ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت ماشین



Mohammad King
05-11-2009, 17:32
سلام آموزش ساخت یک ماشین را براتون آماده کردم. ایشالله که مفید باشه:11:

::قسمت اول ::


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای ساخت ماشین ما به blueprint نیاز داریم.(blueprint همان عکسهایی هستند که سه یا چهار طرف ماشین را نمایش میدهند)
پس از انتخاب blueprint شما میبایست آنها را تنظیم کنید.پس از تنظیم آنها را به عنوان viewport background قرار میدهیم.برای این کار شما بایستی Alt+B را فشار دهید و طبق تصویر آدرس blueprint را مشخص کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای اینکه از تنظیم بودن blueprint مطمعن شوید یک box ایجاد کنید،به طوری که از هر نما عکس ماشین مماس با آن باشد. اگر مثل تصویر زیر شد بدون شک blueprint شما تنظیم است میتوانید کار را شروع کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال برای شروع شما باید یک plane ایجاد کنید،length segs وwidth segs را برابر با ۱ قرار دهید و آن را طبق تصویر با گلگیر جلوی ماشین مچ کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه ی convert toconvert to editable poly را انتخاب کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس بر روی + کنار editable poly کلیک کنید و vertex را انتخاب کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس vertex های بالای جسم را طبق تصویر جا به جا کنید تا با blueprint جور شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال گزینه ی Edge را به جای vertex انتخاب کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس طبق تصویر edge کناری را انتخاب کنید و با گرفتن کلید shift آنرا جا به جا کنید.چنان که مشاهده میکنید یک نوع کپی صورت می گیرد که باعث پیشرفت جسم تا نقطه ی دلخواه می شود.
توجه داشته باشید که بعد از هر بار کپی کردن Edge دو باره در حالت vertex قرار بگیرید و آنها را طبق blueprint تنظیم کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این کار را ادامه دهید تا بصورت تصویر زیر قسمت جلویی گلگیر تشکیل شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قسمت عقب گلگیر نیز به همین ترتیب ساخته می شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و به همین ترتیب:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا برای ساخت قسمت روی گلگیر در حالت edge قرار بگیرید و یکی از edge های با لایی جسم را انتخاب کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس از قسمت selection ؛ loop را کلیک کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال طبق تصویر با گرفتن shift و جا به جا کردن edge ها آنها را در وضعیتی مشابه تصویر قرار دهید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دو باره این کار را انجام دهید.سپس برای تنظیم آن در حالت vertex قرار بگیرید و vertex ها را طبق تصویر تنظیم کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.در صورتی که دچار سر در گمی شدید یعنی به خاطر شلوغی نتوانستید به درستی کار را ادامه دهید می توانید با hide کردن قسمتی از بدنه که نیازی به آن ندارید صحنه را خلوت کرده و پس از اتمام کار آن را نمایان کنید.برای این کار در حالت polygon قرار بگیرید ، جا هایی که می خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید و بر روی hide selection کلیک کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس vertex ها را تنظیم کنید تا مانند تصویر شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس دوباره در حالت polygon قرار بگیرید و با کلیک بر روی unhide All قسمت هایی را که مخفی کرده بودید دوباره نمایان کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]