PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وزير بازرگاني:در اين نمايشگاه تنوع و تكامل شركت‌هاي ايراني كاملا آشكار است



wichidika
24-11-2009, 16:41
پانزدهمين نمايشگاه الكترونيك و كامپيوتر (الكامپ) صبح امروز با حضور ‌وزير بازرگاني در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران افتتاح شد و به مدت پنج روز برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي غضنفري هنگام بازديد از نمايشگاه با بيان اين كه در حال حاضر در حوزه نرم‌افزار و تجارت الكترونيك رشد خوبي داشتيم گفت: اين پيشرفت مصداق تعامل بيش از 500 شركت در الكامپ 2009 است؛ با توجه به اين كه تكنولوژي فن‌آوري اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت است بايد اقدامات لازم را در اين زمينه انجام داد.
وي با بيان اين كه هم‌اكنون مصوبه مركز تجارت الكترونيكي در حال شكل گيري است كه با نهايي شدن آن و با توان بخش خصوصي پيشرفت‌هايي در حوزه‌ IT و تجارت الكترونيكي خواهيم داشت تصريح كرد: در اين نمايشگاه تنوع و تكامل شركت‌هاي ايراني كاملا آشكار است و البته دولت نيز بايد تمهيداتي تشويقي براي صادركنندگان نرم‌افزار بينديشد كه مركز تجارت الكترونيكي در اين زمينه بسيار موثر خواهد بود.
او با بيان اين كه ايران كشوري نوپا در اين حوزه به حساب مي‌آيد كه بايد مراحل رشد را طي كند، ابراز كرد: در خاورميانه رتبه خوبي در اين حوزه داريم اما در جهان هنوز راه زيادي براي پيشرفت داريم كه بايد اقدامات لازم را انجام دهيم.
غضنفري در بخشي از سخنان خود اظهار كرد: راه‌اندازي يك مركز تداركات الكترونيكي را در برنامه داريم، اين مركز در فاز عملياتي قرار دارد كه درصورت نهايي شدن آن مي‌توان از خريد الكترونيكي بهره ‌برد.
وي تصريح كرد: در يك سال گذشته با تشكيل يك انجمن نمايشگاهي كه با حضور تمامي استان‌ها برگزار مي‌شود، وزارت بازرگاني نيز در اين جلسات شركت كرد اما موضوعي كه در اين زمينه اهميت دارد برنددار نبودن نمايشگاه‌هاي كشوري است. همچنين برنددار بودن نمايشگاه‌ها موجب ايجاد مشاغل بسياري مي‌شود و مي‌تواند جرقه‌اي براي پيشرفت نمايشگاه‌هاي كشوري باشد.
وزير بازرگاني نبود بازارياب در نمايشگاه‌هاي ما را معضلي دانست كه بايد به آن توجه كرد و گفت: بازارياب نمايشگاهي يكي از پارامترهاي مهم مطرح شدن در جهان و اهميت اين موضوع است.
به گزارش ايسنا همچنين اكبرپور - مدير عامل نمايشگاه بين‌المللي - كه همراه با وزير بازرگاني در نمايشگاه حضور يافت درباره مديريت فعلي نمايشگاه اظهار كرد: مديريت فعلي در اختيار وزارت بازرگاني است.
وي گفت: واگذاري نمايشگاه در برنامه دولت بوده و هست اما قبل از واگذاري بايد شرايط و مقدمات آن مانند ارزش‌گذاري مالي و دارايي‌ها فراهم شود.
او با بيان اين كه نمايشگاه را بايد طبق برنامه‌هاي مصوب دولت و سياست‌هاي وزارت بازرگاني، با عضويتي كه در مجامع بين‌المللي داريم به سمت استانداردسازي فيزيكي هدايت كنيم، با اشاره به اقدامات اخير نمايشگاه اظهار كرد: ثبت‌نام آنلاين، مشاركت در نمايشگاه‌هاي خارجي، بازاريابي نمايشگاه‌هاي تخصصي به‌صورت آنلاين از جمله اقداماتي است كه تاكنون در زمينه تجارت الكترونيكي انجام داديم.
وي ابراز كرد: تاكنون كشورهايي مانند هندوستان، چين، مالزي و ژاپن به‌صورت مستقيم و نمايندگاني به صورت غيرمستقيم در نمايشگاه امسال حضور داشتند.
انتهاي پيام