دارم . اما این نورها بصورت نور لکه ای هستند . یعنی اگه منبعشون مشخص نباشه (چراغی ... براشون نباشه) خیلی ضایع دیده میشن ! برای اینکه فضای اتاق رو روشن کنم از چه نوری بهتره استفاده کنم ؟ که کل اتاق رو روشن کنه نه نواحی خاصی از اونرو !
در ضمن آیا راهی برای افزایش سرعت رندر با منتال ری هست ؟
در حالت معمولی هر فریم حدوداَ 5 دقیقه طول میکشه . ولی وقتی Motion Blur رو فعال میکنم ، حدوداَ 25 دقیقه !
i-like-ddd
15-12-2009, 15:46
سلام .
من یک پروژه با منتال ری در مکس کار کردم اما موقع import چندتا آبجکت حواسم نبود آبجکتها(متریالشون) از نوع Vray بودند !
حالا یادم نیست کدوم آبجکتها بودند ! فقط هر موقع فایل رو باز میکنم میگه V-ay++++1.50.sp1 vrender90.dll گم شده ! (missing dlls) .
چطوری میتونم این مشکل رو برطرف کنم ؟
یک ارور دیگه هم برای Xrefها میگیره ! ( Missing Xrefs)
موقع رندر هم با مشکل Missing Map Coordinates مواجه میشم !
مثلا مینویسه :
(UVW 1) : Object02
با نورها هم مشکل دارم !
من چندتا نور از نوع free light دارم . اما این نورها بصورت نور لکه ای هستند . یعنی اگه منبعشون مشخص نباشه (چراغی ... براشون نباشه) خیلی ضایع دیده میشن ! برای اینکه فضای اتاق رو روشن کنم از چه نوری بهتره استفاده کنم ؟ که کل اتاق رو روشن کنه نه نواحی خاصی از اونرو !
در ضمن آیا راهی برای افزایش سرعت رندر با منتال ری هست ؟
در حالت معمولی هر فریم حدوداَ 5 دقیقه طول میکشه . ولی وقتی Motion Blur رو فعال میکنم ، حدوداَ 25 دقیقه !
سلام دوست عزیز .شما اون ابجکتهایی که متریال منتال داره رو سلکت کن یعنی اونایی که خودت متریال دادی و میدونی کدوم ماله کدومه بعدر یه CTRL+i بزن بقیه ایجکتها که اون متریال هارو ندارن سلکت میشن و میتونی بهشون متریال بدی!
واسه اون پیغام هم احتمالا اون فایلت پاک شده (شاید)!
این پیغام Missing Map Coordinates هم واسه اینه که شما باید به Object02 اصلاحگر UVW map بدی.
واسه اموزش نورپردازی و رندر تو همین بخش تمرینات و مباحث اموزشی یه سر بزن اموزش های خوبی هست.
موفق باشی.
دوست عزیز فکر کنم اگه شما با موتور رندر منتال یه رندر بکنی اون Object هایی که بهشون متریال V-ray دادی سیاه بشن داده میشن و میتونی select کنی و بعد متریال Mental بهش بدی...
amir_3d_mad
15-12-2009, 16:17
دوست عزیز فکر کنم اگه شما با موتور رندر منتال یه رندر بکنی اون Object هایی که بهشون متریال V-ray دادی سیاه بشن داده میشن و میتونی select کنی و بعد متریال Mental بهش بدی...
دقیقا همین کار رو کردم و الان هیچ آبجکتی سیاه رندر نمیشه . ولی اون ارور همچنان هست ! البته وقتی اون ارور رو میده من Cancel میزنم و فایل پروژه رو باز میکنه . ولی طبیعتاَ نباید ارور بده !
amir_3d_mad
15-12-2009, 16:20
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون . این مورد حل شد .
خوب ببینید
شما متریال Vray رو دادید به آبجکتتون ولی حالا اون آبجکت متریالش MR هست در واقع متریال هنوز وجود داره ولی آبجکتی با اون متریال نه
البته این مسئله مشکلی ایجاد نمیکنه ولی اگر بتونید از توی متریال ادیتور اون متریال رو پیدا و یه متریال استاندارد جایگزینش کنید مشکل حل میشه.
در مورد نورپردازی هم بهترین گزینه توی منتال ری نورهای فتومتریک هست که میتونید مناسب با نور اتاق ویرایششون کنید ( photometric > target light )
برای افزایش سرعت رندر در منتال ری راه های زیادی وجود داره ولی من BSP رو توضیح میدم که نوی Render setup > Renderer panel میتونید پیداش کنید.
