PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اینتل 5/81 درصد از بازار جهانی پردازنده‌ها را در اختیار دارد



satttanism
04-11-2009, 20:59
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گفته شرکت تحقيقاتي Mercury Research، اينتل در فصل سوم سال جاري ميلادي توانست سهم بيشتري از بازار جهاني پردازنده‌هاي رايانه‌اي را تصاحب کند و فاصله خود را با رقيب سرسختش AMD افزايش دهد.

در سه ماهه سوم امسال شرکت اينتل توانست 5/81 درصد از بازار جهاني ميکروپردازنده‌ها را از آن خود کند و اين در حالي است که رقم ياد شده براي مدت مشابه سال قبل 2/81 درصد گزارش شده بود. در اين دوره زماني AMD توانست 8/17 درصد از بازار جهاني ميکروپردازنده‌ها را به خود اختصاص دهد که البته اين رقم از سهم 7/17 درصدي اين شرکت در مدت مشابه سال قبل اندکي بيشتر بود.

در اين ميان گفته شد که سهم شرکت AMD از بازار جهاني ميکروپردازنده‌ها در فصل سوم امسال نسبت به فصل دوم کاهش يافت. در فصل دوم 2009 شرکت AMD توانسته بود صاحب 5/18 درصد از بازار جهاني پردازنده‌ها شود و در مقابل، اينتل 5/80 درصد از اين بازار را در اختيار داشت.

"دين مک‌کارون"(Dean McCarron) يکي از تحليلگران ارشد مرکز Mercury اعلام کرد که طي سه ماهه سوم سال جاري ميلادي بين 90 تا 100 ميليون پردازنده رايانه‌هاي شخصي وارد بازارهاي جهاني شد و اين رقم در مقابل تعداد پردازنده‌هاي عرضه شده در فصل سوم 2008 کمتر از يک درصد افزايش يافت.

در اين دوره زماني درخواست بازارهاي جهاني براي استفاده از پردازنده‌هاي رايانه‌هاي قابل‌حمل افزايش چشمگيري يافت. ميزان عرضه پردازنده‌هاي لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌ها در فصل سوم 2009 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد بيشتر شد و در مقابل، ميزان عرضه پردازنده‌هاي رايانه‌هاي روميزي و سرورها کاهش يافت.

systemgroup.net