PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مذاكرات محرمانه آمريكا و روسيه درباره امنيت اينترنت



wichidika
15-12-2009, 01:34
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


آمريكا براي تقويت امنيت اينترنت و محدود كردن استفاده نظامي از فضاي سايبر مذاكراتي را با روسيه و كميته كنترل سلاح‌هاي سازمان ملل آغاز كرد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نيويورك تايمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد كه مقامات آمريكايي و روسي تفسيرهاي متفاوتي از اين مذاكرات دارند اما اين حقيقت ساده كه واشنگتن در حال مشاركت در اين زمينه است، تغيير سياست قابل توجهي را در قبال روسيه نشان مي‌دهد.
بسياري از كشورهاي صنعتي جهان از جمله آمريكا در تدارك دفاع در برابر جنگ‌افزارهاي سايبر پيشرفته و همزمان در حال طراحي سريع جنگ‌افزار براي برپا كردن حمله عليه شبكه‌هاي رايانه‌يي دشمن هستند. در حاليكه دولت بوش تلاش‌هاي روسيه و سازمان ملل براي آغاز گفت‌وگو درباره پيمان خلع سلاح اينترنتي را رد كرد.
اما اكنون دولت اوباما با خاطرنشان كردن رشد تهديد جرائم اينترنتي، در اين مذاكرات كه در ژنو برگزار شده شركت كرده تا روند محدود كردن رقابت بين‌المللي براي تسليحات فضاي سايبر را آغاز كند.
روسيه به‌دنبال پيمان خلع سلاح در فضاي سايبر است، در حالي كه آمريكا مذاكرات را به تشويق كشورهاي ديگر به پيوستن به آمريكا در مقابله با جرائم اينترنتي و همكاري براي متوقف كردن خلافكاران اينترنتي محدود كرده است.
بر اساس گزارش تايمز، آمريكا معتقد است كه تقويت دفاع در برابر مجرمان اينترنتي محافظت در برابر حملات اينترنتي با رويكرد نظامي را نيز تقويت خواهد كرد. يكي از مقامات دولتي اين كشور اظهار كرده آمريكا به‌دنبال زمينه‌هاي مشترك با روسيه است.
مذاكرات سازمان ملل قرار است در ماه ژانويه در نيويورك از سرگرفته شود و دو كشور همچنين قصد دارند در يك كنفرانس سالانه امنيت اينترنت كه با حمايت روسيه در آلمان برگزار مي‌شود، گفت‌وگو كنند.
انتهاي پيام