PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چطور میشه اطلاعات قفل usb برای نرم افزار ها رو دید یا حتی کپی اطلاعات usbو یا کرک کرد



xman_dj
15-11-2009, 23:21
با سلام حتما برای شما هم پیش اومده که نرم افزار هایی رو خریداری و یا دیده باشید که برای اجرا به قفل سخت افزاری usb نیاز دارن .
حالا ما چطور میتونیم کاری کنیم که بدون نیاز به این قفل برنامه رو اجرا کنیم منظورم کرک کردن نرم افزار نیست بلکه میخوام از قفل یک جوری کپی بگیرم و یا اطلاعاتشو ببینم ؟:31:

xman_dj
21-11-2009, 13:29
کسی نیست ما رو راهنمایی کنه؟

karaj_0912
24-11-2009, 21:41
کسی نیست ما رو راهنمایی کنه؟

عزیزم به این کار میگن شکستن قفل سخت افزاری و خلاف قوانینه.

sastwhc
30-11-2009, 21:07
عزیزم به این کار میگن شکستن قفل سخت افزاری و خلاف قوانینه.

ای بابا

دقیقا یعنی شکستن قفل

xman_dj
30-11-2009, 21:24
مگه اینجا بخش کرک نیست مگه خود کرک خلاف نیست؟ این همه برنامه که استفاده میکنین مگه کرک شده نیست این ویندوزی که زدین رو کامپیوتر مگه ویندوزه اورجیناله ؟ این یکی هم روش

mehdi33s
06-01-2010, 00:27
با سلام
دوستان من karaj_0912 و sastwhc
بهتره به همدیگه درست جواب بدیم و در ضمن هر موردی اگر فقط جنبه آموزشی داشته باشه غیرقانونی نیست
در ضمن آقای xman_dj کرک قوانین خاص خودشو داره و مثلاً جز در شرایط خاص ساخت Keygen غیرقانونی نیست

اما جواب شما:5::

Dongle یک قطعه سخت افزاری است که پس از وصل شدن به کامپیوتر اجازه اجرای یک برنامه محافظت شده را صادر می کند که تقریباً از یک EPROM (erasable programmable read only memory، یک PROM مخصوص که در زير نور شديد ماوراء بنفش مى تواند پاک شده و سپس دوباره برنامه ريزى شود) و یک ASIC (Application Specific Integrated Circuit یک Microchip طراحی شده برای کاربردی خاص) بخصوص تشکیل شده که با Epoxy (یک نوع رزین مصنوعی) پوشونده شده تا نشه از روش جعلیشو درست کرد. بیشتر خرج ساخت Dongle هزینه ایجاد ASIC است.

این روش گرانترین روش برای جلوگیری از کپی غیرقانونی نرم افزار است. امروزه استفاده اصلی از Dongle در نرم افزارهای بسیار گران است و معمولاً با بازار هدف کوچک(مثل نرم افزارهای میکس صوتی) یا نرم افزارهای CAD (Computer Assisted Design) . برای مثال Single License مربوط به بعضی از این برنامه ها چندین هزار دلار است.

نوع قدیمی Dongle از طریق Serial Port به کامپیوتر وصل می شد. وقتی نرم افزار محافظت شدهLoad می شو، وجود این قطعه سخت افزاری را چک می کند که اگر آنرا پیدا کرد Load می شود. این سیستم ساده براحتی قابل کرک کردن است. فقط کافیه جایی رو که وجود Dongle رو در نرم افزار چک میکنه، Patch کرد.
فن آوری مدرن Dongle ها از طریق Universal Serial Port(USB) به کامپیوتر وصل می شه. این بار به جای اینکه فقط وجود سخت افزار چک شود، نرم افزار ممکنه یک درخواست کدگذاری شده به Dongle بفرسته (مثلاً یک Validation Key که خودشم کدگذاری یا Encrypt شده). این بدین معنا است که برای کرک Dongle شما باید Encryption رو کرک کنید. در یک شکل ایمن تر، بیت های کدگذاری شده در Dongle نگهداری میشه که برنامه در موقع لزوم اونارو صدا می زنه. یعنی اگه کسی بتونه نرم افزارو گول بزنه که سخت افزار وجود داره، نرم افزار بازم نمیتونه اجرا بشه چون قسمت های مهمی از کدش رو نداره.
با این وجود این صدا زدن روتین ها خودش نقطه ضعفه چون یک مهندس سخت افزار خوب می تونه سر در بیاره داخل Dongle چه خبره. بصورت بالقوه میشه همه محتویات Dongle رو بدست آورد در برخی موارد نادر Dongle رو نمیشه Bypass کرد چون از لحاظ زمانی شکستن قفل آن نشدنی است (زمان زیادی برای بدست آوردن هر روتین API مربوط به Dongle نیاز هست) بعضی از Dongle ها روی مقادیر برگشت داده شده از برنامه چک های زیادی رو انجام می دن که نمیشه همه رو Patch کرد و باید اونو شبیه سازی کرد.
مطالب خیلی گسترده هست و اینایی که گفتم یه سری مطالب سطحیه و اگر سرسختی کنی و دنبالش باشی حتماً جواب می گیری