PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فروشگاه‌هاي اينترنتي از پر درآمدترين مشاغل خانگي هستند



wichidika
08-12-2009, 15:59
يك مدرس كارآفريني در گفت‌وگو با فارس:
فروشگاه‌هاي اينترنتي از پر درآمدترين مشاغل خانگي هستند
خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه با تاكيد بر نقش مهم فناوري اطلاعات و ارتباطات در رشد و توسعه مشاغل خانگي، گفت: فروشگاه‌هاي اينترنتي يكي از پر درآمدترين مشاغل خانگي هستند كه تاكنون نظارت و متولي درستي نيز نداشته‌اند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

روح‌الله احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به گسترش كارآفريني و مشاغل خانگي در كشور، اظهار داشت: طي سالهاي اخير با سياست‌هاي دولت اين دو موضوع در حال رشد است و كارآفريني كاري است كه همراه با نوآوري و ريسك‌پذيري باشد كه نياز به نوآوري ذهني براي ايجاد يك محصول يا خدمات جديد براي عرضه در بازار دارد.
وي ادامه داد: دو مقدمه كارآفريني و مشاغل خانگي در دنياي امروز لازم و ملزوم يكديگرند و هم پوشاني براي ايجاد اشتغال دارند.
مدرس دانشگاه تهران با اشاره به ماهيت مشاغل خانگي در دنيا، گفت: طبيعتا يك سري كارها را نمي‌توان در منازل انجام داد و بايد اين مشاغل متناسب و در ارتباط با محيط خانه و همسايگان باشد.
احمدي خاطرنشان كرد: متأسفانه در ايران قوانين كسب و كار خانگي تعريف نشده است ولي در كشورهاي ديگر قانون حمايتي و تشويقي، مدوني وجود دارد و افراد موظف به معرفي خود به سازمان‌ها و نهادهاي بيمه‌اي، مالياتي و حمايتي هستند و تمام امور حمايتي و ضابطه‌اي در رابطه با كسب و كار خانگي تعريف شده و رعايت مي‌شود.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه تا زماني كه قانون مشاغل خانگي تصويب و اجرا نشود نمي‌توان راجع به آن اظهارنظر كرد، تصريح كرد: ايجاد و رونق مشاغل خانگي نياز به فرهنگ‌سازي در جامعه و قانون‌مند شدن دارد و بايد براي كسب و كارهاي مدرن در خانه، اطلاع‌رساني شفاف به خصوص در بخش‌هاي it و ارتباطات كه نياز به زيرساخت‌هاي مناسب دارد صورت گيرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر كسب و كار خانگي در كشور، وجود دارد ولي به دليل شفاف نبودن سياست‌هاي حمايتي و نبود قانون اين مشاغل از حمايت‌ها، مشاوره‌، توسعه، نظارت و ساماندهي برخوردار نيستند.
به گفته احمدي زماني كه برنامه‌هاي علني و حمايت‌هاي مشخص براي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني در زمينه‌هاي مختلف مشاغل خانگي وجود داشته باشد مي‌توان افراد مشغول به فعاليت‌هاي خانگي را جذب و آنها را ملزم به رعايت قانون كرد.
مدرس دانشگاه تهران با بيان اين كه مي‌توان برخي مسئوليت‌ها و وظايف ادارات و وزارتخانه را در خانه انجام داد، تصريح كرد: براي فرهنگ‌سازي تناسب مشاغل با بازار كار، ساماندهي و خوشه‌سازي و بهره‌وري در مشاغل خانگي نياز به گامي موثر در اجرايي كردن خانگي كردن برخي مشاغل سازمان‌ها توسط دولت دارد.
اين استاد دانشگاه افزود: يكي از مشكلات مشاغل خانگي نظام اداري پر پيچ و خم براي صدور مجوزهاي لازم و برنامه‌هاي حمايتي و نظارتي است كه خود، مانعي براي رشد نكردن اين مشاغل است.
وي يكي ديگر از بزرگ‌ترين مشكلات مشاغل خانگي را نبود متولي براي اين مشاغل دانست و تصريح كرد: فروشگاه‌هاي اينترنتي يكي از پر درآمدترين مشاغل خانگي هستند كه تاكنون هيچگونه نظارت و متولي درستي نداشته‌اند و در مجموع اين برداشت وجود دارد كه مشاغل خانگي از سوي برخي دستگاه‌ها حمايت مي‌شوند اما متولي مشخصي ندارند.
به گفته احمدي طرح مشاغل خانگي به همراه قانون مدون و توسعه آن در كشور راهكار مناسبي براي حل اشتغال كشور باشد.
انتهاي پيام/م

mf.designing
08-12-2009, 16:07
به نظرتون درآمد فروشگاه اینترنتی معروفی مثله همین P30 چقدر میتونه باشه ؟! :21::18:

B U L U T
09-12-2009, 11:48
به نظرتون درآمد فروشگاه اینترنتی معروفی مثله همین P30 چقدر میتونه باشه ؟! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

هیچی یه چیزی هم رو پول فروش میزارن میدن به هاستینگ پی سی ورلد

mf.designing
09-12-2009, 11:57
هیچی یه چیزی هم رو پول فروش میزارن میدن به هاستینگ پی سی ورلد

مطمئنی ؟! :دی P30 رو خیلی دست کم گرفتی !:دی

befermatooo
10-12-2009, 09:29
البته این چیزا تو ایران سر و ته نداره .

اگه میخای خرید کنی از سایتهای معتبر خرید کن . سایتهایی که خودشون اجناس رو به فروش برسونن .

دفعات زیادی پیش اومده من درخواست یه نرم افزار و فیلم و... رو تو فروشگاهها میدادم اما اصلا خبری نمیشد . وقتی هم که میرفتم پیگیری کنم میدیدم اصلا طرف مغازش رو بسته بوده و رفته ! بیخود چند روز وقتمو میگرفتم :20:

ferdfe
10-12-2009, 09:45
كدوم فروشگاه دارن تمام فروشگاه ها رو مي بندن و خيلي ها هم از كار بي كار كردن !!!!

befermatooo
10-12-2009, 13:18
كدوم فروشگاه دارن تمام فروشگاه ها رو مي بندن و خيلي ها هم از كار بي كار كردن !!!!

دوست عزیز بیشتر فروشگاه های آنلاین که خودشون محموله و جنس رو ندارن . بلکه از طریق آگهی هایی که شرکت ها و ... بهشون میدن محصولات اونا رو تبلیغ و عرضه میکنن .

وقتی شما درخواست مثلا یک dvd رو میدی که با پست پیشتاز برات بفرستن , اون فروشگاه باید اون جنس رو تحویل پست بده تا برات بیارن ! خیلی ها هم که بعد یه مدتی مغازشون رو میبندن .

اگه من اشتباه میکنم شما بگو اشتباه میکنم ( البته اگه تا حالا خرید آنلاین داشته باشی حتما به حرف من پی میبری )