PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : *پورتال ايران ظرفي براي تجميع خدمات سازمان‌ها*



wichidika
18-11-2009, 21:54
*پورتال ايران ظرفي براي تجميع خدمات سازمان‌ها*
معاون شركت IT:
سرويس‌هاي پورتال تا سه ماه ديگر به 50 عدد مي‌رسد
تعداد سرويس‌هايي كه درگاه خدمات الكترونيكي ايران با آدرس iran.ir ارائه مي‌دهد به 50 سرويس افزايش خواهد يافت.
علي‌اصغر انصاري - معاون توسعه IT شركت فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: پورتال خدمات الكترونيكي ايران براي ارائه خدمات الكترونيكي كه دستگاه‌هاي مختلف دولتي و خصوص ارائه مي‌كنند، ايجاد شده است.
مدير پورتال ايران ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 سرويس در اين درگاه قرار دارد كه مردم مي‌توانند با ورود به اين درگاه و بدون نياز به مراجعه به سايت‌هاي مختلف از آن بهره بگيرند.
او افزود: بين دو تا سه ماه آينده 20 سرويس ديگر به مجموع سرويس‌هاي اين درگاه افزوده خواهد شد كه بيش‌تر شامل سرويس‌هاي شركت پست، شركت مخابرات استان تهران و چند سرويس بانكي است.
انصاري خاطرنشان كرد: براي افزايش سرويس‌هاي اين درگاه به عدد حدود 50، تا سه ماه آينده به همكاري سازمان‌هاي مربوطه كه قرار است خدمات آن‌ها در درگاه ملي ارائه شود نياز داريم و در اين راستا در حال مذاكره هستيم.
به گزارش ايسنا بنا بر مصوبه‌ي نمايندگان ويژه‌ي رييس‌ جمهوري در راستاي اجرايي شدن تبصره 13 قانون بودجه سال 86، همه دستگاه‌هاي اجرايي دولتي و غيردولتي موظف شدند كه خدمات خود را در فضاي الكترونيكي به متقاضيان ارايه دهند. براين اساس مقرر شد وزارت ICT پورتال ملي كشور را حداكثر تا پايان شهريورماه سال 86 راه‌اندازي كند و ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي نيز ‌خدمات خود را از ‌اين طريق در اختيار عموم قرار دهند.
برروي اين پورتال هدف اوليه راه‌اندازي آن فراهم آوردن محيطي جهت متمرکزسازي سرويس‌هاي دولتي و حتي غيردولتي است که مورد نياز مردم است اعلام و عنوان شده است كه در انتهاي اين مرحله انتظار مي‌رود، مردم ايران بتوانند از طريق اين درگاه، خدمات و اطلاعات مورد نياز را جست‌وجو و استفاده كنند. جهت سهولت موضوع، درگاه خدمات الکترونيکي ايران علاوه بر بهره‌گيري از يک موتور قدرتمند، از سرويس‌هاي اطلاعاتي "فهرست خدمات الکترونيکي" و "فهرست پايگاه‌ها" بهره‌مند شده است.
سامانه پست الکترونيکي درگاه ايران، به نشاني
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید كه به کليه مديران دستگاه‌هاي دولتي، خدمت پست الکترونيکي ارائه مي‌كند. فاز نخست سامانه جست‌وجوي درگاه ايران، پايگاه IT ايران به نشاني
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید انجمن‌هاي الکترونيکي و تخصصي پايگاه فن‌آوري اطلاعات ايران، سامانه پيام‌رسان ايران ويژه کاربران پست الکترونيکي ايران و پايگاه
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید با هدف توسعه صنعت آزاد/متن باز از جمله مواردي بود كه به مرور به اين پورتال افزوده شده است.
اما انصاري سال گذشته در واكنش به وجود برخي انتقادها درباره اين پورتال از جمله اين كه ديتابيس پرتال فاقد هرگونه سرويس و خدمات الكترونيكي مستقيم به مردم و يا ارايه پيوندهايي براي رفع مشكلات اداري و سازماني است، به ايسنا گفته بود: لزوماً پرتال iran.ir يك پايگاه اطلاعاتي به منظور ارايه سرويس و خدمات مستقيم به مردم نيست. بلكه ظرفي است جهت يكسان‌سازي و تجميع قابليت سازمان‌هايي كه امكان ارايه خدمات خود را به صورت الكترونيكي بر اساس بخشنامه‌هاي موجود دارند و يا در حال ايجاد آن هستند.
انتهاي پيام[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]