BSP دو تا پارامتر عددی داره Size و Depth افزایش مقدار Size باعث کاهش وابستگی به Memory ولی افزایش زمان رندر میشه
و Depth دقیقا عملکردی عکس داره
راه های دیگه افزایش سرعت رندر بدون کاهش کیفیت :
1 استفاده از MR Proxy برای آبجکتهایی که در صحنه به تعداد زیادی تکرار میشوند
2 تعداد منبع های نور کمتر و معقولتر
3 Optimize کردن آبجکتهایی که بی دلیل High poly هستند
4 استفاده منطقی از FG یعنی زمانی که FG مقدار Medium ش نویز ایجاد نمیکنه نیازی نیست اونرو High کرد.
و خیلی چیزای دیگه
N O V A L I S
16-12-2009, 08:44
من یک پروژه با منتال ری در مکس کار کردم اما موقع import چندتا آبجکت حواسم نبود آبجکتها(متریالشون) از نوع Vray بودند !
این Script رو دانلود کن و طبق توضیحات فایل نوت پدش نصب کن و کارهای لازم رو بکن. (البته اگر مکس 2010 دارید.)
با این یوتیلیتی می تونید هر متریالی تو صحنه رو تبدیل به متریال Arch & Design منتال ری کنید و حتی تنظیمات مربوط به AO و Round Corners و ... رو هم از داخلش خاموش و روشن کنید..
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
amir_3d_mad
16-12-2009, 17:24
آقا واقعا دمت گرم . . .
این اسکریپت خیلی توپه !
آیا میشه با این اسکریپت ، آبجکتها و صحنه هایی رو که با وی ری کار شده اند رو بطور کامل به منتال ری تبدیل کرد ؟ حتی اگر وی ری رو نصب نکرده باشیم ؟
N O V A L I S
16-12-2009, 17:36
آقا واقعا دمت گرم . . .
این اسکریپت خیلی توپه !
آیا میشه با این اسکریپت ، آبجکتها و صحنه هایی رو که با وی ری کار شده اند رو بطور کامل به منتال ری تبدیل کرد ؟ حتی اگر وی ری رو نصب نکرده باشیم ؟
آره دیگه.. همین کار رو می کنه.. ولی من الان تو مکس ام وی ری نصب نیست (چون کرک درست و حسابیش برای 2010 نیومده) ولی وقتی وی ری نصب بود امتحان کردم و جواب داد.. فکر می کنم حتما باید وی ری نصب باشه..
در ضمن ممکنه (درواقع قطعا) نیاز باشه که تنظیمات متریال رو بعد از تبدیل تغییر بدید و بعد رندر بگیرید.. ولی امتیاز جالبش اینه که دیگه تکسچر ها رو از دست نمی دید و مجبور نیستید از نو به موضوعات تکسچر بدید.. :20:
amir_3d_mad
16-12-2009, 20:03
بله . درسته باید وی ری نصب باشه . . .
چون من بدون وی ری تست کردم جواب نداد .
ولی به قول شما کرک درستی برای 2010 نیومده ! حالا چطوری وی ری رو نصبش کنم ؟
آیا لینک دانلود برای وی ری دارید ؟
amir_3d_mad
17-12-2009, 00:58
کسی تکسچر ترمه رومیزی یا پارچه ای سنتی که روی میز میندازن ، داره ؟
یعنی میز و پارچه شو دارم ولی می خوام این پارچه هه یکم سنتی تر بشه !
N O V A L I S
19-12-2009, 00:42
برای افزایش سرعت رندر در منتال ری راه های زیادی وجود داره ولی من BSP رو توضیح میدم که نوی Render setup > Renderer panel میتونید پیداش کنید.
BSP دو تا پارامتر عددی داره Size و Depth افزایش مقدار Size باعث کاهش وابستگی به Memory ولی افزایش زمان رندر میشه
و Depth دقیقا عملکردی عکس داره
راه های دیگه افزایش سرعت رندر بدون کاهش کیفیت :
1 استفاده از MR Proxy برای آبجکتهایی که در صحنه به تعداد زیادی تکرار میشوند
2 تعداد منبع های نور کمتر و معقولتر
3 Optimize کردن آبجکتهایی که بی دلیل High poly هستند
4 استفاده منطقی از FG یعنی زمانی که FG مقدار Medium ش نویز ایجاد نمیکنه نیازی نیست اونرو High کرد.
و خیلی چیزای دیگه
در مورد اینBSP یه توضیح جالبی بدم..
از جف پاتون یاد گرفتم! بچه ی خوبیه، دوستش دارم! :40:
تو رندر صحنه های سنگین و پیچیده تنظیم BSP رو روی BSP2 بذارید و گزینه ی Scanline همین بخش رو غیر فعال کنید.. سرعت رندر به طرز اعجاب انگیزی (مثل واتو واتو!) زیاد میشه!!
به خصوص صحنه هائی که توش گل و گیاه و خس و خاشاک (:40:) زیاد دارید!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.