PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راهنمايي براي اسكن پشت و رو از صفحات



nima_vb
30-10-2009, 03:25
سلام دوستان.
من چند وقته زياد از اسكنر استفاده ميكنم. اونم براي اسكن جزوه ها و كتاب. دستگاهم از اين چند كاره هاس كه اسكنر هم داره. از نوع Hp officejet 6300 هست. كه هم اسكن دستي و هم كاغذكش(feeder) داره. جزوه ها را داخل فيدر ميگذارم و خودش اسكن ميكنه و به صورت فايل Pdf در مياره. حالا مشكل اينجاست كه فقط يه طرف صفحه ها در فايل Pdf هست و هيچ تنظيمي در نرم افزار خود اسكنر من نديدم كه مثلا بعد از اسكن كردن يه طرف صفحات بشه طرف ديگر را هم اسكن كرد. اگر بخوام يه بار يه طرف صفحات را اسكن كنم و به بار ديگه طرف ديگر را بعد 2تا فايل دارم كه بايد بيام همه صفحات را يكي در ميان كنار هم بگذارم و يه فايل جديد بسازم.
اميدوارم منظورم را درست بيان كرده باشم. اگه بخوام واضح تر بگم اينه كه: به برنامه بگيم صفحاتمون پشت و رو هست و وقتي صفحات را اسكن كرد پيغام بده كه حالا صفحات را طرف ديگرشون را داخل فيدر بگذاريد و بعد از اسكن بياد خودش صفحات را يكي در ميان مرتب كنه و بصورت Pdf يا يك فرمت ديگه نمايش بده.
دوستان نرم افزاري ميشناسند كه بتونه اسكن كنه و اين مشكل منا حل كنه؟

mehdi_halla
30-10-2009, 09:11
سلام دوست عزیز.شما از برنامه‏هایی که فایل و فولدرها رو دسته جمعی تغییر نام میدین استفاده کنین.
مثلا extra renamer.
شما میتونین فایل های صفحات فرد رو اینجوری نامگذاری کنین:

0001.pdf
0002.pdf
0003.pdf
...
و صفحات زوج رو اینجوری:
0001a.pdf
0002a.pdf
0003a.pdf
....

حالافایل های دو تا پوشه رو تویه پوشه قرار بدین.
یه ارنج ایکون با نام که بزنین پشت سر هم میان صفحات به این تزتیب:

0001.pdf
0001a.pdf
0002.pdf
0002a.pdf
...
دیگه راحت میتونین merge کنین.

nima_vb
30-10-2009, 18:10
آره اين روش هم خوبه .ممنونم

nima_vb
03-11-2009, 17:13
مشكلم با نرم افزار Adobe Acrobat 9 pro حل شد. اين نرم افزار يه ويژگي خيلي خوب براي اسكن داره و اونم اينه كه بعد از پايان يه طرف از صفحات ديگه احتياج نيست صفحات را برعكس يكي يكي روهم بگذاريم و بعد بگذاريم تو اسكنر ، فقط كافي بعد از اسكن يك طرف، صفحات را از آخر داخل اسكنر بگذاريم و خودش همه چيزا درست ميكنه.


در اين نرم افزار به اين شكل بايد عمل كرد: File>Create PDF>From Scanner و بعد يكي از گزينه هاي موجود يا Custom Scan را انتخاب ميكنيم و سپس در برگه تنظيمات اسكنر را انتخاب ميكنيم و از قسمت Sides گزينه Both Sides را انتخاب ميكنيم. با انتخاب اين گزينه بعد از تمام شدن اسكن پنجره اي باز ميشود كه شامل سه گزينه است: اولي :تمام شدن اسكن، دومي:ادامه اسكن وسومي : اسكن از پشت صفحات و توي پرانتز نوشته پشت صفحه X كه x شماره آخرين صفحه اي كه اسكن كرديد.
پس يعني اگر صفحاتي كه اسكن شده را برداريد و داخل اسكنر بگذاريد و "گزينه سوم " را انتخاب و ok كنيد كل صفحاتون در جاي خودشون و خيلي راحت اسكن ميشند.چون بعد از يكبار اسكن صفحه اول ميره آخر و صفحه آخر مياد اول و نرم افزار بعد خودش اين ترتيب را درست ميكنه و در آخر يك فايل Pdf داريد. اگر شما 5 برگ ذاشته باشيد با شماره صفحات 1تا 10 در بار اول اول صفحات يك، سه ، پنج،هفت و نه اسكن ميشه و بعد از پايان صفحه ده روي صفحات قرار ميگيره بعد با دوباره قرار دادن صفحات در اسكنر و انتخاب گزينه سوم صفحات به ترتيب ده، هشت، شش، چهار و دو اسكن ميشند و بعد خود نرم افزار ترتيب را درست ميكنه.
خيلي كار من يكي كه راحت شد.