PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ترکیه و طرح ملی اختصاص یک ایمیل به هر شهروند



satttanism
01-12-2009, 22:24
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مقامات ترکیه تصمیم گرفته اند یک آدرس ایمیل به هر یک از 70 میلیون شهروند ترکیه اختصاص دهند. نام این پروژه آناپستا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است که مراحل تست را هم پشت سر گذاشته است. در این پروژه به هر نفر 10 گیگ فضا اختصاص داده خواهد شد و هدف راه اندازی شبکه ایمیلی هماهنگ با شبکه موبایل فعلی است. در این طرح به هر بچه ای که متولد می شود یک آدرس ایمیل تخصیص داده خواهد شد و این آدرس بر روی کارت ملی او درج می گردد. هدف بعدی این پروژه حذف سرویس دهنده های بین المللی مانند جی میل، یاهو و هات میل است.
این اقدام ترکیه در راستای تصمیم این کشور برای راه اندازی موتور جستجوی اختصاصی تا سال 2010 است. مقامات ترکیه معتقد هستند که تمام موتورهای جستجویی که به صورت بین المللی در حال استفاده هستند در کشورهای خارجی قرار دارند و همین مطلب می تواند باعث بروز مسایل امنیتی شده و نیازهای ترکیه را برآورده نکند. این مقامات همچنین معتقدند که کشورهای اسلامی و مردم ترکیه به این موتور جستجو اعتماد کرده و از آن استقبال خواهند کرد.
راه اندازی یک موتور جستجو در جایی که شرکتهایی مثل گوگل و مایکروسافت وجود دارند نیاز به برنامه ریزی عظیمی دارد که شاید بتوان به جرات گفت در منطقه خاور میانه سرمایه گذاری در این راه تنها از یک دولت بر می آید به از یک شرکت. البته تنها سرمایه مطرح نیست بلکه برنامه ریزی درست و اعتماد به اهل فن داخلی نیز از جمله مهمترین فاکتورها است. یکی از ویژگی های این موتور جستجوی ترکی می تواند تمرکز بر نیازهای کاربران منطقه است البته قبل از اینکه گوگل این کار را انجام دهد.
فکر می کنید راه اندازی سرویس ایمیل ملی به همراه یک موتور جستجوی اختصاصی بتواند مفید واقع شود؟ آیا مردم کمتر از موتورهای جستجوی و سرویس های ایمیل بین المللی استفاده خواهند کرد؟


iclub.ir